Foorumi logo

Eelsüüteküünlad liiga kõvasti kinni
birkram - 14.03.16 16:22

Varsti juba 3 aastat tagasi sai Saksast toodud üks 3.0TDI 2007a. Läbisõit küll võrdlemisi kõrge (300k), aga väga kenasti hooldatud/hoitud masin. Nüüd olen sattunud pisut halba olukorda, kus Saksas kunagi peale keeratud eelsüüteküünlad on läbi ning oleks vaja neid vahetada. Lisainfoks, et algselt kui auto soetasin lasin teha küünalte vahetuse, tollel hetkel olid veel kinni jäänud küünlad töökorras, mainiti töökojas, et 2 vanat küünalt on nii kõvasti kinni, et ei saa lahti, aga toimivad. Ma ei osanud miski pärast sellel hetkel muretseda, keegi ei öelnud ka, et mis sellega hiljem kaasneda võib.

Nüüd siis on küünlad läbi ning nii kõvasti kinni, et on SUUR oht neid puruks keerata. Flamekos viidi mind nüüd kurssi, mis reaalsused mind võivad ees oodata. Ma saan täiesti aru, et vastutus lasub nüüd minul, et kui katki läheb, siis peab kõvasti rahakotti kergendama. Kuigi see on selline bingo mängimise tunne, ei ole siin vist muud varianti. Nüüd paluks natuke infot, äkki kellegil on kogemust.

1) Kui küünal katki läheb, kas on võimalik see katkine osa sealt kätte saada ilma, et plokikaant eemaldatakse?
2) Juhul kui plokikaan eemaldatakse, mis on arvestatav summa, mis tuleb välja käia, et masin taas töökorda saada?
3) Kui kaua võib masin olla rajalt maas?

Suured tänud ette.

B.


TDN - 14.03.16 16:31

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=160304


100 - 14.03.16 17:05

Võib ka juhtuda, et küünal pooleks ei lähe, aga tuleb välja koos plokikaanes oleva keermega. Kui kuuma mootoriga seda teha, siis peaks tulema tunduvalt paremini. Iseasi kui hea seda kuuma mootoriga teha on (näit. kas käsi õigesse kohta ulatab, ilma kõrvetamata).


teet82 - 14.03.16 17:28

Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki pooleks.

Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.


KeveN - 14.03.16 19:09

Kindlasti lahti proovida keerata kuuma mootoriga. Ise olen niimoodi saanud lahti kõvasti kinni jäänud küünlad. Väga tasaja targu tuleb läheneda.


Kert85 - 14.03.16 20:13

Keegi kunagi mainis, et pikalt pikalt leotada mingi puhastusvahendiga a´la mr proper või millegi taolisega, et pidavat ronima vahele ja aitama.
Olen ka saanud aru, et ennem kuuma anda, see annab ka lootust asi kätte saada.


birkram - 14.03.16 20:53

Tänud soovituste eest. Ma ise kindlasti kallale ei julge minna. Pole absoluutselt kogemust ning ilmselt keerakski kohe katki. Nägin siin läbi käivat numbrit 10 tundi plokikaane maha ja peale. Kas võib olla, et töökojas võiks saada alla €500.00 hakkama? Usaldan ilmselt Flameko kogemust ning lasen neil kätt proovida, ehk saab maha.

Olen kuulnud, et plokikaane eemaldamise kohta ka igasuguseid halbu "jutte". Kas on siin midagi tegelt ka karta? Vabandan rumalate küsimuste pärast, täielik võhik.


Reims86 - 14.03.16 22:12

Tänapäeval ei ole vajalik plokikaant eemaldada ka mitte siis, kui küünla puruks keerad. See puuritakse välja ja tehakse kõik vajalikud toimingud ilma suuremat lammutust ette võtmata. 1 küünal ca -2h oleneb kui palju tööd vaja teha. Hinnaliselt oli vist alla 100€ küünal. Erinevad kohad pakuvad erinevat hinda.
Seega mina kasutaks googlit ja läheks kohe sellisesse kohta, kes selle töö suudab ära teha kui peaks küünal murduma.


teet82 - 15.03.16 06:26

Ok, need metallküünlad saab võib-olla kõik kätte, aga keraamilised pigem pudenevad laiali ja kes need tükid sealt välja korjab kõik. Võib-olla lastakse korra suruõhuga läbi ja pannakse käima, jäägid kraabivad silindreid või lendavad läbi turbo labade välja. Uuemate autode küünlad on ju üldse mingi rõhuanduriga kokku ehitatud, nende eemaldamise koha pealt ei oska midagi öelda.


Reims86 - 15.03.16 09:43

Suruõhul on päris suur võim ja ei jää sinna miskit sisse kraapima, kui kasutada siiski rohkem seda õhku kui nn suts. Pealegi kui vaadata erinevaid Youtube videosi siis eemaldatakse osadel ka pihusti, kust lastakse pidevalt suruõhku peale. Seega puru mis tekib ei lähe üldse silindrissegi. Uuemate kohta ei oska kaasa rääkida, kuid sellel mingit kokkuehitatud rõhuandurit ei ole.


SilverL - 15.03.16 10:12

Flamekot ei soovita.

Pakun sulle stsenaariumi.

Nad panevad riski sinu peale. Keeravad küünlad pooleks. Seejärel saadavad kaaned sinna , kuhu sa kohe oleks pidanud minema. Ja sina taod ilusti topelt töö kinni.

Uuri kohe kohti, kus on vastavad spetsialistid olemas. Dieselland vms.


quattromees - 15.03.16 10:22

Kui sujuvalt küünla eemaldamine läheb, ei tea. Esimene variant kuum mootor väikese jõuga. Tõenäoliselt läheb puruks. Otsa välja puurimine spets vahenditega ei pruugi 100% õnnestuda.
Omal riisikol on variant murdunud otsa korral käima panna ja loota, et lööb otsa välja. Minul on korra sellisel meetodil ots silindrisse kukkunud. Isegi kaas maas murdusid neljast veel kaks küünla otsa kaande isegi siis, kui sportlikust huvist neid leotasin ja tahma eemaldasin (konkreetne näide Mazda 3 baasil).

St, tõenäoliselt keerad küünla puruks. Kui sellele järgnevat ise teha ei taha, siis jäta küünla eemaldamine vastutusvõimelisele töökojale.


prj - 15.03.16 10:26

Karla Autol on olemas spets vahendid küünla välja puurimiseks.
Viisin kunagi olude sunnil ühe kliendi mootori sinna (antud autol ei saanud tööriistadega ligi mootorit maha võtmata) ning hind oli minu mäletamist mööda ca. 50 EUR/küünal. Kõik saadi ilusti kätte ning keere oli ka korras pärast.


QUATTRO - 17.03.16 08:37

Prantsuse Auto OÜ
Lear 505 9004

Ei tasu lasta ennast firma nimest heidutada, mees teab mis teeb, on kaua teinud ja omab ka vajalikku rakiste ja tööriistade parki.


Leopold661 - 17.03.16 09:00

Minu audil läks pooleks küünal välja keerates, see võetakse spets vahenditega välja. Maksis seekord 100.- eurot. Samuti 3.0 tdi


birkram - 21.03.16 13:06

Suured tänud kõigile, kes head nõu andsid. Kiitus läheb eraldi veel kasutajale prj, kes suunas Karla Autosse. Seal saadi siis jagu, üks küünal saadi niisama kätte, aga üks siiski murdus ja tuli puurida. Plokikaant maha ei võetud.

Kokkuvõttes, siis 190 euri, mis sisaldas:
2 tundi tööd
1 puurimine
3 küünalt

Võeti kähku ette ning teostati ka väga kärmelt.

Natuke teeb meele nukraks küll, et "küünalte vahetus" nii keerukaks ja kulukaks osutus, aga ilmselt palju odavamalt ja kiiremini kui oleks seda mootori laiali võtmisel. Igaljuhul tulemiga rahul.


prj - 21.03.16 17:38

Ma arvan, et suhteliselt mõistlik hind isegi tuli lõppkokkuvõttes.
Lõpp hea, kõik hea.

Et vältida tulevikus nukra meelt, soovitan küünaldele vahele panna määret ning keerata õige jõuga kinni (ma mõistan, et ilmselt ostsid auto nii).


janis21 - 16.11.19 16:34

Sattusime ka sõbra 3,0 165kw küünlaid vahetades üsna kehva olukorda. 6-st 5 sai kuidagi lahti pika peale meelitatud, kuid ühe suutsime ikkagi ära murda peale 2 tunnist meelitamist. Varasemalt olid kõik 6 küünalt läbi, nüüd 5tk siis uued peal ja miinus kraadiga käivitusmure võiks ikkagi lahendatud olla, kuid kas võin autoga niiviisi ringi sõita, et küünal murdunud, kuniks saan aja kuskile, kus võetakse see murdunud küünal välja? Või peame treileri tellima ja auto viima töökotta, kus vastavad vahendid olemas?


teet82 - 16.11.19 18:59

Eks oleneb sellest, et kuidas murdus. Kui keerme osa jäi sisse ja ainult kuuskant murdus ära pealt, siis võib vast edasi sõita.


Rain573 - 16.11.19 23:29

Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Ma ei tea, et mis tüüpi küünlad selle autol on, aga näiteks keraamiliste küünalde puhul näebki tehas ette, et kui 20Nm keerates lahti ei tule, siis tuleb plokikaas maha võtta. Pingutusjõud on igat tüüpi küünaldel 20Nm kanti ja ega lahti keerates ei saa ka eriti suuremat jõudu rakendada, murdubki pooleks.

Normtunnid plokikaane eemaldamiseks/paigaldamiseks 7-8 või 10 tundi mõlema jaoks, tõsisemad töökojad lähtuvad sellest. Lisaks hunnik tihendeid-polte.


On Sul mingit manuaali ka selle kohta v? Või mis autodel nii käseb teha. Ma huvipärast vaataks ka :)


teet82 - 17.11.19 07:34

Arvan, et ikka Elsa-s oli see jutt ja uuemate R4 TDI mootorite kohta, eks peab kontrollima.

Edit: Otsingusse "tdi ceramic glow plug workshop manual" ja leiab ka üles selle jutu, näiteks BMN ja BUY mootorid.


sigaelmar - 17.11.19 16:37

See tööriist aitab ka palju enne kui katki keerama hakkate
https://www.ebay.co.uk/itm/Welzh-Werkzeug-4121-ww-Impact-Vibration-Glow-Plug-Removal-Gun-9pc-8-12-mm-skts-/172847250828


A4TQ - 17.11.19 19:32

Kui juba katki keeratakse siis aitab selline komplekt.
http://www.voti24.ee/et/a/katkise-eelsuutekuunla-eemaldus-kompl-16osa-puurid-keerm-05342

Imelik et Flameko sellist teenust ei paku.
Ikka juba 10a kasutatakse pooleks murtud küünla välja freesimist, mitte plokikaane maha võtmist


ivorturb12 - 17.11.19 20:32

Oman sarnast suruõhu tööriista eelsüüteküünalde eemaldamiseks, nagu siin näidatud, kuid paraku totaalselt kinni olevate küünalde puhul ei aita ka see, korduvalt läbikäidud tee.
Olen isegi kaante remonti tehes niimoodi väga palju vaeva näinud küünalde kättesaamiseks, kui kaan laua peal. Ei aita mõnikord isegi korralik kuum ning leotamine mõlemalt poolt.
Murtud küünla saab kätte tavaliselt edukalt, kui asi piirdub sellega, et küünal ära murtud ja edasi pole midagi aretatud.
Paraku enamjaolt ei lepita sellega, et küünal läks puru ja üritatakse erinevaid teisi variante ning lõpuks tullakse, kui asi päris hapu:D
Eelpool mainitud ca 50eurisesse komplekti väga usku pole, kuid pole konkreetset komplekti proovinud ning päris maha ka ei saa seega laita..

Keraamiliste küünalde kinnikeeramis jõud muidu ka väiksem, kui tavaliste üldjuhul. Ühe 103kw tdi mootoriga just oli, tavapärase küünla kinnikeeramis jõud 20nm, keraamilisel küünlal 10nm..


andrec - 17.11.19 23:26

Pole suutnud ühtegi küünalt pooleks keerata VAG'il. Te vist remondite bemme ja mersusid ainult, kus pihustid tuleb ka välja puurida :D


sigaelmar - 18.11.19 08:19

Tsitaat:
Algselt postitas: andrec
Pole suutnud ühtegi küünalt pooleks keerata VAG'il.


Proovi siis pikendusega või kahe käega keerata :D


stihl - 18.11.19 19:59

Tsitaat:
Algselt postitas: janis21
kuid kas võin autoga niiviisi ringi sõita, et küünal murdunud, kuniks saan aja kuskile, kus võetakse see murdunud küünal välja?


Maailma autoajalugu tunneb ka selliseid diiselmootoreid, millel on juba tehasest 1 küünal vähem peal, kui silindrite arv.

Land Rover Discovery II tehti kere ühes kohas ja mootor teises, ning hakates neid kokku panema, selgus, et viimast küünalt polegi võimalik "mootor peal" asendis vahetada. No bennyhillide värk...:D, saksas sellist asja juhtuda ei saaks.

Kuna suurtellija (ei mäleta, kas Briti armee või Nato vms) tingimuseks oli, et kõiki hooldustöid peavad nad saama ise ja põllu peal teha, ilma kuskile kohalikusse "Karla autosse" jooksmata, siis tehas otsustski, et viiepütasele läheb külge 4 küünalt. Nagu alati oli tellimusega kiire ka jne.
Kaantes jäeti viimane auk puurimata v. läks punn ette vms.
Sõitsid nad kõik oma ajastu edukalt lõpuni.

Seega, ma arvan, et see ei tapa ka seda pisut värskemat VAG-i. MIngi kuusepuu pannakse armatuuri sel muidugi põlema, aga iseeneset ei tohiks midagi juhtuda. Ta diagnoosib lihtsalt ahela katkestuse.

Aga see vana känd tuleks välja ikkagi millalgi võtta, ehk hakkab tükkideks sulama vms.

P.S. Keegi enne siin viskas lingi spets küünlaeemalduse õhupüssist. Selle asemel käib tavaline igamehe 1/2 tolline ka, ülemnekute ja pikkade padrunitega nikerdades saab hakkama. Regulaator (ka seina peal!) peab kah toimima.
See rammimine kuidagi murrab neid vähem puruks, ma ei tea, kas toimub nagu sepistamisena vms, aga parem ta on, kui käsitsi.
Täiesti kinnikasvanud küünla lõhub muidugi ka suruõhukaga ära.
Sest selle lõhub igal juhul ära, sest ta ei ole ju polt vaid toru.

.