Kuna midagi asjalikku ei leidnud selle kohta, siis tegin makse ära ja jäin ootama, kas on päris asi või nigeeria prints. Eks hiljem täiendan
postitust.
http://invent-labs.com/invent-jetronic/
Tsitaat: |
Siin samas foorumis oli paar kuud tagasi neist juttu ja keegi vist tellis isegi ära?
Nimi küll ei olnud Invent, aga Ukraiinaga oli samamoodi tegu ja pea sama kas L-jetronic`uks (või Motronic`uks) transformeerimise komplektiga oli tegu.
Uus mõistus, uued Siemensi pihustid, custom latt ja veel paar vidinat.
Ühesõnaga Ukrainast on saanud nende K-Jettide ümberehituse juhtivriik...
Ise nad on rahul, pidid töötama küll.
P.S. Pumba kohta ma ei tea, kas jääb vana; see vana originaal on ju ilge rõhuga; uus süst aga töötab madalalt...
.
Rõhuregulaator on pildil olemas, üleliigne läheb paaki tagasi nagu ikka. See vana pump on paras pigem vanuse tõttu välja vahetada.
Mina olen see kes tellis. Hetkel veel paigaldamata. Kohale jõudis sealt nelja päevaga ja oli sama kodukas ka.
Kas tellisid turbokale või vabalthingavale? Originaal aju tuleb ka alles jätta ikka?
Mc1 mootorile. Enda aju jääb ka alles, teatud juhtmetele tuleb see aju juures külge joota. Neil asjalik juhend ka olemas kuidas see käib. Loodan selle aastanumbri sees veel külge saada. Video paigaldusest ka nende lehel olemas
Originaalaju jääb ainult tühikäiguklappi regullima, uus aju reguleerib pritseaega ja läbi selle ka kütusekogust.
Aga peaks neid vist paigaldama hakkama, kui keegi teine ei taha seda teha...
.
Vaatasin, et pakuvad sarnast komplekti turbokale ka, et uus aju siis tegeleb kütusega ja vana jääb siis süüdet ja tühikäiku tüürima?
Süütest ei tea KE-jet midagi, sest vända v. nukaandurit ju pole.
(halliandurist saab lihtsalt teada, et mootor vaid kas käib või ei käi ringi ja sealtkaudu majandab ka pumba releed)
Süüte regull käib vanakooli põhimõttel samamoodi edasi, s.o. mehaaniliselt ja ainult jagajast.
.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Jätaks selle teema nüüd ikkagi R5 mootoritele.
Stihl, Sa saad ilmselt ise ka aru et KE-Motronic ja (K-)KE-Jetronic on kaks täiesti erinevat asja. Samamoodi on erinevad asjad 4silindrit ja 5
silindrit.
Siin teemas räägime hetkel konkreetselt R5 Turbost.
KE-Jeti skeemidelt ei leia vända andureid tihti juba selle pärast, et enamus inimesi ei tea et need mootorid kasutavad üldse kahte eraldi aju,
milledest üks tegeleb pritsega ja teine süütega. Samamoodi on vaja alati nendel läbi viia kaks eraldi vigadelugemise protokolli, mida samuti ei
tehta.
Mina olen kogu oma teadliku elu pidanud lugu R5 turbomootorist ja nendel on RPM ja TDC olnud peal juba aastast kilp ja mõõk.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Pakk jõudis eile omniva'sse. Aga juba oli riigi karvane käsi vahel ja nõudis deklareerimist, kuna pakk tuli väljaspoolt eu'd. Tolli ja käibemaks
juurde 112 euki. Western Union ei lasnud ka internetist raha saata(teenustasu 3 euki), tuli omniva kontorist saata(teenustasu 25 euki). Kõrvalkulusi
tuleb ikka hulka juurde
TDC kohta niipalju, et halli anduri ratta pealt esimese silindri vahe tuleb poolteist millimeetrit suuremaks käiata. See on piisavalt suur signaali
''häire'', et aju saab aru kus esimene silinder on. Ja eelsüüte nurk 15 kraadi.
Siis sul lihtsalt ei vedanud. Mul jäigi kogukuluks see ost ja saatmine 20Euri.
See ju viimasel ajal nii populaarne toode, et isegi poolakad on hakanud seda 300€ eest tegema.
Aga need peaks ju küll juba EU riik olema.
.
Täna lõpuks kuller tõi kohale. Ei läinudki väga kaua aega. Ainuke asi, et reklaamis lubati Siemensi pihusteid aga pakis olid Boschi omad.
Mul olid ka ikka boshi omad nagu ka kodukal kirjas
The injectors - for 5-cylinder engines - Bosch VAZ (130cc) - for 4-cylinder engines - Bosch 107 (190cc) GAS - for turbochargers - Bosch 036 (220cc)
Aga komplekti miinuseks pean ütlema, et mehaanik, kes hetkel seda paigaldab, ütles et kütuselati kinnitus ühe otsa oma tuli uus teha ning tagasivool
pole plug and play ning veel selliseid väiksemaid asju. Ehk pole vähemalt 2.2 MC1 install 50min ja valmis.
Tsitaat: |
Jään huviga ootama kuidas asi toimib!
Kas oskad öelda, et kas ja milleks originaal aju alles jääb?
Originaal aju tegeleb süütega. Natuke maad veel minna, hooratta pealt lugemise andurid tuksis veel ja tulevad lähiajal. Eks kirjutan siia, kui masin reaalselt käima hakkab.
Peab veel miinuseid välja tooma. Juhendid ei kattu paljuski reaalsusega ja jamamist palju ikka.
Kui saad, võiksid pärast täpsemalt kirjutada ka, et mis ei sobinud, mida ümber pidi tegema jne. Võibolla teeb kellegil elu lihtsamaks.
Youtubi video kus 52 minti läks on jama. Alustasin kell 1 ja kell 10 sõitsin välja. Aga tegin mitu ämbrit ka sekka.
Ühisanuma üks auk oli vale kaugusega, pihusti jäi veidi viltu. Kütuserõhu regulaatori jaoks tuli augud ise puurida. Mul on küttefilter teise koha
peal, bänzo poldiga ei saanud kinnitada. Aga voolik õnneks mahtus toru peale kui mutter tagasi sai tõmmatud. Juhtmete pikkused on imelikud, tükk tegu
on, et nood ära mahutada normaalselt. Programmeerimise vigur ei tahtnud algus käima minna aga peale mingi draiveri uuendamist läks käima. Kaasas oleva
plaadi pealt ei läinudki käima. Tõmbasin kodulehelt uue viguri ja hakkas tööle. Inglise keelne õpetus on netis poole lühem kui venekeelne. Aga
mõlemaga tuleb fantaasiat kasutada.
Esimene käivitus oli pool pööret ja tegi häält. Tühikäigu pööre oli 3600 rpm. Tükk aega mõtlesin kuni vanamoor küsis pidurivõimendi tutsi kohta, et
mis see on. Kui sai pidurivõimendi ühendatud sai oli tühikäik ainult 1500 rpm. Kuna seal garaazis oli pime siis alles hommikul leidsin et õhulugemis
andur oli halvasti ja ahmis lisaõhku. (hetkel silikumm kuivab) Liikumise aeg ei töödanud korralikult. Vbla see õhuleke, vbla eisaanud korralikult ära
programmeerida. Ka süüde võis veits valeks minna. Kuna homme läen jälle sõitu ja võib juhtuda, et enne jõule koju ei saa siis viimase otsuse saab
alles peale pikemat süvenemist teha.
See originaalaju on vist lihtsalt auto jaoks. Sest pöörded, õhukoguse, pedaaliasendi, temperatuuri võtab uus aju. Tühikäigu regulaatori juhe tuli ka
läbi lõigata ja aint uus kontrollib.
Kõik suured asjad olid olemas, aga pisikesest pudist tuli tuli puudu. Voolikuklambrid, poldid muttrid.
Aga kuna mu käelise tegevuse oskus pole kõige parem ja vaatamata sellele mootor tööle hakkas siis mingi keeruline tükk see pole.
https://youtu.be/tY3258uKlT0 Hetkel töötab nii. Näitab lambda viga.
Kui olin nädala jagu õhuleket taga otsinud, mis pidavat tühikäigu sellist kõikumist põhjustama, avastasin päris põhjuse. Youtube paigaldamise
õpetamise videos tüüd otsis tühikäigu mootori plussi üles, lõikas juhtme läbi ja ühendas uue aju tühikäigu signaali juhtme. Kuna mu vene keel pole
üldse hea, siis eeldasin,et ta selle plussi lõikaski läbi. Nii, et peale minu ühendamist jooksis tühikäigu mootorisse vana aju signaal ja uue aju
signaal. Nüüd sai pluss tagasi kokku ühendatud ja signaal ka õige koha peale pandud ning tühikäik läks kohe korda.
Nüüd on jäänud veel välja mõelda miks 90 ühtlaselt maanteel sõites aeg ajalt nõksutab. Justkui mingi silinder või paar jätaks töötakti vahele
Vahepeal on palju vett merre voolanud. Kas mehed on oma autod Invent-Jetronicuga korralikult käima saanud? Eriti huvitaks, kuidas audicabrio MC1 ennast sellega üleval peab?
Hetkel masin veel seisab ning ootab soojemaid ilmu mehaaniku käes. Proovimise käigus lõi kütusetorud põhja alt katki ja starter andis saba. Aga loodetavasti lähikuull saab ka masin ka tegemisse.
Umbes sügisel tühikäigu reguleerimine andis saba. Arvutiga saab panna tühikäigu mootori 43 protsendi pealeja seal hoiab. Aga automaatselt 900 pööret
ei hoia enam. Automaatse peale pannes viskab tühikäigu mootori 99 protsendi peale ja hoiab seal.
Nüüd hakkasin ülevaatuse peale mõlema, lambda ja kat on aasta vanad(enne eelmist ülevaatust vahetatud). Tühikäigul on natuke gaasid mööda, aga
pööretel on mitu korda suurem tulemus kui vaja. Arvutit enam järgi ei võta, connections error.
Proovi kodukalt tarkvara uuesti laadida ja mässata eri versioonidega. See connection probleem oli mu autol ka, mehaanik sai tarkvara eri asju proovides ühenduse tagasi.
Tegin väga ''geniaalse'' liigutuse. Ühendasin originaal tühikäigu reguleerimise tagasi. Enamasti näitab 900 rpm, aga tihti lükkab tühikäigu 1400ja peale
Mis sellest projektist siin on saanud? Oleks huvi proovida VW 9A mootoril sama asi läbi viia, kui keegi selle eelnevalt toimima on saanud.
Jõudu härrased!
Upitaks korra seda teemat taas, mõttes lähiajal muretseda seda sorti süsteemi.
Kuidas masinad on sõitnud peale swapi?
Mingi computer varjant ka paistab olema, kas org. kompuuter hakkab pärast pookimist midagi näitama ka?
Kuidas üld töökindlus või effektiivsus, käitub ka nagu parasjagu tuju on?
Viitsib keegi midagi jagada kuidas ka asi toiminud on.
Au ja kiitus ette!