Nimelt huvitab mind see, et palju on siin foorumis gaasiga sõitvate Audide omanikke? Plaanis on osta Audi, mis liigub gaasiga(sammuti benaga)! Kas tuleb soodsam välja kui diisliga sõitmine?
Äkki oskab keegi öelda kas Eestis paigaldatakse gaasisüsteeme?
Paigaldatakse küll minu teada umbes 20-30 tuhande eest.
Järgnev aadress ehk abiks :
http://www.gaasiseade.ee/
mina sõidan gaasiga juba 2 aastat. kahjux või õnnex pole seda süsteemi ise paigaldanus vaid oli autol peal mis toodi väljast. aastaid tagasi oli see nagu miinusex ,sest kes siis ei ole kuulnud lugusi gaasi kahjulikkusest mootorile. süsteem on ise suht vana ja tänu sellele ka lihtne. sõitsin 60 tuhat ja polnud ühtegi muret kuid siis väsisid membraanid ja eesti paigaldajad ei viitsinud minu autoga tegemist teha ,polnud neil juppe ja ültse olid kuidagi ülbikud.ega siis muud üle ei jäänud kui ise reduktor lahti kiskuda ja käepärastest vahenditest uued membraanid meisterdada . asi töötab ja kindlasti hoitsin hulga raha ka kokku , mehaanilise poolepealt pole seal midagi keerulist. kahjulikkusest nii palju ,et enda autol mootor heas korras õli kulub 10 tuhandele 0,5 l kuigi kilomeetreid näidu järgi juba tublisti. mis ma siis rohkem ikka oskan lisad olen rahul ja minu auto puhul on ta ennast kõvasti ära tasunud...
Tsitaat: |
mulle tehti ka äsja pakkumine, mis oli pea 11000 krooni. Tegemist 2. põlvkonna seadmega. Pole iseenesest väga suur inveseering ja ära peaks tasuma isegi juba aastaga kui palju sõitmist on.
Sõbra A4-jale pakuti 16000 krooniga 4 põlvkonna oma kuid ta ei tea veel kas see ka ära tasub???
Tehti kah pakkumine. Audi 100-le 1.8 mono II põlvkond 9900 eeki AS Gamos
Ecotrans 10075 eeki
tundub et hinnad on aja möödudes kõvasti langenud
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Gaasi ei saa panna turboga motole naiteks.
Samas Leedus vaga edukalt paigaldavad neid.
Kokkuhoiu vahe tuleb sisse ainult suuremate mootorite puhul. Vaiksemate motodega ei usu kyll, et aastaga tasa soidab. Lisaks veel ka seda, et ainult
gaasile yle minna ei saa. Auto kaivitub ikka besniiniga ja sealt edasi lylitab automaatselt gaasile yle.
tervist,
see küll (minu poolt) pigem teoreetiline mõttekäik kuid siiski - kuna tegu on suhteliselt laialt levinud tegevusega siis eeldan et webi vahendusel
peaks leiduma ka mõni how-to lehekülg mis kirjeldab kuidas mida ühendada. Tegu iseenesest ei ole ju teoorias millegi muuga kui ühe kütteseadme
asendamine/dubleerimine teisega.
parimat,
Timo
edit : googles esimene leht
http://www.gascarco.com/cms.php/intro
sr.orgis on selline teema kunagi yleval olnd kus sai natuke nämmutatud...
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=25207&start=0
ja miks ta peab käivituma bensiiniga? nop, võid benapaagi yldse alt ära võtta kui tarvis...
Ei hakka uut teemat alustama!
Sõber ostis Saksast Audi 80, millel oli gaasisüsteem peal. Sõitis rõõmsalt mõnda aega, kuid siis hakkas jõud kaduma
Nüüd ei saa gaasiga üldse sõita(pöörded ei lähe üle1500), aga bensuga sõidu alustamisel tekib jõnks. Vajutad gaasi siis mõne aja pärast hakkab
liikuma.
Äkki oskab keegi kommenteerida?
Tsitaat: |
Viimasest postitusest juba palju aastaid möödas, aga kuidas on olukord täna??? Kui paljud Teist siis sõidavad gaasiga??? Sai omale kah just äsja soetatud 2,8 142kw audi a4, kuu aega ringi kimanud ja suht rahul selle asjaga.
Tsitaat: |
Mina sõidan
4 põlvkonna seade. S6 4.2 V8 manuaal. Koos käivitusele kuluva bensiini ja gaasi kuluga on 100 km hind keskmiselt 15 Eur. See on maksimaalne kulu
igapäevaselt tööl käies ja vabalt sõites. Kui pikka maanteed sõita tuleb 100km hinnaks 12Eur
1.9 diiselmootoriga on odavam sõita.
Kolleegil mul A100 2.8 12V automaat, millele lasi panna mingi aeg tagasi gaasiseadme. Maksis vanas rahas miski 20k auku. Raha hoiab kokku küll, aga
kilomeetri hind selle masinaga on kallim kui näiteks minu ökodiisliga - seda siis, kui ma Statoilist tangin.
Külmade ilmadega esimesed 4 km sõidab masin bensiiniga, siis lülitab ringi gaasile. Teatavasti bensiinimootor, kulutab just siis märkimisväärse osa
bensiini. Olukorda võiks leevendada mootori eelsoojendus. Kütusekulu gaasi pealt on tuntavalt suurem, auto liikumisvõime tema tagumiku hinnangul
gaasilt kehvem pole. Pakiruumis suur metallist tünn.
Ma arvan, et kui sõita aastas ~15k siis peaks seadme maksumus ~1.5 aastaga ära tasuma.
Tsitaat: |
Seadme hooldus maksab keskmiselt 30 Eur pluss miinus sinna tänna. Vahetatakse filter ja kontrollitakse seade üle. Kui hooldus tehtud, siis on
hooldamata vs hooldatud gaasiseadmega sõitmise hinna vahe päris suur
Kui mina arvestan enda autol aind gaasi kulu, siis tuleb Ainult linnas sõites 15,6l/100km. See maksab 12.012 eur
Kui arvestada see ümber bensukuluks siis sõidaks linnas nagu 8.17l/100km, pole paha eksole. Arvestan bensiin 98 hinna järgi seda. Mida kallim
bensiin, seda meelsamini gaasiga sõidad. Aga jah, kuna käivitama peab ikka bensiini pealt, mida ntx see V8 tarbib külmalt koledalt, siis on mõtekas
enne lasta pikemalt soojeneda, või panna peale plokisoojendus, et saavutada gaasile kiiremini vajalik aurustumise temperatuur.
Tsitaat: |
Teevad ikka, kui on endale sellise võimaluse töökotta võtnud. Ja raha nad ka selle eest väga palju rohkem küsida ei saa. Sest seal ei ole midagi mis
nii hullult maksab. Aga muidugi lihtsam on kuskil firmas lasta teha, kes neid paigaldab või ongi spetsialiseerunud, sest neil kõik filtrid ja asjad
olemas kohapeal.
Ette on nähtud hooldus iga 15000 tagant. Mina lasin teha Tartus Aardla 27 kus see seada kunagi ka paigaldatud on. Lihtsalt möödaminnes saab ka ära
teha selle. Ei pea aega panema ega midagi. Võtab 20 min maksimaalselt.
Tsitaat: |
Tartus aardla tänava mehed ei taha selle seadmega tegeleda. Öeldi, et nemad ei saa midagi teha. Põlvas mehed ütlesid, et hoolduse teeme ära ja visuaalse kontrolli kah aga rohkemat mitte. Aga jah, tallinnas on kaks firmat kes teeksid ja oleks ka kontrolli võimalus, aga minna sinna ainult selle pärast. Ehk siis peab hakkam plaani võtma midagi ka sinna kanti!
Huvitav teema minu jaoks. Liigun ka ise oma autoga gaasi jõul ja siin rahvas küsis kulude kohta, siis omal tuleb huvitaval kombel liitritelt gaasi kulu bensiiniga täpselt üks ühele. Selline umbmäärane keskmine on ikka vana hea 10l sajale kilomeetrile. Bensiiniga tuleks see mul siis orienteeruvalt 14 eurot, aga gaasi ostan Tartust 0.71 senti liiter hetkel, nii et minu jaoks gaasiga sõit poole odavam. Aastaga olen sõitnud 42000km, ja on ennast igati ära tasunud. Auto on mul Audi 100 c4 2,3 mootoriga.
Liigun ise ka gaasiga ja kliendikaardiga tuleb seal aardla tanklas hinnaks 67,9 senti liiter.
Tere!
Oleks tarvis küünlaid vahetada, seega mis oleks kõige parem/mõistlikum? Ladu24.ee pakub mitme tootja küünlaid kuid silma jäid http://www.ladu24.ee/et/ladu2/16005/7028,185200,0,0/553974
kuna pidavat olema spets. gaasiga sõitmiseks? Mida asjast arvate? On keegi vb. oma autole paigaldanud ja on vahet ka tavalisel ja sellel spets
küünlal? Hind on pea poole kallim ka, et on asi seda väärt ka?
Tsitaat: |
Tere.
Leidsin ka sobiva teema, kuhu oma küsimustega pöörduda.
Olen aru saanud, et jutt käib (siiamaani) LPG gaasiseadmetest, aga kas keegi siit klubist sõidab ka maagaasiga? Huvitab just see, kui palju tuleks
V8 mootoriga odavam sõita
Maagaasi seadme paigaldus on pea poole kallim, samas kulub gaasi bensiinist vähem, LPG vedelgaasi aga 20% bensiinist rohkem..ja kas üldse saab
maagaasi seadet panna nt. Audi a8, 3,7 v8le või siis 4,2sele?
Hetkel pead arvestama sellega, et maagaasi tanklaid on Eestis vähe.
Eks siin vist rohkem tallinna inimesed aga siin lõunaosariikides tasub gaasiga sõitmine hetkel vägagi ära. Mul mitmel tutaval gaasiseade paigaldatud ja gaasi ei osteta mitte eestist vaid venemaalt. Seal on gaasi liitri hind palju odavam kui eestis. Nüüd hea gaasijärel ka käia sest bensuvedajaid enam piiril ei ole ja ülekäimine käib suhteliselt kiiresti
Gaasiga sõitmisest pole eriti kasu kui tanklaid vähe. Ehk siis pane LPG süsteem, otsi mees, kes selle tehaseseadest veidi parmini käima oskab panna ja saad kilomeetri hinna kõvasti odavamaks. Kulu tead isegi. Lihtsalt odavam on.
Mul tuttaval ameeriklane ja gaasiseadme peale panek maksis 1200 raha ja läbisõit nüüd 60 k km sellega.Mingi kamm vahepeal oli mingi filtriga ja asi toimib siiani ja pidi juba isegi plussis olema.
Ehk siis kumb tuleks mõtekam v8le vahele pista kas maagaasi seade, või lpg? Kui hinda hetkel mitte arvestada...Ise arvan, et maagaas peaks päris öko tulema?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Oskab äkki mõni targem rääkida, milliseid pihusteid eelistama peaks?
Sai võetud ühest kohast, kus pakuti Hana pihusteid V8 mootorile.
Tsitaat: |
Mis sa teed nalja või? Üks kord kuus autoga Venemaale? Tõenäoliselt räägid deklareeritavast kaubast, mitte autoga piiri ületamisest.
Päris tõsine võll. Pole raha, osta elektriauto või käi jala. Esiteks on elektriauto kallim kui mu auto (kindlasti ka teiste autod) ja sellele
gaasiseade peale panna. Teiseks on raha piisavalt, aga ma ei leia, et ma pean nagu lollpea seda summat taguma bensiini peale, kui ma saan
oluliselt vähem maksta gaasi peale.
Bensiini(gaasi) ja diisli vingumise teemat võid mujal ajada.
Kui sul pole midagi tarka öelda selle pagassis loksuva paagikolaka kohta, siis võiks üldse vait olla.
COPI
Jah. Maagaas on mõtekam ja tasub ennast kiiremini ära, aga arvesta ka sellega, et Eestis ei ole maagaasi tanklaid jalaga segada. Kui uskuda seda
lehekülge, siis on meil viis maagaasi tanklat. http://www.gaas.ee/surugaas/maagaasi-autotankla/
See-eest on vedelgaasi tanklaid praktiliselt üle-Eesti. Tee omad järeldused.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Taaskord pühapäeva hommikul kell 5.30 istusin piiril ning minu masinat tuulati eest tolli poolt, uurisin siis et mis saab 1 detsembrist. Onu siis seletas lahti, et 1 detsembrist tohib autoga 1 kord kuus ning seda ka vaid ESMASEL ületamisel tuua üle maksuvabalt paagitäe kütet, 1 liiter viina ning 2 pakki suitsu, järgnevatel kordadel venemaale minnes pead deklareerima oma kütte mis on paagis ja vastasel juhu tagasitulles maksad aktsiisi mida olen minagi mõned korrad pidanud tegema, sama jutt käib gaasilt sõitvate masinate kohta. Kindlasti tasub gaasiga sõit ära kuna omanud 2 masinat millel gaasiseade peal, üks nendest siis ameerika van ja teine ameerika dziip ja kjindlasti oli odavam sõita kui besu pealt. Minuteada gasiga sõitmine kärsatab mootorit rohkem kui bensiiniga kuna ta ju ikka õhulaadne mass mis ei määri karvavõrdki, või ma eksin?
Tsitaat: |
Äkki oskab keegi seda seletada, et kuidas nad teevad selgeks gaasi koguse enne ja pärast? Sa ju ei keera punni lahti ja ei topi joonlauda paaki sisse.
Tsitaat: |
Gaasi ning bensiinikoguste kindlaks tegemiseks on tänapäeval väga targad ja kallid aparaadid mida olen ka ise näinud ja on katsetatud minu endise
muula peal. Kui väidad et sul on paagis 55 liitrit ja nemad ei usu ja JUHUL kui ise ka ikka soperdad neile paarikümne liitriga siis aetakse aparaat
paaki ja vaadatakse või siis tõmmatakse kütus paagist välja mis kehtib ka gaasi kohta ning siis otsustatakse kas valetasid või rääkisid tõtt ,kui
ajasid haput maksad aktsiisi ning maksad kogu selle nn kaadervärgi töö ka kinni.
Ning sinule audi_a4_v6 ütlen järgmist, juhul kui KÕIK hakkavad makse maksma korralikult ning käituvad nii nagu riik käseb kas siis arvad tõesti et
sinu ja su laste elu läheb siin riigis paremaks , ei lähe: Kui enne sain kütet vedada ja nüüd ei saa siis ei tule mul ka ju enam raha sisse mis viib
tagajärjeni et ei saa ka SINU käest teenust osta mis omakorda on ka sinule ju halb, pigem olgu siis juba kirik keset küla kui üldse ilma kirikutta.
Keegi ei keela ju sinul ka viisat teha ja sõita maksustamatta küttega.
Just nimelt. Selmet õigustada inimestele käru keeramist riigi poolt, võiks mõelda ju nii, et keegi ei keela ka Sinul või kellelgi kolmandal teha viisat ja tuua Venemaalt kütust oma tarbeks. Lauri_O ütles kõik juba ära, ei näe vajadust üle korrutada.
See kütuse toomine on jah üsna nutuseks aetud, aga mis teha. Ega selle pärast kütus siis toomata ei jää, õiged vahendid peavad olema.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Paraku on prj õigus. Ise gaasiga sõitnud paar aastat tagasi ja kütusekulu tõuseb, jõud langeb. Samas jälle liiter odavam ja tuleb ka säästlikum rahakotile.
Kokkuvõttes on odavam küll, aga ca. 1.5-1.6 korda, mitte 2 korda.
Lisaks sinna seadme enda maksumus. Kui läbisõidud väga suured ei ole, siis ei oma asi erilist mõtet.
Muidugi LPG paigaldajad tahavad asja alati rääkida ilusamaks, kui tegelikult on.
Jõudlus kohe kindlasti ei vähene kvaliteetsel seadmel koos kvaliteetse paigaldusega. Olen käinud nüüd päris palju üle Euroopa erinevates tehastes ja
dünodes ning näinud oma silmaga kuidas jõud samaks jääb!!! Dünodes on käinud uus Panamera Turbo, Audi S8 V10FSI ja palju muud tavalist.
Teadmiseks tarkadele, et saab ka süüdet reguleerima ja muud vajalikku, ehk kõike mida auto osakb/suudab.
Gaasikulust ei saa laialdaselt rääkida kuna seda ei näe aga see mis olen ise teinud ja näinud siis kulu suurenemine on olnud 0 kuni 15%. Gaasikulu ei
tohiks tõusta üle 20%. Kindlasti sõltub kulu gaasist, tema komponentidest ja kvaliteedist lisaks seadmele ja paigaldusoskustele.
Seega on võit kunu gaasihinna ja bensiinihinna vahe, ehk kuni 45% Eestis ja Lätis kuni 65% kuna seal on LPG nii palju odavam.
Lisaks on seadme ja paigalduse hinnad langenud tänu meie turule tulekuga, ehk keskeltläbi peaks aastaga plussi jõudma.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Mina lasin ühele sõidukile paigaldada 4. põlve gaasiseadme kunagi, 4.3 liitrine V6 mootor oli ja gaasi võttis auto kohe kindlasti rohkem. Kui bensiini
läks linnas 18-19 l, siis gaasi 23 ja talvel kuni 27, maanteel 13 bensiini ja gaasi 17. Jõukadu tagumikuga ei tundnud igatahes, juttude järgi pidavat
see vanema generatsiooni seadmete teema olema. Hooldust pidi tegema iga 15 000 km järel ja kui õigesti mäletan, siis maksis see vist tolajal ca. 60
euri.
Arvestama peab ka sellega, et väga külmade ilmade ja lühikeste otstega ei pruugi väiksema mootoriga autod gaasil sõiduni jõudagi, sest rakendub seade
tööle, kui mootori temperatuur on vähemalt 40 kraadi. 5 generatsioon vist peaks olema selline, mis eelsoojendust ei vaja ja hakkab kohe toimima, seade
ise pidi olema aga keerukas ja väga tundlik solkgaasile.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kui eriti pikka maad ei sõida, siis linnas mõne kilomeetrised otsad jäävad kõik bensiini peale nii väikese mootoriga.
Gaasi aurustumine aurustites jahutab ka tosooli mingil määral.
Ka strateegiliselt võib mõelda ja tulevikku vaadata:
http://www.logistikauudised.ee/Default.aspx?PublicationId=9DEBB46E-231A-4456-8668-0E0D58D1B890
Tsitaat: |
Kas siin on gaasiautode omanikud. Paigaldasin 3 aastat tagasi Gaasiabis oma A4le gaasiseadet ja siiamani pole probleemi. Sügisest on aga nad koolisid teise nime all - Levautogaaz. Arvutasin et kokkuhoid mul tuli ca 2500 euri. Kas siin on veel inimesi kellel on kokkupuute gaasiseadmega?
Ma ei oma Audit aga 3 aastat sõitnud 4,0 Jeebiga.Keskmine kulu on 17-19 liitrit sajale.Bensiini kulutab nii keskmiselt 16 liitrit sajale.Minekul vahet ei tee kui on õiged küünlad ja õige seade
Pole otseselt kogemus Audiga, aga mu üks autosid on 2004 aasta Volvo S80 mis juba tehases on ehitatud tarbima surugaasi (CNG, metaan). 2.4 liitrine R5 mootor kulutab seda linnas umbes 9kg/100km ja maanteel 5-6kg/100km. Bentsu selle asemel vastavalt 14 ja 8-9 liitrit sajale. Nüüd popiks saanud CNG passatid pidavat võrreldes minu Volvoga saama hakkama poole väiksema gaasikogusega oma 1,4 mootoritega. Gaasikilogramm maksab juba kaks aastat püsivalt 79 senti. Kokkuhoiu suurus sõltub vedelkütuse hinnast.
Pea aasta tagasi sai b6 A4 3,0Q vahetatud 1,4 CNG Passati vastu. Kui A4 keskmine oli 11L/100km, siis Passat saab samade sõitude keskmiseks 3,8kg/100km
ja kütusehinnaga, peale jõuludeaegset hinnalangust, teeb 2,7€/100km. 7 käiguline DSG Passat sai isegi odavamalt hakkama, tollel oli keskmine oli 3,5kg
kanti sajale. LPG-ga pole mõtet võrrelda.
Lubatakse, et 2016 lõpus peaks CNG A4 turule tulema... info
CNG-ga sõites tuleb jah 3 € 100 km hinnaks.kahjuks küll
ainult 5 on praegu.LPG-ga tuleb 100 km hind
kõrgem.väidetavalt ei saa CNG süsteeme ise
paigaldada.ei pidavat korralikult tööle hakkama.Ja
kulu pidi suurem olema.Nii nad räägivad.
2011 a. ostsin A4 millel 4. gen LPG seade peal. Koheselt panin iriidium süüteküünlad ning võis hakata igalt läbitud kilomeetrilt raha säästma. Selle
aja peale on gaasiseadme hooldusele kulunud 250-300 eur. Tõsiselt kiidan seda asja, eriti veel jäärajal sõites. Paaki mahub c.a 45 liitrit, sellega
sõidan 400 km. Tuleb täpselt nädalane kilometraaz. Seega kütusele kulub ühes kuus 80.- ja sõidab c.a 1600 km.
Audidest on hetkel saadaval Audi A3 g-tron.
CNG tundub juba pikka aega päris ahvatlev mulle.
Kuidas muidu CNG mootoriga autodel hooldusega lood on? Pidi olema vähe kohti kes oskavad CNG masinaid hooldada ja remontida.
Tsitaat: |
Teisi autosid ei oska kommenteerida, aga minu põlvkonna Volvo S80 CNG süsteem on hooldusvaba. St regulaarset hooldust ei vaja. Paranduse või diagnostika osas olen külastanud Gaznet'i.
Vähemalt Tallinnas on CNG spetsialistid käepärast võtta ja kui peaks midagi juhtuma, siis vähemalt VW-le on jupid käepärast võtta. Kõige kallim osa
gaasisüsteemis peaks olema reduktor 600€ ja selle olin sunnitud vahetama ainult eelnevalt remontida üritanud soss-seppade pärast.
Gaasisüsteem on üldiselt hooldevaba.
Kuidas CNG järelpaigaldamisega lood on?
Tehase poolt paigaldatud aparaatidel on vist mingi komponendid vähe tugevamaks tehtud.
Oleks see üldse perspektiivikas ettevõtmine?
Ma lasin sellel kevadel saksast tuua tehase paigaldusega cng. Linnaautoks igati sobiv Audi A3. Mootorivalik on neil kõigil üks - 1.4 TFSI 81kW.
Cng paak on paigaldatud varuratta koopasse ja mahutab 15kg gaasi. Ja kui otsida miinuseid, siis paagi füüsiline väiksus ongi kõige suurem puudus.
Õnneks on auto tarbib kahete kütust, nii gaasi kui ka bensiini. Nii, et kui ka sõidad paagi kuivaks ei jää sa tee serva seisma
Kasutatud CNG autodega soovitan ettevaatlik olla.
Vähemalt Touranil on paagi roostetamisega probleeme ja nii mõnigi surmaga lõppenud õnnetus.
Kindlasti ei tasuks tankimise ajal autos istuda või püstoli juures seista.
https://www.youtube.com/watch?v=J_Eh5Mi_83c
https://www.youtube.com/watch?v=ibjqxonZCKo
https://www.youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc&t=40s
Tourani ja Passat B6/B7 ostmisel on loomulik küsida ja kontrollida kas gaasipaagid on tehase aktsiooniga vahetatud.
Isegi üks A3 g-tron on vahepeal õhku lennanud ja sellel pole terasest, vaid hoopis CFRP-st gaasipaagid. https://www.focus.de/auto/ratgeber/sicherheit/unglueck-an-tankstelle-in-achern-ursache-fuer-audi-a3-gasexplosion-an-heiligabend-gefu
nden_id_10202289.html
Hiljutise A3/Golf/Leon/Octavia mudeliuuendusega 1.4 TSI 81kW pealt 1.5 TSI 96kW-le asendati täissuuruses 55l bensupaak 10l bensupaagiga ja kolmanda
gaasipaagiga, mis muide on terasest.
Kas keegi on A4 B9 g-tron'ga ka sõita saanud? Mingi aeg vaja Passat B7 gaasikas välja vahetada...
Tsitaat: |
Eelmise põlve lõpuaastate Passat 110kw CNG koos manuaal kastiga ka kasutada. Gaasi Audit pole saanud näppida, kuigi viimane gaasi A4 pidi väga hea
olema.
Ühtegi halba sõna ei saa öelda. Sõita on tõesti odav. Hoolduses (esinduses) hinnavahet ei märka.
Ökotades 3,6kg/100km peale, keskmine laias laastus 4.0kg/100km peale kulu. Kuskil 60% maanteed, ülejäänud linn. Eks Tallinna tipptunnil ummikus
seistes 2x päevas tuleks mingi muu kulu. Tartus ummikuid ei ole, seega ikkagi 4 kg. Ning hetkel ka Tallinnas koolivaheaja tõttu ummikuid ei ole, seega
ka siin on keskmine 4 kg.
Ainus asi mis häirib, et paak on liiga väike, võiks mahutada rohkem, suureneks sellega läbitavate km arv.
Ning teine asi on tankurid, mõni uuem tangib kiirelt, teine tangib 0,5kg kaupa tutsutades niiet ootad paagitäit pea 10 minutit
Tallinn-Tartu-Tallinn seega 4 kg järgi 13 euri (0,81 kundekaardiga kätte, 400 km arvestus ehk 100 km on 3,25 euri ja kui ökotada suudab/viitsib siis
2,92 euri.
3.0TDI keskmine kulu on laias laastus 9 sajale ehk kütuse hinda arvestades on 100 km midagi 11 euri. 100 km 3,4x odavam gaasiga, kuid kas see on 3,4x
ka kehvem võrreldes 3.0TDI-iga? Ei ole.
Kuidas Passatil gaasipaagid 21kg juures liiga väikesed? VAG gaasikate valikust on suurem mahutavus ainult Touranil (24kg) ja Caddy'l (tavaline 26, Maxi 37kg). Isegi A4 g-tec võtab peale "kõigest" 19kg ja golfilised 15 (81kW motoga) ja 17,7kg (96kW motoga).
Siin on üks saksa link hetkel müügis olevatest cng autodest: https://www.gas24.de/cms/31-0-modelle-erdgasfahrzeuge.html
Eesti Gaasi lehel oli ka vahepeal täitsa pädev info olemas.
Ise veeren lisaks Audile cng-fordiga juba 20 kuud. Tean, et uuemad gaasikad võtavad vähem, aga 4 eur/100km vana ja odava masina poolt on mu jaoks ka
päris rahuldav tulemus
Olen paigaldanud ühele autole gaasiseadme Gaznet.ee töökojas. Olen väga rahul nende kuttide teenindusega. Täiega asjalik suhtumine - selgitavad,
näitavad kogu protsessi ja tehnoloogiat mõnusa pühendumusega.
Olin algul skeptiline eelkõige mootori jõudluse osas. Siis nägin, et ühe AMG mersu dünostendi tulemusi ja need olid päris muljetavaldavad.
Otsustasin proovida ning nüüd saan kinnitada, et LPG gaas vs. bensiin vahet ei ole üldse tunda. Varsti saan dünostendis numbrid ka üle vaadata.
Nägin, et seal oli samal ajal ka paar 4.2 V8 Audit hoolduses/paigalduses.
Tegin postituse huviliste alajatuse alla oma CNG Audi A3 Sportback kohta
Kuidas see mootori tööiga mõjutab kui gaasiga sõita. Kellegil mingit infot ka selle kohta?
Köik oleneb kui hästi seadistatud on. Ma söitsin jeebiga mingi 70000 pluss km maha. Ma ei saanud küll aru,et see motot oleks tapmud. Öli oli igaljuhul puhtam kui bensuga söites.