AAN mootoril on veekollektorist tuleva vooliku vahel lisa veepump. Pumba korpus lendas kildudeks. Küsingi nüüd, et kui suur tähtsus on sellel pumbal
jahutussüsteemis ? Kas kannatab seda pumpa eirata ja voolikud otse kokku panna ? Pikemas perspektiivis on plaanis ta ära vahetada. Kuid hetkel oleks
vaja auto garaazi saada (60km).
Pildil nr47. detail
http://www.vagcat.com/p/B119/121500.png
Neil mootoritel jahutus niigi pool pidune . Eks see sõit jääb sul oma otsustada.
Mina ei sõidaks .
Teada tuntud tõde. Kuid ei oska aimata, kui suurt rolli see pisikene elektriline pump endas kujutab. Kas ta ongi reaalse jahutusega seotud või on mingi järeljahutuse vidin.
Tean masinat, mis sõidab juba mitmendat aastat ilma selle pumbata, toru asemele pandud. Pane toru vahele ja sõida oma sõit ära. Aga ega tehases pumpa sinna niisama vooliku pikenduseks ei pandud.
Omasin S-i neli aastat ja ainult ühe korra kuulsin järeljahutus pumpa töötamas. Aga siis oli väljas 30 plussi Peale pähe andmist ei tohi lihtsal kohe motot seisata ja ei juhtu midagi
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Ei hakanud uut teemat tegema aga mure siis selles,et järeljahutus pump töötab koguaeg ja ei oma tähtsust kui lahti ühendada jahutus särgis olevad
andurid,töötab edasi.
Kuskil teemas oli juttu mingist juhtplokist,et siis kus see asub ja milline välja näeb,sooviks asja korda saada.
Martin
Seal ei ole mingit juhtplokki, ainult termolüliti.
Ilmselt ühendasid lahti valed andurid.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
See pump ja kogu sellega seotu on tegelikult tähtsam, kui arvata oskaks. Ise on kokku puutunud olukorraga, kus piisavalt vaikses kohas (Hiiumaal
linnast väljas) on suvel hilisõhtul miski 5 minutit peale mootori seismajätmist hakanud mootorist selget mulksumist kuulma, kuigi ei ole enne eriti
aktiivselt talda andnud ja mingi hetke sai mootori töötades asja ka maha jahutatud. Õhu temperatuur väljas oli 30 kraadist ka kaugel - isegi alla 20
oli veidi. Ja otse loomulikult see järeljahutus ei käivitunud. Oma autol on see tüüpiliselt käima läinud pea alati siis, kui väljas on 25 kraadi või
rohkem sooja.
Endale tundub, et probleem on selles, et see termolüliti on konstruktoritel ehk veidi kehva kohta sattunud - see on ju selles "kollektoris" kaane
veesärgist allpool ja seal võib jahutusvedelik olla külmem ning ringluse puududes see kuumem vedelik selle kohani ei jõua.
Omal ajal käis peast läbi idee teha selle elektripumba juhtskeemile paralleelselt juurde juurde väike täiendav taimer, mis käivitaks ainult pumba
mõned minutid peale seiskamist nii 5 minuti ajaks toomaks kuumem vedelik termolülitini - kui see kuumem vedelik oleks piisavalt kuum, käivituks pump
koos ventilaatoriga algupärase skeemi kaudu. Muidu piirduks kogu asi aga vaid selle just mainitud lühikese pumba käimisega, mis ei kuluta palju
elektrit ja on pumbale vaid kasuks - pikalt seisvad elektrilised veepumbad (veidi teisemal alal küll) on ennegi osanud kinni jääda.
Teine alternatiiv oleks muidugi termolülitile parem koht leida - soovitavalt otse kaanes.
Küsimus tarkade klubile: Hetkel pooleli kuubikule 20vt mootori paigaldus, kas on järeljahutuspump oleks mõistlik paigaldada või mitte? Lugesin, et
sellega võib probleeme tekkida, kipub lekkima ja rakendumine ei pruugi ka alati toimida. Või pigem panustaks, peale tallamist, mootoriga jahutamisele.
Kuidas kogemused on, kas on kellelgi sellest abi olnud?
Otseselt pole vaja. Kuuma ilmaga ja korraliku tallamisega võib seda vaja olla, aga nagu prj paar aastat tagasi siin teemas mainis, siis kui seisma
jätta peale paugutamist, siis võiks seda jahutusvedeliku jaoks vaja olla. Samas mootoriõli ei jahuta see niikuinii. Ehk siis niikuinii oleks turbo
päürast ju mõistlik peale paugutamist paar-kolm km rahulikult sõita. Kui aga tahad seda sinna, siis klubis Jõuvanker müüb.
Mul 200 on 5 a ilma selleta sõitnud. Ja 200-l on radikas mitte just kõige parema koha peal (otsest jahutavat õhku tuletagant ei saa. Või saab kusagile
äärepeale tuulesuunajate abil.) Olen mõelnud selle tagasi paigaldamisele, aga seni on see mõtteks jäänudki.