Tervitus!
Sai ikka päris tükk aega juba selle monomähkijaga nühitud, ning suve hakul tekkiski mõte, et peaks midagi uuemat õuele tooma. Must be asjad pidid
olema a6, avant ja quattro. Otsitud sai õiget masinat umbes pool aastat, proovitud umbes kümmekond isendit, isegi mõni volvo ja bmw sattusid kätte.
Kui siis lõpuks novembri lõpus leidsin sobiliku variandi.
Masinast siis nii palju, et on toodud Itaaliast, olemas on lõpuni täidetud hooldusraamat. Läbisõiduks on 129000km, kuid see on natukene kahtlust
äratav, kuna esindusest uurides on 2013 aasta septembris vahetatud kõik ketid ja pingutid. Samas sellised kulumisjäljed puuduvad, sisu on korralik,
nupud ei ole kulunud (v.a käsipiduri nupp). Kere on samuti väga heas korra, mis on ka loogiline, kuna masin on pärit soojast kliimast. Ainukene kriim,
mille olen leidnud on juhiuksel, umbes 3-4 cm. Veljed on samuti rohkem kui ühe korra äärekividega kohtunud. Enne ostu lasin teha ka põhjaliku
kontrolli Tartsi juures ning kuna, sealt midagi hullu välja ei tulnud siis saigi masin ära ostetud.
Peale ostu sai kohe ära tehtud esimene hooldus ning ostetud naastrehvid.
Lisadena võiks välja tuua:
Turva- ja ohutusvarustus
roolivõimendi (kiirustundlik)
kesklukustus (puldiga)
ABS pidurid
turvapadi
signalisatsioon
immobilisaator
stabiilsuskontroll
pidurdusjõukontroll
veojõukontroll
lisapidurituli
vihmasensor
turvavööde eelpingutid esiistmetel
Mugavusvarustus
kliimaautomaatik
4x elektrilised akende tõstukid
elektrilised välispeeglid (soojendusega)
katuseluuk (klaasist, elektriline)
püsikiiruse hoidja
parkimisandurid (taga)
2x peeglid päikesesirmides (valgustusega)
kohtvalgustid
Sisustus
nahkpolster
2x elektriliselt reguleeritavad istmed
tagaistme seljatugi allaklapitav
nahkkattega rool
multifunktsionaalne rool
reguleeritav roolisammas (kõrgus ja sügavus)
käetugi ees (laekaga)
käetugi taga (laekaga)
iluliistud salongis (puitdekoor)
jalamatid (tekstiilist)
Audio, video, kommunikatsioon
stereo (CD, originaal)
helivõimendi
kõlarid
subwoofer
CD Box
ekraan (ees)
navigatsiooniseade (kaardiga, hääljuhtimisega)
autokompuuter
käed vabad süsteem
Tuled
Xenon (lähituled, kaugtuled)
esitulede pesurid
udutuled (eesmised, tagumine)
tulede korrektor
valgustuspakett
Muu varustus
katusereelingud
välistemperatuuri näidik
tagaklaasi soojendus
salongi ja pakiruumi eraldusvõrk
pagasikate
pagasi võrk pakiruumis
tagaklaasi puhasti
Follow me home funktsioon
Hooldus käigus 27.11.2015 tehti (läbisõit 129000km ) :
*õli (Castrol) + filtrite vahetus
*vedelike kontroll
*uus õlipunni seib
*roolivõimu leke kõrvaldatud
*uued pagasnikuluugi amordid
*kliimarõhuandur korrastatud
Tulevikus plaanis teha:
*signalisatsiooni pasun korda - tehtud
*uus navi plaat Euroopa kaartidega - tehtud
*toonklaas
*tagumine numbrialus ära kaotada
*LED-d numbrituled - tehtud
*natuke arvutiga näppida, nt deaktiveerida tagurdamise ajal tagumise kojamehe töötamine - tehtud
*chip - tehtud
*istmesoojendused - tehtud
Siit ka küsimus, et kas keegi on lasknud omale paigaldada istmesoojendused? Kus ja mis hinnaga? On need järelturu omad üldse vastupidavad? Uurisin, et
Tallinnas teeks üks firma 200 eurorahaga töö ära küll.
Ja teine küsimus, et tühikäigul õrnalt pöörded kõiguvad, mitte alati aga just peale mõnda pikemat sõitu. Oskab keegi pakkuda, kust võiks alustada vea
otsimist? Keegi äkki sama murega juba tegelenud?
Mõni pilt ka jutu lõpetuseks:
Täna sain kätte ka uue naviplaadi, millel siis 2015 aasta kaardid. Juba esimesed katsetused tehtud ning toimetab väga edukalt. Selle eest suured tänud kasutajale An-TT-o. To do listi läheb veel juurde ka pagasiluugi lahti kiskumine, kuna kuulda, et seal loksub vesi sees.
Lõpuks tuli ka natuke seda lumeollust maha ning nii sai kohe proovimas käidud Raadil ja mõnes suuremas parklas. Pool paaki kütust läks nagu niuhti
Aga no monomähkija sanga küll enam tagasi ei taha
Talvine pildike ka:
Täna sai vahetatud tagumisel luugil asuv pikk pidurituli, mille kaudu pääses vesi luugi sisse. Oli ühest otsast katki ning tihend oli ka viimasel
piiril. Nii hästi aga ei läinud tulepesuri vahetusega, mis osutus praagiks, nüüd peabki minema Forssi tagasi ja uurima, mis lahendust nad pakuvad,
kuna stange sai eest võetud ja töö tehtud, et vahetada pesurit. On kellelgi olnud kogemusi sellise juhtumiga?
Teiseks küsimuseks on pöörete kõikumine tühikäigul, esineb enamasti just sooja mootoriga. Ütlen ära, et mingeid veakood pole ja pihustid samuti
korras. Üks mõte on, et DPF puhastab ennast äkki sellel hetkel ja siis pöörded kõiguvad. Lisan ka video sellest, võib-olla siis saab paremini aru: https://www.youtube.com/watch?v=q6bTyTp63hI Kes, midagi kaasa oskab
rääkida, siis kõik mõtted on oodatud.
DPF ei puhasta ennast tühikäigul ja 70kraadi juures.
Tsitaat: |
Suhteliselt suure tõenäosusega on pihustid vigased ja ka pöörete kõikumine ilmneb jah just nimelt DPF regenereerimisel. Loe siit lingilt
edasi
DPF regenereerib kindlasti ka tühikäigul, kui täituvus on piiril. DPF kiiret täituvust soodustab ka pihustite rike.
Kuidas pihustite korrasolekus veendusid?
Kui VCDS on käepärast, siis sellega saab kenasti tuvastada DPF regenereerimise ja nagu öeldud, siis suure tõenäosusega leiad kinnitust, et see on
korrelatsioonis pöörete kõikumisega. DPF regenereerimine iseenesest ei ole kindlasti pöörete kõikumise põhjustaja, vaid see tuleneb ikkagi
mingisugusest muust probleemist, mis avaldub DPF regenereerimisel. Olen näinud päris mitut 3.0TDI-d, millel oli DPF regenereerimisel pöörete kõikumine
üheks esimeseks nö kusevate pihustite märgiks. Peale pikki piinu ja vigade otsimist vahetati pihustid uute originaalide vastu ja probleem lahenes.
Võid ju ka DPF-i eemaldada, aga mootorit rikkuv probleem jääb ikkagi alles. Võimalik, et peale DPF eemaldamist hakkab siis ka suitsema - DPF püüdis selle varem kinni, aga peale selle eemaldamist ilmneb järgmine probleemi
sümptom.
Kuidas auto käivitub? Kas käivitamisel esineb ka kinni poomist või hetkelist starteri lukustumist? Ega pihustid või nende tagasivoolud ei leki (st
siis väljapoole, mootori peale)?
Ei taha nüüd tujurikkuja olla, aga eks see pöörete kõikumine on ka üks kulumise märke. Kui vaadata, et masin on ''otse itaaliast''( loe-Kaunase turult) siis vaevalt see 129tuh. seal kellablokis esimest korda figureerib...
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Vahepeal paigaldatud istmesoojendused esiistmetele, millega olen väga rahul. Kaks reziimi, lahjem 35W ja kangem 45W, viimast kannatab ainult kuni 5 min sees hoida, rohkem mitte Lisaks veel vahetatud tagaluugil olev pikk pidurituli ning ka tulepesur on hakkanud iseenesest viisakalt toimetama. Arvatavasti järgmine nädal pihustid ka stendi, siis saab selgeks, mis seisus nad on.
Nii... Vahepeal ilmnenud probleem, et madalalt jõudu natuke vajaka ja tahab tossata ka. Tartsi juures sai proovitud õhulugejat vahetada, ei midagi. Järgmine diagnoos võiks olla turbo taga, et pidavat natuke raskelt ringi käima. Vaatame, mis Audi esinduse mehed selle peale kostavad, sinna ka diagnostika aeg pandud reedeks. Aga üldiselt on masin ennast väga hästi ennast üleval pidanud, mingeid muid juppe pole pidanud vahetama ja küttekulu ka vastab täiesti ootustele ning parema jala raskusele. Niiet kallan ja tallan edasi!
Eelmine nädal sai Tarts-i juures vahetatud esimesed piduriklotsid uute vastu. Mõni aeg tagasi sai kasutaja rocekt-i käest soetatud uued led-id numbrituledesse. Täna hommikul avastasin väikse loigu juhiistme eest. Kuna korra olen juba katuseluugi äravoolusid puhastanud, siis teadsin, kust asjale läheneda. Kuid seekord on ilmselt asi natuke raskema loomuga, sest ei suruõhuga ega ka traadiga surkides ei saanud vasakpoolset esimest äravoolu lahti. Kuskil umbes 10-20cm üleval pool väljavoolu august on mingi ummistus, mis ongi takistuseks. Peabki mõtlema, et kuidas seda nüüd vabaks saada? Ei saa sinna altpoolt ega ka ülevaltpoolt lähedale. Sõber soovitas keemilisemate vedelikega proovida loputada. Kellelgi veel võib-olla mingeid soovitusi?
Alustaks siis ühest lumisesest kuu aja tagusest teisipäevast kui maha oli tulnud esimene lumelaadne ollus ja all olid veel suvekad. Ise seekord roolis
polnud aga lõpptulemus oli selline.
Õnneks oli kasko peal ning vahetusse läksid: turbojahuti, parem esitiib, esistange, kapott, parem esimene udutuli, parem esimene päevasõidutuli,
tulepesur, lisaks veel põhjakaitse ja erinevad iluvõred plastikust, mis seal ees olid.
Auto sain kätte paari nädala pärast ning tulemusega olen rahul, Ifan Autos lasin teha. Samal õhtul kui auto kätte sain lõi põlema eelsüüteküünla tule,
siis järgmisena dpf filtri oma ja siis lõpuks mootoritule.... Ühesõnaga armatuur oli nagu jõulupuu. Seejärel sai proovitud dpf-i põletada nii maanteel
kui arvutiga aga ei mingit tolku. Järgmisel päeval sai vahelt välja võetud füüsiliselt ja arvutiga. Tean, et seal peab miski olema, miks ta täis
tahmas, kuid eks need pihustid ole, mis järgmisena uue aasta algul vahetusse lähevad. Aga huvitaval kombel tekkis see ummistus just peale neid
keretöid, ilmselt see kaks nädalat seismist pani viimase põntsu!??
Täna siis oli see päev kui sai võetud ette tee Kadrinasse garaažide vahele, kus pesitseb Hõbenool OÜ. Sai lastud teha käigukasti ja diferentsiaalide
dünaamiline õlivahetus ning tarkvara uuendus. Käigukasti läks spetsiaalset õli 13,5 liitrit ja difrentsiaalidesse 2,5 ja 0,6 liitrit. Nüüd vähemalt
endal süda rahul tükiks ajaks. Lisan veel, et ei olnud enne mingeid anomaaliaid käiguvahetusel ega muutunud ka midagi pärast õlivahetust.
Läbisõit: 147000 km.
Läbisõit 148000 kopikatega ja sai tehtud mootoriõli vahetus koos kõigi filtritega, sisse läks 8 l Castrolit. Samuti sai välja vahetatud lekkiv klaasipesuvedelikupump.
Kahtlane see läbisõidu värk sul
Tsitaat: |
Tsitaat: |
13.02.17 Läbisõit 147000
17.03.17 Läbisõit 145000
Kuu ajaga -2k läbisõitu, sellele vihjati
Ajaliselt segav, kuid kirjas ju et sellel läbisõidul tehtud õlivahetus.
Postitused lihtsalt vales järjekorras.
Kui palju hõbenooles küsiti?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Asi nüüd sealmaal, et auto tahmab, käivitades poob ja ei käi enam hästi pöördesse ehk siis pihustid vajavad viimaks vahetust. On siit äkki keegi, saab pakkuda head hinda. Andmed siis 2005 aasta, 3.0, 165kw, mootorikoodiks BMK. Pakkumisi või infot, kust uurida hindasid ootan pm-i või siia samasse teema alla. Ja päris paar kuud ei tahaks ka oodata tellimust... Tänud juba ette!
Täna sain siis masina kätte peale nädalat remondis olemist ning vahetusse läksid ja ära tehti järgmised asjad:
* pihustistend - olid kehvad tõesti ja ei pihustanud korralikult
* 6x uued Bosch pihustid
* 6x pihustiseibid
* korralik dpf, egr, chip tarkvara
* turbo õhulõdvik
Läbisõit 151087
Sellest tahmast olid umbes nii sisselaskekollektorid kui ka katalüsaator. Need said puhastatud. Samuti oli egr klapp lahtisesse asendisse jäänud, mis
sai nüüd kinni. Nüüd masin toimib nii nagu peab, ei tahma ja ei ärka alles 2000 rpm pealt. Suured tänud lähevad siinkohal Diisel ABC ja Garage 55
meestele!
Tänasega siis said kõik suuremad ja kallimad töö tehtud. Ehk lasin vahetada järgmise listi asju:
*ketid ja pingutid
*väntvõlli simmer
*hoorattapoltkomplekt
*õlifilter
*õli 5W40
* umbes 1.5l käigukastiõli
* jahutusvedelik
*parktule pirn
Lisaks veel uued suverehvid, tootjaks Bravuris, mõõduga 245/45 R17.
Tahaks loota, et nüüd küll ootavad paljud muretud kilomeetri ees või vähemalt kulukamate muredeta kilomeetrid
Läbisõit 153942 km
Läbisõit 171130.
Kuna esimesed tuled näitasid üpriski kehvasti, siis sai proovitud sisse panna uued pirnid, millega olen väga rahul. Ei kiirustanud veel reflektoreid
vahetama või uusi tulesid soetama õnneks.
Pirnideks valisin Philips Extrem +150% D2s.
Lisaks sai Tartsi juures vahetatud järgmised asjad:
* termostaat
* üks parkimisandur (Vemo)
* jahutusvedelik
* kabariittulepirn
Sai lastud välja vahetada ka tagumises parempoolses luugitules olevad ledid, kuna enamik neist olid kustus. Pluss tuli sealt välja ka luugi sees olnud
vesi. Tartus on üks eraisik, kes sellega tegleb ning kui kellelgi veel vaja saan kontakti jagada.
Pikalt olen jännanud murega, et klaasipesuvedelikku kaoks nagu liiga kiiresti. Autol on küll ka tulepesurid, kuid 4-5 väiksema tõmbega klaasile hakkab
juba andur häiret andma, et vedelik otsas. Korra olen juba eelmisel aastal klaasipesuvedelikupumpa vahetanud, ei taha uskuda, et asi uuesti selles.
Kuskil leket pole ka täheldanud. Kas asi võib olla äkki selles, et andur on kuidagi hakanud valet signaali andma? Kui keegi on kokkupuutunud sellega,
siis hea nõuanne tuleb alati kasuks.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Läbisõit 175500km.
Vahetusse läksid nii esimesed kui ka tagumised kettad ja klotsid.
Tänu sellele sain lahti vibratsioonist, mis pidurdamisel tekkis.
Eelmine kuu sai see auto "uue" mootorijuhtmestiku, kuna vana oli juba muutunud hapraks ning tekitas erinevaid vigu ja probleem. Eemaldati ka EGR, mille tõttu oli armatuuris veateade. Töid teostas Garage 55.
03.09.2018 tuli kellale 200 000 km.
Sai vahetatud mootoriõli, õlifilter, termostaat, jahutuvedelik, esimesed õõtsad nii vasak kui parem ja välimine parem rooliots.
Loodame, et järgmise hoolduseni mureta jälle.
Aga ei olnud järgmise hoolduseni mureta...
Paar nädalat tagasi lõi mootoritule põlema, diagnoosiks sai pandud pöördklapid sisselaskekollektorites.
Seega täna sai see ära tehtud, füüsiliselt välja ja ka ajust välja kirjutatud.
Huhhh... jaanuaris ikka juhtub. Nädal keskel töölt koju sõites maanteel üks hetk käis pauk ja parem esimene rehv lõhkes (plaan oligi viimane hooaeg veel veereda mustri pärast). Sai ninaga vallis ka ära käidud, õnneks suutsin auto lõpuks teel hoida. Seejärel pagassist tagavara alla ja 20 min pärast sai sõit jätkuda. Järgmisel päeval sai välja valitud ja all krutitud neli tutikat Michelin X-Ice North 4 naastrehvi. Eks paistab kuidas ennast õigustavad...
Järgmine hooldus tehtud + õlilekke likvideerimine. Õli lekkis siis õlijahuti juurest, mis tuli välja õlivahetuse käigus. Väike märgutuli oli ka see,
et 18000 km peale küsis 1 l juurde (võ on see normaalne?). Eelnevate hoolduste vahel ei ole seda pidanud tegema.
Seega nüüd läksid vahetusesse järgmised asjad:
*Castrol Edge Titanium 5W30 mootoriõli
*õlifilter
*salongifilter
*kütusefilter
*õhufilter
*õlijahuti igasugused tihendid, kogu mäng ühesõnaga
*turbo õlitoru (samuti lekkis)
*hammasrihma komplekkt (oli saanud õliga kokku)
*jahutusvedelik (punane)
*vasak esimene rattalaager (tegi juba häält)
Ja kokku läks 18,5 töötundi.
Seega rahakott jälle kergem aga ikka võiduka lõpuni
Läbisõit: 220000 km
Pilte, pilte teemasse :/
Tsitaat: |
Tsitaat: |
06.06.2021 läbisõidul 305000 km sai tehtud dünaamiline käigukastiõli vahetus.
Juba üle kuu aja kummitanud mure, et masin sureb sõidu pealt mingitel hetkedel välja ja kui lasta natuke seista siis saab uuesti käima ning jälle
mõned km sõita. Ning siis hakkab otsast peale. Kuna viimasel ajal on läbitud kilometraaži tagasihoidlik, siis pole ka aktiivselt sellega tegelenud.
Esimest korda tekkis see pärast kiirendamist koos haagisega. Ja enne igat välja suremist teeb kast ka sellise kahtlase jõnksu. Nüüd sai kasti nii
sõidu ajal kui ka igast muust asendist uuritud ja tundub, et seal kõik klapib.
Üks hüpotees oli, et käru mõjutab kuidagi, kuid ka see sai kummutatud peale seda kui sain sõidetud 100km käruga ning ei midagi.
Järgmine mõte oli et äkki ei saa kütusepump kütet kätte või on lihtsalt väsinud. Täheldasin ka seda, et kõigil kordadel kui see asi juhtus oli paagis
kütet alla poole. Viimase nädala jooksul olen sõitnud ca 300km ning paagis olnud kütet koguaeg üle kolmveerandi... Ning pole seda anomaaliat
esinenud.
Võib kütusepump sellist asja tekitada? Või on kellelgi veel mingeid mõtteid?
Vända- ja nukaandurid, pistikud ja kaabeldus korras?
Jah, need on kontrollitud ja tundub, et korras.
Sai vahetatud kütusepump aga ikka probleem püsib...
Võta paagi mõlemad luugid maha ja puhasta kõik pistikud ära, isegi kui tunduvad puhtad käi ikka üle. Paremal pool tsirku pump selle ühendustele eriti tähelepanu vaja pöörata, klemme peale pingutada. Luugid asuvad taga istme all.
Sai kõik pisitkud pumba juures üle kontrollitud /puhastatud, aga ei aidanud ka see.
Kuid siis ühel õhtul sain parajal hetkel kohe arvuti järgi kui see anomaalia tekkis ning näitas vändaanduri viga ehk mkb, sul oli ikkagi õigus.
Sai tellitud uus A-varuosa ning nüüd peale vahetust juba 1000km sõidetud ning rohkem pole sellist anomaaliat esinenud.
No krt ikka sama mure tagasi, viskab sisse vänaanduri ja nukaanduri veakoodid ja mingitel hetkedel ei käivitu.
Märgid kontrollitud, andurite juhtmestik vahetatud.
Mida veel proovida või kuhu pöörduda? Varsti hakkab juba mõistus otsa saama...
Nii igaks juhuks võiks vaadata mootori kaabli kimbud üle, ühel sarnase murega autol sama mootoriga oli kaabli kimp ennast katki hõõrunud 6-da silindri juures vastu mootori tõste käppa.