Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Audi 100 2,3 - 1996 - 100
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: 100[/i] Auto nüüdseks peaaegu 4 aastat mu käes olnud (aprillis saab 4 a). 2,3 mootoriga (98 KW) sedaankerega ja manuaalkäigukastiga, esivedu. Esmane registreerimine 01.1996 Varustus, ei midagi väga erilist: ABS, el. peeglid, kliima, püsikiirusehoidja, juhi airbag. Püsikiirusehoidja on järelpaigaldatud (arvatavasti juba uuena), toimib väga kenasti. Kliima on ka järelpaigaldatud, kui konditsioneeri leke välja arvata, siis toimib hästi (hetkel küll sooja-külma õhu klapp manuaalselt lülitiga juhitav, sellest pikem jutt allpool). Töid auto kallal on ikka parasjagu tehtud ja eks mõni asi tahab veel tegemist. Ostes/üsna kohe peale auto ostmist märkasin selliseid vigu: * tühikäik mõnikord kõikus, vahel isegi kui maanteesõidul käigu välja võtsin ja vabakäigu peale panin, lasi korraks pöörded nii alla, et suri välja * salongi puhus ainult sooja õhku, õhu tempertuuri ei saanud reguleerida * konditsioneer ei töötanud * parempoolne esiamort oli läbi * signa ei teinud häält * kõrvaistujapoolne kummist ukseliist oli üsna räbal * kõrvalistuja poolsel uksel värv veidi maas * käigukangi nahast "kott" väga kulunud Tühikäigu kõikumisest sain sel korral lahti kui võtsin tühikäiguklapi küljest ära, valasin bensiini sisse, vajutasin klappi ja loksustasin koos bensiiniga mitu korda. Salongi puhus ainult sooja õhku- see oli sellepärast, et kliima sooja-külma õhu klapi mootori hoob oli katki. Kliimaks on mitteoriginaal, Diavia toode. Hoova sain küll parandatud ja külge, kuid nägin et mootor ei jäänud õiges kohas seisma, vaid keris muudkui edasi ja niimoodi hoob küljest ära tuligi. Selle probleemiga ragistasin ikka tükk aega pead. See Diavia mootor asus salongis, kõrvalistuja pool vasakus ääres, suhteliselt kehasti ligipääsetavas kohas, pidin eemaldama kindlalaeka, et midagi normaalselt teha saaks seal. Lõpuks lahendasin asja hoopis nii, et panin Boschi originaalmootori kapoti alla (sinna kus originaalkliimal see asub), aga loomulikult olemasolev kliimaplokk ei teadnud midagi selle mootori lõppasenditest ja ma ei osanud talle neid ka selgeks "õpetada". Paigaldasin siis ise hoova mõlema lõppasendi juurde lõpplülitid. Esialgu tundus kõik ilus ja kena ja mootor hakkas kerima kuni jõudis lõpplülitini. Sinna ta ka seisma jäi. Asi oli selles, et mootorisse läks 2 juhet, ma millegipärast eeldasin et kui tuleb üjhele pinge peale (12 V), siis liigub ühele poole ja vastupidi. Oli aga nii, et kliima plokk vahetab polaarsust, ühele poole liikudes on ühel juhtmel "-" ja teisel "+", teisele poole liikudes vastupidi. Lõpplüliti nüüd katkestaski ahela ära ja ei saanudki teistpidi tagasi liikuda. Lahenduseks oli panna dioodid vahele ja oligi selle asjaga korras. Samas paigaldasin kliimaploki kõrvale elektriakna lüliti, millega liigutan klappi ja klapi liigutamine jäigi nö. manuaalse režiimi peale. Pärast hakkasin mõtlema, et tegelikult nüüd (lõpplülitid ja dioodid küljes) saaks panna ka kliimaploki mootorit juhtima, aga ei ole viitsinudki (ainult juhtmed vaja ümber ühendada), tundubki parem kui käsitsi liigutan mootori sobivasse kohta. Muidugi oleks võimalik paigaldada ka nö. MAN-AUTO lüliti, mis võimaldaks siis valida kas mootorit juhin ise nupuga või juhib kliimaplokk vastavalt etteantud temperatuurile. Konditsioneer oli külmaainest tühi (mitte päris tühi, aga liiga vähe sees), lasin esimesel aastal ära täita ja sain paar kuud kasutada, siis oli jälle tühi ja rohkem pole asjaga tegelenudki, ju kusagil mingi väike leke on ja ei viitsi raha raisata täitmiste peale. Parempoolne esiamort oli läbi, oli aukudes tunda ja oli ka õline (vist originaalid olid all). Ette läksid mõlemad uued Bilsteini gaasiamordid, siiani pole probleeme olnud. Samal ajal amortide vahetusega läksid vahetusse ka õõtshoobade puksid, stabikapuksid, käigukasti padjad, vasak välimine roolivarda ots (B-osad) Signa ei teinud häält, sest oli vett täis. Eks vast oleks leidnud lihtsalt mingi sobiva pasuna ka, aga lasin üldse uue signasüsteemi panna kuna olemasolev ei tundunud eriti kaasaegne ja turvaline. Kõrvaistujapoolse ukse kummiliistu ostsin uue ja ukse alumise osa (kummiliistust allpool) lasin ära värvida (ikka normaalses kohas, mitte sõbral vms). Väga hea jäi, ei mingit tooni vahet vms. Käigukangi nahast koti lasin sadulsepal uue teha, täitsa hea tuli. Mida siis veel hoolduse/remondi poolelt tehtud on? Ükskord avastasin, et mootori ja käigukasti ühenduskoha juurest on märg ja tilgub. Mõtlesin juba, et käigukasti või väntvõlli otsatihend lekib, aga nägin et see polegi õli. Oli hoopis selline asi, et mootoriploki küljes käib üks plastmassist äärik, mille küljest läheb voolik salongi soojendusse ja see äärik oli lihtsalt pragunenud. Esindusest 200 kr-ga uus äärik. Samas oli varem ka märgata, et maanteesõidul jahutusvedeliku temp on veidi madalavõitu, kui juba jahutusvedelik välja lasta oli vaja, siis vahetasin ka termostaadi (originaal) ja loomulikult ka uus vedelik sisse (varem oli roheline, läks punane). Esimesel aastal oli rohkem sõitmist ja siis vahetasin mootoriõli 2x, aga hiljem on läbisõit jäänud 10 000 piiresse ja õlivahetus korra aastas. Õliks 5w/40 täissünt. Paar aastat tagasi läks ka kõigukasti õli vahetusse, õliks TAF-X. Õhufilter ja kütusefilter on vahetatud 2007 (B-osad), peaks vast need ka varsti uuesti vahetama. Roolilati kaitsekumm oli katki, lasin ära vahetada. Kumm ise maksis u. 100 kr (B-osa), aga vahetuseks kulus ikka üsna mitu tundi, samas läks sisse ka uus roolivõimuõli (2007, siiani pole pidanud juurde valama). 2007 said peale uued Boschi küünlad ja jagajakaas (B-osa, originaal maksab 10x rohkem :o ), sest vihmase ilmaga hakkas trikke tegema, peale seda ok. Pagasiluugi amordid olid läbi, läksid uued. 2008 lõpetas poole sõidu pealt bensiinipump oma töö. Uus maksis üle 3k 2008 sai vahetatud lamerihm (orig.), aga rullik jäi vahetamata ja külmalt käivitades võttis ikka kergelt rihma krigisema algul, 2009 läks siis ka uus pingutusrullik (orig.) külge ja probleem kadus. Katalüsaator kolis seest juba ammu ja lõpuks tundus ka, et takistus oli suur. 2009 pandi uus universaalkatalüsaator külge (originaal pidi maksma 9000, see universaal oli 1300. Siiani on töötanud hästi, 2 kuud tagasi CO oli tip-top. 2009 läksid külge ka uued esipidurikettad ja klotsid (kettad originaalid, klotsid vist said Automaailmast mingid). Klapikambrikaanetihendi vahelt kergelt immitses õli, abiks oli uus tihend (B-osa). Eelmisel aastal hakkas sisselaskekollektori tihendi vahelt lisaõhku tõmbama ja tuli vahetada ka see tihend (originaal). Sügise lõpus hakkas hirmsal kombel kütust võtma ja CO oli 6,0 ning tühikäigu pöörded kõikusid koledalt. Selle probleemi lahendas SÄRG AA OÜ, viga oli seotud bensiini vaigustumisega toitesüsteemis (eks auto on mul ka pikalt seisnud vahepeal, ka külma ilmaga). Esituledele panin releed vahele, pinge ja ka valguse tugevus tõusis märgatavalt. Ükskord (eelmisel talvel) oma lollusest jäi üks salongi valgusti põlema ja auto seisis külma ilmaga mõne päeva ning tõmbas aku nii tühjaks, et läks jäässe, tuli uus osta, sel talvel probleeme ei olnud. Sidur käis raskelt ja krigises vajutamisel-> uus survelaager (originaal). Armatuuris on kõik läbipõlenud pirnid asendatud. Algul ikka üsna paljud ei põlenud (tahhoka, sigaretisüütaja, tuhatoosi valgustus. Hetkel mured/tegemist vajavad asjad. Kapoti all ei näe hetkel midagi teha vaja olema, mootor tiksub nagu kell ja kusagilt midagi ei leki. Ahjaa, võibolla varsti hammasrihma ja sellega seonduvad vidinad võiks vahetada, sest hammasrihm on vahetatud u. 50 000 km tagasi ja on B-osa (eelmise omaniku poolt vahetada lastud). Silla ja kere vahelised padjad on läbi. Arvatavasti kui silla juures juba hakkaks midagi tegema, siis tahaks kõik puksid ka uued panna, võibolla ka roolivardaotsad ja õõtshoovad. Roolivardaotsad on küll vahetatud, aga odavate B-osade vastu ja pole eriti pikka eluiga loota neilt. Õõtshoovad on veel originaalid, aga viimasel ülevaatusel mainiti, et 1 šarniir tundus juba veidi loksuma. Põhimõtteliselt suvalise esisilla jupi vahetus tähendab teoreetiliselt ka sillastendi (viimati u. 500 kr), seega kasulikum kõik asjad korraga vahetada. Kui juba 1 šarniir, rooliots või puks loksib, siis ei ole ühtegi head ja loogilist põhjust miks teine ei peaks ka varsti loksuma hakkama kui detailid mõlemad sama kaua all olnud. Tagumised pidrurikettad ja klotsid näevad üsna viimase piiri peal olema. Piduritega on praegu üldse mingi kala, võtab väga põhjast. Nägin et võimendi küljes üks rohekat värvi plastikust kork oli katki ja sealt imeb õhku sisse ning selle tõttu siis võimendis vaakum puudub või on liiga väike. On vaja uus kork otsida, äkki ongi ainult selles viga. Mõnikord udukad kustuvad ise ära ja ei aita välja-sisse lülitamine, hakkavad ise uuesti tööle siis kui "tahavad". Ega palju variante pole, kas relee või lüliti. Panen praegu ainult ühe pildi, see on võetud auto müügikuulutusest peaaegu 4 a tagasi, pole ise eriti pilte klõpsinud. See on muutunud, et käigukangi ümber olev nahkkott on vahetatud, muidu nagu ikka sama. Välimuse kohta ütleks, et suhteliselt korralik, ega ausalt öeldes parema väljanägemisega 100-sid just iga päev ei kohta. Kapoti ees otsas mõni väike kivitäke on (tsingitud metall paistab), need on juba mitu aastat olnud. Esiklaasil ka mõned väikesed täkked, aga pragusid ei ole. [img]http://img145.imageshack.us/img145/9923/92357383.jpg[/img] Eks on olnud mõte ka q-d proovida, aga ega naljalt ei raatsiks praegu ära müüa (autosse u. 2x rohkem sisse pandud kui arvatavasti hetke turuväärtus oleks) poleks ka praegu piisavalt raha juurde panna, et oluliselt parema/uuema saaks. Teine aspekt on see, et Audi ostmise ajal tööautot väljaspool tööaega kasutada ei saanud, aga praegu teine töö ja enamus sõite saab tööautoga tehtud ning oma auto rohkem seisab, pole suurt mõtet midagi uuemat/paremat parklasse seisma osta. Üldiselt sõidan rahulikult ja naudin Audi mugavust jning püüan ökonoomselt läbi saada (suvel pika sõiduga "rekord" veidi alla 7,5 l/100 km, seda siis täis autoga, 3 täiskasvanut ja 2 last+ pagasiruum üsna korralikult täis+ muidugi ka täis kütusepaak, mis kaalub praktiliselt 1 inimese jagu). Maksimumkiirust olen ka proovinud, näidiku järgi 215 km/h. Muidugi tean, et valetab. Näiteks 100 juures gps näitab 92-93. [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Audi 100 2,3 - 1996 - 100
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
21
]
[PHP:
65.8%
- SQL:
34.2%
]