Foorumi logo

Auto ostmine & müümine
Jaks - 30.01.08 13:40

No samas on vastavalt võlaõigus seadusele 7 päeva autot tagastada.


HannesT - 30.01.08 13:53

Tsitaat:
Algselt postitas: Jaks
No samas on vastavalt võlaõigus seadusele 7 päeva autot tagastada.


....mööndustega, et eset/autot ei tohi kasutada ja peab olema pakendis jne?
Ma ei usu, et autokaupmees sind autoturul sellise jutuga üldse kuulama hakkab


Carla - 30.01.08 15:45

Eraisikult ostes ei ole mitte mingit garantiid masinal ja mingit tagastamist ei saa toimuda...

Tsitaat:
Algselt postitas: Jaks
No samas on vastavalt võlaõigus seadusele 7 päeva autot tagastada.


Jaks - 30.01.08 16:03

Tsitaat:
Algselt postitas: Carla
Eraisikult ostes ei ole mitte mingit garantiid masinal ja mingit tagastamist ei saa toimuda...

Tsitaat:
Algselt postitas: Jaks
No samas on vastavalt võlaõigus seadusele 7 päeva autot tagastada.


Huvitav huvitav.
Ise olen kaks autot läbi liisingu müünud ja lepingus on ikkagi kirjas, et kui 7 päeva jooksul saab tagastada.
Seega arvan, et kui tahat ja veidi aega joosta saab selle tagastada.


Maku - 30.01.08 16:22

Tsitaat:
Algselt postitas: Jaks
Huvitav huvitav.
Ise olen kaks autot läbi liisingu müünud ja lepingus on ikkagi kirjas, et kui 7 päeva jooksul saab tagastada.
Seega arvan, et kui tahat ja veidi aega joosta saab selle tagastada.
Inimesed, lugege palun seadust! Need on 2 täiesti erivat asja, kas jutt käib liisingust või eraisikust. Kui mul rohkem aega on, siis ehk toon ka vastavad lõiked, punktid välja, et see asi lõppude lõpuks selgeks saaks!

LINGIKOGU:
Vajaksin hädasti nõuandeid, seoses müüdud autoga
auto müügiga mure :( palun abi :(
Eraisikule järelmaksuga müümine? (kiire)
VÕLAÕIGUSSEADUS
Tarbijakaitseseadus

Hansaliisingu müügilepingus on kirjas järgmiselt:
6.2. Ostjal on õigus esitada Müüjale pretensioone Vara Lepingule mittevastavause korral 1 (sõnadega: üks) kuu jooksul alates Vara vastuvõtmisest.
6.3 Kui kolmas isik, kellel huvides Ostja sõlmib Lepingu, esitab Ostjale seadusest tulenevalt 7 päeva jooksul taganemisavalduse, loetakse Leping lõppenuks ning Lepinguosalised tagastavad teineteisele saadu 2 päeva jooksul pärast taganemisavalduse laekumist.


Väljavõte Võlaõigusseadusest:
Lepingust taganemine

§ 188. Taganemise avaldus ja tagajärjed
(1) Lepingupool taganeb lepingust taganemisavalduse tegemisega teisele lepingupoolele.
(2) Kui lepingupool võib vastavalt seadusele või lepingule lepingust taganeda, vabastab lepingust taganemine mõlemad lepingupooled nende lepinguliste kohustuste täitmisest. Taganemine ei mõjuta lepingust enne taganemist tekkinud õiguste ja kohustuste kehtivust.
(3) Taganemine ei mõjuta kokkulepet lepingust tulenevate vaidluste lahendamise kohta, samuti muid lepingutingimusi lepingupoolte õiguste ja kohustuste kohta pärast lepingust taganemist.

§ 189. Lepingu alusel üleantu väljaandmine ja hüvitamine
(1) Lepingust taganemise korral võib kumbki lepingupool nõuda tema poolt lepingu alusel üleantu tagastamist ning saadud viljade ja muu kasu väljaandmist, kui ta tagastab kõik üleantu. Taganemisest tulenevad kohustused peavad lepingupooled täitma üheaegselt, kusjuures vastavalt kohaldatakse käesoleva seaduse §-s 111 sätestatut. Tagastatavalt rahalt tuleb tasuda intressi raha saamisest alates.
(2) Tagastamise või väljaandmise asemel peab lepingupool hüvitama üleantu väärtuse, kui:
1) tagastamine või väljaandmine on üleantu olemuse tõttu välistatud, muu hulgas, kui üleantu seisneb teenuse saamises või asja kasutamises;
2) lepingupool on üleantud eseme ära tarvitanud, võõrandanud, koormanud kolmanda isiku õigusega või ümber töötanud;
3) üleantu on hävinud.
(3) Kui üleantu hind on lepingus määratud, loetakse see käesoleva paragrahvi lõike 2 tähenduses üleantu väärtuseks.
(4) Kui tagastamisele või väljaandmisele kuuluv asi on halvenenud ja halvenemine ei ole tekkinud asja korrapärase kasutamise tulemusena, tuleb hüvitada asja väärtuse vähenemine.
(5) Lepingupool, kes peab asjaoludest tulenevalt mõistlikult ette nägema lepingust taganemise võimalikkust, peab hoolitsema selle eest, et lepingust taganemise korral oleks üleantu tagastamine võimalik.

§ 190. Hüvitamise välistatus
(1) Lepingupool ei ole kohustatud talle üleantu tagastamise või väljaandmise asemel selle väärtust hüvitama, kui:
1) taganemise aluseks olev asjaolu ilmnes alles asja ümbertöötamisel;
2) halvenemine või hävimine toimus teisest lepingupoolest tulenevatel asjaoludel või asjaolu tõttu, mille esinemise riisikot kannab teine lepingupool või kui kahju oleks tekkinud ka teise lepingupoole juures;
3) seadusest tuleneva taganemisõiguse teostamise puhul on üleantu halvenenud või hävinud vaatamata sellele, et lepingupool ilmutas niisugust hoolt, mida ta rakendab oma asjades.
(2) Kui käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud asjaoludel on lepingupool alusetult rikastunud, peab ta üleantu vastavalt alusetu rikastumise sätetele välja andma.

§ 191. Kasu ja kulutused
(2) Kui lepingupool tagastab eseme, hüvitab selle väärtuse või kui väärtuse hüvitamise kohustus on vastavalt käesoleva seaduse § 190 lõike 1 punktile 1 või 2 välistatud, peab teine lepingupool hüvitama esemele tehtud vajalikud kulutused. Muud kulutused tuleb lepingupoolele hüvitada vastavalt alusetu rikastumise sätetele, kui teine lepingupool on kulutuste läbi alusetult rikastunud.

§ 192. Taganemisõiguse jagamatus
(1) Kui lepingus osaleb ühel lepingupoolel mitu isikut, võivad nad taganemisõigust teostada üksnes ühiselt. Kui taganemisõigus lõpeb ühe taganemiseks õigustatud isiku jaoks, lõpeb see ka ülejäänud isikute jaoks.
(2) Kui lepingupool taganeb lepingust, mille teisel poolel osaleb mitu isikut, võib ta taganemisõigust teostada üksnes kõigi nende isikute suhtes ühiselt.
(3) Mitmepoolse lepingu puhul võib lepingupool lepingust taganeda üksnes tema suhtes võetud kohustuse rikkumise korral teise lepingupoole või teiste lepingupoolte poolt.


§ 195. Lepingu korraline ülesütlemine
(1) Lepingupool ütleb lepingu üles ülesütlemisavalduse tegemisega teisele lepingupoolele.
(2) Kui lepingupool võib vastavalt seadusele või lepingule lepingu üles öelda, vabastab ülesütlemine mõlemad lepingupooled nende lepinguliste kohustuste täitmisest. Lepingust kuni selle ülesütlemiseni tekkinud õigused ja kohustused jäävad kehtima.
(3) Püsiva kohustuse või korduvate kohustuste täitmisele suunatud lepingu (kestvusleping), mis on sõlmitud tähtajatult, võib kumbki lepingupool mõistliku etteteatamistähtajaga üles öelda, kui seadusest või lepingust ei tulene teisiti (korraline ülesütlemine).
(4) Kui lepingus osaleb ühel lepingupoolel mitu isikut, võivad nad ülesütlemisõigust teostada üksnes ühiselt. Kui lepingupool ütleb üles lepingu, mille teisel poolel osaleb mitu isikut, võib lepingu üles öelda üksnes kõigi nende isikute suhtes ühiselt.
(5) Lepingu ülesütlemise korral peavad lepingupooled tagastama üksnes lepingu lõpetamisele järgneva aja kohta juba ette üleantu. Tagastamisele kohaldatakse vastavalt käesoleva seaduse §-des 189-191 sätestatut.


MÜÜGILEPING

§ 208. Müügilepingu mõiste
(1) Asja müügilepinguga kohustub müüja andma ostjale üle olemasoleva, valmistatava või müüja poolt tulevikus omandatava asja ning tegema võimalikuks omandi ülemineku ostjale, ostja aga kohustub müüjale tasuma asja ostuhinna rahas ja võtma asja vastu.


Vastavalt vajadusele cntr+F ja leiate huvipakkuva koha.

Netist:
Ostjal on õigus enne Müüja poolt Toodete Ostjale üleandmist Lepingust taganeda, esitades Müüjale sellekohase kirjaliku taganemisavalduse. Taganemisavaldus peab muuhulgas sisaldama Müüja poolt Ostjale väljastatud ning Ostja poolt tasutud arve numbrit, samuti Ostja pangakonto numbrit, kuhu Ostja soovib, et Müüja talle Toodete eest tasutu tagastaks.


skyaudi - 30.01.08 16:25

Kas mitte läbi liisingu müües kohe see 7 päeva klausel lepingus sees pole automaatselt , sulas ostes igaljuhul pole mingit lepingut ja mingit raha ei hakka keegi sulle maksma , kui sa müüjaga kokkuleppele ei saa.


kiireaudi - 30.01.08 16:27

Liisingusse müües tekib liisingettevõttel vastavalt VÕS-ele kohustus auto kliendilt tagasi võtta, kui liisingobjekt ei vasta nõuetele/eeldatud kvaliteedile, mida ostja eeldas.
(On mulle tagastatud ka auto, millel 1 rattalaager vajas vahetust, ülejäänu oli OK, vaatamata sellele, et pakkusin võimalust see esinduses minu kulul vahetada)

Eraisiku puhul on tegu tsiviilvaidlusega, ehk siis on väga meeldiv võimalus eelpoolnimetet kodanik kohtusse kaevata.
Kuid võiduvõimalus on väike, va. juhul, kui sa suudad ära tõestada, et Sulle teadlikult s*tta müüdi.


Jaks - 30.01.08 19:10

No aga siis on umbes nii, et liisingusse ostes on nii mõnigi eelis.
Saada masinaga veidi kulgeda ja kui ei meeldi viid tagasi.
No jah siis tuleb osta liisingusse proovid ja sobivusel sõidad edasi ning kas või paar kuu pärast välja maksta.
Vähemalt ei juhtu seda, et järgmine päev mootor kotis ja keegi midagi ei tea.


Carla - 30.01.08 19:23

Liisinguga on jah hoopis teised teemad, aga vot liisinguga on jälle omad miinused. Vana ja väärikat autot ei saa liisingusse jne.

edit: ja muidugi ei maksa unustada seda, et kui viia sõiduk mingi tühise probleemiga liisingusse tagasi, siis järgmine kord ei pruugi enam ka liisingut saada...


kiireaudi - 30.01.08 19:44

Jaks, sellise jutu ja suhtumisega inimesed saavad minult auto kätte allespeale raha laekumist.

Ka selliseid on piisavalt.

Näide: Imeliku ellusuhtumisega lasnamjägi city kodanikud ostavad 4a vana Pajerot. Kas ma annan auto kätte enne, kui raha on laekunud?
Loomulikult mitte, sest peale üleandmist esimene sõit on ju Männiku karjääri autot testima.
Kui ära upub veitsa - pole probleemi, anname tagasi...


Jaks - 30.01.08 20:28

Tsitaat:
Algselt postitas: kiireaudi
Jaks, sellise jutu ja suhtumisega inimesed saavad minult auto kätte allespeale raha laekumist.

Ka selliseid on piisavalt.

Näide: Imeliku ellusuhtumisega lasnamjägi city kodanikud ostavad 4a vana Pajerot. Kas ma annan auto kätte enne, kui raha on laekunud?
Loomulikult mitte, sest peale üleandmist esimene sõit on ju Männiku karjääri autot testima.
Kui ära upub veitsa - pole probleemi, anname tagasi...


No jah eks inimesi ole igasuguseid.
Tegelt minul on suht savi sellest kas saab tagasi anda või ei, sest üldjuhul vaatan ise auto üle ja usaldan ainult ise ennast ( või siis kui ka keegi midagi sellest konkreetsest midagi teab ).
Ja no samas kui osat vana auto peab arvestama ka võimalusega, et mõni laager või teab mis vajab vahetust.
Ja nagu ise ostsin endale vana 6 seeria Bmw mis on üle 20 aasta vana siis oleks ju imelik minna mõni päev hiljem müüale kurtma, et midagi ikka ei ole päris nii nagu uuel autol.
Aga see selleks ja minujaoks on see teema lõpetatud.


marguss007 - 08.02.08 09:42

Aga kui minult tahab inimene auto osta läbi liisingfirma (mul endal autol liisingut pole), siis sellisel juhul ostab auto minult välja liisingfirma. Kas liisingfirma võib siis mulle ka mingi aja jooksul auto tagastada? Kui jah siis on ju igati mõistlikum auto müüa eraisikule kuna ei pea kartma et 7 päeva pärast saad peenestatud auto tagasi


puna - 08.02.08 09:51

Nii ta on liisingufirma kannab sulle raha alles ~10päeva pärast


marguss007 - 08.02.08 10:06

jah uurisin ise ka ja tuleb välja et 7 päeva on aega ka liisingufirmal kuigi sissemakse kannavad koos lepingutasuga kohe yle


Jaks - 08.02.08 17:20

Tsitaat:
Algselt postitas: marguss007
jah uurisin ise ka ja tuleb välja et 7 päeva on aega ka liisingufirmal kuigi sissemakse kannavad koos lepingutasuga kohe yle


Liising ei kanna sinule kohe küll mingit raha.
Hansa liising kannab raha 8-ndal päeva ja kui see on nädala vahetusel siis esmaspäev.
Ühis liising kannab raha vist oli 21-sel päeval ( selles võin ka eksida).
Seega jah kui nii auto müüd pead veidi aega oma raha ootama.


Ls - 15.02.08 10:12

olen müünud liisingule ühe 2001 BMW, ostjaks poolakast ehitaja. Lasin neil kirjutada paberi, et nad on tutvunud auto tehnilise seisukorraga ja ei oma hilisemaid pretensioone. Autot ei tagastata seitsme päeva jooskul.
Kui nad poleks alla kirjutanud, siis ma poleks ka autot neile andnud kuigi sissemaks ca 45000 oli käes. Sularahaga tegeledes, keegi ei anna sulle 7 päeava aega.
Pealegi kui autol siiski ilmnevad peidetud( tahtlikult varjatud) tõsised vead, saab ostja ju pöörduda niikuinii tarbijakaitsesse vms.
Ja kui sa korralikult ei kontrolli autot üle või ei lase seda kellelgi targemal teha, siis pole nagu kedagi süüdistada ka hiljem.
Igatahes ei soovita kellelgi autot kätte anda enne raha laekumist.

:)


ullivilli - 15.02.08 11:57

Aga ostu-müügi leping on ju täpselt selline nagu sa kirjutad.
Kuna see leping, mis siin mainitud ei ole nagunii kinnitatud kuju. See on lihtsalt abistav vahend, et ei peaks jalgratast leiutama hakkama. Samane seis nagu volitustega, mis sa välja saad printida.
Viid lihtsalt sisse et kui ostjast mitte tingitud ja tõsist juhtub(näit mootor jookseb teisel päeval kokku) nende päevade jooksul, siis müüja on kohustatud tagasi võtma.
Miks ajada asja keeruliseks ja oletada asju sedusest.
Teha korralik leping, seadustega kooskõlas ja probleem lahendatud.
Taaskord ma võin rängalt eksida, mõne konkreetse punkti vastu, aga nii palju, kui tean, siis ma seda ei tee.


ve1ks - 15.02.08 18:25

Tsitaat:

Viid lihtsalt sisse et kui ostjast mitte tingitud ja tõsist juhtub(näit mootor jookseb teisel päeval kokku) nende päevade jooksul, siis müüja on kohustatud tagasi võtma.

Siis ju nii, et ostad auto annad paar päeva korralikult pähe (müüja ei suuda ju seda kuidagi hiljem kindlaks teha) ja vanem mootor annabki järele , siis lähed endise omaniku juurde ja väidad, et müüsid mulle s...a auto - see nagu eip lähe ju kuidagi, minu meelest.


marli1 - 20.02.08 16:57

Tsitaat:

Siis ju nii, et ostad auto annad paar päeva korralikult pähe (müüja ei suuda ju seda kuidagi hiljem kindlaks teha) ja vanem mootor annabki järele , siis lähed endise omaniku juurde ja väidad, et müüsid mulle s...a auto - see nagu eip lähe ju kuidagi, minu meelest.


No vaevalt et keegi ainult sellepärast autole "pähe" annab et see siis tagasi viia. Pigem on asi just varjatud vigade ilmsikstulekul.
Näiteks endal oli case Omegaga- kus ABS ei töötanud ja kliima oli ka tühi. Ostes neid ei märganud- viisin esindusse ja eelmine omanik tasus arve- kuna ostes väitis et kõik toimib 100%.

Aga kui autot täiega peenestada võib juhtuda et see annab äkki otsad alles 8 päeva peale ostu- mis siis teed?


ullivilli - 20.02.08 17:16

Tsitaat:

Aga kui autot täiega peenestada võib juhtuda et see annab äkki otsad alles 8 päeva peale ostu- mis siis teed?


siis peaks õnnelik olema, et peksa ei saa :P
Kuna et osata auto, ära peenestada 8 päevaga ja siis veel minna plõksima, et müüdi sitt auto.
Nu nii jobu on ikka korraliku keretäie ära teeninud.
Kuna sa võid uue auto ka 8 päevaga kotti lasta.


marli1 - 22.02.08 13:09

Ma mõtlesin rohkem seda et pole ju mõtet peenestada kuna autoga pead ju ise edasi sõitma- kuna pole ju kindel et see kohe kokku jookseb. Ma ei usu et on inimesi kes võtavad liisngusse auto ja siis seda kohe peenestama asuvad- milleks siis seda liisingut üldse ajada kui ainult raha tagasisaamise eesmärk on?
Lepingutasud ja hindamised kaotad nii-ehk teisiti.
Lihtsalt teadmiseks masinaid millel hing niidiga kaelas- ja kui seda liisingusse soovitakse võtta siis tavaliselt tuleb vastuseks et liisngusse ei müü...mina astuks juba sellepärast eemale.


Liizu - 22.05.08 11:14

Võiks kah pika jutu kirjutada kuidas selle aasta alguses Hansaliisinguga kana sai kitkutud.

Inimene müüs auto (ca 10a vana või mõni aasta peale) enne jõule ning lõpuks sai raha alles kuskil märtsis.
Nimelt ostja, ilmselt mitte eriliste kogemustega, vaatas auto üle, ostis kohe ära. Õigemini võttis liisingusse. Tundus, et muret polnud ja müüja andis auto valduse kah ostjale kohe sealsamas liisingus üle.

Möödund oli nii ca 13päeva kui liising telefoni teel !!! müüjale mainis, et ostja taganes. Kusjuures auto jäi ostja kätte, mitte liisingu kätte, mis oleks antud juhul loogiline (inimene esitab taganemisavalduse ning sealjuures tagastab saadu kui mitte müüjale, siis vähemalt liisingule). Seega oli täiesti teadmate mida autoga vahepeal tehtud ja kus tol hetkel üldse oli.
kusjuures varjatud vigade põhjenduseks lisas ostja autoesinduse !!! varuosade hinnapakkumise. See sisaldas mh nt kojameeste vahetust ja muud sellist (õlivahetused, aku jne)- asju mida iga ostja peaks igal juhul autole esimese asjana tegema.
Liising võttis "ostja" avalduse vastu, kandis raha tagasi (koos sissemaksetega:):) ) ning üritas müüjale autot tagasta.
Kuna müüja jaoks oli 7p mööda ja piisavalt tahtmist ning omad põhimõtted- siis saigi üks pikem vaidlustejada alguse. On palju pisikesi nüansse mida siis arvestada, vaielda... tema sai raha lõpuks liisingust raha kätte ja ostja sõidab autoga ilmselt siiani.

Kokkuvõtteks on ilmselt võimalik iga autot tagastada. Antud juhtumist muud järeldust teha ei saa. Võta vaid esindusest vahetamist vajavate asjade pakkumine ning öelda "oi oi see summa nii suur, nii palju varjatud vigu"..... uskumatu. Antud looga tekkis juba esmalt mulje, et liisingusse võtmisel on osja poolel kerge olla- võtad auto, sõidad nädalakese, ütled et vead küljes ja viid tagsi. Seejärel võtad järgmise- ja nii pidevalt sõidad uuega :)


skyaudi - 22.05.08 14:57

Tsitaat:
Algselt postitas: Liizu
Antud looga tekkis juba esmalt mulje, et liisingusse võtmisel on osja poolel kerge olla- võtad auto, sõidad nädalakese, ütled et vead küljes ja viid tagsi. Seejärel võtad järgmise- ja nii pidevalt sõidad uuega :)


Kuni lõpuks satud vale inimese otsa, istud paar ndl. haiglas pelmeenid kinni, ostad auto ära ja maksad veel iga kuu "renti" ka paar kilo.;)


RaulSe - 28.05.09 18:31

Ise olen sellist olukorda pealt näinud, kus isa võttis liisingusse kasutatud auto. Teisel päeval võttis kohe ette natuke pikema sõidu Saaremaale. Autol jooksis täiesti suvalisel hetkel, rahulikul sõidul moto kokku st eelsüüteküünal purunes ja jooksis kolvile pähe, või ei teagi täpselt mis seal oli. Omal jõul pukseeris auto Pärnusse tagasi. Liisingu abil sai auto müüjale tagastatud.

Paar kuud hiljem, kui hakkas siis uut autot vaatama. Leidis ning võttis taas liisingusse, kuid autoparkla juhataja ja selle teise auto müüa olid arvatavasti tuttavad, ning täiesti nahhaalselt ei andnud autot enne 8'nda päeva möödumist parklast kätte ju siis kartsid sama stsenaariumi kordumist. Iseenesest oleks mina isa asemel küll midagi ette võtnud, kuid vana ootas selle aja ära ise midagi ette võtmata. Õnneks auto siiamaani sõidab, ja vigasid pole ilmnenud.


Eeroz - 15.06.09 08:50

Tsitaat:
Algselt postitas: RaulSe
Ise olen sellist olukorda pealt näinud, kus isa võttis liisingusse kasutatud auto. Teisel päeval võttis kohe ette natuke pikema sõidu Saaremaale. Autol jooksis täiesti suvalisel hetkel, rahulikul sõidul moto kokku st eelsüüteküünal purunes ja jooksis kolvile pähe, või ei teagi täpselt mis seal oli. Omal jõul pukseeris auto Pärnusse tagasi. Liisingu abil sai auto müüjale tagastatud.

Paar kuud hiljem, kui hakkas siis uut autot vaatama. Leidis ning võttis taas liisingusse, kuid autoparkla juhataja ja selle teise auto müüa olid arvatavasti tuttavad, ning täiesti nahhaalselt ei andnud autot enne 8'nda päeva möödumist parklast kätte ju siis kartsid sama stsenaariumi kordumist. Iseenesest oleks mina isa asemel küll midagi ette võtnud, kuid vana ootas selle aja ära ise midagi ette võtmata. Õnneks auto siiamaani sõidab, ja vigasid pole ilmnenud.


Aga ei olegi ju mingit kohustust autot üle anda enne selle 7päeva möödumist, see on kokkuleppe küsimus. Oleks muidugi öelda võinud et siis ei osta autot kui seda kohe kätte ei saa vms.


Amadeuz - 15.06.09 11:40

Tsitaat:
Algselt postitas: RaulSe
Ise olen sellist olukorda pealt näinud, kus isa võttis liisingusse kasutatud auto. Teisel päeval võttis kohe ette natuke pikema sõidu Saaremaale. Autol jooksis täiesti suvalisel hetkel, rahulikul sõidul moto kokku st eelsüüteküünal purunes ja jooksis kolvile pähe, või ei teagi täpselt mis seal oli. Omal jõul pukseeris auto Pärnusse tagasi. Liisingu abil sai auto müüjale tagastatud.

Paar kuud hiljem, kui hakkas siis uut autot vaatama. Leidis ning võttis taas liisingusse, kuid autoparkla juhataja ja selle teise auto müüa olid arvatavasti tuttavad, ning täiesti nahhaalselt ei andnud autot enne 8'nda päeva möödumist parklast kätte ju siis kartsid sama stsenaariumi kordumist. Iseenesest oleks mina isa asemel küll midagi ette võtnud, kuid vana ootas selle aja ära ise midagi ette võtmata. Õnneks auto siiamaani sõidab, ja vigasid pole ilmnenud.

Liisinguga ju lihtne - auto on üle antud hetkest mil on liisija ja müüja allkirjad üleandmis-vastuvõtu aktil. Kas rahad on/ei ole makstud siin tähtsust ei oma. Ainuke konks võib olla selles, et lliising ei kanna raha tavaliselt enne üle kui ÜV akt on allkirjastatult temani toimetatud (makse tähtaeg hakkab siis allakirjutamise hetkest või akti jõudmisest liisinguni). Seega kui müüja autot üle ei anna ja/või ostja vastuvõttu allkirjaga ei tõenda, siis raha üle ei kanta. Seitse päeva hakkab kehtima just akti allakirjutamise päevast.

SEEGA - kui müüja soovib oma autot liisingule müüa ja selle eest tulevikus (7-21 päeva) raha saada, siis peaks ta auto andma liisijale üle ilma kobisemata. Kui müük pole nii tähtis või sellele autole on ka "cashis" ostjat, siis ei pea ennast auto tagastamise riskiga vaevama.


guidomaata - 20.02.10 09:33

Mis te arvate sellisest teemast,kui inimene ostis mult 4 kuud tagasi Audi A8 ja täna hommikul helistas,et autol lõpetas Soomes -25 kraadiga kesklukk töötamise ning nüüd hea meelega tooks Audi mulle tagasi,sest kesklukk ei ava uksi enam.Muidu pidi auto olema super korralik-mugav ja hea kuid see,et kesklukk ei tööta-seega on sõiduk saaaaan:mad:

On ikka igasuguseid lolle või ei???:o


Carla - 20.02.10 09:50

Võid talle rahulikult öelda, et kahju, et nii juhtus ja sulatagu ta masin üles või lasku korda teha. Sind ei kohusta see olukord mitte millekski. Kui sa just ise ei taha talle vastu tulla.


guidomaata - 20.02.10 10:05

Aga täiesti ajuvaba on tõesti see,kui nahaalseks inimesed muutunud on:mad:

Nagu hea sõber mainis: "Tormiga tuleb ikka rämpsu randa!"


kps - 20.02.10 11:30

Selliseid inimesi leidub, midagi pole teha. Vaata kõigile pole lihtsalt selle kooriku all olevasse ollusesse antud nii palju, et veidikegi mõelda suudaks :(. Ka ise sellistega kokku puutunud ja mitte mõne kuu vaid mõne aasta pärast. Tõesti ma ei suutnud isegi esialgselt välja raalida, millega tegemsit võis olla :D.


MTK - 26.05.10 18:26

Kindlasti on kellegil kogemust auto müügiga soome. Auto ei ole liisingus. Nimelt mis paberid tuleb täita? Ostu-müügi leping? Auto müük toimuks soome poole peal.


Kaaku - 31.05.10 20:03

Kas keegi on müünud liisingus olevat autot sedasi, et võtnud enda soovitava vahehesumma liisingjäägi ja müügisumma vahelt ning siis uus omanik maksab edasi liisingut, kuid auto jääb minu nimele.
Selge on see, et tuleb teha üsna detailne leping, kus oleks sees kolmandale osapoolele kahju tekitamine, auto hooldamine, hävimine, avarii tegemine, lepingust taganemine ja ehk veel mõned olulisemad punktid.
Kas ostja ja "müüa" (tegelt kuulub auto ju pangale) vahel kirjutatud leping on ka kehtiv või tuleks see notariaalselt kinnitada? Või on leping kehtiv ainult peale ostu-müügi lepingu allkirjastamist?
On kellelgi mingit planku?
Tundub liiga libe tee.


A4TQ - 31.05.10 21:32

Tsitaat:
Algselt postitas: Kaaku
Kas keegi on müünud liisingus olevat autot sedasi, et võtnud enda soovitava vahehesumma liisingjäägi ja müügisumma vahelt ning siis uus omanik maksab edasi liisingut, kuid auto jääb minu nimele.
Selge on see, et tuleb teha üsna detailne leping, kus oleks sees kolmandale osapoolele kahju tekitamine, auto hooldamine, hävimine, avarii tegemine, lepingust taganemine ja ehk veel mõned olulisemad punktid.
Kas ostja ja "müüa" (tegelt kuulub auto ju pangale) vahel kirjutatud leping on ka kehtiv või tuleks see notariaalselt kinnitada? Või on leping kehtiv ainult peale ostu-müügi lepingu allkirjastamist?
On kellelgi mingit planku?
Tundub liiga libe tee.


Mõttetu bisnes.
Lihtsam on elada kui Sa sellise jamaga ei tegeleks. Kõik on ilus niikaua kui raha tiksub liisingu kontole aga probleemide tekkimisel on pank Sinu ukse taga. Lisaks läheb igal juhul jamaks kui midagi peaks autoga juhtuma olgu see loomulik kulumine või avarii mida kasko ei korva. Siis omad plekihunnikut ja maksad liisingut.


Kaaku - 01.06.10 06:16

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ

Mõttetu bisnes.
Lihtsam on elada kui Sa sellise jamaga ei tegeleks. Kõik on ilus niikaua kui raha tiksub liisingu kontole aga probleemide tekkimisel on pank Sinu ukse taga. Lisaks läheb igal juhul jamaks kui midagi peaks autoga juhtuma olgu see loomulik kulumine või avarii mida kasko ei korva. Siis omad plekihunnikut ja maksad liisingut.


Arvan ise ka, et ei hakka selle jamaga tegelema. Lihtsam ja lõppkokkuvõttes ilmselt ka odavam ise liisingut edasi maksta.
Lisaks on veel eriti jama, kui ostjal peaks rahavoog lõppema ja mina võtan tagasi raibestatud auto.


antsu - 01.06.10 06:41

Antud teema tõesti meenutab sellistlaadi juhtumeid. Pärast ajad oma raha taga, maksad surnust hobust ja kõik mis hinnaga? Närvid läbi, pank koputab.. Tänapäeval on liiga palju huiareid kes sellise skeemi alusel 1-2 kuud maksavad ilusti liisingut siis jätavad maksmata ja raibestavad sinu sõiduki ära. Autot kätte saada on pärast õudne peavalu ja raha veel hullem. Seks ajaks kui saad mingi lahendi oled maksnud ja jamanud rohkem kui see liisingujääk sul on. Müügi puhul siiski on see, et no dinero.. no mashina.


Zoig - 01.06.10 06:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Kaaku
Arvan ise ka, et ei hakka selle jamaga tegelema. Lihtsam ja lõppkokkuvõttes ilmselt ka odavam ise liisingut edasi maksta.
Lisaks on veel eriti jama, kui ostjal peaks rahavoog lõppema ja mina võtan tagasi raibestatud auto.
Nii ei saa, et ostja võtab pangalt ka liisingu enda nimele?


rocket - 01.06.10 08:10

Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Nii ei saa, et ostja võtab pangalt ka liisingu enda nimele?


Kogu point nende imeskeemide juures ongi see, et pank ei anna sellele ostjale liisingut või see ostja ei oska ennast pangale lihtsalt atraktiivseks teha (puudub regulaarne ja tõestatav sissetulek vms.).


Kaaku - 01.06.10 13:36

Tsitaat:
Algselt postitas: rocket
Tsitaat:
Algselt postitas: Zoig
Nii ei saa, et ostja võtab pangalt ka liisingu enda nimele?


Kogu point nende imeskeemide juures ongi see, et pank ei anna sellele ostjale liisingut või see ostja ei oska ennast pangale lihtsalt atraktiivseks teha (puudub regulaarne ja tõestatav sissetulek vms.).


Just nii ongi. Kui inimene näiteks mustalt tööd teeb ja panka ei laeku midagi või tuleb mingi naljanumber.
Kuna mina pole pank, siis ma ei suuda ka tagada, et inimese maksed mulle kuni liisingu lõpuni laekuvad. Rääkimata sellest, kas need ka õigel ajal tulevad.


Põder - 10.08.10 14:15

Tänapäeval võib töö ootamatult otsa saada, eriti must töö. Sellejaoks ongi pangad olemas, et Sina ei peaks oma rahadega riskima. See auto müük võib sulle kalliks maksma minna pärast.


KalevK - 10.08.10 20:02

Tsitaat:
Algselt postitas: MTK
Kindlasti on kellegil kogemust auto müügiga soome. Auto ei ole liisingus. Nimelt mis paberid tuleb täita? Ostu-müügi leping? Auto müük toimuks soome poole peal.


Vanem kysimus, aga vastan, et kes ei tea, siis teavad.

Kui oled auto omanik ja liisingut/järelmaksu ei ole, teed sommiga ostu-myygi lepingu 1 endale teine talle. V6tad rahad vastu ja adjöö. Arvelt ei ole vaja maha samuti v6tta, seda tehakse automaatselt, kui ta on selle Soomes registreerinud.


Joel - 10.08.10 20:52

Tsitaat:
Algselt postitas: KalevK
Arvelt ei ole vaja maha samuti v6tta, seda tehakse automaatselt, kui ta on selle Soomes registreerinud.

Näen, et paikned ka Soomes, kuid siiski küsiksin, et kas see viimane väide on ikka kindel. Tean Land Cruiser'it, mis müüdi Lätti ja oli vaja transanumbrid teha ja ise müüsin ühe auto, mis läks Venemaale (OK, väljapoole EL jne) ja oli vaja samuti transanumbrid teha. Kas Soomega on lihtsam?


Black - 10.08.10 21:24

Soome numbriga tuleb asi ilusti siia küll ja saab sellega ka mõne aja (10 päeva vms?) sõita, kuid ostu-müügi leping neil vist päris nii lihtsalt ei käi nagu meil siin. Mina olen mitme Soomest toodud auto Eestis ümber vormistamise juures olnud ja alati on sealt mingi spets väljatrükk kaasas olnud.

Edit: Krt, ma mõtlesin nüüd vastupidist olukorda. :)


KalevK - 16.08.10 18:59

Seda kuidas toimib asi soomest autot tuues, ei oska öelda, aga Eestist Soome on asi nii lihtne nagu kirjutasin. Ise aprillis just müüsin oma eelmise Audi Soome. Ja asja tuli uuritud ARKist ning ka Soome poole pealt.


Pooder - 20.09.10 15:20

Huvitaks auto Soomest eestisse toomine. Siin on mõned odava otsa quattrod, mida saaks talvel eestis jäärajal kasutada. Mismoodi siin ostu-müügi leping käib ja kas peab mingisuguseid pabereid veel tegema? Ja kui autol pole ülevaatust, siis pean treileriga Eestisse tooma?

Ja kuidas Arkis ümberregisteermine on? Kas on mingi ülevaatus ka enne?

Kui keegi viitsiks võiks asja üksipulki lahti seletada, mida tegema pean. Natukene uurisin Arki kodulehelt ka ja seal juttu mingist registeerimiseelsest ülevaatusest.

Ette tänades, Madis.


mine.... - 20.09.10 17:59

Tsitaat:
Algselt postitas: Pooder
Huvitaks auto Soomest eestisse toomine. Siin on mõned odava otsa quattrod, mida saaks talvel eestis jäärajal kasutada. Mismoodi siin ostu-müügi leping käib ja kas peab mingisuguseid pabereid veel tegema? Ja kui autol pole ülevaatust, siis pean treileriga Eestisse tooma?

Ja kuidas Arkis ümberregisteermine on? Kas on mingi ülevaatus ka enne?

Kui keegi viitsiks võiks asja üksipulki lahti seletada, mida tegema pean. Natukene uurisin Arki kodulehelt ka ja seal juttu mingist registeerimiseelsest ülevaatusest.

Ette tänades, Madis.


Tõin ise Soomest ühe auto Eesti ja olin ka Soomes omanik. Lihtsalt sõitsin autoga Eesti ja läksin seal ARK-i, seal tehti paberid ja võeti MÕLEMAD!!! teh.passid ära. Läksin siis tagasi Soome(numbrid kaasas), viisin numbrid seal ARK-i ja ütlesin, et tahan arvelt maha võtta ning panin numbrid lauale. Tädike vaatas numbreid, täitis mingi väikse paberi, kuhu panin allkirja ja oligi kõik. Küsisin veel, et kas see on kõik ja kas kindustusse saadate paberid ise ära, vastas et jah saadavad ja see on kõik. Ootasin umbes paar-kolm nädalat aga kindustuselt mitte midagi kuulda polnud... Helistasin kindlustusse ja küsisin, et mis seis on, vastati, et arvelt pole autot maha võetud, vaid on lihtsalt numbrid tagastatud... Läksin siis ARK-i küsima...tädike vastas nahaalse näoga, et aga teil polnud ju teh.passi A-poolt(või oli see B-pool) ja ilma selleta arvelt maha võtta ei saa. Sain ikka päris tigedaks seal, küsisin, et miks siis kohe ei võinud nii öelda ja Eesti ARK-is öeldi, et pole seal vaja kumbagi poolt ja mida nüüd siis tegema peab?!:mad: Siis karjumise peale tõmbas vähe oksa koomale ja kukkus seletama, et 10EUR-i eesti saab uue teh.passi välja printida ja sellega saab arvelt maha võtta... Niiet minul siis selline jama sellega... Aga Eesti ARK-is maini seda KINDLASTI ja Soomes küsi kumba poolt neil vaja on!!! Ise enam ei mäleta täpselt kumba poolt vaja oli aga see oli eelmine aasta sügis kui auto Eesti tõin.


mine.... - 20.09.10 18:05

Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Soome numbriga tuleb asi ilusti siia küll ja saab sellega ka mõne aja (10 päeva vms?) sõita, kuid ostu-müügi leping neil vist päris nii lihtsalt ei käi nagu meil siin. Mina olen mitme Soomest toodud auto Eestis ümber vormistamise juures olnud ja alati on sealt mingi spets väljatrükk kaasas olnud.

Edit: Krt, ma mõtlesin nüüd vastupidist olukorda. :)


Mina ostsin sommi käest ja tal oli valmis blankett, kuhu lihtsalt kirjutasime tal kodus laua peal oma andmed ja allkirjad alla ja oligi kõik...


mine.... - 20.09.10 18:06

Tsitaat:
Algselt postitas: mine....
Tsitaat:
Algselt postitas: Pooder
Huvitaks auto Soomest eestisse toomine. Siin on mõned odava otsa quattrod, mida saaks talvel eestis jäärajal kasutada. Mismoodi siin ostu-müügi leping käib ja kas peab mingisuguseid pabereid veel tegema? Ja kui autol pole ülevaatust, siis pean treileriga Eestisse tooma?

Ja kuidas Arkis ümberregisteermine on? Kas on mingi ülevaatus ka enne?

Kui keegi viitsiks võiks asja üksipulki lahti seletada, mida tegema pean. Natukene uurisin Arki kodulehelt ka ja seal juttu mingist registeerimiseelsest ülevaatusest.

Ette tänades, Madis.


Tõin ise Soomest ühe auto Eesti ja olin ka Soomes omanik. Lihtsalt sõitsin autoga Eesti ja läksin seal ARK-i, seal tehti paberid ja võeti MÕLEMAD!!! teh.passid ära. Läksin siis tagasi Soome(numbrid kaasas), viisin numbrid seal ARK-i ja ütlesin, et tahan arvelt maha võtta ning panin numbrid lauale. Tädike vaatas numbreid, täitis mingi väikse paberi, kuhu panin allkirja ja oligi kõik. Küsisin veel, et kas see on kõik ja kas kindustusse saadate paberid ise ära, vastas et jah saadavad ja see on kõik. Ootasin umbes paar-kolm nädalat aga kindustuselt mitte midagi kuulda polnud... Helistasin kindlustusse ja küsisin, et mis seis on, vastati, et arvelt pole autot maha võetud, vaid on lihtsalt numbrid tagastatud... Läksin siis ARK-i küsima...tädike vastas nahaalse näoga, et aga teil polnud ju teh.passi A-poolt(või oli see B-pool) ja ilma selleta arvelt maha võtta ei saa. Sain ikka päris tigedaks seal, küsisin, et miks siis kohe ei võinud nii öelda ja Eesti ARK-is öeldi, et pole seal vaja kumbagi poolt ja mida nüüd siis tegema peab?!:mad: Siis karjumise peale tõmbas vähe oksa koomale ja kukkus seletama, et 10EUR-i eesti saab uue teh.passi välja printida ja sellega saab arvelt maha võtta... Niiet minul siis selline jama sellega... Aga Eesti ARK-is maini seda KINDLASTI ja Soomes küsi kumba poolt neil vaja on!!! Ise enam ei mäleta täpselt kumba poolt vaja oli aga see oli eelmine aasta sügis kui auto Eesti tõin.


Muide Rakvere ARK-is ajasin asju!


Pooder - 20.09.10 18:07

Tsitaat:
Algselt postitas: mine....
Tsitaat:
Algselt postitas: Pooder
Huvitaks auto Soomest eestisse toomine. Siin on mõned odava otsa quattrod, mida saaks talvel eestis jäärajal kasutada. Mismoodi siin ostu-müügi leping käib ja kas peab mingisuguseid pabereid veel tegema? Ja kui autol pole ülevaatust, siis pean treileriga Eestisse tooma?

Ja kuidas Arkis ümberregisteermine on? Kas on mingi ülevaatus ka enne?

Kui keegi viitsiks võiks asja üksipulki lahti seletada, mida tegema pean. Natukene uurisin Arki kodulehelt ka ja seal juttu mingist registeerimiseelsest ülevaatusest.

Ette tänades, Madis.


Tõin ise Soomest ühe auto Eesti ja olin ka Soomes omanik. Lihtsalt sõitsin autoga Eesti ja läksin seal ARK-i, seal tehti paberid ja võeti MÕLEMAD!!! teh.passid ära. Läksin siis tagasi Soome(numbrid kaasas), viisin numbrid seal ARK-i ja ütlesin, et tahan arvelt maha võtta ning panin numbrid lauale. Tädike vaatas numbreid, täitis mingi väikse paberi, kuhu panin allkirja ja oligi kõik. Küsisin veel, et kas see on kõik ja kas kindustusse saadate paberid ise ära, vastas et jah saadavad ja see on kõik. Ootasin umbes paar-kolm nädalat aga kindustuselt mitte midagi kuulda polnud... Helistasin kindlustusse ja küsisin, et mis seis on, vastati, et arvelt pole autot maha võetud, vaid on lihtsalt numbrid tagastatud... Läksin siis ARK-i küsima...tädike vastas nahaalse näoga, et aga teil polnud ju teh.passi A-poolt(või oli see B-pool) ja ilma selleta arvelt maha võtta ei saa. Sain ikka päris tigedaks seal, küsisin, et miks siis kohe ei võinud nii öelda ja Eesti ARK-is öeldi, et pole seal vaja kumbagi poolt ja mida nüüd siis tegema peab?!:mad: Siis karjumise peale tõmbas vähe oksa koomale ja kukkus seletama, et 10EUR-i eesti saab uue teh.passi välja printida ja sellega saab arvelt maha võtta... Niiet minul siis selline jama sellega... Aga Eesti ARK-is maini seda KINDLASTI ja Soomes küsi kumba poolt neil vaja on!!! Ise enam ei mäleta täpselt kumba poolt vaja oli aga see oli eelmine aasta sügis kui auto Eesti tõin.


Soomes peab enne arvelt maha võtma, kui Eestis registeerid või kuidas??

Madis


mine.... - 20.09.10 18:15

Tsitaat:
Soomes peab enne arvelt maha võtma, kui Eestis registeerid või kuidas??

Madis



Ma tegelt kaks korda sealt toonud ja ühel korral omanik olnud, teisel korral tuttava sommi käest ostnud. Mõlemal korral läind Soome numbritega Eesti ja siis numbrid tagasi toonud lihtsalt, kuna käin tihti Soome vahet. Aga kui numbreid tagasi ei too siis peab arvatavasti mingid transiit numbrid tegema. Rohkem ei oska kommenteerida kahjuks...


Pooder - 20.09.10 18:34

Tsitaat:
Tsitaat:
Algselt postitas: mine....
Soomes peab enne arvelt maha võtma, kui Eestis registeerid või kuidas??

Madis



Ma tegelt kaks korda sealt toonud ja ühel korral omanik olnud, teisel korral tuttava sommi käest ostnud. Mõlemal korral läind Soome numbritega Eesti ja siis numbrid tagasi toonud lihtsalt, kuna käin tihti Soome vahet. Aga kui numbreid tagasi ei too siis peab arvatavasti mingid transiit numbrid tegema. Rohkem ei oska kommenteerida kahjuks...


Aga kas registeerimisel Eestis peab auto kohapeal olema? Tahavad nad näha ja katsuda seda autot?

Madis


mine.... - 20.09.10 18:47

Tsitaat:
Tsitaat:
Algselt postitas: Pooder
Tsitaat:
Algselt postitas: mine....
Soomes peab enne arvelt maha võtma, kui Eestis registeerid või kuidas??

Madis



Ma tegelt kaks korda sealt toonud ja ühel korral omanik olnud, teisel korral tuttava sommi käest ostnud. Mõlemal korral läind Soome numbritega Eesti ja siis numbrid tagasi toonud lihtsalt, kuna käin tihti Soome vahet. Aga kui numbreid tagasi ei too siis peab arvatavasti mingid transiit numbrid tegema. Rohkem ei oska kommenteerida kahjuks...


Aga kas registeerimisel Eestis peab auto kohapeal olema? Tahavad nad näha ja katsuda seda autot?

Madis


Loomulikult! Kerenumbreid ju vaja kontrollida!


00Seven - 19.10.11 10:31

Kasutatud auto ostmise puhul peaks kindlasti oma õiguseid teadma - http://www.das.ee/soovitused-kasutatud-auto-ostu-puhul/. Loodetavasti leiab siit vastuse mõnele küsimusele või lahendab koguni mõne probleemi.


Marko28 - 02.05.12 21:48

Autoostjatele soovitan soojalt männiku tee lõppu. Seal hea kuulata mis häält proovitava auto sillad teevad:D ise käisin proovimas seal ja olen rahul:P


hamlet - 23.09.12 14:21

Kuna tänapäeval on palju kelmusi ja petmisi autodega tehingute tegemisel,siis oleks siia hea panna auto ostu-müügi tehingute turvalised asjaajamised. Kuidas raha ehtsust kontrollida;dokumendid jne jne.


***
Edit by Black: kuna meil oli varasemast ostuabi all juba sama eesmärgiga kleebisteema olemas, liitsin sellega.


KsenoonE - 23.09.12 14:22

Suuremad summad olen alati ajanud pangas ning dokumendid ARK. Siis pole võimalustki vastu pükse saada. Väiksemad summad saab kuskil Statoilis lasta kontrollida vms. Odavamate autodega ma ARK ei viitsi minna, vaatan lingilt ära et kõik ok, ostu müügi leping ja olemas.

Kontrollida ka, et sõidukil poleks mingit keeldu peal http://195.80.106.137:9050/soidukiPiirang

Samas inimesi on igasuguseid, ma ostsin kord ühe auto mis maksis 10 000 eur, andsin talle rahapataka ning ta vaatas lihtsalt valguse käes üle ja läks minema :) ise nii julge poleks.


hamlet - 23.09.12 14:42

Nii aga kas keegi räägib turvalisest müümisest ka et kuidas see peaks tehniliselt käima?


Kuits - 21.11.12 20:51

Silma esiti ei hakanud, kuid vöibolla on juba nähtud.


***
Edit by Black: tõstsin sobivamasse kohta, kuna tegu pole petuskeemiga internetis.


bob - 11.01.13 22:34

Kasulikke näpunäited autoostjatele http://vikerraadio.err.ee/helid?main_id=1943401


Pontsik - 16.09.14 18:59

Kui ma müün auto eraisikule, kes ostab selle mogo liisingu kaudu, kas tal on õigus auto tagastada ka 7p jooksul?
Kui vaatab auto üle ja viib kontrolli kuskile, kus öeldakse, et auto heas korras?
auto on juba 12a vana.


100 - 16.09.14 19:34

Tsitaat:
Algselt postitas: Pontsik
Kui ma müün auto eraisikule, kes ostab selle mogo liisingu kaudu


Mitte otseselt teemasse, aga päris "hea" mõte seda teenust kasutada. Kui tahad osta 10 000 eur autot 5 aastaks, siis maksad selle eest 20 000 eur. 5 a pärast on selle auto väärtus ehk 2000 eur. :)