Foorumi logo

Gaasiga sõitmine
akselbant - 18.05.05 18:57

Nimelt huvitab mind see, et palju on siin foorumis gaasiga sõitvate Audide omanikke? Plaanis on osta Audi, mis liigub gaasiga(sammuti benaga)! Kas tuleb soodsam välja kui diisliga sõitmine?;)


akselbant - 19.05.05 07:58

Äkki oskab keegi öelda kas Eestis paigaldatakse gaasisüsteeme?


mihkel - 19.05.05 08:15

Paigaldatakse küll minu teada umbes 20-30 tuhande eest.


RoadDawg - 19.05.05 08:21

Järgnev aadress ehk abiks :

http://www.gaasiseade.ee/


endel - 19.05.05 08:58

mina sõidan gaasiga juba 2 aastat. kahjux või õnnex pole seda süsteemi ise paigaldanus vaid oli autol peal mis toodi väljast. aastaid tagasi oli see nagu miinusex ,sest kes siis ei ole kuulnud lugusi gaasi kahjulikkusest mootorile. süsteem on ise suht vana ja tänu sellele ka lihtne. sõitsin 60 tuhat ja polnud ühtegi muret kuid siis väsisid membraanid ja eesti paigaldajad ei viitsinud minu autoga tegemist teha ,polnud neil juppe ja ültse olid kuidagi ülbikud.ega siis muud üle ei jäänud kui ise reduktor lahti kiskuda ja käepärastest vahenditest uued membraanid meisterdada . asi töötab ja kindlasti hoitsin hulga raha ka kokku , mehaanilise poolepealt pole seal midagi keerulist. kahjulikkusest nii palju ,et enda autol mootor heas korras õli kulub 10 tuhandele 0,5 l kuigi kilomeetreid näidu järgi juba tublisti. mis ma siis rohkem ikka oskan lisad olen rahul ja minu auto puhul on ta ennast kõvasti ära tasunud...


andres - 19.05.05 11:44

Tsitaat:
Algselt postitas: mihkel
Paigaldatakse küll minu teada umbes 20-30 tuhande eest.


See on utoopia, Pärnu on vähemalt üks 2,6l C4 kerel A6, millel gaas. Minuteada oli selle isendi paigaldustasu 11k juures.


Hannespoiss - 19.05.05 11:55

mulle tehti ka äsja pakkumine, mis oli pea 11000 krooni. Tegemist 2. põlvkonna seadmega. Pole iseenesest väga suur inveseering ja ära peaks tasuma isegi juba aastaga kui palju sõitmist on.


Tawka - 19.05.05 17:22

Sõbra A4-jale pakuti 16000 krooniga 4 põlvkonna oma kuid ta ei tea veel kas see ka ära tasub???


Teder - 19.05.05 17:29

Tehti kah pakkumine. Audi 100-le 1.8 mono II põlvkond 9900 eeki AS Gamos
Ecotrans 10075 eeki


mihkel - 19.05.05 19:20

tundub et hinnad on aja möödudes kõvasti langenud:o


Silver - 19.05.05 21:35

Tsitaat:
Algselt postitas: mihkel
tundub et hinnad on aja möödudes kõvasti langenud:o


Siin antud aadress seda küll ei kinnita...
Tsitaat:
Algselt postitas: RoadDawg
Järgnev aadress ehk abiks :
http://www.gaasiseade.ee/


margus - 19.05.05 23:02

Gaasi ei saa panna turboga motole naiteks.
Samas Leedus vaga edukalt paigaldavad neid.
Kokkuhoiu vahe tuleb sisse ainult suuremate mootorite puhul. Vaiksemate motodega ei usu kyll, et aastaga tasa soidab. Lisaks veel ka seda, et ainult gaasile yle minna ei saa. Auto kaivitub ikka besniiniga ja sealt edasi lylitab automaatselt gaasile yle.


T.P. - 20.05.05 06:11

tervist,

see küll (minu poolt) pigem teoreetiline mõttekäik kuid siiski - kuna tegu on suhteliselt laialt levinud tegevusega siis eeldan et webi vahendusel peaks leiduma ka mõni how-to lehekülg mis kirjeldab kuidas mida ühendada. Tegu iseenesest ei ole ju teoorias millegi muuga kui ühe kütteseadme asendamine/dubleerimine teisega.

parimat,
Timo

edit : googles esimene leht
http://www.gascarco.com/cms.php/intro


Jürgen - 21.05.05 09:04

sr.orgis on selline teema kunagi yleval olnd kus sai natuke nämmutatud...

http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=25207&start=0

ja miks ta peab käivituma bensiiniga? nop, võid benapaagi yldse alt ära võtta kui tarvis... ;)


akselbant - 02.06.05 14:43

Ei hakka uut teemat alustama!
Sõber ostis Saksast Audi 80, millel oli gaasisüsteem peal. Sõitis rõõmsalt mõnda aega, kuid siis hakkas jõud kaduma:o
Nüüd ei saa gaasiga üldse sõita(pöörded ei lähe üle1500), aga bensuga sõidu alustamisel tekib jõnks. Vajutad gaasi siis mõne aja pärast hakkab liikuma.
Äkki oskab keegi kommenteerida?


Eints - 04.06.05 02:43

Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Auto kaivitub ikka besniiniga ja sealt edasi lylitab automaatselt gaasile yle.


Seekord saan sulle vastu vaielda ...oman kogemust Audi 100 näol mis sõitis ringi mööda Tartut ja seda oli võimalik käivitada ka talvel gaasiga, ilma probleemideta!


huraa - 14.03.12 16:56

Viimasest postitusest juba palju aastaid möödas, aga kuidas on olukord täna??? Kui paljud Teist siis sõidavad gaasiga??? Sai omale kah just äsja soetatud 2,8 142kw audi a4, kuu aega ringi kimanud ja suht rahul selle asjaga.


nug8 - 14.03.12 17:25

Tsitaat:
Algselt postitas: huraa
Viimasest postitusest juba palju aastaid möödas, aga kuidas on olukord täna??? Kui paljud Teist siis sõidavad gaasiga??? Sai omale kah just äsja soetatud 2,8 142kw audi a4, kuu aega ringi kimanud ja suht rahul selle asjaga.


... ja palju rahakotile mõjub? Kütusekulu linnas/keskmine? Mis seade?


püstolett - 14.03.12 17:28

Mina sõidan

4 põlvkonna seade. S6 4.2 V8 manuaal. Koos käivitusele kuluva bensiini ja gaasi kuluga on 100 km hind keskmiselt 15 Eur. See on maksimaalne kulu igapäevaselt tööl käies ja vabalt sõites. Kui pikka maanteed sõita tuleb 100km hinnaks 12Eur

1.9 diiselmootoriga on odavam sõita.


Amadeus - 14.03.12 17:38

Kolleegil mul A100 2.8 12V automaat, millele lasi panna mingi aeg tagasi gaasiseadme. Maksis vanas rahas miski 20k auku. Raha hoiab kokku küll, aga kilomeetri hind selle masinaga on kallim kui näiteks minu ökodiisliga - seda siis, kui ma Statoilist tangin.
Külmade ilmadega esimesed 4 km sõidab masin bensiiniga, siis lülitab ringi gaasile. Teatavasti bensiinimootor, kulutab just siis märkimisväärse osa bensiini. Olukorda võiks leevendada mootori eelsoojendus. Kütusekulu gaasi pealt on tuntavalt suurem, auto liikumisvõime tema tagumiku hinnangul gaasilt kehvem pole. Pakiruumis suur metallist tünn.
Ma arvan, et kui sõita aastas ~15k siis peaks seadme maksumus ~1.5 aastaga ära tasuma.


huraa - 14.03.12 17:49

Tsitaat:
Algselt postitas: nug8
Tsitaat:
Algselt postitas: huraa
Viimasest postitusest juba palju aastaid möödas, aga kuidas on olukord täna??? Kui paljud Teist siis sõidavad gaasiga??? Sai omale kah just äsja soetatud 2,8 142kw audi a4, kuu aega ringi kimanud ja suht rahul selle asjaga.


... ja palju rahakotile mõjub? Kütusekulu linnas/keskmine? Mis seade?


Seade on mingi itaalaste neljanda põlvkonna EASYJET. Keskmine kütuse kulu on 12 ja linn puhtalt 15. Bensiini on hektel üle kuu kulunud natuke üle poole paagi. Kui arvestada ainult gaasi kulu, siis arvestades minu vana B4 1,9 tdi-ga pole rahalisel kulul vahet. Eelmine võttis keskmiselt 6 sajale diislit. Gaas oli eelnevalt peal ja paistab toimivat, kuigi ei tea seda, kuna viimati seadet on hooldatud. Hetkel olen küll rahul ja eks näis kas see rahulolu ka kestma jääb. :D


püstolett - 14.03.12 18:12

Seadme hooldus maksab keskmiselt 30 Eur pluss miinus sinna tänna. Vahetatakse filter ja kontrollitakse seade üle. Kui hooldus tehtud, siis on hooldamata vs hooldatud gaasiseadmega sõitmise hinna vahe päris suur :)

Kui mina arvestan enda autol aind gaasi kulu, siis tuleb Ainult linnas sõites 15,6l/100km. See maksab 12.012 eur
Kui arvestada see ümber bensukuluks siis sõidaks linnas nagu 8.17l/100km, pole paha eksole. Arvestan bensiin 98 hinna järgi seda. Mida kallim bensiin, seda meelsamini gaasiga sõidad. Aga jah, kuna käivitama peab ikka bensiini pealt, mida ntx see V8 tarbib külmalt koledalt, siis on mõtekas enne lasta pikemalt soojeneda, või panna peale plokisoojendus, et saavutada gaasile kiiremini vajalik aurustumise temperatuur.


huraa - 14.03.12 18:42

Tsitaat:
Algselt postitas: püstolett
Seadme hooldus maksab keskmiselt 30 Eur pluss miinus sinna tänna. Vahetatakse filter ja kontrollitakse seade üle. Kui hooldus tehtud, siis on hooldamata vs hooldatud gaasiseadmega sõitmise hinna vahe päris suur :)

Kui mina arvestan enda autol aind gaasi kulu, siis tuleb Ainult linnas sõites 15,6l/100km. See maksab 12.012 eur
Kui arvestada see ümber bensukuluks siis sõidaks linnas nagu 8.17l/100km, pole paha eksole. Arvestan bensiin 98 hinna järgi seda. Mida kallim bensiin, seda meelsamini gaasiga sõidad. Aga jah, kuna käivitama peab ikka bensiini pealt, mida ntx see V8 tarbib külmalt koledalt, siis on mõtekas enne lasta pikemalt soojeneda, või panna peale plokisoojendus, et saavutada gaasile kiiremini vajalik aurustumise temperatuur.


Kas on vahet millises firmas seda hooldust teha??? Kas keegi kes olemasolevat seadet ei paigalda, teeks sellele seadmele hoolduse???


püstolett - 15.03.12 18:23

Teevad ikka, kui on endale sellise võimaluse töökotta võtnud. Ja raha nad ka selle eest väga palju rohkem küsida ei saa. Sest seal ei ole midagi mis nii hullult maksab. Aga muidugi lihtsam on kuskil firmas lasta teha, kes neid paigaldab või ongi spetsialiseerunud, sest neil kõik filtrid ja asjad olemas kohapeal.
Ette on nähtud hooldus iga 15000 tagant. Mina lasin teha Tartus Aardla 27 kus see seada kunagi ka paigaldatud on. Lihtsalt möödaminnes saab ka ära teha selle. Ei pea aega panema ega midagi. Võtab 20 min maksimaalselt.


Harry_R - 15.03.12 19:31

Tsitaat:
Algselt postitas: püstolett
Teevad ikka, kui on endale sellise võimaluse töökotta võtnud. Ja raha nad ka selle eest väga palju rohkem küsida ei saa. Sest seal ei ole midagi mis nii hullult maksab. Aga muidugi lihtsam on kuskil firmas lasta teha, kes neid paigaldab või ongi spetsialiseerunud, sest neil kõik filtrid ja asjad olemas kohapeal.
Ette on nähtud hooldus iga 15000 tagant. Mina lasin teha Tartus Aardla 27 kus see seada kunagi ka paigaldatud on. Lihtsalt möödaminnes saab ka ära teha selle. Ei pea aega panema ega midagi. Võtab 20 min maksimaalselt.


Ma arvan, et need filtrid ja muud pudinad on ühesugused olenemata tootjast, erinevus võib olla põlvkonnati, ehk siis III põlvkonna filtrid on teised, kui IV.
Töökaaslasel oli Hollandist toodud Caprice, millel oli ka Hollandis paigaldatud gaasiseade, kurat teab, mis tootja oma. Hooldas ta seda Gaznetis, korra käis ka Gaasiabi OÜ's.


huraa - 16.03.12 08:53

Tartus aardla tänava mehed ei taha selle seadmega tegeleda. Öeldi, et nemad ei saa midagi teha. Põlvas mehed ütlesid, et hoolduse teeme ära ja visuaalse kontrolli kah aga rohkemat mitte. Aga jah, tallinnas on kaks firmat kes teeksid ja oleks ka kontrolli võimalus, aga minna sinna ainult selle pärast. Ehk siis peab hakkam plaani võtma midagi ka sinna kanti!


polenik - 18.03.12 17:30

Huvitav teema minu jaoks. Liigun ka ise oma autoga gaasi jõul ja siin rahvas küsis kulude kohta, siis omal tuleb huvitaval kombel liitritelt gaasi kulu bensiiniga täpselt üks ühele. Selline umbmäärane keskmine on ikka vana hea 10l sajale kilomeetrile. Bensiiniga tuleks see mul siis orienteeruvalt 14 eurot, aga gaasi ostan Tartust 0.71 senti liiter hetkel, nii et minu jaoks gaasiga sõit poole odavam. Aastaga olen sõitnud 42000km, ja on ennast igati ära tasunud. Auto on mul Audi 100 c4 2,3 mootoriga.


melnits - 18.03.12 18:56

Liigun ise ka gaasiga ja kliendikaardiga tuleb seal aardla tanklas hinnaks 67,9 senti liiter.:)


melnits - 10.04.12 18:07

Tere!
Oleks tarvis küünlaid vahetada, seega mis oleks kõige parem/mõistlikum? Ladu24.ee pakub mitme tootja küünlaid kuid silma jäid http://www.ladu24.ee/et/ladu2/16005/7028,185200,0,0/553974 kuna pidavat olema spets. gaasiga sõitmiseks? Mida asjast arvate? On keegi vb. oma autole paigaldanud ja on vahet ka tavalisel ja sellel spets küünlal? Hind on pea poole kallim ka, et on asi seda väärt ka?:)


huraa - 14.06.12 11:51

Tsitaat:
Algselt postitas: melnits
Tere!
Oleks tarvis küünlaid vahetada, seega mis oleks kõige parem/mõistlikum? Ladu24.ee pakub mitme tootja küünlaid kuid silma jäid http://www.ladu24.ee/et/ladu2/16005/7028,185200,0,0/553974 kuna pidavat olema spets. gaasiga sõitmiseks? Mida asjast arvate? On keegi vb. oma autole paigaldanud ja on vahet ka tavalisel ja sellel spets küünlal? Hind on pea poole kallim ka, et on asi seda väärt ka?:)


Kas said vahetatud ja milliseid küünlaid eelistasid??
On siis mingit vahet kah sellel asjal???


SkAudimees1 - 16.09.13 15:10

Tere.

Leidsin ka sobiva teema, kuhu oma küsimustega pöörduda.
Olen aru saanud, et jutt käib (siiamaani) LPG gaasiseadmetest, aga kas keegi siit klubist sõidab ka maagaasiga? Huvitab just see, kui palju tuleks V8 mootoriga odavam sõita :)
Maagaasi seadme paigaldus on pea poole kallim, samas kulub gaasi bensiinist vähem, LPG vedelgaasi aga 20% bensiinist rohkem..ja kas üldse saab maagaasi seadet panna nt. Audi a8, 3,7 v8le või siis 4,2sele?


raineys - 16.09.13 15:49

Hetkel pead arvestama sellega, et maagaasi tanklaid on Eestis vähe.


Rain573 - 16.09.13 19:31

Eks siin vist rohkem tallinna inimesed aga siin lõunaosariikides tasub gaasiga sõitmine hetkel vägagi ära. Mul mitmel tutaval gaasiseade paigaldatud ja gaasi ei osteta mitte eestist vaid venemaalt. Seal on gaasi liitri hind palju odavam kui eestis. Nüüd hea gaasijärel ka käia sest bensuvedajaid enam piiril ei ole ja ülekäimine käib suhteliselt kiiresti :)


Kivitare - 16.09.13 22:46

Gaasiga sõitmisest pole eriti kasu kui tanklaid vähe. Ehk siis pane LPG süsteem, otsi mees, kes selle tehaseseadest veidi parmini käima oskab panna ja saad kilomeetri hinna kõvasti odavamaks. Kulu tead isegi. Lihtsalt odavam on. :)


urki - 17.09.13 04:44

Mul tuttaval ameeriklane ja gaasiseadme peale panek maksis 1200 raha ja läbisõit nüüd 60 k km sellega.Mingi kamm vahepeal oli mingi filtriga ja asi toimib siiani ja pidi juba isegi plussis olema.


SkAudimees1 - 01.10.13 23:18

Ehk siis kumb tuleks mõtekam v8le vahele pista kas maagaasi seade, või lpg? Kui hinda hetkel mitte arvestada...Ise arvan, et maagaas peaks päris öko tulema?


laurz - 02.10.13 04:19

Tsitaat:
Algselt postitas: melnits
Tere!
Oleks tarvis küünlaid vahetada, seega mis oleks kõige parem/mõistlikum? Ladu24.ee pakub mitme tootja küünlaid kuid silma jäid http://www.ladu24.ee/et/ladu2/16005/7028,185200,0,0/553974 kuna pidavat olema spets. gaasiga sõitmiseks? Mida asjast arvate? On keegi vb. oma autole paigaldanud ja on vahet ka tavalisel ja sellel spets küünlal? Hind on pea poole kallim ka, et on asi seda väärt ka?:)
Platinum või iridium küünlad.Sädeme vahe teed tehase ettenähtust 0,1-0,2mm väiksemaks ja on väga OK:cool:


raineys - 03.10.13 11:48

Tsitaat:
Algselt postitas: SkAudimees1
Ehk siis kumb tuleks mõtekam v8le vahele pista kas maagaasi seade, või lpg? Kui hinda hetkel mitte arvestada...Ise arvan, et maagaas peaks päris öko tulema?

Jah. Maagaas on mötekam jatasub ennast kiiremini ära, aga arvesta ka sellega, et Eestis ei ole maagaasi tanklaid jalaga segada. Kui uskuda seda lehekülge, siis on meil viis maagaasi tanklat. http://www.gaas.ee/surugaas/maagaasi-autotankla/ See-eest on vedelgaasi tanklaid praktiliselt üle-Eestiliselt ja Alexela poolt veel hulga juurde tulemas. Tee omad järeldused ka sellest tankimisvörgustikust lähtuvalt.

Lisaks veel seda, et maagaasi seade on palju kallim, aga tasub palju kiiremini ära.


jaanus.lepik - 22.11.13 08:29

Oskab äkki mõni targem rääkida, milliseid pihusteid eelistama peaks?

Sai võetud ühest kohast, kus pakuti Hana pihusteid V8 mootorile.


Lauri_O - 22.11.13 08:49

Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Eks siin vist rohkem tallinna inimesed aga siin lõunaosariikides tasub gaasiga sõitmine hetkel vägagi ära. Mul mitmel tutaval gaasiseade paigaldatud ja gaasi ei osteta mitte eestist vaid venemaalt. Seal on gaasi liitri hind palju odavam kui eestis. Nüüd hea gaasijärel ka käia sest bensuvedajaid enam piiril ei ole ja ülekäimine käib suhteliselt kiiresti :)


Pole see venemaalt gaasi toomine midagi nii lihtne, hetkel veel viimast nädalat saad autoga venemaalt üle käia 2 korda kuus kuid juba detsembrist vaid kord ja mis mõte siis asjal on? Ise olen hõõrunud juba aastaid Koidula ja Petseri vahet ning enam pole väga mõtet ja kui siis ainult omale. Gaasiga kindlasti soodsam kuid ise mingile tavalisele pereautole küll mingit paagikolakat pagassi loksuma ei paneks et säästa mõnikümmend eurot, kui pole raha kütte jaoks osta elektriauto või käi jala.


raineys - 22.11.13 19:49

Mis sa teed nalja või? Üks kord kuus autoga Venemaale? Tõenäoliselt räägid deklareeritavast kaubast, mitte autoga piiri ületamisest.

Päris tõsine võll. Pole raha, osta elektriauto või käi jala. Esiteks on elektriauto kallim kui mu auto (kindlasti ka teiste autod) ja sellele gaasiseade peale panna. Teiseks on raha piisavalt, aga ma ei leia, et ma pean nagu lollpea seda summat taguma bensiini peale, kui ma saan oluliselt vähem maksta gaasi peale.

Bensiini(gaasi) ja diisli vingumise teemat võid mujal ajada.

Kui sul pole midagi tarka öelda selle pagassis loksuva paagikolaka kohta, siis võiks üldse vait olla.


forsin - 23.11.13 09:33

COPI
Jah. Maagaas on mõtekam ja tasub ennast kiiremini ära, aga arvesta ka sellega, et Eestis ei ole maagaasi tanklaid jalaga segada. Kui uskuda seda lehekülge, siis on meil viis maagaasi tanklat. http://www.gaas.ee/surugaas/maagaasi-autotankla/
See-eest on vedelgaasi tanklaid praktiliselt üle-Eesti. Tee omad järeldused.

Tsitaat:
Algselt postitas: raineys
Mis sa teed nalja või? Üks kord kuus autoga Venemaale? Tõenäoliselt räägid deklareeritavast kaubast, mitte autoga piiri ületamisest.

Päris tõsine võll. Pole raha, sellele gaasiseade peale panna. Teiseks on raha piisavalt, aga ma ei leia, et ma pean nagu lollpea seda summat taguma bensiini peale, kui ma saan oluliselt vähem maksta gaasi peale.
Bensiini, gaasi, diisli, vingumise teemat võid mujal ajada.

Kui sul pole midagi tarka öelda, selle pagassis loksuva paagikolaka kohta, siis võiks üldse vait olla.

Peaks vist alustama alg tõdedest
Gaasid.
*Propaan C3H8 loksub balloonis ja aurustatakse/kuumatatakse, et aurustuna segada õhuga ja saata mootorisse 1...4 põlvkonna gaasi seadmega (aurumis surve ~0,6bar, aga turbo auto turbo puhub 2barri.),
Detonatsioon ~91 bentsu sarnane.
Aga kui gaas sisaldab palju Butaani lõpetab süttimise -5`C juures. (Kodugaas)

*Maagaas CH4 alati aurustunud olekus Detonatsioon 130+ (~samaväärne vesinikuga sest C jahutab põlemis kambrit) Puhas vesinik lekkib kolvi rõngaste vahelt alla. siis karter plahvatab?
CH4 )gaasiline) surutakse kompressoriga kokku ~200bar -> ~5-es tanklas.
Rohelised bussid Malmös, Oslos, jne...
NB! sobib turbo autole, põhi ja teiseks lisa kütuseks.
*Võimalus osta ka töödelduna lõhkeaineks NH3

*LNG (Hetkel nafta firmade dopingus Nagu Zipo välgumihkel)
See sama Siberi torudes liikuv maagaasCH4, mis hiljem külmutatakse miinus -153`C siis surutakse kokku 400bar ja siis hoitakse/transporditakse väga erilistes balloonides.
PEALE MIDA REKLAAMITAKSE ET LNG ON ODAVAM kui algne gaas ilma lisa töid tegematta??? Uskuge Rokefellerit? nemad sulgesid ignaliina=osta LNG-d ja küta sellega eesti elektrijaamasid?

*HHO Saadakse veestH2O mille soola sisaldus on 4+% NaCl omadus tõugata laiali tuuma ümbritsevad laengud +id ja -sed ...... Sõitvate seadmete valmistajaid on viimasel aastal Usa tänavatel avalikult maha lastud vähemalt 156 inimest kelle auto sõitis 100% vee peal!


Rain573 - 23.11.13 10:06

Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri_O
Tsitaat:
Algselt postitas: Rain573
Eks siin vist rohkem tallinna inimesed aga siin lõunaosariikides tasub gaasiga sõitmine hetkel vägagi ära. Mul mitmel tutaval gaasiseade paigaldatud ja gaasi ei osteta mitte eestist vaid venemaalt. Seal on gaasi liitri hind palju odavam kui eestis. Nüüd hea gaasijärel ka käia sest bensuvedajaid enam piiril ei ole ja ülekäimine käib suhteliselt kiiresti :)


Pole see venemaalt gaasi toomine midagi nii lihtne, hetkel veel viimast nädalat saad autoga venemaalt üle käia 2 korda kuus kuid juba detsembrist vaid kord ja mis mõte siis asjal on? Ise olen hõõrunud juba aastaid Koidula ja Petseri vahet ning enam pole väga mõtet ja kui siis ainult omale. Gaasiga kindlasti soodsam kuid ise mingile tavalisele pereautole küll mingit paagikolakat pagassi loksuma ei paneks et säästa mõnikümmend eurot, kui pole raha kütte jaoks osta elektriauto või käi jala.


Asja mõte ongi see, et kui elad kuskil missos või kuskil sellises kohas tasuvat tööd pole...lapsi vaja linna trenni või kuhugi huviringi vedada...siis ainuke võimalus selleks ongi naaberriigi küte. Aga jah eesti riik on selle asja ilusti ära nullinud nüüd...päris kahju on et sellepärast peavad tavainimesed kannatam. Bensiini saab kül 1 kord üle tuua aga minuteada gaasipealt makse maksma ei pea veel.


Lauri_O - 25.11.13 05:49

Taaskord pühapäeva hommikul kell 5.30 istusin piiril ning minu masinat tuulati eest tolli poolt, uurisin siis et mis saab 1 detsembrist. Onu siis seletas lahti, et 1 detsembrist tohib autoga 1 kord kuus ning seda ka vaid ESMASEL ületamisel tuua üle maksuvabalt paagitäe kütet, 1 liiter viina ning 2 pakki suitsu, järgnevatel kordadel venemaale minnes pead deklareerima oma kütte mis on paagis ja vastasel juhu tagasitulles maksad aktsiisi mida olen minagi mõned korrad pidanud tegema, sama jutt käib gaasilt sõitvate masinate kohta. Kindlasti tasub gaasiga sõit ära kuna omanud 2 masinat millel gaasiseade peal, üks nendest siis ameerika van ja teine ameerika dziip ja kjindlasti oli odavam sõita kui besu pealt. Minuteada gasiga sõitmine kärsatab mootorit rohkem kui bensiiniga kuna ta ju ikka õhulaadne mass mis ei määri karvavõrdki, või ma eksin?


jokerAudi - 25.11.13 06:22

Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri_O
Taaskord pühapäeva hommikul kell 5.30 istusin piiril ning minu masinat tuulati eest tolli poolt, uurisin siis et mis saab 1 detsembrist. Onu siis seletas lahti, et 1 detsembrist tohib autoga 1 kord kuus ning seda ka vaid ESMASEL ületamisel tuua üle maksuvabalt paagitäe kütet, 1 liiter viina ning 2 pakki suitsu, järgnevatel kordadel venemaale minnes pead deklareerima oma kütte mis on paagis ja vastasel juhu tagasitulles maksad aktsiisi mida olen minagi mõned korrad pidanud tegema, sama jutt käib gaasilt sõitvate masinate kohta. Kindlasti tasub gaasiga sõit ära kuna omanud 2 masinat millel gaasiseade peal, üks nendest siis ameerika van ja teine ameerika dziip ja kjindlasti oli odavam sõita kui besu pealt. Minuteada gasiga sõitmine kärsatab mootorit rohkem kui bensiiniga kuna ta ju ikka õhulaadne mass mis ei määri karvavõrdki, või ma eksin?



Väidetavalt eksid. Uurisin kunagi ka gaasiseadme paigaldamist oma autole, sai kasutaja juks11-ga siin ühendust peetud sel teemal ja tema väitel ei muutu midagi, pidavat mootori jõudlus isegi veidi tõusma. Kütusekulu aga jääb samasse auku, mis bensuga sõites. Ei tea ka siiani kedagi, kes gaasiga sõidab, et mootoril probleeme oleks olnud. Ainuke miinus on vast see, et talvel külmaga käivitub auto ikka bensiinilt ja mingi aja sööb kallist bensiini enne, kui gaasile läheb. No ja hooldama peab korra aastas...aga samas, autot tuleb ju ka hooldada. :)
Aga riik teeb ikka kõik, et kehvemal elujärjel olevatel inimestel viimanegi sendike käest ära saada ja kõri nii kinni pigistada, kui vähegi saab. Varem mõtlesin isegi, et teen viisa ja hakkan paar korda kuus oma tarbeks alkoholi ja kütust üle tooma (Narva piir on 40km kaugusel kõigest), aga nüüd, kui 1 kord kuus lubatud, siis kaotab asi igasuguse mõtte ja tuleb hakata mõtlema tõsisemalt gaasiseadme paigaldusele. Ka Eestis on gaasi ja bensiini hinnavahe nii suur, et see 1000€, mis seadme paigaldusele läheb, tuleb üsna ruttu tagasi. Eriti suure(ma) mootoriga autoga.


raineys - 25.11.13 08:03

Äkki oskab keegi seda seletada, et kuidas nad teevad selgeks gaasi koguse enne ja pärast? Sa ju ei keera punni lahti ja ei topi joonlauda paaki sisse.


audi_a4_v6 - 25.11.13 08:24

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi

Väidetavalt eksid. Uurisin kunagi ka gaasiseadme paigaldamist oma autole, sai kasutaja juks11-ga siin ühendust peetud sel teemal ja tema väitel ei muutu midagi, pidavat mootori jõudlus isegi veidi tõusma. Kütusekulu aga jääb samasse auku, mis bensuga sõites. Ei tea ka siiani kedagi, kes gaasiga sõidab, et mootoril probleeme oleks olnud. Ainuke miinus on vast see, et talvel külmaga käivitub auto ikka bensiinilt ja mingi aja sööb kallist bensiini enne, kui gaasile läheb. No ja hooldama peab korra aastas...aga samas, autot tuleb ju ka hooldada. :)
Aga riik teeb ikka kõik, et kehvemal elujärjel olevatel inimestel viimanegi sendike käest ära saada ja kõri nii kinni pigistada, kui vähegi saab. Varem mõtlesin isegi, et teen viisa ja hakkan paar korda kuus oma tarbeks alkoholi ja kütust üle tooma (Narva piir on 40km kaugusel kõigest), aga nüüd, kui 1 kord kuus lubatud, siis kaotab asi igasuguse mõtte ja tuleb hakata mõtlema tõsisemalt gaasiseadme paigaldusele. Ka Eestis on gaasi ja bensiini hinnavahe nii suur, et see 1000€, mis seadme paigaldusele läheb, tuleb üsna ruttu tagasi. Eriti suure(ma) mootoriga autoga.

Mis see normaalne lahendus siis oleks nende liba kütuseärikate vastu? Riigil ehk meil jääb mingite inimeste poolt aktsiis saamata, kus see ausus siis on, ühed maksavad ja teised mitte. Enne järjekordset vingumise tulva võiks mingi hea lahenduse välja pakkuda.


Lauri_O - 25.11.13 08:45

Gaasi ning bensiinikoguste kindlaks tegemiseks on tänapäeval väga targad ja kallid aparaadid mida olen ka ise näinud ja on katsetatud minu endise muula peal. Kui väidad et sul on paagis 55 liitrit ja nemad ei usu ja JUHUL kui ise ka ikka soperdad neile paarikümne liitriga siis aetakse aparaat paaki ja vaadatakse või siis tõmmatakse kütus paagist välja mis kehtib ka gaasi kohta ning siis otsustatakse kas valetasid või rääkisid tõtt ,kui ajasid haput maksad aktsiisi ning maksad kogu selle nn kaadervärgi töö ka kinni.
Ning sinule audi_a4_v6 ütlen järgmist, juhul kui KÕIK hakkavad makse maksma korralikult ning käituvad nii nagu riik käseb kas siis arvad tõesti et sinu ja su laste elu läheb siin riigis paremaks , ei lähe: Kui enne sain kütet vedada ja nüüd ei saa siis ei tule mul ka ju enam raha sisse mis viib tagajärjeni et ei saa ka SINU käest teenust osta mis omakorda on ka sinule ju halb, pigem olgu siis juba kirik keset küla kui üldse ilma kirikutta. Keegi ei keela ju sinul ka viisat teha ja sõita maksustamatta küttega.


jokerAudi - 25.11.13 08:59

Just nimelt. Selmet õigustada inimestele käru keeramist riigi poolt, võiks mõelda ju nii, et keegi ei keela ka Sinul või kellelgi kolmandal teha viisat ja tuua Venemaalt kütust oma tarbeks. Lauri_O ütles kõik juba ära, ei näe vajadust üle korrutada. :)


epidemic - 25.11.13 09:26

See kütuse toomine on jah üsna nutuseks aetud, aga mis teha. Ega selle pärast kütus siis toomata ei jää, õiged vahendid peavad olema.


audi_a4_v6 - 25.11.13 15:01

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Just nimelt. Selmet õigustada inimestele käru keeramist riigi poolt, võiks mõelda ju nii, et keegi ei keela ka Sinul või kellelgi kolmandal teha viisat ja tuua Venemaalt kütust oma tarbeks. Lauri_O ütles kõik juba ära, ei näe vajadust üle korrutada. :)

No vot mul teistsugune maailmapilt ja arvamus, vähem kibestunud ja arvan, et olen seeläbi õnnelikum ja usun helgemasse tulevikku, mitte sellesse, et riik (või keegi teine) igal hetkel käru keerab ja kõik on sitasti.


jokerAudi - 25.11.13 15:04

Tsitaat:
Algselt postitas: audi_a4_v6
Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Just nimelt. Selmet õigustada inimestele käru keeramist riigi poolt, võiks mõelda ju nii, et keegi ei keela ka Sinul või kellelgi kolmandal teha viisat ja tuua Venemaalt kütust oma tarbeks. Lauri_O ütles kõik juba ära, ei näe vajadust üle korrutada. :)

No vot mul teistsugune maailmapilt ja arvamus, vähem kibestunud ja arvan, et olen seeläbi õnnelikum ja usun helgemasse tulevikku, mitte sellesse, et riik (või keegi teine) igal hetkel käru keerab ja kõik on sitasti.


Siis ju hästi. :)


prj - 25.11.13 15:45

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Väidetavalt eksid. Uurisin kunagi ka gaasiseadme paigaldamist oma autole, sai kasutaja juks11-ga siin ühendust peetud sel teemal ja tema väitel ei muutu midagi, pidavat mootori jõudlus isegi veidi tõusma.

Mootori jõudlus kohe kindlasti langeb, kui mitte keerata süütenurka varasemaks, sest gaas põleb aeglasemalt, kui bensiin. Süütenurka varasemaks sa elektroonilise süütega mootorijuhtumise puhul suure tõenäosusega varasemaks keerata aga ei oska.
Tsitaat:
Kütusekulu aga jääb samasse auku, mis bensuga sõites.

Ole hea, ja selgita mulle lollile ka, kuidas kütusega, mille energiasisaldus liitri kohta on ca. 27% väiksem, kui bensiinil saab olla sama kütusekulu?
Või teisiti vaadates, selleks, et saada sama kogus energiat gaasist, nagu seda on bensiinis, tuleb seda põletada 38% rohkem.


real-illusion - 25.11.13 15:46

Paraku on prj õigus. Ise gaasiga sõitnud paar aastat tagasi ja kütusekulu tõuseb, jõud langeb. Samas jälle liiter odavam ja tuleb ka säästlikum rahakotile. :)


prj - 25.11.13 15:51

Kokkuvõttes on odavam küll, aga ca. 1.5-1.6 korda, mitte 2 korda.
Lisaks sinna seadme enda maksumus. Kui läbisõidud väga suured ei ole, siis ei oma asi erilist mõtet.

Muidugi LPG paigaldajad tahavad asja alati rääkida ilusamaks, kui tegelikult on.


juks11 - 25.11.13 18:05

Jõudlus kohe kindlasti ei vähene kvaliteetsel seadmel koos kvaliteetse paigaldusega. Olen käinud nüüd päris palju üle Euroopa erinevates tehastes ja dünodes ning näinud oma silmaga kuidas jõud samaks jääb!!! Dünodes on käinud uus Panamera Turbo, Audi S8 V10FSI ja palju muud tavalist.

Teadmiseks tarkadele, et saab ka süüdet reguleerima ja muud vajalikku, ehk kõike mida auto osakb/suudab.

Gaasikulust ei saa laialdaselt rääkida kuna seda ei näe aga see mis olen ise teinud ja näinud siis kulu suurenemine on olnud 0 kuni 15%. Gaasikulu ei tohiks tõusta üle 20%. Kindlasti sõltub kulu gaasist, tema komponentidest ja kvaliteedist lisaks seadmele ja paigaldusoskustele.

Seega on võit kunu gaasihinna ja bensiinihinna vahe, ehk kuni 45% Eestis ja Lätis kuni 65% kuna seal on LPG nii palju odavam.

Lisaks on seadme ja paigalduse hinnad langenud tänu meie turule tulekuga, ehk keskeltläbi peaks aastaga plussi jõudma.


prj - 26.11.13 08:53

Tsitaat:
Algselt postitas: juks11
Jõudlus kohe kindlasti ei vähene kvaliteetsel seadmel koos kvaliteetse paigaldusega. Olen käinud nüüd päris palju üle Euroopa erinevates tehastes ja dünodes ning näinud oma silmaga kuidas jõud samaks jääb!!! Dünodes on käinud uus Panamera Turbo, Audi S8 V10FSI ja palju muud tavalist.

Pane mõned graafikud ka siia.
Tsitaat:
Teadmiseks tarkadele, et saab ka süüdet reguleerima ja muud vajalikku, ehk kõike mida auto osakb/suudab.

Oskad Panameral süüdet reguleerida?
Järelikult saad ka chiptuningut pakkuda talle? Kust saaks vaadata millistele autodele veel chiptuningut oled teinud?
Niisama muuseas mainin, et antud autol aju maha võttes ja lahti tehes katkeb koheselt tehasegarantii ka, sest seda ei ole võimalik jälgi jätmata lahti võtta.
Tsitaat:
Gaasikulust ei saa laialdaselt rääkida kuna seda ei näe aga see mis olen ise teinud ja näinud siis kulu suurenemine on olnud 0 kuni 15%. Gaasikulu ei tohiks tõusta üle 20%. Kindlasti sõltub kulu gaasist, tema komponentidest ja kvaliteedist lisaks seadmele ja paigaldusoskustele.

Puhtale füüsikale räägid vastu.


Harry_R - 26.11.13 14:50

Mina lasin ühele sõidukile paigaldada 4. põlve gaasiseadme kunagi, 4.3 liitrine V6 mootor oli ja gaasi võttis auto kohe kindlasti rohkem. Kui bensiini läks linnas 18-19 l, siis gaasi 23 ja talvel kuni 27, maanteel 13 bensiini ja gaasi 17. Jõukadu tagumikuga ei tundnud igatahes, juttude järgi pidavat see vanema generatsiooni seadmete teema olema. Hooldust pidi tegema iga 15 000 km järel ja kui õigesti mäletan, siis maksis see vist tolajal ca. 60 euri.
Arvestama peab ka sellega, et väga külmade ilmade ja lühikeste otstega ei pruugi väiksema mootoriga autod gaasil sõiduni jõudagi, sest rakendub seade tööle, kui mootori temperatuur on vähemalt 40 kraadi. 5 generatsioon vist peaks olema selline, mis eelsoojendust ei vaja ja hakkab kohe toimima, seade ise pidi olema aga keerukas ja väga tundlik solkgaasile.


jaanus.lepik - 26.11.13 14:54

Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
Mina lasin ühele sõidukile paigaldada 4. põlve gaasiseadme kunagi, 4.3 liitrine V6 mootor oli ja gaasi võttis auto kohe kindlasti rohkem. Kui bensiini läks linnas 18-19 l, siis gaasi 23 ja talvel kuni 27, maanteel 13 bensiini ja gaasi 17. Jõukadu tagumikuga ei tundnud igatahes, juttude järgi pidavat see vanema generatsiooni seadmete teema olema. Hooldust pidi tegema iga 15 000 km järel ja kui õigesti mäletan, siis maksis see vist tolajal ca. 60 euri.
Arvestama peab ka sellega, et väga külmade ilmade ja lühikeste otstega ei pruugi väiksema mootoriga autod gaasil sõiduni jõudagi, sest rakendub seade tööle, kui mootori temperatuur on vähemalt 40 kraadi. 5 generatsioon vist peaks olema selline, mis eelsoojendust ei vaja ja hakkab kohe toimima, seade ise pidi olema aga keerukas ja väga tundlik solkgaasile.


Ja kuda siis lõpp tulemus oli, tasus ära?


Harry_R - 26.11.13 15:25

Tsitaat:
Algselt postitas: jaanus.lepik

Ja kuda siis lõpp tulemus oli, tasus ära?


Mulle kindlasti ei tasunud see ära, auto ei püsinud nii kaua käes lihtsalt. :)
Selajal tundus lõpuks diisel või bensiini auto siiski mugavam kasutada, kuna gaasitanklaid oli veel vähe, millest osad neist ei sobinud ka talvel tankimiseks, samas aga gaas 70 liitrisest paagist, mis reaalselt mahutab 58 liitrit, kadus üpris kiiresti. Tankima pidi sellepärast suht tihti ja igal võimalusel, et seade ennast ära tasuks. Seda polnud, et näed gaasitanklat ja sõidad sellest lihtsalt mööda, vastasel juhul sõitsid sa natukese aja pärast ikka bensiini peal. Nii kaob aga ürituse mõte ju ära.
Nüüd peaks olukord palju parem olema, aga kas uuesti laseks paigaldada? Arvan, et mitte.
Ja seda just põhjusel, et autod vahetuvad kiiremini, kui investeering ära tasub.


prj - 27.11.13 02:24

Tsitaat:
Algselt postitas: Harry_R
Arvestama peab ka sellega, et väga külmade ilmade ja lühikeste otstega ei pruugi väiksema mootoriga autod gaasil sõiduni jõudagi, sest rakendub seade tööle, kui mootori temperatuur on vähemalt 40 kraadi. 5 generatsioon vist peaks olema selline, mis eelsoojendust ei vaja ja hakkab kohe toimima, seade ise pidi olema aga keerukas ja väga tundlik solkgaasile.


Kusjuures see väga hea point - alla 40 kraadi ei aurustu asi normaalselt, sest aurustamiseks on vaja soojust ning gaasi aurustit soojendatakse jahutusvedelikuga.
5. generatsioon pritsib sisse vedelat gaasi ning seda probleemi ei eksisteeri, aga need süsteemid väga kallid.

Samas, väiksele mootorile ei ole nagunii kuigi tasuv paigaldada.


Harry_R - 27.11.13 13:57

Tsitaat:
Algselt postitas: prj

Samas, väiksele mootorile ei ole nagunii kuigi tasuv paigaldada.


Kui nüüd Gaasiabi OÜ pildigaleriid vaadata, siis paljud autod on väikese mootoriga, 1.1 liitrisest Citroenist ei hakka parem rääkima, seda soojendab suvelgi päike. :)


prj - 27.11.13 15:20

Kui eriti pikka maad ei sõida, siis linnas mõne kilomeetrised otsad jäävad kõik bensiini peale nii väikese mootoriga.
Gaasi aurustumine aurustites jahutab ka tosooli mingil määral.


rocket - 28.11.13 07:13

Ka strateegiliselt võib mõelda ja tulevikku vaadata:

http://www.logistikauudised.ee/Default.aspx?PublicationId=9DEBB46E-231A-4456-8668-0E0D58D1B890


madvello - 28.11.13 07:30

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Ka strateegiliselt võib mõelda ja tulevikku vaadata:

http://www.logistikauudised.ee/Default.aspx?PublicationId=9DEBB46E-231A-4456-8668-0E0D58D1B890


Eesti riik on seda korduvalt tõestanud, et kui rahval hakkab hästi minema, siis keeratakse kõik kraanid kohe kinni ja maksud peale :D


DronBrom - 03.02.16 10:32

Kas siin on gaasiautode omanikud. Paigaldasin 3 aastat tagasi Gaasiabis oma A4le gaasiseadet ja siiamani pole probleemi. Sügisest on aga nad koolisid teise nime all - Levautogaaz. Arvutasin et kokkuhoid mul tuli ca 2500 euri. Kas siin on veel inimesi kellel on kokkupuute gaasiseadmega?


laurz - 03.02.16 21:19

Ma ei oma Audit aga 3 aastat sõitnud 4,0 Jeebiga.Keskmine kulu on 17-19 liitrit sajale.Bensiini kulutab nii keskmiselt 16 liitrit sajale.Minekul vahet ei tee kui on õiged küünlad ja õige seade:D


rass - 03.02.16 22:05

Pole otseselt kogemus Audiga, aga mu üks autosid on 2004 aasta Volvo S80 mis juba tehases on ehitatud tarbima surugaasi (CNG, metaan). 2.4 liitrine R5 mootor kulutab seda linnas umbes 9kg/100km ja maanteel 5-6kg/100km. Bentsu selle asemel vastavalt 14 ja 8-9 liitrit sajale. Nüüd popiks saanud CNG passatid pidavat võrreldes minu Volvoga saama hakkama poole väiksema gaasikogusega oma 1,4 mootoritega. Gaasikilogramm maksab juba kaks aastat püsivalt 79 senti. Kokkuhoiu suurus sõltub vedelkütuse hinnast.


A128 - 04.02.16 07:02

Pea aasta tagasi sai b6 A4 3,0Q vahetatud 1,4 CNG Passati vastu. Kui A4 keskmine oli 11L/100km, siis Passat saab samade sõitude keskmiseks 3,8kg/100km ja kütusehinnaga, peale jõuludeaegset hinnalangust, teeb 2,7€/100km. 7 käiguline DSG Passat sai isegi odavamalt hakkama, tollel oli keskmine oli 3,5kg kanti sajale. LPG-ga pole mõtet võrrelda.

Lubatakse, et 2016 lõpus peaks CNG A4 turule tulema... info


A 80 - 04.02.16 07:18

CNG-ga sõites tuleb jah 3 € 100 km hinnaks.kahjuks küll
ainult 5 on praegu.LPG-ga tuleb 100 km hind
kõrgem.väidetavalt ei saa CNG süsteeme ise
paigaldada.ei pidavat korralikult tööle hakkama.Ja
kulu pidi suurem olema.Nii nad räägivad.


AIX! - 04.02.16 07:57

2011 a. ostsin A4 millel 4. gen LPG seade peal. Koheselt panin iriidium süüteküünlad ning võis hakata igalt läbitud kilomeetrilt raha säästma. Selle aja peale on gaasiseadme hooldusele kulunud 250-300 eur. Tõsiselt kiidan seda asja, eriti veel jäärajal sõites. Paaki mahub c.a 45 liitrit, sellega sõidan 400 km. Tuleb täpselt nädalane kilometraaz. Seega kütusele kulub ühes kuus 80.- ja sõidab c.a 1600 km.

http://s11.postimg.org/9sytc93gz/12647734_1675810259359887_1097172666_n.jpg


rass - 04.02.16 09:25

Audidest on hetkel saadaval Audi A3 g-tron.


Xen0n - 04.02.16 13:51

CNG tundub juba pikka aega päris ahvatlev mulle.
Kuidas muidu CNG mootoriga autodel hooldusega lood on? Pidi olema vähe kohti kes oskavad CNG masinaid hooldada ja remontida.


MaQQu - 04.02.16 14:06

Tsitaat:
Algselt postitas: Xen0n
CNG tundub juba pikka aega päris ahvatlev mulle.
Kuidas muidu CNG mootoriga autodel hooldusega lood on? Pidi olema vähe kohti kes oskavad CNG masinaid hooldada ja remontida.


Mida seal CNG masinatel siis niiväga hooldada ja remontida on? Paar lisaklappi ning topeltihustid? Lisaks on ju CNG-spetsiifilisi töid võrdlemisi vähe, ehk tavahoolduse (õlivahetuse) võib iga ettevõte teostada. Tallinnas ja Tartus saab aga spetsiifiliste töödega hakkama (lisaks esindusele) näiteks Gaznet.


rass - 04.02.16 14:09

Teisi autosid ei oska kommenteerida, aga minu põlvkonna Volvo S80 CNG süsteem on hooldusvaba. St regulaarset hooldust ei vaja. Paranduse või diagnostika osas olen külastanud Gaznet'i.


A128 - 05.02.16 06:18

Vähemalt Tallinnas on CNG spetsialistid käepärast võtta ja kui peaks midagi juhtuma, siis vähemalt VW-le on jupid käepärast võtta. Kõige kallim osa gaasisüsteemis peaks olema reduktor 600€ ja selle olin sunnitud vahetama ainult eelnevalt remontida üritanud soss-seppade pärast.
Gaasisüsteem on üldiselt hooldevaba.


Nomaidianoh - 05.11.16 10:15

Kuidas CNG järelpaigaldamisega lood on?

Tehase poolt paigaldatud aparaatidel on vist mingi komponendid vähe tugevamaks tehtud.

Oleks see üldse perspektiivikas ettevõtmine?


kenkaljas - 19.08.19 09:52

Ma lasin sellel kevadel saksast tuua tehase paigaldusega cng. Linnaautoks igati sobiv Audi A3. Mootorivalik on neil kõigil üks - 1.4 TFSI 81kW.
Cng paak on paigaldatud varuratta koopasse ja mahutab 15kg gaasi. Ja kui otsida miinuseid, siis paagi füüsiline väiksus ongi kõige suurem puudus. Õnneks on auto tarbib kahete kütust, nii gaasi kui ka bensiini. Nii, et kui ka sõidad paagi kuivaks ei jää sa tee serva seisma ;)


prj - 19.08.19 22:04

Kasutatud CNG autodega soovitan ettevaatlik olla.
Vähemalt Touranil on paagi roostetamisega probleeme ja nii mõnigi surmaga lõppenud õnnetus.
Kindlasti ei tasuks tankimise ajal autos istuda või püstoli juures seista.

https://www.youtube.com/watch?v=J_Eh5Mi_83c
https://www.youtube.com/watch?v=ibjqxonZCKo
https://www.youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc&t=40s


siLc - 20.08.19 06:29

Tourani ja Passat B6/B7 ostmisel on loomulik küsida ja kontrollida kas gaasipaagid on tehase aktsiooniga vahetatud.

Isegi üks A3 g-tron on vahepeal õhku lennanud ja sellel pole terasest, vaid hoopis CFRP-st gaasipaagid. https://www.focus.de/auto/ratgeber/sicherheit/unglueck-an-tankstelle-in-achern-ursache-fuer-audi-a3-gasexplosion-an-heiligabend-gefu nden_id_10202289.html

Hiljutise A3/Golf/Leon/Octavia mudeliuuendusega 1.4 TSI 81kW pealt 1.5 TSI 96kW-le asendati täissuuruses 55l bensupaak 10l bensupaagiga ja kolmanda gaasipaagiga, mis muide on terasest.

Kas keegi on A4 B9 g-tron'ga ka sõita saanud? Mingi aeg vaja Passat B7 gaasikas välja vahetada...


kenkaljas - 26.08.19 12:56

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Kasutatud CNG autodega soovitan ettevaatlik olla.
Vähemalt Touranil on paagi roostetamisega probleeme ja nii mõnigi surmaga lõppenud õnnetus.
Kindlasti ei tasuks tankimise ajal autos istuda või püstoli juures seista.

https://www.youtube.com/watch?v=J_Eh5Mi_83c
https://www.youtube.com/watch?v=ibjqxonZCKo
https://www.youtube.com/watch?v=4pAWJlC88xc&t=40s


A3-l asub paak varuratta koopas autos sees. Kas rooste oht on ka sellisel juhul reaalne teema?
Ma saan aru, et paagi roostetamine tekib siis kui väline niiskus pääseb ligi. Või on siis teema, et roostetab seest välja poole?


anduke88 - 26.08.19 13:19

Eelmise põlve lõpuaastate Passat 110kw CNG koos manuaal kastiga ka kasutada. Gaasi Audit pole saanud näppida, kuigi viimane gaasi A4 pidi väga hea olema.

Ühtegi halba sõna ei saa öelda. Sõita on tõesti odav. Hoolduses (esinduses) hinnavahet ei märka.
Ökotades 3,6kg/100km peale, keskmine laias laastus 4.0kg/100km peale kulu. Kuskil 60% maanteed, ülejäänud linn. Eks Tallinna tipptunnil ummikus seistes 2x päevas tuleks mingi muu kulu. Tartus ummikuid ei ole, seega ikkagi 4 kg. Ning hetkel ka Tallinnas koolivaheaja tõttu ummikuid ei ole, seega ka siin on keskmine 4 kg.

Ainus asi mis häirib, et paak on liiga väike, võiks mahutada rohkem, suureneks sellega läbitavate km arv.
Ning teine asi on tankurid, mõni uuem tangib kiirelt, teine tangib 0,5kg kaupa tutsutades niiet ootad paagitäit pea 10 minutit :(

Tallinn-Tartu-Tallinn seega 4 kg järgi 13 euri (0,81 kundekaardiga kätte, 400 km arvestus ehk 100 km on 3,25 euri ja kui ökotada suudab/viitsib siis 2,92 euri.

3.0TDI keskmine kulu on laias laastus 9 sajale ehk kütuse hinda arvestades on 100 km midagi 11 euri. 100 km 3,4x odavam gaasiga, kuid kas see on 3,4x ka kehvem võrreldes 3.0TDI-iga? Ei ole.


siLc - 26.08.19 13:52

Kuidas Passatil gaasipaagid 21kg juures liiga väikesed? VAG gaasikate valikust on suurem mahutavus ainult Touranil (24kg) ja Caddy'l (tavaline 26, Maxi 37kg). Isegi A4 g-tec võtab peale "kõigest" 19kg ja golfilised 15 (81kW motoga) ja 17,7kg (96kW motoga).


lunatic - 26.08.19 18:30

Siin on üks saksa link hetkel müügis olevatest cng autodest: https://www.gas24.de/cms/31-0-modelle-erdgasfahrzeuge.html
Eesti Gaasi lehel oli ka vahepeal täitsa pädev info olemas.
Ise veeren lisaks Audile cng-fordiga juba 20 kuud. Tean, et uuemad gaasikad võtavad vähem, aga 4 eur/100km vana ja odava masina poolt on mu jaoks ka päris rahuldav tulemus :)


erick - 27.08.19 13:40

Olen paigaldanud ühele autole gaasiseadme Gaznet.ee töökojas. Olen väga rahul nende kuttide teenindusega. Täiega asjalik suhtumine - selgitavad, näitavad kogu protsessi ja tehnoloogiat mõnusa pühendumusega.
Olin algul skeptiline eelkõige mootori jõudluse osas. Siis nägin, et ühe AMG mersu dünostendi tulemusi ja need olid päris muljetavaldavad.
https://gaznet.ee/wp-content/uploads/2015/11/2015-05-25-21.15.34-1030x579.jpg

Otsustasin proovida ning nüüd saan kinnitada, et LPG gaas vs. bensiin vahet ei ole üldse tunda. Varsti saan dünostendis numbrid ka üle vaadata.

Nägin, et seal oli samal ajal ka paar 4.2 V8 Audit hoolduses/paigalduses.


kenkaljas - 17.10.19 10:28

Tegin postituse huviliste alajatuse alla oma CNG Audi A3 Sportback kohta


HangOver - 18.10.19 01:00

Kuidas see mootori tööiga mõjutab kui gaasiga sõita. Kellegil mingit infot ka selle kohta?


laurz - 18.10.19 05:32

Köik oleneb kui hästi seadistatud on. Ma söitsin jeebiga mingi 70000 pluss km maha. Ma ei saanud küll aru,et see motot oleks tapmud. Öli oli igaljuhul puhtam kui bensuga söites.