Tervist.
Ma pole kindel kas on õige just siia foorumisse oma kopika teema teha, paaril korral on mulle selgelt mõista antud, et tuleb teha muidu abi pole loota
edasises ehituses. Ostetud sai see lada 4a tagasi nagu ikka lõbusõiduks millest on muidugi saanud korralik projekt minu jaoks. Algus aastatel sai see
auto oma lisa hobujõud bmw 2.0 mootorist, aasta hiljem aga juba 2.5l 125kw mootorilt. Nagu ikka süües kasvas isu sai hakatud mõtlema millelegi veel
võimsama mootori peale. Mõtlesin osta Nissan 200sx ja siis tehnika ümber tõsta. Sai siis aga sõbra s4 kapoti alune mõõdulindiga üle mõõdetud ja
otsustatud, küll ma ära mahutan selle tehnika lada peale. Eelnevalt bmw rida 6 mahutamiseks juba tule müür ja kasti tunnel kõik ümber tehtud juba.
Peale mootori ja sinna kuuluvaga sai siinsamas foorumis ülejäänud s4 maha müüdud,suht minev kaup oli teine. Nähes s4 kasti suurust siis juba peaaegu
loobumis mõtted peas. Õnneks sai kasti suuruse mure lahendatud vaheplaadi ja bmw 3.5l manuaal kastiga. Tagasilla mure hetkel veel peab sai lahendatud
volvo240 tehnikaga. Seda audi tehnikat kopika peale olen toppinud ehitanud üle aasta aja ja alles nüüd tundub et asi toimib nii nagu peab. Küll algul
paukkus, polnud rõhku jne jne. Nagu eelnevaltki mainisin, süües kasvab isu.
Nimelt tahaks strokerit ehitada ja hirmsasti oleks abi vaja.
Diisli plokk koos vändaga olemas.
Kust mis mida saab osta ja mis hinnaga.
Mõni pilt ka.
Haardkoor. Mis selle strokimise eesmärk oleks?
Kindlasti üldisest mullist erinev teema. Kui rohkem pilte kuskil on või jagada raatsid siis vaataks meelsasti. No see peaks liikuma päris kiiresti ikka, mis esivedrustusega plaanis?
Päris niiice asi Rohkem juttu ja pilte võiks veel olla.
Väga viis, mulle siuksed aretised meeldivad! on ka tänavalegaalne või niisama omalõbuks?
Eks se strokimise mõte ole ikka lisa võimsuse eesmärgil. Mis hiljem nende hobustega peale hakata, eks näis. Otse ja kiiresti tahaks kindlasti proovida
sõita, võibolla ka külg ees kunagi prooviks ära miks mitte. Tegelt see ikka väikest viisi hobi auto mitte eputamiseks ja kõvatamiseks. Mulle meeldib
kui auto millest pole mitte midagi oodata ja vaadata on peidus veidi teine süda ja tehnika. 200km/h pole selle autoga mõtet maanteel sõitta mul
lapsed kodus ootavad aga juhitavuse, pidamise poolest on see auto ikka originaaliga võrreldes öö ja päev. Ise olen mõelnud, et millest see tuleneb aga
muud varianti pole kui see, et mootor koos kastiga salongi poole toodud. Vanadelt ralli meestelt uuritud mis vedrustust oleks hea kasutada minu autol
siis soovitati lõigatud volga vedrud ette ja 02 vedrud ka lühemaks lõigatult taha, muidugi bilsteini amordid ka. Tänavalegaalsus on täitsa olemas,
ülevaatus punkt tuleb valida selline kus kapotti ei avata. Pilte ehitus käigust mõned on, eks ma pistan need ka kunagi postitusse.
Tulles selle strokimise teema juurde tagasi, siis paluks abi vajalike osade leidmise osas. Tahaks talvel kõik vajalik kokku krabada, et kevadeks
kopikas kokku komplekteerida.
Küsisin sellepärast, et ilma strokimata on selles mootoris ka ressurssi maa ja ilm. Strokimise olulisem point tuleb teemaks kuskil alles üle 500 jõu juures (jättes korraks kõrvale, et suurem töömaht alati kasulik on). Aga kui huvi on, siis loomulikult miks mitte. Nägin, et Sa strokeri teemas juba toimetasid. Juppide osas soovitan ikka rääkida nendega kes neid mootoreid igapäevaselt ehitavad - kaido., janisp, Eints jt.
Tänan info eest.Ma mõtlen veel kas diisli plokile hakata kolbe kepse jne ostma või jään aani plokile truuks.
Kift mason 5+ aga pane esirattad ka vedama oleks tõsine pill
Tee videosid ka hea kvaliteediga
Jah seda muidugi ,et 4 veoline kopikas oleks väga huvitav. Aga kardan ,et praktiliselt võimatu teostada kui jätta lada, lada mõõtudesse ja ilma ,et radikaid ja muud pahna kuskile väljapoole kere toppimata hakkama saaks.Selleks aastaks on kopikas talve korterisse pandud nii et videosid kindlasti ei tule ja üldse mulle eriti sellist sorti reklaam ei meeldi.Võib teatud sorti inimestele silma hakata ja muresid minule juurde tekitada.Aga see selleks. Olen mõelnud pikalt ja arvan,et ikka diisli plokki tuleb ehitama hakata.Arvan et teine mootor kõrval valmis meisterdada ja alles siis hakata uut mootori peale tõstma kui kõik vaja olev olemas on.Seega palun veel abi inimestelt kes on sellise katla valmis ehitanud ,teavad mida vaja kust saab ja palju maksab.Kasutaja RAX avaldas mulle arvamust sell teemal ja natuke numbreid ka aga kuulaks vaataks ka teiste arvamusi hindu jne.Arvan et pole mõte hetkel toimivat tehnikat laiali kakkuda ja hakata sinna uusi osi hankkima.Kui on nurgas olemas diisli plokk koos vändaga ja ei usu et mingit hinna vahet on kolvil ja kepsul kas aani plokile või siis diislile.Soov siis pommikindlat plokki ehitada ja siis sealt vaikselt edasi minna.Nii,et andke abi kes oskab.
Torkaks neilveo koha pealt vahele, et audi kasti otsa pole mõtet vast teha, aga äkki kasutada bmw lahenduse sarnast asja? Ehk üks pooltelg läbi
karteri. Jõudu strokeriga, tundub väga põnev
Rain.
Tõeline hunt lambanahas ju Kuhupoole asjad siis talvel ka liikunud on?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Eile (12.03) õhtupoolikul sai sarnase välimusega kopika juht trahvitud Järve Neste kõrval. Kui algul mõtlesin, kuidas peab vanakooli kopikaga sõitma, et trahvi saada, siis nüüd tundub juba päris loogiline...
Tsitaat: |
Tervist,üle pika aja sirvisin oma kopika teemat ja kindlasti polnud mina see keda seal trahviti.Aga see selleks.Kopikaga läks paar päeva tagasi
kehvalt,nimelt kolks mootoris.Süüdistada ei oska kedagi,kas eelneva remondi käigus jäeti vänt lihvimata või oli mingi muu probleem.Kahju on et pole
uue mootori tegemist alustanudki kui vana juba kottis on.Sain alles teise korralikult tööle ja suve nautima hakata kuid jah nii läks.Uut aani vänta
otsima hakata ja kindlasti kepse sest tavaliselt peale kolinat, saale kindlasti ringi käinud ja teha pole midagi.Kas ja kui keeruline on leida uut
vänta ja kepse,ei tea.Pigem on küsimus kas mõtet on kui nagunii tdi plokki tahan panna tulevikus.Ei oodanud et see tulevik nüüd nii kähku kohale
jõuab,aja ja raha suhe hetkel natu nadi.
Seoses kolksuga mootoris,kas on võimalik et kui mootor polnud mul päris norm asendis nagu peaks võis selle põhjustada.Mootor natuke sisselaske kolde
poole kaldu.Miks selline küsimus kuna keegi tark mulle seda väittis.Kui see peakski tõele vastama milles ma muidugi veits kahtlen siis pean ma ju uue
ploki jaoks asju ümber sättima,et sama asi ei korduks kui üldse võimalik.Tegemis ikka ladaga,pole teine kõige ruumikam pill.
Mis asendis sul siis karteris õlitase võrreldes õlivõtturiga on?
AANi vänt = R5 mootori vänt, neid kasutati suht paljudel agregaatidel, nt AAR 2.3 omab sama väntvõlli.
No õlivõttur sellest kergest kaldest nüüd küll kuivale ei jää kui ka õlivarda kontrollimisel vastavale poole kaldega arvestada (ei tee ka 0,5L rohkem
õli sees kurja midagi, kuna väntvõllini on veel ruumi küll ja veel). Vaevalt see mootor rohkem viltu oli seal kapoti all kui see 5-10 kraadi. PS! Kui
mootorit laiali lammutama hakkad, siis mul vedeleb Tartus üks NG/NF 2,3 plokk koos vända, kolbide ja muu jamaga konserveeritult, millelt karter ja
plokikaas on eemaldatud. Kurjad keeled on kogu aeg rääkinud, et vändad pidavat samad olema, aga ma pole seda ise kunagi kontrollida saanud (vilede ja
puhuritega r5'd pole endale meeltmööda olnud) - kingin niisama selle vahet pole siis mis komplektuses ära, et kasvõi müüdile kinnitust saada või siis
need "rääkijad" edaspidiselt pikalt saata .
PS! Zoig, mina seda audi koodi teemat enam ei usu, kuna olen ühe ja sama tootekoodiga kaks füüsiliselt erinevat asja saanud .
Edit: Sorry, olin kogemata selles vedelevas mootoriploki koodis näpuka teinud, tegemist ikka 2.3 asjaga, mitte NM
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Panen ühe vana pildi enamvähem eest vaates,siin on näha kui palju ta mul kaldu on sisselaske kolde poole.
Ma sain esiti aru, et mootor on kaldu sisselaske poole, pildi järgi on mootor lihtsalt natuke vähem väljalaske poole kaldu kui tehasest
Ikka sisselaske poole on kaldu, mistõttu õlivarras näitab rohkem kui reaalselt õli mootoris on. Samuti on mootori esiosa kõrgemal mootori tagaosast. Raske öelda kas selle tõttu võis saale ringi käia.
No ei jää need mootorid nii kähku õlinälga ühti. Näinud mitmeid millel varras tolmab ja häiret on andma hakanud hüdrotõukurite lagin mitte õlituli. Teema algatajal mingi muu jura selle kottis kepsuga.
Eks ta natu kaldu ole jah sisselaske poole.Õli taset hoidsin alati natuke üle normi igaks juhuks kuna varda poole kaldu nagu eelnevalt mainitud.Aga mootor eest taha vaadatuna tahapoole küll kaldu polnud,selle kohapealt pilt natuke petab.Mida ma veel olen suht algusest tähendanud on see,peale kerget peenestamist klappide klõbin korralik.Ma kunagi isegi kirjutasin sellest murest aga keegi ei osanud midagi kommenteerida.Lasid käia või sõitsid järgmised 3-4min rahulikult siis kadus ära.Kuna tegemist hüdro tõukkuritega sel motol siis arvatavasti õlitusega mingi jama.Või oskab keegi paremat diagnoosi panna.
Ei tahaks uskuda, et õlitusega probleeme on, pigem võivad töuksid juba piisavalt kulunud olla, kus vedelama (kuumema) õliga ei suuda "tihkeks" jääda.
Kui ise õlipumpa ja kepsu liugelaagreid/"neid ilusa naisenimega detaile" enne kihutama hakkamist ei vahetanud, õli ka mingi kehva ja/või odava võitu oli siis ära ültse muretse mootori viltu oleku pärast, lõpptulemuse tõi loomulik kulumine.
Ei ühte teist ega kolmandat.See mootor on korra lahti võetud selle sama asja pärast,kolks sees.Tookord oli lihtsa omanik loll ja pani vale õli,kast
tuksis ainult teine käikk ja nii see kolks sinna tuli.Sõber vahetas kõik kulu osad kaasa arvatud saaled,vända said nad puhmaselt ja kokku ta
pandigi.Arvan et vänt jäeti lihvimata,pandi sama mõõdu saaled ja oligi kõik.Õli kohapealt nii palju,et LIQUID MOLY õlid peaksid sinna sobima küll.
Aga asi on tänu foorumi pakkujatele osade näol nii palju edasi arenenud et otsustasin ikka mootori ära lappida,ja edasi sõita kuni raha ja aja suhe
hakkavad koostööd tegema ja saab strokerit jupp haaval ostma ja kokku panema hakata.
Võtan mõne pakkujaga kindlalt lähipäevil ühendust.
Saalel ja saalel on ka vahe sees. Osad kataloogid annavad sellele mootorile tavalisi odavaid saalesid aga õiged siia on sellised, kus ülemine saale teisest materjalist ja tähistatud sputter kirjaga. Kasutatakse neid ka R5 diiselmootoril. Hinnavahe ka päris korralik.
Liqui Moly kohta on klubiliikmete all AudiTeami auto teemas päris korralikult puid alla pandud. Ka minul tiksusid 10W-60 Moly kasutamisel. Igaks
juhuks läks Kolbenschmidti uus tõukuriring peale ja nüüd panen ainult Castroli 10W-60 ja seda nii kevadel kui ka sügisel vahetades.
Ise kipun ka arvama, et asi oli lihtsalt kohvi juba eelmiste "hooldajate" poolt.
Mis sellest autost saanud on?
Kopikas alles,Aastad lendavad,aga kopikas soojas garaage nurgas ootas oma ôiget aega.Ennem tekitasin korralikud pinnad kus hobitada.Paar päeva tagasi vôtsin mootori lahti teine kepsu saale ringipeal.Ootan otsin vaatan uurin kepsu kolvi jne saadavust hindu.Ennem kaan vaja kontrollida.Kui peetis siis vanarauda sôit.Kalkuleeri planeerin kui läheb ülepea hulluks summa siis loobun,raha mujalegi toppida
Kas plaan siis teha full rebuild mootorile? Ja ikka hobuseid välja pingutada? Muidu väga tuus projekt ausalt, jätka edasi
Kangema kepsu kolvi pihusti jne saadavust ja hindu võikis küll keegi veel aidata otsida.Saaks pildi suurus järgu ette endale.
Oled juba küsinud seda:
https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=17540&page=5
Tahad odavalt hakkama saada, siis vaata maxpeedingrods, fcp engineering ja fmic.eu lehtedele. Saad koju ka tellida.
Aastaid on ka möödas juba oma 5 plaanisin strokerit jne.Aga hetke seis on selline et auto laiali ja plaan ikka kokku tagasi saada sama aani plokiga.Kui asi rahaliselt ülepea kasvab panen originaal kepsu jne asjadega kokku ja ka saab oma pühapäeva sõidud tehtud.
Tsitaat: |
Nonii mootori plokk ja kaas astromotos ootan vastust kas ja mis teha vaja aga vänt on kõver ehk prügi.Äkki on pakkuda kellegil sobivat.
034905161 koodiga nuka andur suutis ka ära laguneda,mis kõige hullem pole saada kuskilt ka seda oleks hirmsasti tulevikus vaja.Akki kellelgi vedeleb just üks minu jaoks.
Juhin tähelepanu punktile 3. Foorumi keel: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=7779
1. Lause algab suure tähega.
2. Lause lõpeb punkti, küsimärgi või hüüumärgiga.
3. Kirjavahemärgi (peamiselt punkti ja koma) ees ei käi tühikut (näide ,kuidas ei tohi olla). Erandiks on mõttekriips.
4. Kirjavahemärgi järel on alati tühik (näide, kuidas peab olema). Erandiks on lõigu või jutu lõpp.
Palun tee oma postitused korda.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Teen mis minu võimuses
Märkus moderaatorilt: "Postitus kustutatud, kuna kasutaja ei ole vaatamata varasemale märkusele asunud järgima foorumi reeglite 3. punkti! Järgmine samm on kasutaja postitusõiguse peatamine!"
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Motospordiga tegelevad ja mootoreid ehitavad väidavad 50/50 kas jääb tihe või mitte.Ei hakka tonni eest ostma huupi kolbe, äkki saab hea või mitte.Selline firma peaks ikka nooti jagama, tegeleb hommikust õhtuni mootoritega.Ei julge pikalt kirjutada, äkki jääb mõni tühik panemata ja kolinaga eksam mitte sooritatud
Et, siis nagu lasid ploki puurida ja nüüd otsid vastavaid kolbe või kuidas?
Ei otsi ka kui aus olla.Olen lihtsalt lõhkise küna ees, kolvid mis müüakse 81,5 jne poole milli kaupa.Lihtsalt kas julgeb tellida praktiliselt kilo euri eest asju ehku peale.Tuleb minna seda teed et 82mm kolvid osta ja Astro lauale visata, las teevad tasuta uue puurimise.See pole vaz plokk ja kolvid, läks nihu ostan uued.Tahtsin lihtsalt teada kas keegi on teinud sellise lükke, enne puurimine siis kolvid.Kas sai hea jne.Aga kui kindlat keegi ei julge väita siis tuleb uus puurimine ja ongi kõik.Enne kolvid koju muidugi ja siis.
Tsitaat: |
Märkus moderaatorilt: "Kuna kasutaja ei ole vaatamata varasematele märkustele asunud järgima foorumi reeglite 3. punkti, on kasutaja postitusõigus peatatud!"