Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Vasta
Kes saavad postitada? ja
Kasutajanimi   Soovid registreerida?
Parool:   Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi

Sisesta rasvases kirjast teksti Sisesta kursiivis teksti Sisesta allajoonitud teksti Sisesta keskele joondatud teksti Sisesta link Sisesta e-maili aadress Sisesta pilt Sisesta koodi Sisesta tsiteering Sisesta nimekiri
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood is Sees
[img] kood on Sees
;) :P :o :mad:
:D :cool: :) :(

Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
    

Teema ülevaade
EnricoN

 postitati 17.12.19 09:25
Lisaks ehk siia sellise asja, kui te ei soovi et tagumine ratas 10mm võrra väljapoole tuleb siis kasutage B5 ketaste asemel C4 omasid.
weiks

 postitati 21.10.19 17:10
Nüüd sai ära katsetatud ka G60 kahekolvilised sadulad ja S2 kettad.

https://www.upload.ee/thumb/10624617/IMG_20191019_180547.jpg

Ees endiselt B5 Quattro tagarattarummud. Kuna nad 1mm madalamad kui originaalid, siis tuli sadula kanduri ja käändmiku vahele panna 1mm seibid. Kui Sharani ketta keskosa tuli alati paika timmida, kuna keskava suurem, siis nüüd S2 kettaga istus kõik kohe ilusti paika :)
weiks

 postitati 06.04.18 19:51
Vahepeal olen niipalju juurde uurinud, et ette saab kerge vaevaga ka 312mm kettad panna, kuid siis miinimum velje suurus 16". Need siis pärinevad taaskord Sharanilt 2000+ aasta ja suuremad mootorid. Kandurid ka siis samalt autolt või c5 2.5tdi quattro pealt. Sadulad ise on samad mis ka väiksema kettaga. Über timm oleks sinna 60mm kolviga sadul panna, BMW valikus isegi sellised ATE sadulad olemas, aga seda tuleks proovida, et kas nad ka Vagi kanduriga kokku istuvad.

Tagumisi suuremaid pidureid on quattro jaoks ka erinevaid lahendusi netis b5 põhjal kirjas, aga hetkel oleks tarvis midagi esiveolisele. Ideid? Ise olen mõelnud 269mm jahutusega ketastele ja c4 monovedu rattarummudele. Hetkel suur tühjus veljes :D

https://www.upload.ee/thumb/8297611/20180310_160751.jpg
weiks

 postitati 08.01.18 20:43
Facelift mudelil samad, sest piduri kettad neil täpselt sama kõrgusega.
Pane võimalusel pilt sellest mis sul olemas, koos käändmikuga siis. Või kood.
HN.

 postitati 08.01.18 20:37
kas võib olla selline teema et faceliftist muutus see rattarumm, mis aasta auto küljest te need rummud endale võtsite ja äkki saab keegi tootekoodi öelda siis saaks sellejärgi võibolla natuke targemaks
HN.

 postitati 07.01.18 22:48
sain koos õõtsaga ja kindlalt tagumine aga vb anti siis c5 quattro oma v midagi pean täpsemalt uurima
weiks

 postitati 07.01.18 21:09
Tsitaat:
Algselt postitas: HN.
tervist
üritasin kah siis selle asja ette võtta ja tagaratastega läks kõik lihtsalt aga esiratastega tuli selline probleem et b5 quattro rummud on 18mm lühemad kui b4 esimesed seega kui sisse ära pressin siis läheb põhja ära ja ei käi enam ringigi ja võrdlesin seda quattro rummu b5 esimese rummuga need täpselt samasugused , äkki keegi oskab aidata.

Mul on tunne et said esiratta rummu. Vaja on selleks swapiks b5 quattro tagaratta rummu. B5 esiratta rumm on võrreldes b4 omaga tõesti väga madal.
HN.

 postitati 07.01.18 20:29
tervist
üritasin kah siis selle asja ette võtta ja tagaratastega läks kõik lihtsalt aga esiratastega tuli selline probleem et b5 quattro rummud on 18mm lühemad kui b4 esimesed seega kui sisse ära pressin siis läheb põhja ära ja ei käi enam ringigi ja võrdlesin seda quattro rummu b5 esimese rummuga need täpselt samasugused , äkki keegi oskab aidata.
spindle

 postitati 02.11.17 05:47
Polt aukku ja plasmaga kergelt kuuma.
Siis treipingis 112mm joon peale ja aukude vahe oli vist 72 kraadi, keermed ka ja valma.
Ma keevitust ei kartnud, sest nagunii läks treipinkki ja sirgeks uuesti. Kuigi ei tekkinud viskumise probleemi.
weiks

 postitati 02.11.17 05:36
Tsitaat:
Algselt postitas: spindle
Mul originaalrummud tehtud ümber 5×112 valemile.
Kas sellisel juhul ka jääb ketas liiga madalaks?
Ühesõnaga olgu kõrgem ja varuga, sest siis on vähemalt võimalus kelgule seibidega õige kaugus leida.
A6 ketas on 46mm sharani oma 55, kas sellise kõrgusega saab kelgu ilma seibidera panna?
Peaks omale ikka ühe b4 käändmiku koos rummu ja laagriga sebima, saab laua peal õigeid asju sobitada, kui valmis saab autusse paigaldada.

Kuidas sa originaal rummu ümber tegid, puurisid ja keermestasid uued augud?
Igatahes b4 esimese rummu ja b5 tagumise kõrguse vahe on 1-2mm.
Mingeid seibe lisaks vaja pole.
spindle

 postitati 01.11.17 22:25
Mul originaalrummud tehtud ümber 5×112 valemile.
Kas sellisel juhul ka jääb ketas liiga madalaks?
Ühesõnaga olgu kõrgem ja varuga, sest siis on vähemalt võimalus kelgule seibidega õige kaugus leida.
A6 ketas on 46mm sharani oma 55, kas sellise kõrgusega saab kelgu ilma seibidera panna?
Peaks omale ikka ühe b4 käändmiku koos rummu ja laagriga sebima, saab laua peal õigeid asju sobitada, kui valmis saab autusse paigaldada.
weiks

 postitati 01.11.17 20:54
Tsitaat:
Algselt postitas: spindle
Terekest.
Kas sobib kasutada ka a6 c5 pealt pidurikettaid 1.8T 288mm, või peaksin kindlasti panema Sharani omad?
Kas neil mingi oluline kõrguse erinevus?

Need on jah liiga madalad, samuti ka A4 omad. Üle sentimeetri vahet.

Niipalju täiendaks veel, et toimib see swap ka Cabrio peal. Kõik talvekad mul 5x112 velgedel ja võtsin täna vahetuse käsile.
spindle

 postitati 01.11.17 13:42
Terekest.
Kas sobib kasutada ka a6 c5 pealt pidurikettaid 1.8T 288mm, või peaksin kindlasti panema Sharani omad?
Kas neil mingi oluline kõrguse erinevus?
JMets

 postitati 22.02.16 19:09
Kas B3 esiveolisel on ka võimalik poldivalem muuta 5x112? :)
AK47

 postitati 27.11.15 23:41
Tsitaat:
Algselt postitas: TiitR2
Kujutan õrnalt vaimusilmas ette, kui müüte oma "järeleaidatud projektid" maha ja järgmine omanik läheb poodi näiteks mudelipõhiseid pidurikettaid/klotse ostma.... ;)


Siis võib tõesti meeldiva üllatuse osaliseks saada :D
Samas, kui uuele omanikule ära rääkida, et vot sellised modifikatsioonid on tehtud, peaks asi ok olema.

Tõsiselt raske on normaalseid 4x108 auguvalemiga velgi leida, kui just mingit hinge hinda ei taha välja käia.
Endal just sama muudatus plaanis :D
TiitR2

 postitati 27.11.15 22:32
Kujutan õrnalt vaimusilmas ette, kui müüte oma "järeleaidatud projektid" maha ja järgmine omanik läheb poodi näiteks mudelipõhiseid pidurikettaid/klotse ostma.... ;)
Rain573

 postitati 27.11.15 20:26
Siin mingi pilt ka, parempoolne peaks ufo piduri rumm olema. Tuli meelde, et seda pidi vist veits väiksemaks treima. Aga eks see oleneb pidurikettast ka mida kasutada

http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/422/258/0105629463da1e9.jpg

Tsitaat:
Algselt postitas: ahtisaar
Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
82mm laagriga sobib audi V8 esimene rumm. Mõõtudelt B4 ja omaga täpselt sama. Ehitada siis ongi mõtekas juba 82mm laagrid panna. Veovõlli ots sobis audi 100 oma. Baltiauto varuosakood oli 016-au106 kui hästi mäletan.

Et siis mul vaja: ette v8 esimesed rummud ja audi 100veovõlli ots ning taha a4Q tagumised rummud

ahtisaar

 postitati 27.11.15 20:17
Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
82mm laagriga sobib audi V8 esimene rumm. Mõõtudelt B4 ja omaga täpselt sama. Ehitada siis ongi mõtekas juba 82mm laagrid panna. Veovõlli ots sobis audi 100 oma. Baltiauto varuosakood oli 016-au106 kui hästi mäletan.

Et siis mul vaja: ette v8 esimesed rummud ja audi 100veovõlli ots ning taha a4Q tagumised rummud
Rain573

 postitati 27.11.15 20:04
82mm laagriga sobib audi V8 esimene rumm. Mõõtudelt B4 ja omaga täpselt sama. Ehitada siis ongi mõtekas juba 82mm laagrid panna. Veovõlli ots sobis audi 100 oma. Baltiauto varuosakood oli 016-au106 kui hästi mäletan.
RS88

 postitati 27.11.15 13:55
Tänud weiks, mulle ka abiks (once again). ;)
weiks

 postitati 26.11.15 16:51
Tsitaat:
Algselt postitas: ahtisaar
Väga asjalik õpetus.
Nüüd aga küsimus? Mis detaile oleks esisilda siis vaja kui on peal v6 mootor? Autoks coupe 2.8 v6 quattro.

Kõige lihtsam aga samas ka kõige kulukam lahendus on S2 esimesed rummud, mis on samuti 82mm laagriga ning S2 pidurikettad. Odavam aga tülikam tee on vahetada käändmikud, et saada laagri mõõt 75mm (sobivad R4/R5 käändmikud, hind tavaliselt 5-10 euri tk). Siis vaja vahetada ka pooltelgede välimised otsad R4/R5 omade vastu, kuna neil on välimises otsas 33 hammast vs v6 38 hammast (hind oleneb mis tootja valid). Mõlemal pooltelje otsal on õnneks sisemine nuut 30 hammast, seega telg ise jääb sama, vaja vahetada vaid ots. Ja edasi on juba siis vaja sinna see B5 quattro tagumine rumm koos uue laagriga pressida, kettad võtta siis sharani omad ning pidurid B5/C5 1.8T/V6 pealt.
Samas kuna sul oli see auto vist 2.8, siis peaks seal olema eest ka G60 pidurid ehk samad mis S2. Seega oleks S2 esimesed kettad sinna sobilikud, kuid kuna neil kui originaal rummu jaoks mõeldud ketastel ning sharani omadel on kõrguse erinevus 1mm, siis peab kelgu ja käändmiku vahele 1mm seibid panema. Seibe pidin kasutama ise ka siis, kui mul olid veel kasutusel tavalised 256mm B4 kettad, mis puurisin ümber 5x112 peale.
ahtisaar

 postitati 26.11.15 16:22
Väga asjalik õpetus.
Nüüd aga küsimus? Mis detaile oleks esisilda siis vaja kui on peal v6 mootor? Autoks coupe 2.8 v6 quattro.
r384n3

 postitati 17.09.15 08:01
Tagapidurid muutusid veidi kas 97 või 98 aastal. Pärast muutust on b5 tagapidurid ehituselt 1:1 b4 omadega, kus ketas ja rumm on eraldi. Kasutusel olid ka alumiiniumist supportid. Kui keegi swapi teeb, siis kindlapeale minek on kuni 96a a4 kettad. Jutt siis esiveolisest.
weiks

 postitati 16.08.15 18:44
Lubasin kunagi enda auto teemas, et kui valmis saab, siis jagan ka teistega. Valmis sai see swap juba üle aasta tagasi, kuid seni kasutasin ümber puuritud kettaid ning seega ei olnud tegu päris 1:1le lahendusega. Tänaseks päevaks olen aga leidnud täiesti 1:1le sobiva lahenduse, mis ei hõlma ei mingeid modifikatsioone ning vajalik on vaid detailide ümber lappamine.

Kuna olen seda 5x112 auguvalemi muutust teinud nüüd nii quattro kui esiveolisega, siis on siin teemas olemas kõik info, mida vaja teada. Selle info abil saab ehitada ümber kõiki R4 ja R5 mootoriga autosid, aga mitte V6 , kuna seal on ees suuremad laagrid.

NB! Esimeste rataste ümbertegemisel lähevad kasutusse suuremad pidurid ning väiksema peasilindriga on oht, et see ei toida enam tagapidureid ära.

Esimesed rattad (kehtib nii esiveolise kui quattro puhul) - ratas nihkub 1mm sissepoole
Vajalikud detailid:
    *A4 B5 quattro tagumised rattarummud 2tk
    *Rattalaagrid B4 omad 75mm 2tk
    *Volkswagen Sharan 288x25mm pidurikettad või Audi S2 kettad 276x25mm
    *Volkswagen Sharan/Audi A4 B5/ Audi A6 C5 piduriklotsid 288mm kettale või Audi S2/80 V6 128kw G60 piduriklotsid 276mm kettale
    *Audi A4 B5/Audi A6 C5 esimesed pidurisupportid 288mm kettale või Audi S2/80 V6 128kw G60 kahekolvilised sadulad

Esiteks eemaldad autolt vanad pidurid. Selle jaoks on tarvis 11mm pidurivõtit/lehtvõtit pidurivoolikule, 13 ja 15 lehtvõtmeid supporti eemaldamiseks kelgust ning 17 padrunit, et kelk käändmikust eraldada. Käändmiku saab kätte 21 ja 22mm padrunite või silmustega + tuleb alt sarniir välja lasta 2x 17mm võtmete abil. Muidugi ei tasu unustada ka pooltelje otsa polti, mille avamiseks sobib 24mm padrun või osadel autodel on selle asemel seal 16/17mm sisemine kuuskant.
Järgmiseks on vajalik rattarummu vahetus, mille teed siis ise kodus või lased töökojas ära pressida. Kui nüüd B5 quattro rummud on pressitud B4 esimestesse käändmikesse, saab nad juba auto külge tagasi panna. Nüüd lähevad külge uued Sharani pidurikettad ning A4/A6 pidurite kelgud. Järgmiseks pead suruma pidurisupportil kolvi alla põhja, sest muidu ei mahu see peale. Seejärel surud selle klambritega klotsi pidurisupporti küljes oleva kolvi sisse ja teise asetad ketta ette. Nüüd paned supporti peale ja kinnitad selle tagant 2x 7mm sisekuuskant poltide abil. Viimasena läheb külge voolik ning ongi valmis. Vooliku teine ots tuleb ka algul lahtisemaks lasta, et seda voolikut sõlme ei keeraks. Päris viimane samm on pidurite õhutamine.

256mm ehk tehase piduritega oli algul nii:
http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/2015-08-14%2010.16.08_zpsknvvbkh7.jpg

Vana vs Uus:
http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/2015-08-14%2010.47.33_zps0mee2qy7.jpg

288mm piduritega 5x112:
http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/2015-08-14%2011.40.13_zpsnaqikddi.jpg

Tagumised rattad - Esivedu - ratas tuleb 10mm väljapoole
Vajalikud detailid:
    *A4 B5 esiveolise tagumised pidurikettad
    *A4 B5 esiveolise tagumised rattalaagrid (uutel ketastel pole laagreid sees)
    *B4 tagumised piduriklotsid

Nagu näga, siis vaja polegi nagu midagi erilist. Seda seetõttu, et erinevalt B4st on B5 tagumised kettad ühtlasi ka rattarummud.
Esiteks keerad supporti kelgu küljes lahti 13 ja 15mm lehtvõtmete abil ning asetad kuhugi eemale nii, et see ei segaks. Järgmisena tuleb keerata maha raam, mille vahel on ketas ning selleks on vaja lahti päästa 2x 8mm sisekuuskandiga polti. Soovitan kasutada seal roostlahustit ning poldi pead korralikud puhtaks teha ja võti sügavale sisse suruda, sest muidu on vastasel juhul oht see üsna kergelt seest ümaraks keerata ning siis on vaja hakata meisliga taguma. Igatahes kui kelk käes, siis on ka ketas maas. Nüüd vaja eemaldada rattalaagri ees olev kapsel. Selle tagant ilmub nähtavale splint, mille eemaldamine võimaldab keerata lahti 24mm mutri, millega kinnitub ka rattarumm. Nüüd ongi kõik vanad tükid eemaldatud.
Kuna B5 pidurikettas on ka rattarumm, siis peab sinna külge paigaldama ka rattalaagrid ning kui see juba tehtud ei ole, siis nüüd on viimane aeg see ära teha. Kui see tehtud, siis pistad ketta otsa, keerad mutri lõpuni kinni ja siis veerand tiiru tagasi. Rattale peab jääma normaalne vabajooks ning kui see olemas, siis pane ka splint tagasi. Seejärel paigaldad juba pidurikelgu ja klotsid ning siis tulebki juba support peale tagasi. Enne seda tuleb aga kolvi veidi tagasi keerata, kuna muidu support ei mahu peale. Tagasi läheb too päripäeva keerates ning siinkohal kasutab igaüks seda, mida võimalik - kas spets võtit või keerad tangidega eest serva pealt. Nüüd juba lähebki support peale tagasi ning ongi kõik tehtud.

http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/20150627_202549_zpsvaaehvpc.jpg

Tagumised rattad - Quattro - ratas tuleb 10mm väljapoole
Vajalikud detailid:
    *A4 B5 quattro tagumised rattarummud
    *A4 B5 quattro tagumised pidurikettad
    *B4 esimesed rattalaagrid 75mm
    *B4 tagumised piduriklotsid

Quattro puhul on see tegevus päris keerukas ja kulukas, kuna ajaga on enamus polte kinnit roostetanud ja eemalduvad vaid relaka abil. Uued eksentrk poldid ja käändmike alumised puksid on aga üsna kallid. Siinkohal võin öelda, et alumiste puksid asenduseks sobivad ka B5 quattro omad ning need on 4 korda odavamad kui B4 quattro omad.
Esiteks keerad supporti kelgu küljes lahti 13 ja 15mm lehtvõtmete abil ning asetad kuhugi eemale nii, et see ei segaks. Järgmisena tuleb keerata maha raam, mille vahel on ketas ning selleks on vaja lahti päästa 2x 8mm sisekuuskandiga polti. Soovitan kasutada seal roostlahustit ning poldi pead korralikud puhtaks teha ja võti sügavale sisse suruda, sest muidu on vastasel juhul oht see üsna kergelt seest ümaraks keerata ning siis on vaja hakata meisliga taguma. Igatahes kui kelk käes, siis on ka ketas maas. Nüüd vaja lahti keerata pooltelje polt 24mm padruniga või osadel autodel on selle asemel 16/17mm sisekuuskant. Järgmisena on vaja eemalda jooksu vardad käändmiku küljest ning ilma kuulliigendi eemaldajata on see sisuliselt võimatu. Esiteks eemaldad sealt 19mm padruniga mutri, siis pistad eemaldi vahele ning selle abil saab varda munakaga osa käändmiku küljest lahti. Lihtsam vahepala on stabika kondi eemaldamine ning selleks on vajalik 2x 15/16mm padrun/silmus. Järgmisena tuleb käändmik ülemise õõtsa küljest lahti lasta ning selleks on vajalik 2x 19mm padrun/silmus. Viimaseks jääb aga käändmiku allosas olev eksentrik polt, mis on suure tõenäosusega oma pesasse kinni mädanenud ning siinkohal aitab ainult relakaga lähenemine. Juhul kui sul aga veab, siis saad selle kätte 2x 19mm padruni/silmuse abil.
Järgmiseks on vajalik rattarummu vahetus, mille teed siis ise kodus või lased töökojas ära pressida. Kui nüüd B5 quattro rummud on pressitud B4 tagumistesse käändmikesse, saab nad juba auto külge tagasi panna.
Esiteks tuleks nüüd pooltelje ots sisse pista ning siis tasuks käändmiku ülemine ots ülemise õõts külge kinnitada. Järgmisena läheb tagasi siis alumine eksentrik polt ja siis tuleb kinntada ka jooksuvarras ning stabika kont. Pooltelje otsa poldi võib samuti tagasi keerata, kuid see tuleb pärast rattad maas olekus ka üle pingutada. Nüüd lähevad külge juba ketas ning kelk, seejärel pistad klotsid vahele ning siis tulebki juba support peale tagasi. Enne seda tuleb aga kolvi veidi tagasi keerata, kuna muidu support ei mahu peale. Tagasi läheb too päripäeva keerates ning siinkohal kasutab igaüks seda, mida võimalik - kas spets võtit või keerad tangidega eest serva pealt. Nüüd juba lähebki support peale tagasi ning ongi kõik tehtud.

Käändmikud 5x112 rummudega:
http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/2014-07-16191057_zps6a63150b.jpg

B4 quattro 5x112 velgedega:
http://i1181.photobucket.com/albums/x431/Kermps/20150424_131813_zpskkyhyzut.jpg

Kui miskit jäi selgusetuks, siis võib julgelt küsida :)

Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 78.9% - SQL: 21.1%]