Oma nelikveoliste sõidukite poolest tuntud Saksa autotootja Audi esitleb Genfi autonäitusel nelikveosüsteemi quattro uut põlvkonda quattro ultra,
mille puhul on peamine rõhk läinud kütusekulu vähendamisele.
Eelkõige saavutatakse kokkuhoid selle arvelt, et nelikvedu lülitub järele vaid vajadusel, ülejäänud olukordades on sellega varustatud sõidukid vaid
esirattaveolised.
Selle üle, millal nelikvedu vaja võib olla, otsustab elektroonika, üleminek kaherattaveolt nelikveole on sõitjate jaoks märkamatu. Seega pole tegu
enam pideva nelikveoga, vaid pidevalt saadaoleva nelikveoga.
Otsuste tegemiseks vajalikku infot kogub nelikveo juhtaju tervelt realt sensoritelt, muu hulgas arvestatakse auto kiirust, mootori pöördeid, otse- ja
külgkiirendust, temperatuuri, teepinna pidamist ning ka navigatsiooniseadme infot.
Tagasilla väljalülitamiseks kasutatakse kahte sidurit: üks neist on käigukasti otsas ja selle rakendumisel ei ole enam sidet kardaani ja käigukasti
vahel, teine on aga tagadiferentsiaalis ning see ei lase diferentsiaalil ja kardaanil tühjalt kaasa joosta.
Tulemuseks on kokkuhoid kütusekulus (keskmiselt 0,3 liitrit sajale kilomeetrile).
Esimese Audi mudelina peaks uue nelikveo endale saama Audi A4 allroad, hiljem järgnevad talle teised Audi mudelid.
Omapärane nelikveolahendus on loodud koostöös firmaga Magna.
ALLIKAS
Noh, avaldage arvamust. Tundub sama "pühadusetoetus" olema, nagu Porsche puhul, kui Cayenne´le diisli peale pani...
Kahe haldexiga quattro - vägev. Mulle iseenesest need sidurite lisahõõrdumised lausa "meeldivad", kui seisvaid liigendeid "vajadusel" ringi
tõmmatakse. Vanakooli haldexiga juhtus vähemalt see, et lukustati juba enam vähem sama kiirusega ringi käiv liigend, mille puhul hõõrdumine oli
minimaalne.
Kütuse kokkuhoid rehvide ja saja muu asja arvelt - vau milline kokkuhoid (või noh äkki garantiiaja elab üle nagu ikka heaks tavaks). Olgu see
elektroonika kui hea tahes, mulle meeldib endiselt keskel füüsilise tööpõhimõttega torsen ja külg ees maanteel kõigist ja kõigest mööda lennata
kartmata, et "äkki" tagasild kaob mõnes kehvas situatsioonis korraks tagant ära või ei tulegi üldse taha nagu seda kõige halvimal näitel maakeral
Honda CRV'l on maailmale "esitletud" (jokeraudi ära võta isiklikult, ilmselt tead millest räägin ).
Tsitaat: |
Ma ei ostaks endale elu see sellise "nelikveo" lahendusega autot. Aga eks nad peavadki oma kaotatud miljardeid nüüd tagasi tegema uute "eluaegsete" lahendustega. Mingit esiveolist konna 0.3l/100km säästmiseks nüüd küll vaja pole. Tänapäeva uued mootorid juba niigi säästlikud. Minu arust läheb audi juba viimased 10a ainult allamäge.
Minu jaoks Audi == quattro.
Kuna mina ei näe ennast kunagi tutikat autot ostmas, siis läheb minu arvamus korda küll ainult mulle endale ja mitte kellelgi teisele, aga lühidalt
öeldes tähendab see haldexite süsteem quattro lõppu. Haldex != quattro. Likvideeritakse süsteem, mis tegi minu jaoks audist Audi.
Kaks põhjust, miks ma siiamaani olen isiklike autodena ainult Audisid omanud
1) tsingitud kere
2) quattro
Esimese kvaliteet, nagu ka kõik muu, on nüüdseks juba olematuks optimeeritud. Nüüd on siis kord punkt kahe käes.
Õige nelikvedu peab olema midagi sellist, kes teab see teab millest ma selle konkreetse liikuri puhul räägin . Tervitused Forsinile!
No ma ei tea, paneme lisaks olemasolevatele veel paar kg kõiksugu sensoreid ja muud kola juurde, ja
kõikke seda selleks, et saavutada tühine 0,3l kütuse kokkuhoidu.
Samas jällegi varuosaturg on ju ka big business.
Olen samuti arvamusel, et viimased normaalsed Audid veeresid konveierilt 90-ndate lõpus, peale seda on asi kuidagi hapuks läinud.
Tõesti, Audist teeb Audi tsink ja quattro.
Ka 2014 Honda CR-V kontrollib nelikveo vajadust 60 korda sekundis või umbes sama palju, kuid tegu on puhtalt esiveolise linnaautoga, mille tagarattad
rakenduvad 3 sekundit liiga hilja.
Kasutan liikumiseks S6 (C5), mis neelab normaalse sõiduga ca 14.3 .... /100km. Ls aastas ca 20000-25000km.
Oleks ikka meeletu kokkuhoid, kui hakkaks kulutama 14ltr/100km. Kohe ei teagi, mis selle säästetud rahaga teha võiks!
Nüüd peaks olema: NAERUKOHT!
Mida rohkem on detaile ülekandes mootor-rattad, seda rohkem on potensiaalseid osi, mis võivad lepingu üles ütelda.
Tööd varuosatööstusele ja remondimeestele - külastage meid jälle, kui raha saate!
Aga eks varsti saab kuulda-näha, kuidas uus asi toimetama hakkab.
Selles valguses hakkab Tesla P85D (või sellelaadne toode) täiesti apetiitse valikuna tunduma.
Üldiselt pooldaks seda ainut siis, kui püsikas on peal.
No tegelikult on ju tavakasutuses vajadusel lülituv nelikvedu igal juhul parem ilma lukkudeta pidevast nelikveost. Seda nii ristmikul startimisel kui ka läbivuse seisukohast, ökonoomsusest rääkimata. Ainus negatiivne külg on pisike rakendumisviivitus.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Sisuga artikkel inglaste poolt, eesti ajakirjanduses on taolisi põhjalikke artikleid harva.
Kivi langes südamelt, enamjaolt jääb see süsteem valetpidi mootoritega autode pärusmaaks.
Legendaarne 3.0 TDI V6 ja võimsamad jäävad sellest jamast puutumata.
Oot aga, kas mitte Ultra ei ole juba praegu olemas mingi üliökonoomse variandina audist. praegu ei ole need vist nelikveolised.
Ülejäänud audid on tavalised ju. Sportlikumad mudelid ikka vast kõik nende süsteemidega ei tule.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ma arvan, et Porsche'l on hulka ebatöökindlamaid (bensu)mootoreid kui see läbitestud kolmene diisel.
Nii et kõik potentsiaalsed õlinäpud (loe järelturumehed) võiks tänulikud olla
Tsitaat: |
http://www.autoguide.com/auto-news/2016/11/understanding-audi-s-quattro-ultra-all-wheel-drive.html
Audi may not have invented all-wheel drive, but it’s safe to say the German automaker has pretty much perfected it over the years.
Introduced in 1980, Audi’s Quattro all-wheel drive has become as synonymous with the brand as its four-ring logo. Helping its cause is just how
tremendously reliable the system has been, providing peace of mind and performance for almost four decades. And now the automaker is looking to add
efficiency to that list, with a new all-wheel drive system dubbed Quattro Ultra that breaks from the norm and operates as a front-wheel drive setup
first and foremost, with power heading rearwards only when needed.
“The idea is to improve fuel efficiency, and this is done by making sure the vehicle is in all-wheel drive when all-wheel drive is required,” said
Rolf Kronstorfer, Audi’s head of advanced transmission engineering and all-wheel drive development. “But if all-wheel drive is not required, then we
switch to front-wheel drive.”
AudiQuattroUltraAllWheelDrive
How it Works
Sounds simple, right? In theory, perhaps, but not in practice. Designing a drivetrain that functions in two manners, not to mention doing so
completely independent of driver input, is no easy task. Complicating matters further is the system’s ability to work in both predictive and reactive
fashions, analyzing inputs like steering angle, engine torque, acceleration and, of course, traction, to decide whether power should be delivered to
all four wheels, or just the front two.
“The predictive strategy works by looking at different [data inputs],” Kronstorfer said. “It looks at how they are applied and which way they are
applied. Additionally, it looks at vehicle speed, we look at engine rpm and which gear is chosen, and therefore we can predict the torque that we need
to transfer to the street.”
ALSO SEE: 2017 Cadillac CT6 vs 2017 Genesis G90
If the system justifies it, Quattro Ultra will send 100 percent of available power to the front wheels by disengaging the front clutch, located at the
transmission, and a second one fitted inside the rear differential. When additional traction is needed — say, when driving on sand or loose gravel, or
accelerating hard through a corner — both clutches are engaged, pushing a portion of that power rearwards.
The entire process of switching to all-wheel drive can be completed in about 200 milliseconds if needed, according to Kronstorfer, but the plan is to
use the predictive strategy to make the decision before four-wheel traction is needed.
“The idea really to make sure that Quattro Ultra is driving like the [existing] Quattro system so that you never have the impression or the feeling
that the car is sometimes in front-wheel drive and sometimes in all-wheel drive,” he said.
AudiQuattroUltraAllWheelDrive
Splitting Torque
When it comes to torque split, the ratio of power divided between the two sets of drive wheels, Quattro Ultra can send all of its power to the front
wheels, but not vice versa. This, of course, is a result of the system’s ability to operate in front-wheel drive but not rear-wheel drive, though it
can send the majority of the available power to the rear wheels under certain conditions.
ALSO SEE: 2017 Cadillac XT5 Platinum AWD Review
“If you only focus on static driving conditions, then every [system] has a maximum torque split of 50/50 because you can’t do more than lock it,”
Kronstorfer said. “But if you focus on dynamic driving behavior — so, for example, accelerating — then you have a transfer of weight from the front of
the car to the rear axle, and if you have more weight of the car on the rear axle you can transfer more torque. And then it automatically switches to
40/60 or 30/70 front/rear split.”
Saving Fuel
The main goal of Quattro Ultra is to reduce fuel consumption, something Audi claims it has proven — and not just in a controlled environment.
According to the automaker, internal testing in live traffic scenarios in Germany found an average fuel consumption improvement of a little less than
one mpg (0.3 L/100 km) compared to the same vehicle without Quattro Ultra. That may not seem like much, and probably benefits Audi’s emissions targets
more than the average consumer, but every little bit helps. Crunching the numbers using the U.S. EPA’s fuel economy rating model, driving 15,000 miles
annually would result in about two tanks worth of gas saved over the course of a year.
audiquattroultraallwheeldrive005
But Does it Work?
First introduced on the 2017 Audi A4 Allroad wagon, the automaker is now ready for Quattro Ultra’s first true test: The 2018 Audi Q5. With the
automaker launching a redesigned version of its best-selling vehicle, it has implemented Quattro Ultra in a model for the masses.
Driving the combination of twisting asphalt and gravel roads and sandy beaches of Mexico’s Baja California, Quattro Ultra was up to the task,
providing impressive traction when needed. The Q5 has long been among the most surefooted premium crossovers on the market, and the dual-drive
powertrain did nothing to change that.
ALSO SEE: 2018 Audi Q5 Review
At the end of our day-long excursion, results tallied using a real-time analysis program proprietary to Audi showed one tester had 167 disconnects —
the number of times the system switched out of all-wheel drive — resulting in 69 percent of the roughly 192-mile (308-kilometer) journey being
completed in front-wheel drive.
But the key to the whole system is its imperceptibility, with Quattro Ultra making the transition between two- and four-wheel drive — and back again —
without the driver noticing, something it delivered on during our time behind the wheel.