Foorumi logo

Uus Audi RS4 Avant
jokerAudi - 15.02.12 12:16

Audi RS 4 Avant puhul kasutatakse analoogset kõrgete pöörete V8 mootorit, mida Audi RS 5 Coupe puhulgi. 4,2 liitrine FSI otsepritsega vabalt hingav V8 arendab 331 kW / 450 hj 8250 pöördel minutis ja kiirendab auto paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 4,7 sekundiga. Maksimaalne pöördemoment 430Nm on juhi kasutuses vahemikus 4000 – 6000 p/min. Elektrooniliselt piiratud lõppkiirus on 250 km/h, mida on võimalik lisatasu eest suurendada kuni 280 km/h.

Ülikiire 7-käiguline S tronic käigukast on varustatud launch control ehk automaatse stardiabi funktsiooniga, mis võimaldab kiirendamisel kasutada mootori maksimaalvõimsust paigalt kiirendamisel kõige efektiivsemal moel. Soovi korral saab juht roolisambal asuvate käiguvahetuslabadega vahetada käike ka käsitsi.

Quattro nelikveo juurde kuulub ka iselukustuv kroon-ratastega keskdiferentsiaal, mis tavaolukorras jagab veojõudu esi- ja tagasilla vahel suhtes 40:60, kuid vastavalt vajadusele ka kuni 70% veojõust esisillale ning kuni 85% tagasillale. Lisaks uuendatud nelikveoskeemile pakub Audi tagasillale ka eriti dünaamiliselt häälestatud elektrooniliselt juhitavat sportdiferentsiaali, mis jagab aktiivselt veojõumomendi tagarataste vahel ning seeläbi auto stabiilsust ja juhitavust piirolukordades – suurtel kiirustel, kurvilistel ja libedates oludes, veelgi parandab

Audi drive select funktsioon võimaldab nupuvajutusega olulisemate karakteristikafunktsioonide seadistust (rooli tundlikkus, sportdiferentsiaali tundlikkus, käikude pööretevahemik, väljalaskesüsteem jne) kolmes erinevas versioonis – maksimaalsest mugavusest ülima sportlikkuseni.

Võrreldes Audi A4 Avant mudeliga on Audi RS 4 Avant 20 mm pikem, 24 mm laiem ning 20 mm madalam. Uudse disainiga, standardvarustusse kuuluvatel 19-tollistel kergmetallvelgedel kasutatakse 265/35-seeria mõõduga rehve. Esipidurid on läbimõõduga 365mm. Lisavarustuses olevatel 20-tollistel kergmetallvelgedel kasutatakse 275/30-seeria rehve ja nende juurde on võimalik tellida ka 380 mm läbimõõduga keraamilised pidurid.
Elektroonilist stabiilsusprorgammi ESP, mis hoolitseb auto teelpüsimise eest, saab juht mitmeosaliselt- või soovi korral ka täielikult välja lülitada.

Auto disain ei jäta kahtlust - tegu on Audi RS mudeliga: kärgdisainiga singleframe iluvõre ning tagakaitseraua alaosa, jõuline esispoiler ja suured õhuvõtuavad esiosas ning kaks laia ovaalset väljalasketoru tagadifuusori kohal. Uue disainiga LED-päevasõidutuled kombineerituna Xenon Plus esituledega rõhutavad sportlikku joont veelgi. Lisavarustusena on saadaval väljalaskesüsteem “Sport”, mis ühendab endas musta värvi väljalasketorude otsad ja sportlikuma heli.

Välisvärve on valikus 8, nendest kaks on spetsiaalsed kristall-efektiga värvid.

Audi RS 4 Avant tootmine algab sügisel 2012 ja orienteeruv baashind Saksamaal on 76,600EUR.


http://pics.autonet.ee/pics/m/1/1/1/43111.jpg


prj - 15.02.12 12:25

Mõttetu :)
Kaks turbot on puudu.


jokerAudi - 15.02.12 12:30

Tegelikult, arvestades, et uute S6/S7/S8 kapoti alla jõuab 4.0TFSI V8, siis ootasin seda ka uue RS4 kapoti alla...sestap ka natuke üllatav, et jätkuvalt seda 4.2 vabalthingavat V8 kasutatakse. Aga küllap Audi insenerid pidasid seda siis paremaks lahenduseks.


Robinson - 15.02.12 13:20

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Tegelikult, arvestades, et uute S6/S7/S8 kapoti alla jõuab 4.0TFSI V8, siis ootasin seda ka uue RS4 kapoti alla...sestap ka natuke üllatav, et jätkuvalt seda 4.2 vabalthingavat V8 kasutatakse. Aga küllap Audi insenerid pidasid seda siis paremaks lahenduseks.


Kui miskit juhtub, siis toimub see aastal 2015a
Audi vahetab mudelit iga 7a järel.Facelifti mudeli tulekuga radikaalseid muutusi pole ju teha otstarbekas või kuidas.RS tulebki ju tavaliselt mudeli keskel või lõpu aastatel.Asi seegi,et ta lõpuks tuli.Kõige suurem ja ehk ka parim muudatus on minu silmis sportdifferentsiaal,mida saab juhtuda otse MMI-s.Auto peaks muutuma kurvides tänu sellele ka kiiremaks.http://www.youtube.com/watch?v=rQowh2Kr38s
Mootori raskus keset on ju üritatud ka viia taha poole lisaks kõigele muule.:P
Liigub ta b8 kehas vast sama moodi:http://www.youtube.com/watch?v=iejT2kCzDGI&feature=related


erki.t - 15.02.12 14:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Robinson
Kõige suurem ja ehk ka parim muudatus on minu silmis sportdifferentsiaal,mida saab juhtuda otse MMI-s. Auto peaks muutuma kurvides tänu sellele ka kiiremaks.http://www.youtube.com/watch?v=rQowh2Kr38s



100% nõus - Power is useless, without handling!
Ühtlasi on see ka esimene B kerega RS, mida ihaleda tõeliselt.


prj - 15.02.12 15:21

Kellele ema, kellele tütar.
Ma küll ei ihaleks V8 vabalthingavaga masinat sellise raha eest.

RS peab ikka eriline olema ning kaks turbot kuuluvad V asetusega mootori puhul lihtsalt asja juurde ;)
Igasuguse juhitavuse kohta - palju parem Evo või GT-R võtta, mitte universaalaudi. 430nm on ka lahja, kui 600+ litrit selga oled iga päev harjunud tundma.


Rom - 15.02.12 19:07

Töökindluse seisukohalt ilma viledeta ikka palju etem.


prj - 15.02.12 19:10

Tsitaat:
Algselt postitas: Rom
Töökindluse seisukohalt ilma viledeta ikka palju etem.

Ma algselt tahtsin öelda, et B5 RS4 viled kestavad ilusti 300 000 ja üles, aga siis mõtlesin, et mul pole mõtet seda öelda.

Töökindlusest on sellel, kes sellise auto ostab küll savi. See üsna sama, nagu kütusekulu arutlus, RS4-ja hooldades :D
RS4 ikka emotsiooniost, mitte praktiline kaalutlus. Sellise loogikaga peaks ilmselt RS6 V10 ostnud isik endale kohe kuuli pähe laskma.

Kui see V8 nii äge on, siis miks RS4 B7 kerel hoiab väärtust _oluliselt_ halvemini, kui B5 kerel?
Paari-kolme aasta pärast on suure tõenäosusega korralik B5 kallim...

Kõik ei ole must ja valge.


madu - 15.02.12 19:17

Oota nüüd see hetk ära kuniks B7 kere RS4 ka 12 aastat vanaks mudeliks saab ja võrdle siis väärtuste hoidmise ajalugu. Kõik ei ole nii must ja valge jah.


Maku - 15.02.12 19:46

Vot mina ei ole ühegi nii võimsa vabalthingava 4.2-ga sõitnud, et oskaksin öelda, millise emotsiooni see minus ka pikemas perspektiivis tekitaks. Küll olen sõitnud, ja seda korduvalt, lahjemate 4.2-dega ning erinevate turbo autodega, sh 2.2, 2.7 ja 4.2-ga. Millise emotsiooni minus tekitab vabalthingav 4.2? Suhteliselt olematu. Samas on see truu ja töökindel teener, kes on sinu jaoks alati olemas (seda nii throttle respons'i, kui ka töökindluse mõttes). Millise emotsiooni tekitab minus ülelaetud suure väändega turbokas? Mõnusa, huvitava, ootusrikka ja närve kõditava, olgugi, seda ei pruugi alati olemas olla.


erki.t - 16.02.12 10:45

Lõpeks, mida oodata veidi võimsamalt universaalkerega pereautolt? Ilmselt taas ema ja tütre asi - mõnele meeldib "turbosusina" saatel foorist foorini vuristada või mingi autoklubi ürituse raames rajal käia, minule realistina pakub suuremat meelekindlust juhitavus, olgu seda siis kasvõi ainult veidike rohkem, kui eelmistel mudelitel. Juhitavus kombineeritud vabalthingava etteaimatava karakteristikuga on aga juba veidi nagu turvaküsimus, kui antud autot kasutada igapäevasõitudeks ja "koolibussiks" aastaringselt.

Rallit või ringrada aga ei lähe ju kaine mõtlemise puhul eelistatult farmariga sõitma - vähemalt mina mitte (kuni olud ei sunni teisiti).

Ehk mis ma öelda tahan, minu jaoks on selline RS koeralifti kombinatsioon ihaldusväärne võimas ja luksuslik Tarbesõiduk. Rajapäeva või hobiauto puhul vaataks aga pigem Porsche, BMW, Mitsubishi (evo) vms suunal, sõltuvalt taotlustest... maitseid on mitmeid ja ükski neist pole vale. Pole mõtet ka antud uut RS-i kohe materdada, on inimesi kellel ta just sellisena meeldib (noh OK, välimus võiks tiba rafineeritum ning delikaatsem olla - moll on ikka suht jahmatavalt fordfocuslik nende "põsekoobaste" tõttu) !

NB! Hetkel kasutan igapäevasõitudeks ka nelikveolist koeralifti, tõsi küll lahjakese mootoriga - aga kui oleks täiesti vaba voli valida, kas ma tahan sama juhitavuse juures juurde kõvasti jõudu, või sama jõu juures paremat juhitavust - siis valiksin ilma kõhklusteta juhitavuse.


MaQQu - 16.02.12 11:16

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Vot mina ei ole ühegi nii võimsa vabalthingava 4.2-ga sõitnud, et oskaksin öelda, millise emotsiooni see minus ka pikemas perspektiivis tekitaks. Küll olen sõitnud, ja seda korduvalt, lahjemate 4.2-dega ning erinevate turbo autodega, sh 2.2, 2.7 ja 4.2-ga. Millise emotsiooni minus tekitab vabalthingav 4.2? Suhteliselt olematu. Samas on see truu ja töökindel teener, kes on sinu jaoks alati olemas (seda nii throttle respons'i, kui ka töökindluse mõttes). Millise emotsiooni tekitab minus ülelaetud suure väändega turbokas? Mõnusa, huvitava, ootusrikka ja närve kõditava, olgugi, seda ei pruugi alati olemas olla.


4.2 vabalthingav manuaalkasti otsas ja S5 kere peal tekitas ju suhteliselt toreda tuju, Marko !?


Maku - 16.02.12 11:17

Pole minul veel õnnestunud ühegi juhitava Audiga sõita aga samas pole ma R8 ja B7 RS4-ga sõitnud ka. Mis mind näiteks talvel häirib? Sõidan kurvis ja kui pedaali vajutan, siis tunnen, kuidas esirattad veavad koos tagumistega ning kuna on libe ja rattad käivad ringi, siis ka nina libiseb kurvist välja. Eelistaksin veoskeemi, kus esimesed rattad võetakse appi alles siis, kui tagumistel on pidamine kadunud.


Maku - 16.02.12 11:19

Margus, tekitas tunde "pole viga". Emotsioonist oli asi kaugel.


tarmo - 16.02.12 11:19

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Pole minul veel õnnestunud ühegi juhitava Audiga sõita

Ei ole juhitamatud autod vaid valed sõiduvõtted.


prj - 16.02.12 11:21

Olles sõitnud subikutega/evoga ei ütleks ma, et isegi B5 RS4-ja juhitavusel midagi väga viga oleks.
Väga palju on ka rehvis kinni. Muidugi hea rehviga on Evo natuke teine maailm, aga tegelikult, kui aegu vaadata, on asi rohkem tihendis kinni, kui autos.

Ma ei näe sellel RS4-l, kui sellisel mingit pointi praegu. Samahästi võiks S4 3.0TFSI võtta, tal on ka aktiivne differ taga ning jõudu oluliselt vähem ei ole.
Ning erki.t, ma ei saa aru, miks sa üldse C5 kere millegagi võrdled. See ei peagi juhitav olema ;)
Ma võiks samahästi oma oomega juhitavust (mida pole) RS-ga või isegi lihtsalt sportvedruga B5-ga võrdlema hakata.


Maku - 16.02.12 11:23

Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Pole minul veel õnnestunud ühegi juhitava Audiga sõita

Ei ole juhitamatud autod vaid valed sõiduvõtted.

Nu see on lähenemise küsimus - sa kas võtad naise, et ennast tema järgi sättida või võtad naise, kellega kohe klapib.


Robinson - 16.02.12 11:28

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Pole minul veel õnnestunud ühegi juhitava Audiga sõita aga samas pole ma R8 ja B7 RS4-ga sõitnud ka. Mis mind näiteks talvel häirib? Sõidan kurvis ja kui pedaali vajutan, siis tunnen, kuidas esirattad veavad koos tagumistega ning kuna on libe ja rattad käivad ringi, siis ka nina libiseb kurvist välja. Eelistaksin veoskeemi, kus esimesed rattad võetakse appi alles siis, kui tagumistel on pidamine kadunud.


Minu B8 quattrol tallad läheb perse enne ette.Võrreldes eelnevate keredega siis sellist käitumist on hea kogeda.:D


MaQQu - 16.02.12 11:55

Minu jaoks sõnastas ca 6 aastat tagasi üks klubiline Audi RS seeria mõtte B7 RS4 näitel väga hästi lahti. Tsiteerin :


B7 Rs4 ja Evo (9) võrdluseks ütleks, et nad on üllatavalt sarnase juhitavusega ja sama kiired kurvilisel asfaldil. Kuna üks on pereautol põhinev tehasetuunig ja teine ralliauto tänavaversioon, siis muudel teekatetel pole mõtet võrrelda, kruusal ja lumel kiire olemine pole RS4 jaoks eesmärk aga see on Evo tugevaim külg.

RS4 kaks korda kallimat hinda on tunda ja näha kõikjal. See mis kiiret edasiliikumist ei toeta on Evo puhul võetud 20 aasta taguselt odavalt jaapani käkilt ja RS4 puhul on samad asjad maailma hetke tipptase viimistluselt, disainilt ja kvaliteedilt. Samuti on mootorite power delivery ja sound täiesti võrreldamatud, kuid Evo puhul on väikesemahulise R4 ja turbo kombinatsiooni kasutamise põhjus muidugi arusaadav.

Saad seda, mille eest maksad. Kui soovid puhast performancet, siis piisab Evo'st, kui sinna juurde eksklusiivsust, kvaliteeti ja elamust, siis tuleb RS4 jaoks vahendeid leida.


erki.t - 16.02.12 12:19

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Ning erki.t, ma ei saa aru, miks sa üldse C5 kere millegagi võrdled. See ei peagi juhitav olema ;)
Ma võiks samahästi oma oomega juhitavust (mida pole) RS-ga või isegi lihtsalt sportvedruga B5-ga võrdlema hakata.


Minu arust väide, et C kerega audi (või üldse audi) EI PEA juhitav olema pole päris õigalane, pereauto vastupidi peaks just juhitav ja etteaimatav olema - mõnes mõttes ta ju ongi... mugava juhi käes käitub ta pigem esiveolisena... ja annab selgelt märku, kui valitud kiirus kipub sõiduvõtetest üle käima. Kinnitan käsi südamel, et ka lahja mootoriga C5 on võimalik õigete võtetega kasutamisel panna hõlpsalt sõitma etteantud trajetooril külg ees... aga kas see on igapäevaliikluses eesmärk (?) - minu jaoks mitte - pigem eelistaks stressivaba trammilaadset juhitavust, kuhu keeran, sinna läheb.

Prj, me ei pea ju tegelikkuses vaidlema või tõestama, et "sinu võrr" on kiirem, kui "minu korv"... see arutelu ei vii kuskile, lisaks on ta räigelt offtopic - keskenduks nüüd taas uue RS4 teemale ?
:)

Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Saad seda, mille eest maksad. Kui soovid puhast performancet, siis piisab Evo'st, kui sinna juurde eksklusiivsust, kvaliteeti ja elamust, siis tuleb RS4 jaoks vahendeid leida.


Kuldsed sõnad!

http://2.bp.blogspot.com/-LSKZgXsIdQI/TyTP-1e-mGI/AAAAAAAAAlM/uQbMsMykKYE/s400/like.png


madu - 16.02.12 12:32

Erki.t. Ma paneks su Likele Like kui saaks.

Kiskus jah natuke nagu muude mudelite mahategemiseks see asi. Ning tihendis on asi nagunii, kehva tihendit ei päästa ka selline überpüss nagu b5. Lisaks palun jumalat et peale teatud aastakäigu esindajat sündis maailma veel häid roolikeerajaid, kes suudavad ka uue rs4 headust tõestada.

Madis


prj - 16.02.12 12:43

Tsitaat:
Algselt postitas: erki.t
Minu arust väide, et C kerega audi (või üldse audi) EI PEA juhitav olema pole päris õigalane, pereauto vastupidi peaks just juhitav ja etteaimatav olema - mõnes mõttes ta ju ongi... mugava juhi käes käitub ta pigem esiveolisena... ja annab selgelt märku, kui valitud kiirus kipub sõiduvõtetest üle käima. Kinnitan käsi südamel, et ka lahja mootoriga C5 on võimalik õigete võtetega kasutamisel panna hõlpsalt sõitma etteantud trajetooril külg ees... aga kas see on igapäevaliikluses eesmärk (?) - minu jaoks mitte - pigem eelistaks stressivaba trammilaadset juhitavust, kuhu keeran, sinna läheb.

See selleks, lihtsalt kui su auto kaalub sinna kahe tonni lähedale juba koos juhi ja kütusega, siis vahet pole, kui palju sa ta elektroonikat täis topid, tunned sa seda raskust ikkagi.
Tsitaat:
Prj, me ei pea ju tegelikkuses vaidlema või tõestama, et "sinu võrr" on kiirem, kui "minu korv"... see arutelu ei vii kuskile, lisaks on ta räigelt offtopic - keskenduks nüüd taas uue RS4 teemale ?

Keegi ei üritagi midagi tõestada.

Lihtsalt sa räägid, et sul nii metsikult on juhitavust juurde vaja, samas sõidad C5 kerega. Kui sa istuksid lihtsalt sportvedruga B5 kere peale, saaksid sa juba juhitavust väga palju juurde. Kasvõi selle pärast, et auto on oluliselt kergem. RS4-st või B7 ja B8 kerest rääkimata. Muidugi siis peaksid mugavusest loobuma.
Kõike korraga ei saa lihtsalt.

Ma võin julgelt tunnistada, et minu praeguse auto võimed käivad minu võimetest üle ning igapäevasõidus ei jää mitte kunagi juhitavusest puudu, pigem tulevad kiirusepiirangud juba ette, sest pea ükskõik millest tänaval on võimalik max. lubatud kiirusega läbi sõita. Kusjuures seda talvel, lörtsi sees.
Vahe on ehk rajal, kuid ma ei näe pointi nendel lisavidinatel ja ka lisakaalul, mida RS4 pakub rajal. Seal tahaks ainult mootorit ja juhitavat kerget kere, kõik muu segab.


Robinson - 16.02.12 12:44

Tsitaat:
Algselt postitas: madu
Erki.t. Ma paneks su Likele Like kui saaks.

Kiskus jah natuke nagu muude mudelite mahategemiseks see asi. Ning tihendis on asi nagunii, kehva tihendit ei päästa ka selline überpüss nagu b5. Lisaks palun jumalat et peale teatud aastakäigu esindajat sündis maailma veel häid roolikeerajaid, kes suudavad ka uue rs4 headust tõestada.

Madis


Siin veidi lahtakse juba teemat:
http://www.youtube.com/watch?v=CMOJIR17bys

Vähe liikuvaid pilte:http://www.youtube.com/watch?v=JV790IydlP4
Minule isiklikult oleks need vanad tuled uue RS4 juures rohkem meeldinud.Aga ehk on R8 liialt silmis.

Siin saab üks tehasele sobiv inimene vähe tõsisemalt asja näppida::D

http://www.youtube.com/watch?v=_RiGxkWKqag


Maku - 16.02.12 13:41

Egas see vaidlus juhitavuse ja kiirenduse teemadel on tihtipeale pointless, sest inimeste piirid, tajud, vajadused ja krt teab mis veel on erinevad. See, mis ühe jaoks on ilge püss või sobiva juhitavusega, on teise jaoks emotsioonitu. Jah, siin peaks olema mingi objektiivne skaala, ja tegelt ongi, kuid inimesed tajuvad seda subjektiivselt.


Konrad - 16.02.12 14:00

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Egas see vaidlus juhitavuse ja kiirenduse teemadel on tihtipeale pointless, sest inimeste piirid, tajud, vajadused ja krt teab mis veel on erinevad. See, mis ühe jaoks on ilge püss või sobiva juhitavusega, on teise jaoks emotsioonitu. Jah, siin peaks olema mingi objektiivne skaala, ja tegelt ongi, kuid inimesed tajuvad seda subjektiivselt.


Jutt õige, kuid täiendavalt muutub ka iga indiviidi taju väga kiiresti. Inimene harjub kõigega. Mõnda aega rahulikuma autoga sõites võib ka see piisavana tunduma hakata.


Black - 16.02.12 20:18

Tsitaat:
Algselt postitas: erki.t
Pole mõtet ka antud uut RS-i kohe materdada, on inimesi kellel ta just sellisena meeldib (noh OK, välimus võiks tiba rafineeritum ning delikaatsem olla - moll on ikka suht jahmatavalt fordfocuslik nende "põsekoobaste" tõttu) !

Mõtlesin isegi (tegelikult juba RS5 puhul), et ise telliks lisavarustusena selle stange kroomivärvi alumise riba kerevärvi värvimise. Kui pappi oleks sellise auto peale isegi mõelda, muidugi. :)

Ise näeksin ka RS-i pigem suuremast osast mugavus- ja turvavarustusest tühjemaksloobituna kerge ja erksana. Ja muidugi paneb ülelaadimine sellele i-le täpi. Ja päris-manuaal võiks ka ikkagi olla, kasvõi valikuna. :) Mugav, keskmisest kiirem ja jäigem asi olgu lihtsalt S.

B8 quattro oma ettepoole viidud esidifriga on juba iseenesest lõpuks ometi 3-seriesele handlingult tublit konkurentsi pakkuv platvorm. Tõesti - eks hobuvanker annab ju ka taguotsa liputama panna, iseasi, kas ta tahab seda ka ise teha või tuleb teda selleks räigelt sundida. :)


MaQQu - 17.02.12 07:09

Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Ise näeksin ka RS-i pigem suuremast osast mugavus- ja turvavarustusest tühjemaksloobituna kerge ja erksana. Ja muidugi paneb ülelaadimine sellele i-le täpi. Ja päris-manuaal võiks ka ikkagi olla, kasvõi valikuna. :) Mugav, keskmisest kiirem ja jäigem asi olgu lihtsalt S.


Kas te sellepeale olete mõelnud, et keegi peab siis need kerged, "hardcore rallikad" ka poest koju viima - keda te selliste UUTE Audide ostjatena näete? Automark peab eelkõige teenima omaniku huve ehk täitma rahakotti, see on finantsprojekt, mitte missioon.
Missiooniga autotootjaid on maailmas ka olemas, kuid nende toodangu peale enamus inimeste hammas kalli hinna tõttu ei hakka. (Koenigsegg, Pagani jne jne)


Joel - 17.02.12 08:00

Ma olen MaQQu ja erki.t'ga 100% päri. Ei ole mõtet ohkida teemal et RS4'l on viled puudu. Järgmisele RS4'le tuleb nagunii mingi krdi kahepooleliitrine TFSI (kompressor+turbo) kogu selle keskkonnajama ja kütusekulu madaldamise eesmärgil. Las siis olla maailmas veel viimane V8ga keskklassiauto.

RS4 ei ole mingi sportauto - see on tavaline pereauto inimesele, kel on raha osta tippmudel. 90+% RS4'sid ei satu kunagi elus võidusõidurajale, täpselt samamoodi nagu 90+% maasturitest ei satu kunagi metsa.

RS4'le ei saa panna biturbo V8't, sest see keeraks käru RS6 ja RS7 ostjatele. See aga oleks ärilises mõttes rumalus. Ega siis Dr Martin Winterkorn Skoda juhile Reinhard Jungile ilmaaegu kinga ei andnud - Jungi juhtimisel tehti Skodad (nt viimane Superb) nii head ja kvaliteetsed, et need hakkasid kliente ära võtma Volkswagenilt ja isegi Audilt, olles seejuures VAG grupile palju vähem kasumlikud. Ehk mees tegi hea auto, aga keeras sellega käru oma tööandjale. Ja tööandja maksis talle palka kasumi tootmise eest, mitte heade autode loomise eest, sest head autod ei ole Skoda segment. Skoda pidanuks olema teaser VW ostmiseks, mitte parem bang for the buck VW välja vahetamiseks.

Ehk kokkuvõttes - ei ole mingit pointi oodata RS4'lt midagi sellist, mis on ärilises mõttes nonsens. VAG grupp on tõestanud, et nende insenerid suudavad välja mõelda midaiganes (Veyron, Aventador, VW Up!, Audi e-tron jne), aga äri edukus peitubki osavas segmenteerimises.


juks11 - 17.02.12 08:09

Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Ma olen MaQQu ja erki.t'ga 100% päri. Ei ole mõtet ohkida teemal et RS4'l on viled puudu. Järgmisele RS4'le tuleb nagunii mingi krdi kahepooleliitrine TFSI (kompressor+turbo) kogu selle keskkonnajama ja kütusekulu madaldamise eesmärgil. Las siis olla maailmas veel viimane V8ga keskklassiauto.

RS4 ei ole mingi sportauto - see on tavaline pereauto inimesele, kel on raha osta tippmudel. 90+% RS4'sid ei satu kunagi elus võidusõidurajale, täpselt samamoodi nagu 90+% maasturitest ei satu kunagi metsa.

RS4'le ei saa panna biturbo V8't, sest see keeraks käru RS6 ja RS7 ostjatele. See aga oleks ärilises mõttes rumalus. Ega siis Dr Martin Winterkorn Skoda juhile Reinhard Jungile ilmaaegu kinga ei andnud - Jungi juhtimisel tehti Skodad (nt viimane Superb) nii head ja kvaliteetsed, et need hakkasid kliente ära võtma Volkswagenilt ja isegi Audilt, olles seejuures VAG grupile palju vähem kasumlikud. Ehk mees tegi hea auto, aga keeras sellega käru oma tööandjale. Ja tööandja maksis talle palka kasumi tootmise eest, mitte heade autode loomise eest, sest head autod ei ole Skoda segment. Skoda pidanuks olema teaser VW ostmiseks, mitte parem bang for the buck VW välja vahetamiseks.

Ehk kokkuvõttes - ei ole mingit pointi oodata RS4'lt midagi sellist, mis on ärilises mõttes nonsens. VAG grupp on tõestanud, et nende insenerid suudavad välja mõelda midaiganes (Veyron, Aventador, VW Up!, Audi e-tron jne), aga äri edukus peitubki osavas segmenteerimises.


Pole pikka aega nii tarka juttu siin foorumis ega ka mujal lugenud!


Maku - 17.02.12 08:24

Ka mina nõustun enamuse osas Marguse ja Joeliga. See Peebu jutt oli spot on.


Black - 17.02.12 08:36

Eks me mõistame kõik seda tegelikult, unistada pole aga siiski keelatud. :)


erki.t - 17.02.12 10:47

Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Ma olen MaQQu ja erki.t'ga 100% päri. Ei ole mõtet ohkida teemal et RS4'l on viled puudu. Järgmisele RS4'le tuleb nagunii mingi krdi kahepooleliitrine TFSI (kompressor+turbo) kogu selle keskkonnajama ja kütusekulu madaldamise eesmärgil. Las siis olla maailmas veel viimane V8ga keskklassiauto.



NB!

Kui see va next generation RS4 tõesti teha 2,5 liitrise ning 5 silindrilisena + vile ja kompressor (ca 350 + kW), siis on ta ette juba murdja (korraliku turunduslegendi kasutamisel). Müüdid on visad kustuma ja legendaarne Audi Quattro ralliradadelt tundub olevat veel üsna hästi meeles täna maksejõulise kliendisegmeni juures (kelle lapsepõlve see masin parasjagu jäi). B platvorm on aga kõige lähem vaste ralliradadele.
Minu isikliku hinnangu kohaselt on C jms suuremale platvormile rohkem sobilik V ja viledega vürts aparelli alla, kombinatsioonis robotiseeritud transmissiooniajamiga.


Audi juhitavus on tegelikus enamuses tänavaliikluse olukordades täiesti piisav, või isegi natuke parem. Sõbra e46 330Ci on vihma ja libedaga pirtsakam isegi C5-st, ning vajab palju rohkem juhtimisvõtteid suuna hoidmiseks, ehk pakub vähem kindlustunnet (jah suletud ning asfalteeritud trassil on ta kiirem... aga see ei ole igapäevase schoolrun-i teema). Küll see moodne tagadiffer on peagi ka argiautodel küljes (nagu elektriistmed, roolivõimendi, abs, veojõukontroll jms mis on alati apetiitselt esile tõusnud just tippmudelitel ja tänapäevaks jõudnud enesestmõistetava koostisosana isegi kolmanda järgu autotootjate igapäevasesse standardrepertuaari.


Maku - 14.06.12 19:35

http://g2.nh.ee/images/pix/900x585/dea97b77/file64542318_213d1b1.jpg


S4BiT - 15.06.12 10:32

RS 4 jõuallikaks on 450-hobujõuline V8, mis suudab nobeda universaali kiirendada nullist saja kilomeetrini tunnis 4,7 sekundiga. Auto piirkiirus on omaniku soovi kohaselt kas 250 või 280 kilomeetrit tunnis. Keskmine kütusekulu peaks tootja andmetel olema vaid 10,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Ei saa õelda, et juba ilma turbodeta ei suudetaks kütusekulu normaalsuse piirile viia, sellist keskmist võivad vanemate turbomootorite omanikud ainult unistada :P


riio - 15.06.12 11:48

Jah aga palju see tehase lubatud kulu on ennem paika pidanud. Aga kes jõuab selle osta vaevalt kütekulu jälgib.


Maku - 20.06.12 19:41

http://www.autozine.org/Archive/Audi/new/A4_2007.html#RS4
http://www.quattroholic.com/2012/06/audi-rs4-avant-b8-new-videos-and-photo.html


veekaheksa - 20.06.12 21:33

Ikka ja jälle vaidlus sekundisajandike üle. Ma väidan, et viimase kolme aastakümne Audi toodangu hulgas pole ühtegi autot, millega ei ole võimalik sõitu nautida. Nii pipardeks ei tasu kah end mõelda. Ja kui olete mõelnud, ju siis ongi tagataskus täpselt niipalju raha, et see UUS pseudoEvo või jubedik STI ära osta. Aga ma ei näe profiilides kellegil selliseid täheridu. Minujaoks on RS valik alati tundunud kerge overkilli ja tõsise praktilisuse suhte pakkumisena ostujõulisele kliendile. Ja kuna me oleme juba aastaid kenasti siin püsinud, siis vaevalt, et keegi mõne sekundikümnendiku pärast mingit karpi ihalema hakkab.

PS! Siiski millegipärast, on minus süvenenenud huvi diislite kasuteguri ja jõulisuse vastu, kusjuures viimased arengud on üsna lootustandvad. :P Mis muidugi omakorda ei tähenda, et ma oma 'juhitamatut', 'rasket', 'joodikut' ja 'mittepöördesseminevat' essi lähiajal müüma kipuks. See oleks väga nõme mõte :P


S4BiT - 20.06.12 21:41

Mida rohkem uurida ja puurida seda rohkem meeldima hakkab :cool:


Konrad - 21.06.12 03:54

Pikem võrdlus Chris Harriselt:

B5 Audi RS4, B7 Audi RS4, B8 RS4 v MB C63


Maku - 21.06.12 17:27

Tsitaat:
Algselt postitas: Konrad
Pikem võrdlus Chris Harriselt:

B5 Audi RS4, B7 Audi RS4, B8 RS4 v MB C63

Tsiteerin (B5 RS4) Chris Harrist, kes on minu arvates üks asjalikumaid tegelasi motoajakirjanduses üldse: "Apart from going really-really fast, it didn’t have much to offer. It was a bit loose to drive, it under steered, it appeared to have very little body control, it would smack into bumps stops at the nearest hint of the bump at 55 mp/h on some roads and the brakes were pretty terrible - the brake pedal was a typical Audi - the steering wasn’t very good. You get the story. It was one of the classic Audis. It was a really fast car but that was about it.".

Ilmselt on mõned kirjavead aga las olla.. :)


S4BiT - 21.06.12 18:51

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Konrad
Pikem võrdlus Chris Harriselt:

B5 Audi RS4, B7 Audi RS4, B8 RS4 v MB C63

Tsiteerin (B5 RS4) Chris Harrist, kes on minu arvates üks asjalikumaid tegelasi motoajakirjanduses üldse: "Apart from going really-really fast, it didn’t have much to offer. It was a bit loose to drive, it under steered, it appeared to have very little body control, it would smack into bumps stops at the nearest hint of the bump at 55 mp/h on some roads and the brakes were pretty terrible - the brake pedal was a typical Audi - the steering wasn’t very good. You get the story. It was one of the classic Audis. It was a really fast car but that was about it.".

Ilmselt on mõned kirjavead aga las olla.. :)


Kui juba isegi nuriseks selliste asjade üle B5 Audi juures, siis täiesti arusaadav mis selline mees võib seal roolis olles veel tunda. Kui väga see auto ka ei meeldi, ja see kui kerge vaevaga selle auto nii kiireks saab, siis üha rohkem lükkabki kõik selline asi nendest autodest eemale ja B7 kere poole.


mtaudi - 21.06.12 19:25

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Konrad
Pikem võrdlus Chris Harriselt:

B5 Audi RS4, B7 Audi RS4, B8 RS4 v MB C63

Tsiteerin (B5 RS4) Chris Harrist, kes on minu arvates üks asjalikumaid tegelasi motoajakirjanduses üldse: "Apart from going really-really fast, it didn’t have much to offer. It was a bit loose to drive, it under steered, it appeared to have very little body control, it would smack into bumps stops at the nearest hint of the bump at 55 mp/h on some roads and the brakes were pretty terrible - the brake pedal was a typical Audi - the steering wasn’t very good. You get the story. It was one of the classic Audis. It was a really fast car but that was about it.".

Ilmselt on mõned kirjavead aga las olla.. :)


Selle osa unustasid lisada, et 10 aastat hiljem sama auto roolis, talle see isegi meeldib täitsa ja väga meeldib - just see B5 kerega isend ja selle turbomootor. Pidurite osas saan ka aru seda, et asi ei ole mitte Audi halvbades pidurites vaid just selles, et nii kui seda pedaali katsud, siis tahab ta sind läbi tuuleklaasi suruda - Audi pidurid ongi effektiivsed. Üldkokkuvõttes seda videod vaadates oli virisemine Audi võmaluste üle seadistuses, nagu seda on ette heidetud ka BMW puhul, kuid vaadates sama lõigu läbimist mõlemaga - nii Audi kui Mercedesega, siis Audi oli see, mis läks sinna, kuhu taheti ja see ongi Audi konsept, mitte avalikel teedel külge laskmine, nagu mersu seda tegi. Samades oludes oleks mersu sama kiiruse juures kõvasti hätta jäänud. Ärgem unustagem ka seda, et kaks autot, mida võrreldi, on ikka täitsa erinevad - nii mootori, veoskeemi kui ka muu suhtes - ainuke ühine nimetaja on universaalkere ja saksamaa.


Maku - 21.06.12 19:29

Ei unustanud, asi lihtsalt selles, et B5-l on vääne domineeriv. Võiks öelda, et selles see auto seisnebki. Ja see Chris Harris'ele meeldis. Samas ma ei tea vist ühtegi autoinimest, kellele vääne ei meeldiks.


diffas - 21.06.12 20:19

Tsitaat:
Originally posted by Maku
Samas ma ei tea vist ühtegi autoinimest, kellele vääne ei meeldiks.

Honda-meestele. ;)


Maku - 24.06.12 08:05

Viimase miili tulemuste põhjal mulle see auto täitsa sümpatiseerib. Mootor ei ole kindlasti kehvem, pigem märgatavalt parem. Plusside poolel on veel S-tronic käigukast, UrQ stiilis tiivalaiendid ja üleüldine välimus. Kuivõrd määrav on Chris Harris'e poolt mainitud paljude seadistamisvõimaluste olemasolu, on iseküsimus, kuid alati on olemas "auto" režiimid. Alajuhitavuse küsimust ma esialgu ei tõstataks.:) Aga ilmselt on see ka väheke ravi saanud (mootorit on minu teada liigutatud ja pakutakse poppi sportdifrit) võrreldes näideks B5 mudelitega.


prj - 25.06.12 13:14

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Ei unustanud, asi lihtsalt selles, et B5-l on vääne domineeriv. Võiks öelda, et selles see auto seisnebki. Ja see Chris Harris'ele meeldis. Samas ma ei tea vist ühtegi autoinimest, kellele vääne ei meeldiks.

Ongi domineeriv ja selle autoga on HEA iga päev elada. Sa ei pea teda mingisuguse 7000 RPM-ni piinama, et kuskile minna.
Juhitavusest jääb puudu ainult ringrajal. Oleme ausad ega kuigi palju RS audisid rinkale ei satu.

Mina valiksin uuematest Audidest pigem RS3-e.
Tegelikkuses aga langeb realistlik valik BMW 335ix-le.

Huvitav on vaadata, kuidas turbomootoritega kuulsaks saanud Audi rakendab suuri vabalthingavaid samas, kui BMW on hakanud pakkuma vastupidi turbotatud neliveolisi masinaid.

Samuti on huvitav see, et 10a vana auto on osade kohtade pealt *parem* kui 10 aastat uuem. See ei peaks nii olema.
Uuem mudel peaks olema alati igast otsast natukene parem. Natuke rohkem jõudu, natuke rohkem väänet, parem juhitavus jne. See, et B5 üldse mingit kriitikat kannatab B7-ga või B8-ga võrreldes näitab, et midagi on väga valesti.
Kui võrrelda RS2 ja RS4 (kus teine on esimene jätk, B4 vs B5), siis oma omadustelt on RS4 absoluutselt igas punktis üle. Loogiline oleks, et see nii ka jätkuks.


genekas - 31.07.12 23:29

Baierlastele oli bensuka turbotamine pikka aega pea sama kui pühaduseteotus - tõsi küll kui unustada vormeliajastu (vormelite kütus küll tol ajal eriti palju bensiini ei meenutanud...) ja 2002 Turbo taolised asjad minevikust, nüüd on aga sellest asjast saadud suhteliselt tsiviliseeritud viis ka "tavalise" tänavaauto efektiivsuse tõstmiseks isegi BMW jaoks ning loomulikult võis seda siis ka käredamatele autodele pakkuma hakata.

Audi jälle jõudis vabalthingava V8 kurjemaks ajamiseni alles mitte väga ammu ja hakkas seda kohe pakkuma RS4 järel ka R8 peal - ilmselgelt on vabalthingaval mootoril R8 suguse auto jaoks ka selge mõte olemas.

Ise jäi aga mõtlema hoopis sellele, mida Audi mõtleb teha selle enda jaoks veel suhteliselt uue kompressoriga mootori osas, mille üks ideid oli ilmselt "tavalisemate" autode pealt vabalthingav V8 välja süüa.

S4 selle sai ja huvitav oleks näha, kas see ka kurjematele autodele jõuab või ei. Eeliseid V8 ees ju on - ennekõike see, et mootor on lühem, mis ei ole pikiasetuse puhul teps mitte väike argument (iga kilo mootori massist maha oleks ka juhitavusele vaid plussiks, kuid ei oska kindlalt arvata, kumb on nendest kergem). Lisaks ka vabalthingavast parem momendikarakteristik ilma osata turbode tekitatud taamustest.

Ideaalne oleks muidugi see, kui RS4 laadsest autost olekski 2 versiooni - üks vabalthingava V8 ja teine ülelaetud V6 mootoriga, kuid sellist asja vaevalt juhtub :D

P. S. B7 oli RS-ide ajaloos vist siiani ainus juhus, kus autot sai ka muu keretüübiga kui Avant - ise on põhiliselt neid hoopis sedaanidena näinud, kuigi cabrio oleks veel huvitavam juhus...


tarmo - 31.07.12 23:49

Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
P. S. B7 oli RS-ide ajaloos vist siiani ainus juhus, kus autot sai ka muu keretüübiga kui Avant - ise on põhiliselt neid hoopis sedaanidena näinud, kuigi cabrio oleks veel huvitavam juhus...

C6 RS6 sedaan ja avant.


mtaudi - 01.08.12 05:10

Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
P. S. B7 oli RS-ide ajaloos vist siiani ainus juhus, kus autot sai ka muu keretüübiga kui Avant - ise on põhiliselt neid hoopis sedaanidena näinud, kuigi cabrio oleks veel huvitavam juhus...

C6 RS6 sedaan ja avant.


Ta mõtles vist B kerega RS mudeleid - endal tuli ka kohe RS6 sedaan meelde seda lauset lugedes, kuid siis sain mõttest aru.


Black - 01.08.12 06:22

Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
Baierlastele oli bensuka turbotamine pikka aega pea sama kui pühaduseteotus - tõsi küll kui unustada vormeliajastu (vormelite kütus küll tol ajal eriti palju bensiini ei meenutanud...) ja 2002 Turbo taolised asjad minevikust, nüüd on aga sellest asjast saadud suhteliselt tsiviliseeritud viis ka "tavalise" tänavaauto efektiivsuse tõstmiseks isegi BMW jaoks ning loomulikult võis seda siis ka käredamatele autodele pakkuma hakata.

Haininaga 745-ga katsetasid ka tegelikult kunagi. 3.2T/3.4T R6.

Turbomootor on tegelikult suurema kasuteguriga. Seda siis optimaalselt häälestatuna ja mõistlikult sõites. See on peamine point, miks neid tänapäeval nii palju kasutatakse. Kütus ju järjest kirvem ja CO2 normid ka järjest rangemad.


Maku - 01.08.12 08:24

Kui lugeda B7 ja B8 RS4 review'sid, siis nii mõneski artikklis on öeldud, et Audi on võtnud varasemast vähe erineva suuna - saada rohkem kontakti juhiga. Ehk siis see, millele on kogu aeg BMW rõhunud. Vihjatakse sellele, et hakatakse mootori kultusest välja tulema.

Samas, kui mitmed siin teemas kõnelejad on korduvalt sõitnud manuaalkastiga vabalthingava 4.2-ga?


Maku - 01.08.12 08:25

Tsitaat:
Algselt postitas: tarmo
C6 RS6 sedaan ja avant.
Ka C5-e oli sedaanina.


genekas - 01.08.12 12:51

Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Turbomootor on tegelikult suurema kasuteguriga. Seda siis optimaalselt häälestatuna ja mõistlikult sõites. See on peamine point, miks neid tänapäeval nii palju kasutatakse. Kütus ju järjest kirvem ja CO2 normid ka järjest rangemad.


Ilmselgelt just sellepärast eeskätt "tavaautodel" - Ford näiteks pakub nüüd F-150 kastika peale ka V8 kõrval otsepritsega 3,5 liitrist V6 biturbot 365hp/569Nm, mis on V8 mootorist võimsam ja vähema januga. Noodsamad Ecoboost-sarja mootorid, kust ka see 1-liitrine auhindadega pärjatu on.

RS laadsete autode puhul on aga turbotamine mingitpidi kui tuuleveskitega võitlemine, kuna väljalaske poolel läheb raskeks - sellepärast võiks just mehaanilise kompressoriga ülelaadimine olla ahvatlevam. Turbo lag'ist saaks ka niimoodi lahti - kuigi mingitpidi võib see viide olla mõnedele just meeltmööda...


veekaheksa - 01.08.12 16:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Samas, kui mitmed siin teemas kõnelejad on korduvalt sõitnud manuaalkastiga vabalthingava 4.2-ga?


Üldisemas plaanis on A/T kastidega sportlikumad masinad, mida enne DSG väljamõtlemist tänavale toodeti suhteliselt jubedad. Kui juba ikka masin nii sport Audi mõttes on, et seal RS-tähis kasutusel on, siis võiks ikka traditsioonilised automaadid riiulile jääda. Ma siiralt loodan, et tavamanuaali välja ei sööda. See on väga oluline osa sõiduelamusest ja oskajale juhile on see kirss tordil. On erinevaid sõiduvõtteid, mida DSG-kastidega kasutada pole võimalik. Mis siis, et nad väga efektiivsed on. Ja kiired. Keegi on öelnud, et manuaalkastiga R8 on 'uus' Ferrari.

Automaatkastiga 4.2 masinat ma endale poleks ostnud.


Maku - 01.08.12 16:55

Veekas, põhjus, miks ma seda küsisin, oli selles, et olen minagi sõitnud üksjagu manuaalkastiga 4.2-ga ja tõden, et manuaal ning automaat on selle mootori otsas küllaltki erinevad. Seda on "paberil" suhteliselt raske selgitada, kuid põhiline vahe seisneb selles, et kui automaatiga on tihtipeale tunne, et keskosa väänet pole, siis manuaaliga seda tunnet praktiliselt pole (võiks öelda, et üldse pole). Lisaks see "vahetu sõidu" tunne. Kahjuks pole mul õnne olnud proovida 4.2-e DSG kastiga.

Aga muideks Stephan Reil (RS4 chief engineer) vastas ajakirjaniku küsimusele, miks ei võetud V8 asemel kasutusele V6 biturbot, et nad kaalusid erinevaid alternatiive, kuid V6 oleks olnud ainult 10 % ökonoomsem ning mis puudutab võimsust, väänet ja sõidukogemust, siis V8-t on raske üle trumbata.


end3l - 02.08.12 06:38

Natuke teemakohast offtopicut:

Kas keegi võrdleks ka V12 manuaalkastiga sõitmist (a'la bmw 850 220-280kw) vs V8 manuaaliga?
Näiteks V12 850i on 220kw, kuid samuti on S6 V8 213kw. Kui suur erinevus neil on manuaalkasti otsas? Võimsuse vahe on pea olematu. On küll selge, et üks on sportkupee ning teine perevagun, kuid võrdleks just mootori/kasti dünaamikat.
Ise pole V12'ga kunagi sõitnud, seega puudub igasugune kogemus.


Maku - 14.11.12 12:35

Juhtusin lugema ühte välismaist väljaannet, kus räägiti põgusalt kahest viimasest RS4-st. Lühikokkuvõte oli see, et milleks osta uus RS4, kui vanem B7 on oluliselt parem ja mitu korda odavam? Seda B7-t kiidavad mitmed ajakirjanikud kui ühte parimat Audit läbi aegade, drivers car mõttes siis.


Maku - 02.01.15 11:04

http://www.carthrottle.com/rwd-bmw-m3-vs-awd-audi-rs4-which-will-win-our-battle-of-the-titans/

So while my colleague may be a convert, I’m not. I found the RS4 far more fun to drive, and you have that reassurance that you can boot the hell out of it come rain or shine. It feels on your side, rather than the M3, which is an unruly beast that’ll bite back if you’re not careful.

Perhaps the RS4 is a bit too safe and a bit too easy, but it’s anything but boring - hurl yourself out of a few corners and redline that amazingly revvy V8 a few times, and you’ll have all the proof you need.


Joel - 02.01.15 11:59

Tsitaat:
Algselt postitas: generaator M
Ideaalne oleks muidugi see, kui RS4 laadsest autost olekski 2 versiooni - üks vabalthingava V8 ja teine ülelaetud V6 mootoriga, kuid sellist asja vaevalt juhtub :D

Aga juhtus - B8 kerel on mõlemad olemas (nii sedaani, avandi kui number 5 puhul ka kupee kui kabriona).

Illustratsiooniks veel 1 Chris Harrise video siia teemasse -> https://www.youtube.com/watch?v=2KfMY96v_Gc