Foorumi logo

Audi õpetas nelikveo säästma
jokerAudi - 19.02.16 10:00

Oma nelikveoliste sõidukite poolest tuntud Saksa autotootja Audi esitleb Genfi autonäitusel nelikveosüsteemi quattro uut põlvkonda quattro ultra, mille puhul on peamine rõhk läinud kütusekulu vähendamisele.
Eelkõige saavutatakse kokkuhoid selle arvelt, et nelikvedu lülitub järele vaid vajadusel, ülejäänud olukordades on sellega varustatud sõidukid vaid esirattaveolised.
Selle üle, millal nelikvedu vaja võib olla, otsustab elektroonika, üleminek kaherattaveolt nelikveole on sõitjate jaoks märkamatu. Seega pole tegu enam pideva nelikveoga, vaid pidevalt saadaoleva nelikveoga.
Otsuste tegemiseks vajalikku infot kogub nelikveo juhtaju tervelt realt sensoritelt, muu hulgas arvestatakse auto kiirust, mootori pöördeid, otse- ja külgkiirendust, temperatuuri, teepinna pidamist ning ka navigatsiooniseadme infot.
Tagasilla väljalülitamiseks kasutatakse kahte sidurit: üks neist on käigukasti otsas ja selle rakendumisel ei ole enam sidet kardaani ja käigukasti vahel, teine on aga tagadiferentsiaalis ning see ei lase diferentsiaalil ja kardaanil tühjalt kaasa joosta.
Tulemuseks on kokkuhoid kütusekulus (keskmiselt 0,3 liitrit sajale kilomeetrile).
Esimese Audi mudelina peaks uue nelikveo endale saama Audi A4 allroad, hiljem järgnevad talle teised Audi mudelid.
Omapärane nelikveolahendus on loodud koostöös firmaga Magna.

ALLIKAS

Noh, avaldage arvamust. Tundub sama "pühadusetoetus" olema, nagu Porsche puhul, kui Cayenne´le diisli peale pani...


kps - 19.02.16 10:26

Kahe haldexiga quattro - vägev. Mulle iseenesest need sidurite lisahõõrdumised lausa "meeldivad", kui seisvaid liigendeid "vajadusel" ringi tõmmatakse. Vanakooli haldexiga juhtus vähemalt see, et lukustati juba enam vähem sama kiirusega ringi käiv liigend, mille puhul hõõrdumine oli minimaalne.
Kütuse kokkuhoid rehvide ja saja muu asja arvelt - vau milline kokkuhoid (või noh äkki garantiiaja elab üle nagu ikka heaks tavaks). Olgu see elektroonika kui hea tahes, mulle meeldib endiselt keskel füüsilise tööpõhimõttega torsen ja külg ees maanteel kõigist ja kõigest mööda lennata kartmata, et "äkki" tagasild kaob mõnes kehvas situatsioonis korraks tagant ära või ei tulegi üldse taha nagu seda kõige halvimal näitel maakeral Honda CRV'l on maailmale "esitletud" (jokeraudi ära võta isiklikult, ilmselt tead millest räägin :D).


jokerAudi - 19.02.16 10:30

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Kahe haldexiga quattro - vägev. Mulle iseenesest need sidurite lisahõõrdumised lausa "meeldivad", kui seisvaid liigendeid "vajadusel" ringi tõmmatakse. Vanakooli haldexiga juhtus vähemalt see, et lukustati juba enam vähem sama kiirusega ringi käiv liigend, mille puhul hõõrdumine oli minimaalne.
Kütuse kokkuhoid rehvide ja saja muu asja arvelt - vau milline kokkuhoid (või noh äkki garantiiaja elab üle nagu ikka heaks tavaks). Olgu see elektroonika kui hea tahes, mulle meeldib endiselt keskel füüsilise tööpõhimõttega torsen ja külg ees maanteel kõigist ja kõigest mööda lennata kartmata, et "äkki" tagasild kaob mõnes kehvas situatsioonis korraks tagant ära või ei tulegi üldse taha nagu seda kõige halvimal näitel maakeral Honda CRV'l on maailmale "esitletud" (jokeraudi ära võta isiklikult, ilmselt tead millest räägin :D).


Absoluutselt ei võta isiklikult, tean väga hästi millest räägid. Ja nõustun ka selle seisukohaga Audi uue "nelikveo" osas. :)


real-illusion - 19.02.16 10:40

Ma ei ostaks endale elu see sellise "nelikveo" lahendusega autot. Aga eks nad peavadki oma kaotatud miljardeid nüüd tagasi tegema uute "eluaegsete" lahendustega. Mingit esiveolist konna 0.3l/100km säästmiseks nüüd küll vaja pole. Tänapäeva uued mootorid juba niigi säästlikud. Minu arust läheb audi juba viimased 10a ainult allamäge. :(


ertu - 19.02.16 12:53

Minu jaoks Audi == quattro.

Kuna mina ei näe ennast kunagi tutikat autot ostmas, siis läheb minu arvamus korda küll ainult mulle endale ja mitte kellelgi teisele, aga lühidalt öeldes tähendab see haldexite süsteem quattro lõppu. Haldex != quattro. Likvideeritakse süsteem, mis tegi minu jaoks audist Audi.

Kaks põhjust, miks ma siiamaani olen isiklike autodena ainult Audisid omanud
1) tsingitud kere
2) quattro
Esimese kvaliteet, nagu ka kõik muu, on nüüdseks juba olematuks optimeeritud. Nüüd on siis kord punkt kahe käes.


kps - 19.02.16 13:01

Õige nelikvedu peab olema midagi sellist, kes teab see teab millest ma selle konkreetse liikuri puhul räägin :). Tervitused Forsinile!


taibu - 19.02.16 17:37

No ma ei tea, paneme lisaks olemasolevatele veel paar kg kõiksugu sensoreid ja muud kola juurde, ja
kõikke seda selleks, et saavutada tühine 0,3l kütuse kokkuhoidu.
Samas jällegi varuosaturg on ju ka big business.
Olen samuti arvamusel, et viimased normaalsed Audid veeresid konveierilt 90-ndate lõpus, peale seda on asi kuidagi hapuks läinud.


end3l - 19.02.16 17:42

Tõesti, Audist teeb Audi tsink ja quattro.
Ka 2014 Honda CR-V kontrollib nelikveo vajadust 60 korda sekundis või umbes sama palju, kuid tegu on puhtalt esiveolise linnaautoga, mille tagarattad rakenduvad 3 sekundit liiga hilja.


sir-mac - 19.02.16 17:49

Kasutan liikumiseks S6 (C5), mis neelab normaalse sõiduga ca 14.3 .... /100km. Ls aastas ca 20000-25000km.
Oleks ikka meeletu kokkuhoid, kui hakkaks kulutama 14ltr/100km. Kohe ei teagi, mis selle säästetud rahaga teha võiks!
Nüüd peaks olema: NAERUKOHT!
Mida rohkem on detaile ülekandes mootor-rattad, seda rohkem on potensiaalseid osi, mis võivad lepingu üles ütelda.
Tööd varuosatööstusele ja remondimeestele - külastage meid jälle, kui raha saate!
Aga eks varsti saab kuulda-näha, kuidas uus asi toimetama hakkab.


Zoig - 19.02.16 23:45

Selles valguses hakkab Tesla P85D (või sellelaadne toode) täiesti apetiitse valikuna tunduma.


Kremlin - 20.02.16 16:11

Üldiselt pooldaks seda ainut siis, kui püsikas on peal.


ferdinand - 20.02.16 23:03

No tegelikult on ju tavakasutuses vajadusel lülituv nelikvedu igal juhul parem ilma lukkudeta pidevast nelikveost. Seda nii ristmikul startimisel kui ka läbivuse seisukohast, ökonoomsusest rääkimata. Ainus negatiivne külg on pisike rakendumisviivitus.


kps - 21.02.16 08:05

Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
No tegelikult on ju tavakasutuses vajadusel lülituv nelikvedu igal juhul parem ilma lukkudeta pidevast nelikveost. Seda nii ristmikul startimisel kui ka läbivuse seisukohast, ökonoomsusest rääkimata. Ainus negatiivne külg on pisike rakendumisviivitus.

Teeme nüüd teema huvitavamaks ja räägime ikka reaalsest probleemist selle teema juures - kui uue masina jõuab endale soetada näiteks keskmine eestlane? Milline on reaalsus, et seda kräppi on võimalik teatud vanusest/läbisõidust edasi üldse murevabalt kasutada? Ja võtad oma füüsilise nelikveo skeemiga masina, mis on selleks ajaks juba 30.a. vana ja ikka sõidad - vot nii ongi ja vot see on karm paratamatus, mille kohta see "õpetas nelikveo säästma" tegelikult kuidagi ei käi. Masinate reaalset eluiga lihtsalt vähendatakse nagu on ka tegelikult teiste võimalike tehnikalahendustega siin maakeral - raha peab ju liikuma! Ma enam sõna ei võta.


jokerAudi - 21.02.16 09:47

Tsitaat:
Algselt postitas: kps
Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
No tegelikult on ju tavakasutuses vajadusel lülituv nelikvedu igal juhul parem ilma lukkudeta pidevast nelikveost. Seda nii ristmikul startimisel kui ka läbivuse seisukohast, ökonoomsusest rääkimata. Ainus negatiivne külg on pisike rakendumisviivitus.

Teeme nüüd teema huvitavamaks ja räägime ikka reaalsest probleemist selle teema juures - kui uue masina jõuab endale soetada näiteks keskmine eestlane? Milline on reaalsus, et seda kräppi on võimalik teatud vanusest/läbisõidust edasi üldse murevabalt kasutada? Ja võtad oma füüsilise nelikveo skeemiga masina, mis on selleks ajaks juba 30.a. vana ja ikka sõidad - vot nii ongi ja vot see on karm paratamatus, mille kohta see "õpetas nelikveo säästma" tegelikult kuidagi ei käi. Masinate reaalset eluiga lihtsalt vähendatakse nagu on ka tegelikult teiste võimalike tehnikalahendustega siin maakeral - raha peab ju liikuma! Ma enam sõna ei võta.



Oma pluss sel lülituval nelikveol muidugi on. Milleks on vaja kuival sirgel teel vedavat nelja ratast? Lülituva nelikveoga autod on läbivuselt kordi paremad, kui üheveolised autod, samuti saavad nad libedal paremini kohalt minema. Tõesti, viivitusmoment on nõme, aga see käib asja juurde ja sellega peab lihtsalt harjuma. Hea on olukord, kus juht saab ise otsustada, mis veoskeemil auto sõidab. Näiteks 2008+ Mitsubishi Outlander, kus on võimalik valida 2WD, 4WD ning siis 4WD Lock (viimane mõeldud rasketes oludes, asendada üritab aeglustit). Koostöös kõrge kliirensiga, on 4WD-na see auto väga hea läbivuse ja väga hea teelpüsivusega. Mulle tõsiselt meeldis selle auto kooslus, ilmselt on endal ka see silmapiiril järgmisena.
Lülituva nelikveo-süsteemi vastupidavus on omaette teema. Samas korralikult hooldades... mine krt tea. See on muidugi selge, et tänapäeva autod ei ole enam ligilähedaseltki nii pikaealised, kui 20a tagasi toodetud isendid...kuid see on paratamatu.


Amadeus - 21.02.16 11:42

Tsitaat:
Algselt postitas: end3l
Ka 2014 Honda CR-V kontrollib nelikveo vajadust 60 korda sekundis või umbes sama palju, kuid tegu on puhtalt esiveolise linnaautoga, mille tagarattad rakenduvad 3 sekundit liiga hilja.

Haldexiga VAG kontrollib koguaeg. 60x on vähe, roolitaga ei saa aru mis veoga tegu. Ükspäev just lükkasin ühte ondat, krdi hea oli ikka omanikku "mõnitada". Misiganes seal seda nelivedu lülitab, siis 50:50 suhet sinna ei saa. Tagaots nagu tõukaks, aga ringi rattad korralikult ei käi. Lapatsit andes viskab p*sahaisu üles ja kõik. Pointless maastur. Jäägu muruniiduki mootorite juurde edasi.

Aga teemasse tulles, siis ma loodan et seda imevedu saab tellida lisavarsutusena ja torsen jääb ikka seeriasse :)

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Oma pluss sel lülituval nelikveol muidugi on. Milleks on vaja kuival sirgel teel vedavat nelja ratast? Lülituva nelikveoga autod on läbivuselt kordi paremad, kui üheveolised autod, samuti saavad nad libedal paremini kohalt minema. Tõesti, viivitusmoment on nõme, aga see käib asja juurde ja sellega peab lihtsalt harjuma. Hea on olukord, kus juht saab ise otsustada, mis veoskeemil auto sõidab. Näiteks 2008+ Mitsubishi Outlander, kus on võimalik valida 2WD, 4WD ning siis 4WD Lock (viimane mõeldud rasketes oludes, asendada üritab aeglustit). Koostöös kõrge kliirensiga, on 4WD-na see auto väga hea läbivuse ja väga hea teelpüsivusega. Mulle tõsiselt meeldis selle auto kooslus, ilmselt on endal ka see silmapiiril järgmisena.
Lülituva nelikveo-süsteemi vastupidavus on omaette teema. Samas korralikult hooldades... mine krt tea. See on muidugi selge, et tänapäeva autod ei ole enam ligilähedaseltki nii pikaealised, kui 20a tagasi toodetud isendid...kuid see on paratamatu.


See pluss tuleb välja siis, kui ratta juurdest poolteljed juba välja lülitada. Kas 1,5 pikkuse kardaani seiskumine on seda 0,3 liitrit väärt - see on iseküsimus. Miks seda outlanderit kiidad? 90pealt lülitab ta kõik välja ja möödasõitu teed esiveolisena.
Torseni puhul keskendud sõidule, aimad juba ette mida auto teeb, kuhu läheb jne. Outlanderiga mõtled, et mis pulli see elektroonika nüüd plaanib või ei plaani. Kas saad kurvist läbi, või paned põõsasse? Sellega sõimtine on nagu kalapüük ilma õngeta. Hasart on, aga kala kätte ei saa.


ertu - 21.02.16 13:16

Tsitaat:
Algselt postitas: Amadeus
Aga teemasse tulles, siis ma loodan et seda imevedu saab tellida lisavarsutusena ja torsen jääb ikka seeriasse :)

500nm peaks väidetavalt jääma haldexi ja torseni piiriks. http://www.autoexpress.co.uk/audi/94424/new-audi-quattro-with-ultra-technology-aims-to-make-4x4-green


SilverL - 21.02.16 19:59

Sisuga artikkel inglaste poolt, eesti ajakirjanduses on taolisi põhjalikke artikleid harva.

Kivi langes südamelt, enamjaolt jääb see süsteem valetpidi mootoritega autode pärusmaaks.
Legendaarne 3.0 TDI V6 ja võimsamad jäävad sellest jamast puutumata.


püstolett - 21.02.16 20:21

Oot aga, kas mitte Ultra ei ole juba praegu olemas mingi üliökonoomse variandina audist. praegu ei ole need vist nelikveolised.
Ülejäänud audid on tavalised ju. Sportlikumad mudelid ikka vast kõik nende süsteemidega ei tule.


SilverL - 21.02.16 20:26

Tsitaat:
Algselt postitas: püstolett
Oot aga, kas mitte Ultra ei ole juba praegu olemas mingi üliökonoomse variandina audist. praegu ei ole need vist nelikveolised.
Ülejäänud audid on tavalised ju. Sportlikumad mudelid ikka vast kõik nende süsteemidega ei tule.


Loe ülalmainitud artikkel läbi, kui inglissi ei pane, siis minu kommentaari. Ärge muretsege, mootoritest millest vähegi pauku tuleb jäävad ikka torseni otsa.


samy12310 - 21.02.16 21:47

Tsitaat:
Algselt postitas: SilverL
Tsitaat:
Algselt postitas: püstolett
Oot aga, kas mitte Ultra ei ole juba praegu olemas mingi üliökonoomse variandina audist. praegu ei ole need vist nelikveolised.
Ülejäänud audid on tavalised ju. Sportlikumad mudelid ikka vast kõik nende süsteemidega ei tule.


Loe ülalmainitud artikkel läbi, kui inglissi ei pane, siis minu kommentaari. Ärge muretsege, mootoritest millest vähegi pauku tuleb jäävad ikka torseni otsa.


No küll rohelised ja muud lambad selle peo ka ükskord ära lõpetavad(kuigi ma loodan et seda ei juhtu)....


jokerAudi - 22.02.16 11:05

Tsitaat:
Algselt postitas: samy12310
Tsitaat:
Algselt postitas: SilverL
Tsitaat:
Algselt postitas: püstolett
Oot aga, kas mitte Ultra ei ole juba praegu olemas mingi üliökonoomse variandina audist. praegu ei ole need vist nelikveolised.
Ülejäänud audid on tavalised ju. Sportlikumad mudelid ikka vast kõik nende süsteemidega ei tule.


Loe ülalmainitud artikkel läbi, kui inglissi ei pane, siis minu kommentaari. Ärge muretsege, mootoritest millest vähegi pauku tuleb jäävad ikka torseni otsa.


No küll rohelised ja muud lambad selle peo ka ükskord ära lõpetavad(kuigi ma loodan et seda ei juhtu)....



Küll nad leiavad võimaluse kahjuks...


rass - 22.02.16 12:07

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi

Noh, avaldage arvamust. Tundub sama "pühadusetoetus" olema, nagu Porsche puhul, kui Cayenne´le diisli peale pani...


Veel enne seda tegi ford ju universaalkerega esiveolise ja diiselmootoriga Jaguari... :/ kas sellist maailma me tahtsime?


jokerAudi - 22.02.16 12:15

Tsitaat:
Algselt postitas: rass
Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi

Noh, avaldage arvamust. Tundub sama "pühadusetoetus" olema, nagu Porsche puhul, kui Cayenne´le diisli peale pani...


Veel enne seda tegi ford ju universaalkerega esiveolise ja diiselmootoriga Jaguari... :/ kas sellist maailma me tahtsime?



:D


rocket - 22.02.16 12:38

Ma arvan, et Porsche'l on hulka ebatöökindlamaid (bensu)mootoreid kui see läbitestud kolmene diisel.
Nii et kõik potentsiaalsed õlinäpud (loe järelturumehed) võiks tänulikud olla:D


samy12310 - 22.02.16 18:45

Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi
Tsitaat:
Algselt postitas: rass
Tsitaat:
Algselt postitas: jokerAudi

Noh, avaldage arvamust. Tundub sama "pühadusetoetus" olema, nagu Porsche puhul, kui Cayenne´le diisli peale pani...


Veel enne seda tegi ford ju universaalkerega esiveolise ja diiselmootoriga Jaguari... :/ kas sellist maailma me tahtsime?



:D


Ei no minujaoks oli juba BMW mahtuniversiaal imedeime ja pealekauba esiveoline :D Polnud veel esiveolis bemmi nänud, aga mis sa teed turg ju nõuab :D


Maku - 30.11.16 19:40

http://www.autoguide.com/auto-news/2016/11/understanding-audi-s-quattro-ultra-all-wheel-drive.html

Audi may not have invented all-wheel drive, but it’s safe to say the German automaker has pretty much perfected it over the years.


Introduced in 1980, Audi’s Quattro all-wheel drive has become as synonymous with the brand as its four-ring logo. Helping its cause is just how tremendously reliable the system has been, providing peace of mind and performance for almost four decades. And now the automaker is looking to add efficiency to that list, with a new all-wheel drive system dubbed Quattro Ultra that breaks from the norm and operates as a front-wheel drive setup first and foremost, with power heading rearwards only when needed.

“The idea is to improve fuel efficiency, and this is done by making sure the vehicle is in all-wheel drive when all-wheel drive is required,” said Rolf Kronstorfer, Audi’s head of advanced transmission engineering and all-wheel drive development. “But if all-wheel drive is not required, then we switch to front-wheel drive.”

AudiQuattroUltraAllWheelDrive

How it Works

Sounds simple, right? In theory, perhaps, but not in practice. Designing a drivetrain that functions in two manners, not to mention doing so completely independent of driver input, is no easy task. Complicating matters further is the system’s ability to work in both predictive and reactive fashions, analyzing inputs like steering angle, engine torque, acceleration and, of course, traction, to decide whether power should be delivered to all four wheels, or just the front two.

“The predictive strategy works by looking at different [data inputs],” Kronstorfer said. “It looks at how they are applied and which way they are applied. Additionally, it looks at vehicle speed, we look at engine rpm and which gear is chosen, and therefore we can predict the torque that we need to transfer to the street.”

ALSO SEE: 2017 Cadillac CT6 vs 2017 Genesis G90

If the system justifies it, Quattro Ultra will send 100 percent of available power to the front wheels by disengaging the front clutch, located at the transmission, and a second one fitted inside the rear differential. When additional traction is needed — say, when driving on sand or loose gravel, or accelerating hard through a corner — both clutches are engaged, pushing a portion of that power rearwards.

The entire process of switching to all-wheel drive can be completed in about 200 milliseconds if needed, according to Kronstorfer, but the plan is to use the predictive strategy to make the decision before four-wheel traction is needed.

“The idea really to make sure that Quattro Ultra is driving like the [existing] Quattro system so that you never have the impression or the feeling that the car is sometimes in front-wheel drive and sometimes in all-wheel drive,” he said.

AudiQuattroUltraAllWheelDrive

Splitting Torque

When it comes to torque split, the ratio of power divided between the two sets of drive wheels, Quattro Ultra can send all of its power to the front wheels, but not vice versa. This, of course, is a result of the system’s ability to operate in front-wheel drive but not rear-wheel drive, though it can send the majority of the available power to the rear wheels under certain conditions.

ALSO SEE: 2017 Cadillac XT5 Platinum AWD Review

“If you only focus on static driving conditions, then every [system] has a maximum torque split of 50/50 because you can’t do more than lock it,” Kronstorfer said. “But if you focus on dynamic driving behavior — so, for example, accelerating — then you have a transfer of weight from the front of the car to the rear axle, and if you have more weight of the car on the rear axle you can transfer more torque. And then it automatically switches to 40/60 or 30/70 front/rear split.”

Saving Fuel

The main goal of Quattro Ultra is to reduce fuel consumption, something Audi claims it has proven — and not just in a controlled environment. According to the automaker, internal testing in live traffic scenarios in Germany found an average fuel consumption improvement of a little less than one mpg (0.3 L/100 km) compared to the same vehicle without Quattro Ultra. That may not seem like much, and probably benefits Audi’s emissions targets more than the average consumer, but every little bit helps. Crunching the numbers using the U.S. EPA’s fuel economy rating model, driving 15,000 miles annually would result in about two tanks worth of gas saved over the course of a year.

audiquattroultraallwheeldrive005

But Does it Work?

First introduced on the 2017 Audi A4 Allroad wagon, the automaker is now ready for Quattro Ultra’s first true test: The 2018 Audi Q5. With the automaker launching a redesigned version of its best-selling vehicle, it has implemented Quattro Ultra in a model for the masses.

Driving the combination of twisting asphalt and gravel roads and sandy beaches of Mexico’s Baja California, Quattro Ultra was up to the task, providing impressive traction when needed. The Q5 has long been among the most surefooted premium crossovers on the market, and the dual-drive powertrain did nothing to change that.

ALSO SEE: 2018 Audi Q5 Review

At the end of our day-long excursion, results tallied using a real-time analysis program proprietary to Audi showed one tester had 167 disconnects — the number of times the system switched out of all-wheel drive — resulting in 69 percent of the roughly 192-mile (308-kilometer) journey being completed in front-wheel drive.

But the key to the whole system is its imperceptibility, with Quattro Ultra making the transition between two- and four-wheel drive — and back again — without the driver noticing, something it delivered on during our time behind the wheel.