Siia teemasse võiks kirjutada kõikidest kogemustest seotud HAMMASRIHMA VAHETAMISEGA: märgid, pingutusmomendid, vajalikud jupid,
tööriistad j.n.e.
***
Märkus moderaatorilt: Kuna kasutaja ei ole vaatamata varasematele märkustele asunud täitma foorumi reeglite 3.
punkti, on kasutaja postitusõigus tühistatud!
Sai just tehtud selline asi Audi 200-l (3B mootor). Kuna ise suur õlinäpp ei ole, siis sai jupid ise hangitud ja töö "sisse ostetud".
Juppidest on sul vaja:
veepump
rihma pinguti
Hammasrihm (siin on paar varianti, VIN kood abiks)
Jahutusvedelik, roheline (kui õnnestub süsteem täiesti puhtaks saada, võiks ka punase panna), ca. 9L
rihmarattale uus polt (soovitatav)
Mul oli lisaks veel "higine" vända esimene simmer.
Antud komplekt oli Forss'is ca. 1600 krooni letihinnas, lisaks siis läks ca. 2h tööd.
vb peaks endalgi selle töö ette võtma,kuna ikka juppid meeletult odavad
enda eelmisel 2.5v6 alfa 156 läks rihma lugu maksma 9k(materjal) ja töö läks 3k.
Kui huvi, siis mul üks uus hammasrihm olemas 2,2T jaoks, boshi oma ja karbis ilusti.
vajalikud varuosad olid mul
hammasrihm 580.-
pingutusrull 490.-
veepump 684
genekarihm 375.-
pinguti 2770.-
AAN mootori kohat niipalju:
Varuosad ainult rihmadevahetuseks:
Vända otsapolt
Vända otsahammakas
Hammasrihmapinguti rull
Hammasrihm
Veepump
Termostaat
Vändaotsa simmerling
Lamerihm
Lamerihmapinguti rull
Jahutusvedelik 2x2.5L konsentraat.
Vändaotsa simmerling selleks, et see ei maksa suurt ning niikuinii on otsademfer maas, siis võiks selle juba seal vahetada ära.
Vaja läheb spetsiaalset rakist, millega otsademfer fikseerida, et otsapolt lahti keerata ning hiljem ka kinni keerata. Kõiksugu käik-pidur meetodid on
lollus. Otsapoldi kinnikeeramisel algmoment 160NM ja seejärel poldile 180 kraadi veel lisaks keerata. Korralikku jõudu peab rakendama, et asi saaks
õigesti kinni. Poldile oleks hea panna, kas mootoriõli või mõnda tahket määret keermele, lihtsam keerata, isegi poldipea alla võib tilga määret
panna. Demfriots ja väntvõlliots olgu puhtad ja õlivabad.
Kõiksugu keermeliimide kasutamine on lollus, neid võib ükskõik kus kasutada, kuid mitte otsapoldil.
Veepumba kätte saamiseks tuleb roolivõimendipump lahti lasta kinnitustest ja selle all olev metallkronstein maha kruvida.
Jõudu tööle.
repliigina lisaks et eks tänapäeval on jah kõik rakised jne, 15+ aastat ei vahetand keegi rakisega ja düno võti on ka amatööridele
btw, 10v MC rihm sai ilma igasuguse keemijata vahetatud, kui on tegijad mehed.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kas see rakis on mingi julmalt kallis asi?
Kust leida?
Tsitaat: |
Äkki saab pilti ja mõne mõõdu, teistelegi näha. Mina isiklikult näind ei ole. Sõbral vist isegi olemas, aga ta mõtles et läheks vahelduseks
sõjaväkke.
Ja seda kah, et AAN mootorile näitab otsapoldile 150Nm+180 kraadi
Aga 3B mootorile näitab 350Nm lihtsalt
Ma sain laenata võtme millel peal aind 200Nm, kas 3B võib kah samamoodi kinni keerata nagu AAN-i
No kogu selle tarkade jutu võib kokku võtta nii,et kellel rahakott vähegi võimaldab ,laseb need asjakesed töökojas ära vahetada. Kui aga ise vähegi
autost midagi jagad ,saab need asjad kodus tehtud ja tunduvalt- tunduvalt odavamalt.
Minu kurb kogemus ütleb nii ,et töökoja abi ma eales rohkem ei kasuta. Peale ise enda ei usalda ma küll mitte kedagi.
Tsitaat: |
Võtke otsademfer maha, vaadake peale, leidke sobiva läbimõõduga detailid, lõigake süvendid/sälgud, keevatega kokku, sabajupp taha, et fikseeruks
mootoriploki nurga taha vms, korras.
Keeruline, NASA teadus?
Tsitaat: |
Kellegil on kogemusi selle Dahlbacki toodanguga?
Minu mootoril on selline problem (ka mitte ainult minu motol ) et see käbi
ei taha püsima jääda, kuigi selle monteerimisel kasutasin ka spets rakist ja n. e...
Meie foorumi 20vt profid soovitasid väntvõlli ots üle treida ja loomulikult ka demferi pinda linvida, - nii peaks vastu pidama.
Aga kuidas saab probleemi lahendada nii et ei peaks väntvõlli maha võtma? Mul on siin üks idee, kuid pean veel uurima selle kohta.
diislikeskus taastab vända otsa ilma mootorist välja võtmata
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Sellised pildid siis klubiliikme Mulk autoteemast. Loodan, et ei pahanda.
Kuidagi väääga tuttav tööriist....Aga vist pole minu tehtud...
Kindlasti ei ole Sinu tehtud. Mulk'i kättetöö.
Kes rohkem 20vt mootoreid peab remontima, siis Mulk´i valmistatud tööriist neile päris ei sobi, sest see hakkab AAN, ABY, ADU mootorile. 3B(ja ka 7A ning 2.5 tdi) mootoritel on otsaratta ava pisut väiksem. Kui aga teha rakis selle väiksema ava järgi, siis saab seda kasutatada ka AAN, ADU ja ABY peal.
Tsitaat: |
http://tbc-shop.com/catalog/product_info.php/cPath/27/products_id/168
Norralased on leidnud mõne lahenduse selleks et natuke aidata alumisel hammasrattal kohal püsida...
Crank Nose Friction Shim
Got problem with broken key on the lower timing belt gear?
Here is the solution:
# For all 5cyl 10v/20v engine's
# Installed between crank nose and crank pulley
# Only 0.1mm thick
# The surface contains a special nickel/diamond coating
# The friction from this installed shim holds the pulley in place
www.rosten-performance.com
Tsitaat: |
Kui see tehasepoolt on, siis miks etka sellist asja ei paku?
Tsitaat: |
Ei tea friktsioonseibist midagi, kuid nii ta on, et damferi ja väntvõlli otsa vahel on seib umbes 3-4mm paks.
edit: paksus on "umbes selline" kuna seib on auto küljes ja täpselt mõõtnud seda kunagi pole.
Kui see on fakt, siis tõesta ära. Ma väga kahtlen, et suurel osal essidel on see lihtsalt vahelt minema visatud. Mis põhjusel ja mis ajal seda sinna tehasest pandi, kui pandi, ei oska õelda. Üldiselt ei ole auto küljes selliseid asju, mida varuosakataloogis üldse ei ole. Kas elsa ei räägi seibist mitte midagi. Kirjas on vaid see, et uut polti tuleb määrida enne paigaldamist nii keerme osa pealt kui ka poldi pead.
See müstiline seib ( shim, diamond coated) on etkas siiski olemas. Pildi peal puudub aga loetelus olemas. 034105193 727.00 ehk et hind on korralik. Vähemalt arusaamatus lahendatud.
Ka mina olen kohanud seibi, mis jääb tegelikult siis otsaratta(mitte hammasrihmaratta, sest hammakas on nelja poldiga otsaratta küljes) ja väntvõlli
vahele, kuid see oli ümmargune ja 2,... mm paks. Tol korral ma ei teadnud, mis seib see täpselt on kuid ilma selle seibita oleks kogu alumine
rihmaratas liiga sisse liikunud. Seda kohtasin siis ABY mootoril.
Samas ka r5 2,5 tdi mootoritel asub seal seib, kuid see on u.0,3-0,5mm paks ja ümmargune.
Lisan: Vaatasin etkast järgi, et diisli seib on siiski 0,1mm.
Tegelikult, kui mälu ei peta, on seib ka hammsrihmaratta ja dempri vahel, need omavahel 4 poldiga kinni. Lisaks siis seib, mis on kohe väntvõlliotsa ja demfri vahel.
Meenus veel see, et kui r5 2.5 tdi mootorile lähed uut rihmaratast ostma saad alati selle 0.1mm paksuse seibi juurde ja see maksab u 200eeki. Ideeliselt saab sarnast asja ka 20VT puhul kasutada juhul, kui see seib just suurema höördumise tarvis sinna pandud on.
Tsitaat: |
http://s2central.net/Timing_Belt_Renewal_Rev1.pdf
Googeldasin Maku lisatud lingist Vag tööriistade kohta ja leidsin selle koha.. Ehk on kellelgi veel abi sellest.
Kivitare
Minul on siis selline rakis fikseerimiseks:
Rakis väntvõlli otsa parandamise jaoks:
Tellisin siis selle hirmsa hinnaga seibi ära. Nüüdseks käes ka ja tegu on jah mõne mm paksuse stantsitud seibiga. Lihtsalt on mingi pinnakate lisatud. Pilti pole suurt mõtet teha. Seib nagu seib ikka Mõõdud võin vaid lisada. Loodame, et sest mingit kasu kah on.
Tsitaat: |
Ei olnud ja hetkel nagu mahu see ka kuhugi Kiil jääb ette. Krt ei saa ma
aru, kuidas ja kust see vahe nüüd sisse tuleb. Et millal on seibi vaja ja millal mitte.
Niih. Uurisin asja natuke. Otsaratast on saada (toodetud) 2 koodiga. C ja J lõpuga. C lõpuga rattale see külge ei lähe. Küll aga nõuab etka seda seibi
J lõpuga ratastel. Nt minu rattal pole seda kuhugi panna.Pilt
Seega peab minema treiali juurde, et saaks 3mm vända otsarattalt maha treida. See on siis seibi paksus.
Mul oli suvel nii AAN-i kui ABY rihmaratas kõrvuti ja sinna ABY rattale see u, 3mm seib käis jah, aga AAN-ile polnud küll kusile panna. Mõtlen endiselt, et AAN-il võiks kasutada seda 0.1mm paksust seibi nagu eespool näidatud ja mida ka r5 2.5 tdi mootorile sisse pannakse. Diislil kuulub see, siis rihmaratta komplekti, kui ostad uue.
Olen näinud AAN´e milledel on seib vändaotsa ja demfriotsa vhel, näinud variante, kus seda ei ole.
Peamiselt, vist, S4-del, vanematel, ei ole olnud seibi tehasepoolt, viimase otsa ( HP2 esipiduritega ), on olnud seib ja kõikidel S6 AAN-del. Võta
kinni
Ilmselt on sisseviidud modifikatsioon tehasepoolt, kus saadi aru asja vajalikkusest ning hiljem lisati seib ning tehti demfrisüdamik tiba õhem
paksuselt, et seib mahuks otsahammasrattakiilu ja demfriotsa vahele ilusti ära.
Edit. Nagu Taavi mainis, on 2 varianti otsademfreid, sealt see vahe tulenebki. Ühed on uuemad, teised vanemad, st muudatus tuli sisse ilmselt kuskil
´93a keskpaigas S4 AAN-del. ABY S2-sid hakati u samaaeg tootma. S6 AAN-del kõigil seib. Kas ka RS2-l seib, ilmselt on.
Kuna ma selle seibi juba ostsin, siis lasin dempfril 3mm maha treida. Nüüd sobib seib ilusasti paika. Eks see näha ole, kas peab sama hästi edasi kui varem. Ilma seibita pole siiani probleeme olnud. Aga katsetama ju peab
Tsitaat: |
Nii,
tundub, et mitmed klubilised on omale rakise, millega otsademfer fikseerida, et otsapolt lahti keerata ja hiljem ka kinni keerata,
soetanud/valmistanud.
Siit küsimus, et kas keegi Tallinna klubilistest oleks nõus seda rakist laenama. Laenamise teema on paljude jaoks küll suht tabu, eriti
tööriistadekohapealt, aga siplen hetkel ajapuuduses, et asja ise valmistada.
Tõenäoliselt nädalaga saaksin hakkama.
U2U või kõne peale kui leidub lahkeid.
Tänud ette!
Kas keegi oskab öelda kui pikk on hammasrihma vahetus välp AAN 20VT mootoritel?
Tsitaat: |
Küsimus selline, et kui palju näeb tehas ette hammasrihma vahetuseks aega?
Ise küsin ise vastan.
Rahulikult tehes ning aegajalt tööriistu otsides kulus kuskil 6 tundi. Saaks ka kõvasti kiiremini, kuid kuhu mul ikka kiiret oli
Vilunumatel ning pneumotööriistu kasutades saaks tõenäoliselt 2-3 tunniga hakkama ilusti.