Viimati aktiivne: Mitte kunagi
Pole sisse logitud. [
Logi sisse
-
Registreeri
]
OTSING
|
Tänased postitused
|
Kuulutused
|
Reeglid
|
MOBIILIVAADE
|
KLUBIKAART
Liikmed
|
Abi
|
Statistika
|
Chat
Kiirotsing:
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Huviliste endised autod
»
Audi A5 coupe 3.0tdi quattro - 2009 - masuurik
» Vasta
Vasta
Kes saavad postitada?
ja
Kasutajanimi
Soovid registreerida?
Parool:
Unustasid parooli?
Pealkiri:
Vormindamine:
Tavaline
Edasijõudnud
Abi
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Postitus:
HTML on Väljas
Emotikonid on Sees
BBkood
is Sees
[img] kood on Sees
[quote][i]Algselt postitas: masuurik[/i] Ennem, kui siia uusi pilte laen, vajaks üks teema teadlikema kasutajate abi. Nimelt on 2019 sügisel ennem talvekorterit peale saanud uus Exide AGM EK950 12v 95Ah 850A/EN [img]https://www.upload.ee/image/11371988/Untitled.png[/img] Ennem talvekorterit ja tegelikult isegi sügisel hakkas mingi kummaline jant, et käima pannes laeb 14,2V-14,6V. Vaikselt siis tiksudes laadimispinge tõuseb. Linnavahel sõites 14,7-14,8V ja maanteele minnes juba 14,9-15,0V. Sellest piirist hakkavad anomaaliad. Järgjärgult tekkis seda aina tihedamalt, aga plaanisin peale talve tegeleda. Nüüd on aeg sealmaal. Kõik väärtused on mõõdetud multimeetriga. Arvuti näitab TERM 15 ja TERM 30 kaudu mõneti väiksemaid pingeid, kuid ma usaldan standalone multimeetreid rohkem. Mõõtsin siis akult, ajukarbist ja kaitsmekarpidest. Samuti kapotialuselt käivitusterminalilt. Minu hinnangul on see isegi AGM jaoks palju ja tavaaku jaoks selgelt ülelaadimine. Ilma teatud vidinata tegelikult probleemist ma ei teaks. Auto sõidab, mingeid autopoolseid probleeme ei tähenda. KUID...! Autol on peal Accuair õhkvedrustus ning see on ülepingetundlik. Väljendub see selles, et tal on endal juhtpuldi ja display peal eelhoiatused, mis registreerivad 15-16V vahelist ülepinget ja viskab puldi vilkuma. Samuti suudab ta alapinget regada ja ennast kaitsta. Lisaks kõikide rataste ja kõrguse monitoorimised. See on ka tema kalli hinna üks suur pluss. Esialgu välistasin ükshaaval katsemeetodil kõik võimalikud õhusüsteemi vead. Õhusüsteem on korras, maandused korras ja pardapinged ning ajud toimivad. Rattaid loeb ja kõik ok. Järgmiseks oli selge, et tegu on aku, generaatori või battery managment kodeerimise veaga. Panin tuhatoosi sisseehitatud voltmeetri. Sellise õhusüsteemiga on selle olemasolu üldiselt tervitatav. Sellega sain nüüd testida koormustega. Jõudsin sinnamaani, et kui sõidu ajal nt 90km/h auto tõsta ülemisse asendisse ja alla tagasi (nii kaks korda), rakendub võimas õhukompressor, mis sunnib laadimispinge 14,8V peale ning süsteem töötab paar minutit rahulikult, kuni ülelaadimine taastub ja jälle õhusüsteemi pult vilgub. Registreerib ülepinget. Pinget saab sarnaselt alla sundida ka tuledelülitist xenoni süttimist tekitades. Autot uuesti käivitades on alguses ok, aga tiksudes või sõitma minnes jälle pinge kasvab, kuni 15V ja õhusüsteem registreerib ülepinget. Veelkord, auto ei ütle ise midagi ja kui ei oleks voltmeetrit või õhusüsteemi, ei teaks ma midagi. Olen hetkel arvutiga, pingetestritega proovinud kõikvõimalike variante, aga mõistus otsas ja google ka ei ole siiani aidanud. Ma ei tea kas autol on bosch või Valeo genekas. Pole veel jõudnud kõhualt lahti võtta. Oskab keegi öelda, kas sellisel kujul pingeregulaatori pardapinge 15v on normaalne? Minu hinnangul mitte. Jääb nagu mulje, et aku on ka oma jaksu kaotanud. Olen 2 korda resetti teinud ja ega 100km otsa peale ta suurt ennast laadida ei jaksa. Kahtlustan, et aku on üle laadinud ja paneelid ära keetnud. Aku kodeerimisega on õigesti tehtud. Proovisin nii 8K0, kui ka 4F0. Mulle tundus, et 4F0 hakkas alguses veel kõvemini laadima, võimalik, et juhuslik ettekujutus... AGM laeb üldiselt tavaakust kõrgemalt. Võiks proovida kuidagi üldse tavaakule üle minna. Arvamusi? Pingeregulaator? [/quote]
Keela emotikonid?
Kasutada allkirja?
Lülita BBkood välja?
Saa e-mailiga teatis vastustest?
Teema ülevaade
See on pikk teema,
klõpsa siia, et seda vaadata
.
Eesti Audi Klubi foorum
»
Huviliste autod
»
Huviliste endised autod
»
Audi A5 coupe 3.0tdi quattro - 2009 - masuurik
» Vasta
XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid:
22
]
[PHP:
34.5%
- SQL:
65.5%
]