Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
originaal püsikiirusehoidja paigaldamine bensumootoriga Audile (juhend C4, 2.8i baasil)
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: OnuJack[/i] Seda juhendit lugedes kindlasti silmas pidada seda, et toimingute järjekord ei pea sama olema ning samuti võib vastavalt mudeli spetsiifkale olla erinevusi. Juhend on koostatud nii, et täielikult ilma kogemuseta isikul võib kohati nutt/frustratsioon peale tulla - ei ole kõike 100% lahti seletanud ning iga liigutuse kohta pilte lisanud. Illustreerivad pildid on pärit erinevatest allikatest, hetkeseisuga ei ole projektist ise pilte klõpsinud (tungival vajadusel võin seda teha). Vidinate taha olen lisanud tootjakoodid, et oleks väheke lihtsam hankida asju. Osadel on need puudu - täiendage omalt poolt :) Enda masinale sai süsteem paigaldatud, ning hetkeseisuga asi toimib ilma viperusteta. Kogu projekti eelarve vast 2000,- eek (suuremjaolt tegu kasutatud osadega mis sai erinevatest romulatest ja Audiclub foorumi tegelastelt hangitud). Mingi 200-300 eeki sellest on tänu sellele, et siin Taanis on vidinad kallimad kui Eestis (pistikud, juhtmed, voolikud). paigaldamisega läheb aega vast üks nädalavahetus kui kõik jubinad olemas. Endal läks u. 1 kuu kuna tegutsesin õues (pidevalt sajab vihma siin) ja töövahendid suht piiratud. Kui asja ette võtad, siis mina ei vastuta, kui midagi peppu läheb... Omal riisikol :) Kasulikud pildimaterjalid: [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/cc.jpg]C4 püsika el skeem[/url] – süsteem ise peaks olema sama olenemata auto mudelist. Seega võib seda ilmselt ka sigari, B4 ja muude mudelite puhul kasutada. [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/vaakumsusteem.jpg]vaakumosad[/url] - siit saab üldise ülevaate mis vidinad ja kuidas ühendatud vaakumiga seotud osad lisaks on mul veel üks inglise keelne dokument kus on olemas kõikide mehhaaniliste/vaakumosade koodid koos diagrammiga (eelnev pilt on sellest samast dokumendist võetud). Kuna mul selle üleslaadimiseks kohta ei ole, siis võin meilile saata - saada kiri mulle vastava palvega: jvilonov@hot.ee. kui keegi on valmis koha leidma selle jaoks siis riputaks üles ja paneks siia lingi... Fail on PDF formaadis. Enne projekti ette võtmist: 1. Soovitan kannatust varuda ja kui sul on väga mehised (nagu poksikindad) käed, siis võib osade asjade paigaldamisel, ühendamisel raskusi tekkida. Juhi jalgade juures läbiviidavad toimingud olid kohati päris kannatust proovile panevad, ja mul ei ole käed nagu poksikindad :P 2. Küsi endalt: kas mul on piisavalt teadmisi elektriseadmete, juhtmete vedamise/ühendamise vallas. Samuti kulub marjaks ära väike elektriskeemide lugemise oskus. Kui kogemust ei ole aga huvi suur – siis viimane aeg katsetada. Raketiteadusega tegemist ei ole. Enne vidinate hankimist: 1. Kus peaks sinu masinal käima vaakumkompressor? (C4 käib see roolivõimu õlipaagi taga poritiiva sees, B4 kerel on vast pidurivõimenduse kõrval selleks koht). Seda vaja teada selleks, et vaakumkompressori kinnituskronstein võib erinda masinalt masinale. 2. Milline vaakumelemendi kronstein sinu masina mootorile sobib? (enda omale sai käepärastes vahenditest kokku keeratud/väänatud selline reguleeritav jubin mis kinnitub mootoriploki külge originaalkinnituse koha peale) Vajalikud detailid: PS. Isiklikult soovitan võimalikult komplektsed detailid otsida – lülitid koos pistikute ja juhtmetega, vaakumelement ja kompressor koos kronsteinidega jne. Teeb paigaldamise lihtsamaks kuna vähem vidiaid vaja juurde otsida/leiutada. Ebays müüakse suht komplektselt neid asju – kui hästi läheb saad ühe ostuga kõik vajalikud vidinad kätte. www.ebay.de (otsingusse Audi GRA, Audi tempomat) Mehhaanika ja nendega seonduvad osad: 1 x vaakumelement 811907327B [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/element.jpg]pilt[/url] 1 x vaakumkompressor koos kinnitusalusega (kinnitusalus võib erineda mudeliti) 4B0907325 (4A0907341-kinnitusalus C4 kerele) [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/pump.jpg]pilt[/url] 1 x vaakumelemendi ja auto mootori vaheline kronstein (kinnituskoht ja kronsteini kuju erinev vastavalt mootorile) 2m voolikuid mida annab kasutada vaakumvoolikuna (ise kasutasin 6mm avausega bensuvoolikut) 1 või 2 x vooliku kaheks jagaja ehk splitter (manuaalil 2tk, automaadil 1tk) 058127561 või 811907428 1 või 2 pedaalide lülitit koos vaheseibidega mida vaja lülitite paigutamiseks (manuaalil 2tk, automaadil 1tk) lüliti -811907343B, vaheseib -431721283B [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/luliti2.jpg]pilt[/url] Elektrilised osad: 1 x püsikiirusehoidja juhtplokk (neid on erinevaid: osad on 12 pinni ja ühe pistikuga, osad 10 pinniga ja 2 pistikut+ massi ots – ise kasutasin 12 pinniga varianti) 4AO907305 [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/juhtplokk.jpg]pilt (tegemist 8+2+1pin pistikutega variandiga)[/url], [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/juhtplokk2.jpg]12pin pistikuga[/url] 1 x püsikiiruse hoidja funktsioonidega suunatulede kang (on vast erinev vastavalt sellele kas on reguleeritav rool või tavaline. Reguleeritava rooli jaoks on roolisamba avaus natuke suurem. Endale sattus vist reguleeritava rooli oma-kuna masinal on tavaline rool, siis pidi lülitid täiesti pulkadeks kiskuma ja kangid ära vahetama. Üks-ühele ei sobinud ka lülitite sisu, kuid natuke nikerdamist ja erinevused sai kõrvaldatud. Täpseid erinevusi ei oska kirjeldada, kuna lülitite vahetamisega tegeles sõber). [url=http://motoclub.pri.ee/upload/pildid/kang.jpg]pilt[/url] 1 x 5 A kaitse 1 x pesa kaitsmele 1 x juhtploki pistik 1 x vaakumkompressori pistik 1 x pistik juhtkangi tarbeks 12m juhtmeid (ise kasutasin 1,5 ruutmillimeetrist ja võtsin 6 erinevat värvi, igat ühte 2m) 0 või 2 x pedaalilülitite pistikud (manuaalkasti jaoks 2tk ja automaadil kasutatakse piduritule lülitit – enda teada) 443 906 231 (sinna sisse sobivad kontaktid- 000 979 105) Enne paigaldamise alustamist: 1. tutvu põhjalikult skeemidega ja kui on olemas pistikud millel on juba juhtmed taga, siis veendu, et värvid kattuvad skeemil olevatega. (Endal oli nii, et vaakumkompressori pistik oli pärit B4 pealt ning üks juhe oli teistsuguse värvide kombinatsiooniga kui skeemil) 2. Otsi välja koht kuhu paigutada juhtplokk. Vastavalt sellele saad ka kaableid vedama hakata (enda masinal valisin kohaks juhi jalgade juures oleva panipaiga kohale jääva tühimiku mis asub vasakul pool rooli armatuuri sees) 3. Kuna mootorijuhtplokke on erinevaid, siis otsi välja milline juhtplokk on sinu masinal ja vastavalt sellele leiad kiirusesignaali edastava pinni (V6 lahendusega mootoritel peaks olema pin B9. See asub punases pistikus millel on kokku 20 pinni, juhtmevärvus: valge/sinine. Juhtplokk ise asub kaassõtja jalgade all musta plastiku taga). Teine variant on kiirusesignaali ots kelladeplokki minevast pistikust välja otsida. Juhtme värvus (4/5 silkustel valge, V6 valge/sinine). Kolmas variant on välistemp. näidiku displey küljest see võtta, kui see on olemas – samuti valge või valge/sinine juhe. Protseduurid: 1. Vedada kiiruse signaali edastav juhe mootorijuhtplokist (MMS 300 ploki puhul pin B9) püsika juhtplokki (pin 9) (ei hakanud, seda mujalt otsima) 2. Paigaldada suunatulede kang (rool maha, roolisamba plastikud ära, vanad lülitid välja ning uus asemele.) 3. Vedada osad juhtmed kangist juhtplokki (kang(värv/triip):juhtplokk, 1(must/kollane):11, 2(sinine):10, 3(punane/roheline):4, 4(must/valge):8) 4. Paigaldada pedaalide lüliti(d). (Originaalis on vaheseib mille abil saab need ilusti pedaalide kohal olevatesse aukudesse keerata. Enda omal kasutasin mutreid, 2tk mõlema jaoks, kuna lülitit ei tule päris lõpuni sisse keerata – ühe mutriga jääks asi logisema). Lülitid nii sisse keerata, et kui pedaal üleval on, siis pedaalilüliti oleks lõpuni sisse lükatud. 5. Paigaldada vaakumelement (vars läheb gaasiregulaatori peal asetseva munaka külge, element ise kronsteini külge ja kronstein mootoriploki külge) 6. Paigaldada vaakumkompressor (enne kompressori paigaldamist on olenevalt asukohast vaja ennem kompressori külge minevad 3 juhet vedada ning samuti vaakumvoolik juba otsapidi külge aretada). 7. Viia vaakumkompressorist 3 juhet salongi püsika juhtplokki: vaakumkompressor(värv/triip):juhtplokk, (sinine/valge):6, (roheline/sinine):12, (sinine/punane):7). Ise vedasin juhtmed läbi mootoriruumis oleva releeploki mis asub juhi pool esiklaasi alumise serva juures. Kasutasin seda, lahendust, kuna alarmi otsad olid nagunii sealt veetud. Pidin vaid väikese sälgu tegema, et juhtmekimp releeploki kaane kinnitamist segama ei hakkaks. 8. Viia vaakumvoolik kompressorist vaakumelementi nii, et kompressori ja elemendi vahele jääb vahetükk (splitter). Splitteri asukoht valida selline, et salongi minev vaakumvoolik ulataks rahulikult, kuid ei jääks liiga pikk – arvestada nii, et voolikute ühenduskohad oleks paigutatud voolikute võimalikult lühikeseks jätmist silmas pidades. PS – splitteri külge tuleb veel üks voolik mis tuleb salongist vedada. 9. Salongist pedaadile juurest otsida auk, millel on kummilutu ees ja millest vaakumvoolik läbi mahuks (C4 jääb see siduripedaalist vasakule üles). 10. Kui auk käes, siis kummilutu läbi torgata ja vaakumvoolik salongist mootori ruumi suunas läbi suruda, nii et see mootori ruumi jõuab. Kui voolikul on mootoriruumis piisavalt pikkust, siis see ühendada varem mainitud splitteri vaba otsaga. 11. Vedada üks 2st kangis järelejäänud juhtmest: (kang(värv/triip):sihtpunkt, 5(must/pruun):+12V.(+12V võtsin keskkonsooli lülititevalguse otsa pealt, kuna ei osanud seda kuskilt mujalt võtta. +12V ja juhtploki vahele lisa kaitsmepesa koos kaitsmega. Originaalis asub kaitse armatuuri juhipoolses otsas olevas kaitsmeplokis number 20 all). Kuna sinna vaja klemmid otsida, siis läksin kergema vastupanu teed – sai niiskuskindel kaitsmepesa ostetud. 12. Kui on automaatkast, siis salongis oleva vaakumvooliku ots ühendada pedaalilülitiga mille pidurile paigaldasid. Kui on manuaal kast, siis kõigepealt 2 voolikujuppi ning need pedaalilülititega (sidur,pidur) ühendada, seejärel splitterit kasutades need omavahel ühendada ning seejärel splitteri viimane vaba ots ühendada voolikuga mis mootoriruumist salongi tuleb. 13. Vedada viimane kangist tulev juhe pin 6(must/punane) pedaalide lülitite juurde. Pedaalide lülitid ühendada ahelasse nii, et ahel algab kangist tuleva juhtmega ning ahela teine ots ühendada piduritule lüliti pistiku külge (C4 puhul punane/must juhe).Piduritule lüliti ise asub väga lähestikku püsika jaoks mõeldud lülititega. Kui tegemist on automaatkastiga, siis on ahelas vaid piduri jaoks olev püsika lüliti. Skeemilt võib ka seda välja lugeda, et vahel käib veel mingi jumperi nimeline asi – võimalik, et see on mingi automaatkasti osa. (ise hetkel ei tea) 14. Alates 110kw mootoritel ühendada massi otsad juhtplokist: pin 1 ja 5 juhtplokis lähevad massi külge (enda omal võtsin massi stereo külge minevast otsast).pin 1 ja pin 5 peaksid olema pruuni värvi juhtmetega. Kui mootori võimsus on väiksem, siis ei ole vaja neid massiga ühendada – nende ühendamine muudab püsika juhtploki agressiivsust gaasi/kiiruse reguleerimisel. Ise katsetanud ei ole, kuid targad interneti lehed on rääkinud. Nüüd peaks asi toimima igatahes :P Kõik kommentaarid, küsimused, täpsustused, vigade parandused, täiendused on ülimalt tere tulnud... Kui kellegile tundub, et juhend liiga lohakalt/keeruliselt tehtud - sai enam vähem kiiruga tehtud arvestades, et kui püsika lisamise vastu on tõsine huvi, siis ehk ühiste jõududega annab korraliku 100% step-by-step juhendi kokku klopsida. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
DIY
»
originaal püsikiirusehoidja paigaldamine bensumootoriga Audile (juhend C4, 2.8i baasil)
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
70.9%
- SQL:
29.1%
]