Teema ülevaade |
AK93
|
postitati 23.03.20 14:07 |
Tänud vastajatele. Etteruttavalt ütlen, et Teil oli õigus:
Kiskusin rooli ja plastikud maha, et näha süütelukku ja ümberolevaid juhtmeid. Oligi nii, et eelmise
omaniku veetud toitejuhtmed (ilmselt raadiomakile) olid veetud rooli reguleerimise mehhanismist otse läbi ja olid seega
lõikehaavu täis. Ühendasin toitelatilt lahti ja nihutasin roolisambast esialgu kaugemale. Panin rooli tagasi otsa
ja enam ei lühista/suitse/kärssa. Suitsu tekitajat (juhet, kaitset, releed vms) ma üles ei leidnudki.
Ühekorraga vaatasin süüteluku põhja üle (juhtmed terved, ei ole pruunistunud, klemmid puhtad).
Immovõru (füüsilise võtmepesa ümber) juhtmed (2tk) ja pistik on terved.
Akuklemmi tagasiühendamisel immo töötab nii nagu peab esimesel korral süüdet keerates.
Järgnevatel kordadel jääb immo vilkuma ja suretab auto välja.
Varasemate postituste ja google põhjal eeldan, et asi tõenäoliselt ikkagi süütelukus.
Mida seal veel saab kontrollida? Mis järjekorras mõistlik uusi juppe külge hakta proovima?
|
Quattru
|
postitati 15.03.20 22:03 |
Roolisamba plastid maha, esmasena vaata süüteluku põhi ja pistikute juhtmestik üle.
|
rocket
|
postitati 15.03.20 19:00 |
Kui tavaline originaaljuhe läheb lühisesse, siis ilma suuremate tagajärgedeta põleb läbi vastav kaitse.
Teised lood on süüte (ehk süüde sees) juhtmetega. Need musta värvi (või ka must kollase triibuga) juhtmed alles hargnevad vastavatesse kaitsmetesse
või releedesse.
Sarnane olukord on tavaliselt ise (ehk meelevaldselt) paigaldatud juhtmetega. Kaitsmed puuduvad või ei vasta juhtme läbimõõdule.
Kui lühisesse läks kimbusisene originaaljuhe, siis uuesti ühendamisega tekitad veel rohkem kahju ka teistele juhtmetele.
Igaljuhul tuleks kõigepealt üles otsida lühise koht ja seejärel vahetada ka ära sulanud juhtme osa.
Juhtmed on kaetud plastmassiga, sellest ka hais.
Lühise algpõhjus kipub tihti olema isetekitatud praegustes või ka endistes lisaühendustes, mis fikseerimata või isoleerimata jäetud.
|
Rix
|
postitati 15.03.20 16:46 |
Võib ka süütelukupõhi olla, et roolisamba välja tõmbamisel juhtmed hästi ei ulatunud ja pistik liikus süütelukupõhja juures vms. Seega alustuseks võta
roolisamba plastikud ka maha ja vaata süüteluku taha minevad juhtmed ja süütelukupõhi üle.
|
audicabrio
|
postitati 15.03.20 16:08 |
Kas võtsid kuni süütelukuni plastikud eest, et näha juhtmete seisukorda? Kuna viga ilmus sul rooli liigutades, siis pigem vaatagi sinna kus on
juhtmete kokkupuude roolisambaga. Julge oled, siis tee katse uuesti plastikud eest ära ning teine inimene ühendab akuklemmi peale ning jälgid, kust
suitsu viskab. Ei soovita väga seda varianti, aga kui muudmoodi ei leia. Tõenäoliselt mingi juhe saab lühist sambast.
|
AK93
|
postitati 15.03.20 13:51 |
A4 B5 1996 ei tundnud korduvkäivitustel võtit ära - see tähendab, et kui akult klemm maha võtta ning tagasi panna siis esimene kord tunneb immo võtme
ära, aga järgnevatel kordadel mitte (sisse lülitatud süütega ei kustu immo tuluke vaid jääb vilkuma). Seega mõtlesin, et proovin muuta rooli asendit,
et liigutada süüteluku suunas minevaid juhtmeid ja vaadata kas immo siis tunneb võtit ära. Üles-alla liigutamine ei muutnud midagi. Siis tõmbasin
rooli enda poole ja nii nagu süüte sisse keerasin (ei käianud) oli kuulda selget särinat ja lõi suitsu koos rõveda plastiku kärsaga salongi. Suitsu
lõi välja kuskilt rooli samba alt või isegi releede ning kaitsete juurest (rohkem pedaalide ligiduses). Visuaalselt ükski nähtav juhe ega kaitse ja
relee sulanud/kärsanud polnud (kiskusin suure plastiku pedaalide kohalt ära).
Kuidas Teie jätkaksite?
On mõtet proovida veel akule klemm külge panna ja süüdet keerata ning jälgida/diagnoosida (tulekustutiga valmis olles) või lühistab midagi
"surnuks"?
Ma eeldan, et plastiku kärss tähendab visuaalselt sulanud komponenti (kaitset, releed) - foorumlastel kindlasti kogemust - kas peab paika? Kas on
mingeid releesid või kaitsmeid mida ei või pesast välja kiskuda?
|
|