Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Galerii
»
Ajaloolised Audid
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: pikkpresident[/i] Mis aastast alates see R5 välja tuli? Ja kes oli esimene kes viiesilindrise mootori tegi? [/quote] R5 tuli koos mudeliga C2 1977. Sünnilugu siis järgmine... Audi otsustas hakata tõsiseks tegijaks ja VW varjust välja kasvada. Siinkohal meenutame, et sel ajastul möllas maailmas naftakriis, mis sundis autotootjaid kokkuhoiupoliitikale. Oli vaja suuremat mootorit (tootmises oli 2,0 R4, mille suurendamist ei peetud ratsionaalseks) Hea ja praktikas proovitud lahendus olnuks R6, aga see ei oleks pikiasetuse korral lihtsalt kapoti alla ära mahtunud. Põiki teda keerata ei saanud, sest siis oleks vaja olnud teistsugust käigukasti. Kaalukam argument on aga ilmselt siiski see, et juba siis mõeldi quattro peale. (Audi nelikveoskeem on nii originaalis tagaveolisest kui ka põikmootoriga esiveolisest autost aretatud 4WDga võrreldes erakordselt ratsionaalne.) Asja oleks lahendanud V6, aga see oleks nõudnud uut mootorite koosteliini. Siis sellist riski võtta ei tahetud, aga nagu me teame, Audi hiljem selle tee ka valis. Üle jäigi R5, mille kolvid-kepsud ja muud pudinad R4ga identsed ja mootori ehitus sarnane. Peamine argument aga see, et neid sai R4ga samal liinil valmistada, mis andis tugeva kokkuhoiu. Kõrvalepõikena niipalju, et ka diisleid koostati samal liinil (plokid praktiliselt identsed), millega seletub ka bentsukate igikestvus ja samas diislite plokikaaneprobleemid. Nii et esmapilgul nagu pooletoobine lahendus osutus praktikas vägagi elujõuliseks ega jäänud R6le alla. Nagu me teame, on R5 hiljem kasutusele võtnud Fiat ja Volvo. Kas Audi oli esimene, kes R5 kasutusele võttis? Bentsukatest jah. Varem oli sündinud MB diisel (kui mälu ei peta, siis 1974). Selle autoriks oli Ferdinand Piech (hilisem VAGi boss), kes tollal MBs töötas ja seejärel VAGi mootoriosakonda tööle tuli. Ilmselt lasti ta oma teadmistega üsna kergelt minema jalutada, sest ei usutud, et Audi võiks MBle konkurendiks kasvada. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Galerii
»
Ajaloolised Audid
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
45.1%
- SQL:
54.9%
]