Foorumi logo

Audi A3 Sportback Ambition S line g-tron 1.4 TFSI 81kW 2014 (8V) | CNG
kenkaljas - 16.10.19 14:10

Postituse tegin, et oleks endal elektrooniline hoolduspäevik kui ka propageerida maa- (CNG) ja rohegaasi (CBM) kasutamist Eestis. Audi A3 Sportback proovisõidu lugu auto24 veebilehel.

https://live.staticflickr.com/65535/50861475803_8227cde3ea_c.jpg

https://live.staticflickr.com/65535/50862287267_a213402fc3_c.jpg



Audi A3 mudeli juurde jõudsin tagasi 2019. talve lõpus kui sain tundmatult numbrilt kõne ja pakkumise osta ära 10+ aastat pere teise autona kasutuses olnud Audi A2 1.4 16v 55kW. Kuna autol oli juba vanust oma jagu ja kaugel see 20. juubelgi oleks olnud, sest tehasest veeres auto välja 2002. aastal, siis müügiotsus oli kerge tulema.
Eelnevalt olin Audi A3´ga kokku puutunud 2010. aastal kui oli võimalus mõned aastad vana 8P 2007. aasta mudelit omada igapäeva sõitudeks. Ja nii tundus mõte proovida uuema põlvkonna kahel kütusel edasi liikuvat 8V G-tron igati ahvatlev väljakutse. Rääkimata praktilisest poolest, et vaja on linnasõitudeks väikest ja ökonoomset Audit.

https://live.staticflickr.com/65535/50250888528_0da81a397d_w.jpg https://live.staticflickr.com/65535/50250888578_ae7198a455_w.jpg


Kodutööga sai alustanud tegelikult 2018 kevadel. G-tron mudel oli turul selleks ajaks olnud 4 aastat nii et infot auto kohta oli rohkemgi kui vaja. Ole aga mees ja googelda. Mida aga ei olnud, või oleks siis õigem öelda, et väga piiratud valikuga teise ringi Audi A3 kohalikul turul. Isiklik kogemus auto nii toomises kui tellimises Euroopast puudus, aga ega ka teist teed enam ei olnud. Nii saigi kokku 3 kuud kuulutusi ja müüjaid googeldatud ning analüüsitud. Kuigi läänest G-trone pakutakse rohkelt, siis leida kas täielikult või väikeste agadega puhast verd S line paketiga mudelit, oli veidi keerulisem. Rääkimata läbisõidu, hinna ja lisavarustuse suhtest.

Kõrval põikena üks huvitav märkus veel, mis kodutöö käigus sai selgemaks. Nimelt, hübriid automaailmas tähendab, et autol on rohkem kui üks mootor. G-tron mudel töötab aga ühel kohandatud (bensiini)mootoril ja kasutab kahte erinevat kütust. Teisisõnu kuigi ise oleksin seda igati hübriidiks pidanud, siis tegelikult ta seda mootori mõttes ikkagi ei ole. Teisalt müües eelnimetatud Audi A2, mainis ostja, et tal on soov ehitada 1.4 liitrine bensiini jõul edasi minev auto gaasiga liikuvaks.

Aprilliks´19 olid asjad lood aga siis niikaugel, et sain siis lõpuks kätte 2014. aasta Audi: 5 aastat Saksas sõitnud läbisõiduga 102.461 km Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 81 kW G-tron mudeli. Varustus on Ambition S line sportpakett. Alates salongi tumedast interjöörist ja lõpetades väliste keredetailidega. Lisavarustuses on veel sees MMI touch, Xenon Plus-tuled koos tulede pesuri/ puhastajaga, parkimisassistent ees ja taga, Audi drive select-süsteem, püsikiirushoidja, 18-tollised valuveljed. Topeltsiduriga käigukast S tronic, mis ühendab endas manuaalkäigukasti sportlikuse ja automaatkäigukasti eeliseid.


Hooldusajalugu

|_2019_|
102 800 km - Audi A3 Sportback Ambition S-tronic 1.4 TFSI 81 kW g-tron (8V) ost ehk nullpunkt (04.19)
105 000 km - eesti keelne kasutusjuhend Audi A3 10/13 [1425618v039]
107 816 km - veermiku kontroll ja sügisene vahatamine forssis (09.19)
110 000 km - teise ringi lamellid Dunlop SP Winter Sport 3D 205/55 R16 koos talve valukatega Saksast. valitud sai disaini järgi eelmise põlvkonna mudeli 8P valuveljed [8P0071496G]). rattavahetus ja balansseerimine Prorehvis. (10.19)
110 500 km - auto on 5 aastane (10.19)
111 253 km - mootoriõli ja õlifiltri vahetus. tööd forssis. uued rattapoldi katted [321601173AZ37] (12.19)
|_Aastane läbisõit u9.000km_|

|_2020_|
114 732 km - summuti esimese ühendusflantsi poltide ja tihendite [1K0253115M] vahetus. originaal S Line porisirmide paigaldus ette ja taha [8V3075116, 8V3075106]. veermiku kontroll. tööd forssis. (02.20)
115 000 km - lisavarustuse täiendamine: pagasiruumi kummimatt [8V4061180] ja - kaubavõrk [8V0861869] . ventiilikübarad (suve)velgedele [80A071215]. (02.20)
115 386 km - ülevaatus koos hooldusega: salongiõhu filter [5Q819669], käigukasti mehhaanika õli [G 055512A2] ja piduriõli vahetus. süüteküünlad [04E905602A] (gaasiautole). teise ringi tankimisluugi avamismootor [8V0862153A] ja tankimisluugi siseosa [8V4809906E] koos vooliku [8V4809937A] vahetusega. tööd tehtud revalis. (04.20)
116 278 km - lambdasondi [04E906262E] vahetus revalis (05.20)
117 000 km - kliimaradiaatori [5Q0816411BF] ja rõngastihendite [4D0260749B, 3D0260749C] vahetus. kliimasüsteemi täitmine. tööd forssis (06.20)
124 000 km - aasta tagasi ostetud järelturu 8P OEM velgedele uued lamellid Continental WinterContact TS860 205/55 R16 91H FR, 3PMSF. rehvivahetus ja balansseerimine Mäealuse Autobox ´s. (11.20)
|_Aastane läbisõit u13.000km_|

|_2021_|
125 861 km - mootoriõli ja õlifiltri vahetus forssis (01.21)
129 000 km - uued suverehvid Goodyear Efficientgrip Performance 225/40 R18 92W. Autoga Saksast kaasa tulnud suverehvid Continental ContiSportContact 5 rehvide läbisõit rohkem kui 20 000 ja 3 hooaega. rehvivahetus ja balansseerimine Mäealuse Autoboxis. (05.21)
137 200 km - mehhatroonika ploki [0AM325025M Z2E] ja - õli [G 004000M2] vahetus. Käigukasti mehhaanika õli [G 052512A2] vahetus. tarkvara uuendamine. tööd tehtud Tallinna Hõbenooles (09.21)
|_Aastane läbisõit u15.000km_|

|_2022_|
141 000 km - ülevaatus koos hooldusega: mootoriõli, õli- ja õhuifiltri vahetus, sh salongiõhu filter ja piduriõli vahetus. mmi diagnostika. tööd forssis (02.22)
142 500 km - mmi korrastamine (03.22)
146 244 km - aku vahetus. AGM Autoaku Varta 70Ah 760A (570901076) (07.22)
|_Aastane läbisõit u10.000km_|

|_2023_|
151 146 km - hooldus: mootoriõli, õli- ja õhufiltri vahetus. tööd forssis (03.23)
155 440 km - tagumise lambda [04E906262EC] vahetus. tööd forssis (08.23)
|_Aastane läbisõit u10.000km_|

|_2024_|
160 000 km - viies (5) aasta auto ostmisest. läbisõit kokku u60.000 km. (04.24)
162 000 km - ülevaatus koos hooldusega: mootoriõli, õli- ja õhuifiltri vahetus, sh salongiõhu filter ja piduriõli vahetus (05.24)
|_Ennustatav aastane läbisõit u10.000km_|


.


mkb - 16.10.19 16:30

Küsime siis gaasikulu ja 100 km läbimise hinna kohe ära.


Simps - 16.10.19 17:45

Ei pea just eriline geenius olema, et seda välja arvutada.
4-5 euri kanti tuleb see kulu 100km läbimiseks olenevalt sõidustiilist.

Muidu lahe putukas, kuidas salongimüraga lood on?


mkb - 16.10.19 19:30

Tsitaat:
Algselt postitas: Simps

Muidu lahe putukas, kuidas salongimüraga lood on?


Seda ei suutnud välja googeldada?


stihl - 16.10.19 19:57

Tehaseandmed leiab muidugi, aga kas keegi on koobastele pigimatti pannud, seda ju ei tea.
Ja kui ongi mingi jama, siis saab lihtviisil panna.
Aga testid räägivad, et neil pole vaja, Audi ju, mitte VW.

Kas see mootor on sama, mis CNG Passatitel? Mida hoolega Rootsist siia siia tuuakse, kui 150t km taksona juba läbi sõidetud on...
Ja mille võimaliku remondi eest on mehed valmis maksma mida iganes, et korda saada. Sest gaasiga on ikka väga odav liikuda.

Tagant alt, kus need paagid on, vaataks need neetud kraanid üle, mis meie soola sees roostetama kipuvad. Aga korralik korrosioonitõrje vast paneb selle seisma.
Seda vast küll saksas tehtud ei ole, seal pole ju vaja.

(ma ei tea, kas meie ÜV punktid on hakanud neid kraane kontrollima; vahepeal oli mingi teema, et nemad ei oska põhjakatet paakidelt eest ära võtta ja sellepärast ka ei kontrolli)

Muud polegi neil häda.
Mõnus putukas.

.


lunatic - 16.10.19 21:37

Edu uue pilliga!
Mina suure CNG-fännina jälgin kindlasti teemat (mul Focusega tuli 25000km keskmine 4eur/100km).
Mootori poole pealt on see sama võimsusega, mis Octavia, Golf ja Leon. Passatitel oli 2009-2014a turbo + kompressoriga käredam 110kw, siis kahjuks lõpetati gaasi-passat ära ja tuli Golf.
Paakide korrosioon laheneb üldjuhul tehase kulul.
Hübriid ta jah pole, kuid vahvalt mitmekütuseline :) Gaasipaagid võiksid ainult suuremad olla ja bensiinipaak pisem.. On 50L + 14kg?


siLc - 17.10.19 04:17

A3 ja sõsarate puhul ei saa gaasipaakide korrosioonist rääkida kuna 2014-2019 mudelite kaks pagasiruumi põhja all oleva paagi väline kest on tehtud CFRP-st, mitte terasest.

2019 mudeliuuendusega ja uue mootori 1.5 TSI 96kW tulekuga tuli üks terasest gaasipaak juurde aga bensupaak vähenes kõvasti - kokku 9l + 17,3kg. Kogusõiduulatus sellega aga vähenes...

Ise sõidan selle "gaasipassatiga" ja keskmiselt 4€ sajale on vägagi reaalne.


anduke88 - 17.10.19 06:37

Kuna endalgi linnamasinaks võimalik A3 gaasikas silmapiiril, hoiaks ka teemal teravamalt silma peal. Muidugi A4 gaasikas on timm, aga veel liiga kallis.

Oleneb kuidas sõita ning mismoodi pedaaliga ringi käia, aga laias laastus (sh gaasi kallinemine vahepeal) on 100 km kulu 3-5 eur [3,7kg-...] vahel. Ehk samuti laias laastus keskmiselt 4 eur maksab 100 km. (VW Passat siis)

Vaatasin et paagid on A3-l sellised siis seal varuratta augus? Tavaliselt peal mingi kate ka lisaks.
https://www.upload.ee/thumb/10606901/A3.JPG

Ma mahtu ei näe, aga 3 erinevat paaki on kasutusel.
5Q0201095H (5Q0201095G parema poole paak) kuni 18.05.2015
5Q0201095S (5Q0201095R parema poole paak) 18.05.2015 - 07.03.2016
5Q0201095AA (5Q0201095T parema poole paak) alates 07.03.2016


stihl - 17.10.19 07:45

Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
A3 ja sõsarate puhul ei saa gaasipaakide korrosioonist rääkida


Kes paakide korrosioonist rääkis?

.


kenkaljas - 17.10.19 07:50

Jah, Kütuse paagid on 50l ja 14kg. Ning gaasipaak peaks olema oluliselt suurem kui tahta kasutada autot täie raha eest. Linnas economy kasti kasutades vurab nädalaga gaasipaagi tühjaks. Kui aga S mode valida kõrgemate pööretega, siis pole mingi teema paak ka päevaga kuivaks imeda. Rusika reegel on, et kuna ka CNG tanklaid on vähe, siis pigem teha rohkem pit stope kui sõita aurude pealt.

Gaasipaak on jah carbon fiber reinforced polymer (CFRP) ja on paigaldatud varuratta auku. Kütuse luugi taga on siis kaks auku.

Mootor on CPWA (TGI CNG) mida siis on toodetud aastatel 02/2014-08/2018. Müra on olemas ja iseloomulik väike Audile omaselt. Sama oli Audi A2. Ehk siis mind, ei häiri


siLc - 17.10.19 13:53

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
A3 ja sõsarate puhul ei saa gaasipaakide korrosioonist rääkida


Kes paakide korrosioonist rääkis?

.

Vastus su küsimusele:
Tsitaat:
Algselt postitas: lunatic
Paakide korrosioon laheneb üldjuhul tehase kulul.


kenkaljas - 17.10.19 13:58

Esimese suurema sammuna võtsin eesmärgiks leida talveks sobivad 16" valukad. Peale mõningat kodutööd sai talveks ostetud teise ringi eelmise põlvkonna mudeli 8P valuveljed 8P0071496G (5x112 6J * 16" ET50) koos 205/55 R16 Dunlop SP Winter Sport 3D lamellidega. Tellisin ebayst ja tarne Saksast.


http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/448/499/0112249727b8399.jpg


kenkaljas - 18.10.19 06:07

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl

(ma ei tea, kas meie ÜV punktid on hakanud neid kraane kontrollima; vahepeal oli mingi teema, et nemad ei oska põhjakatet paakidelt eest ära võtta ja sellepärast ka ei kontrolli)

.


Kevadel siis näeb mis ja kuidas, kui järgmine kohustuslik ülevaatus tuleb teha.


stihl - 18.10.19 08:21

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas


Kevadel siis näeb mis ja kuidas, kui järgmine kohustuslik ülevaatus tuleb teha.


Kohustuslik ÜV on poogen, see selleks. Seda tehakse ikka enda jaoks, sest põhimõtteliselt sõidad sa ju ringi, kerge POMM autos.

Aga ma tean, et näiteks Mölleri paar meest, ilmselt ka Revali kambast keegid, käisid spetsiaalselt Saksamaal pikal tehasegaasikate (CNG) koolitusel ning on pädevad. (Neil on töökohal ka vastavad serifikaadid seinal, raamis)
Ehk siis, kui need on üle vaadanud, on süda rahul.

.


jorgen - 19.10.19 15:03

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl

Kas see mootor on sama, mis CNG Passatitel? Mida hoolega Rootsist siia siia tuuakse, kui 150t km taksona juba läbi sõidetud on...
Ja mille võimaliku remondi eest on mehed valmis maksma mida iganes, et korda saada. Sest gaasiga on ikka väga odav....

.


Puht uudishimust. Mis detailid või viga seal suuremat remonti peaks üldiselt vajama? Siiani aru saanud, et reduktor (~600€) on vist kõige kallim osa selles süsteemis, mis võib läbi minna.


CNG tundub ahvatlev küll. Kena Audi!


kenkaljas - 26.10.19 08:00

Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
Küsime siis gaasikulu ja 100 km läbimise hinna kohe ära.


Tehase andmetel kulub saja kilomeetri läbimiseks autol 3,5 kilogrammi gaasi. CO2 pääst on vaid 95 grammi kilomeetri kohta.
Gaasiga suudab sõidab auto läbida kuni 400 kilomeetrit ja bensiin lisab sõiduulatusele veel 900 kilomeetrit.


oja87 - 29.10.19 18:45

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tehaseandmed leiab muidugi, aga kas keegi on koobastele pigimatti pannud, seda ju ei tea.
Ja kui ongi mingi jama, siis saab lihtviisil panna.
Aga testid räägivad, et neil pole vaja, Audi ju, mitte VW.

.

C7 universaalil on küll jube müra sees. Pigimatid puuduvad koobastes.
Minu 04a bmw e46 universaal on rehvimüra poolest vaiksem kui C7 13a :o


Jann - 30.10.19 03:49

Tsitaat:
Algselt postitas: oja87
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl
Tehaseandmed leiab muidugi, aga kas keegi on koobastele pigimatti pannud, seda ju ei tea.
Ja kui ongi mingi jama, siis saab lihtviisil panna.
Aga testid räägivad, et neil pole vaja, Audi ju, mitte VW.

.

C7 universaalil on küll jube müra sees. Pigimatid puuduvad koobastes.
Minu 04a bmw e46 universaal on rehvimüra poolest vaiksem kui C7 13a :o


Osta paremad rehvid ja kontrolli rattalaagrid üle.


M2ki - 30.10.19 10:02

Tsitaat:
Algselt postitas: stihl

Kohustuslik ÜV on poogen, see selleks. Seda tehakse ikka enda jaoks, sest põhimõtteliselt sõidad sa ju ringi, kerge POMM autos.


Seal videos peale ühe VW on ilmselt kõik järelpaigaldatud LPG, mitte CNG.


stihl - 30.10.19 10:14

Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Osta paremad rehvid ja kontrolli rattalaagrid üle.


Paari Passati ja Golfiga ma olen tõmmelnud, et sama rehvi osta, mis tehasest all oli.
(noh, kui 200 kuni 5000km sõitnud uue autoga äärekivisse pannakse)

Conti oli tehasest all, aga täpselt sellist ei olnudki võimalik osta, isegi originaalosana ja mitte mingi hinna eest mitte.
Ja alla läksid 2tk juba tavalised Contid, mis poes müüakse.
Kui vaatama hakkasid, oli erinevus olemas.

Ehk siis point on selles, et tehaseautodele tehakse mingid ERITI vaiksed rehvid alla, et autot oleks hea müüa.


prj - 30.10.19 11:21

Tsitaat:
Algselt postitas: M2ki
Tsitaat:
Algselt postitas: stihl

Kohustuslik ÜV on poogen, see selleks. Seda tehakse ikka enda jaoks, sest põhimõtteliselt sõidad sa ju ringi, kerge POMM autos.


Seal videos peale ühe VW on ilmselt kõik järelpaigaldatud LPG, mitte CNG.

Järelpaigaldatud CNG.
LPG-d Indias peaaegu ei kasutata, ka ei plahvata LPG niimoodi, seal surve oluliselt madalam.


M2ki - 30.10.19 13:17

Teine auto, valge samara oli lpg plahvatus venemaal, samuti valge pesoo kaubik türgis, kust juht suitsu põlema pani.

On mis ta on, õnneks cng järelpaigaldus on suht vähe levinud siin.


Enne kui VW balloonivahetus kampaania tegi, aeti sellist juttu, et see a la mingi 8mm eriteras ja rooste ainult pindmine, et ei juhtu taga midagi.
Lõpuks sai esindusega kokkuleppele, et pidi ainult tööraha maksma ja pandi uued balloonid.
Peale seda hakkasid järjest igalpool lõhki minema, ja vähem kui aasta peale endaalgatusliku balloonide vahetust, tehti tagasikutsumine.


oja87 - 31.10.19 17:08

Tsitaat:
Tsitaat:
Osta paremad rehvid ja kontrolli rattalaagrid üle.

Räägin rehvimüra st mitte laagri häälest.
Täpselt samad rehvid olid mul ka bmw E60 all ja polnud mingit rehvimüra :o


GeorgJoo - 31.10.19 19:15

Tsitaat:
Tsitaat:
Tsitaat:
Algselt postitas: oja87
Osta paremad rehvid ja kontrolli rattalaagrid üle.

Räägin rehvimüra st mitte laagri häälest.
Täpselt samad rehvid olid mul ka bmw E60 all ja polnud mingit rehvimüra :o


Vabandan originaalpostitaja ees ehk lisan ka antud diskussiooni enda kogemuse:

A6 C7 jättis mind oma müra tõttu suht-koht kohe külmaks kui temaga esimest korda sõitsin. 17" veljed tehaserehviga; sedaankere; 180kW diisel -- mürasummutus ning mugavus oli sama - kui mitte hullem - mis 2003.a W211 punnsilmal. Rehvimüra olen ma täheldanud ka ülejäänudel C7'tel millega liikunud. Kõige hullem kogemus oli 20" Rotorite ja S line vedrustusega. Ei suutnudki otsustada kumb hullem: jäikus või müra. Mõni aeg tagasi sai sõidetud rahvakeeli "Full Options" C8'ga, millel oli nii õhkvedru kui topeltklaasid. Mugavus ja isolatsioon võrreldav ehk isegi viimase kere S-klassiga -- tõeliselt muljetavaldav. Kahju ainult, et Tiptronic tal nii uimane on...


kenkaljas - 08.11.19 10:26

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Postituse tegin, et ...


Audiga ei tulnud kaasa kõiki kellasid ja vilesid, ning nii tuleb mõned "elustiilist" tulenevad lisad juurde soetada. Võtan eesmärgiks juurde osta pagasnikusse pagasiruumi mati [8V4061180] ja - võrgu [8V0861869B]. Samuti kere säästmiseks terve ring poritiibasid [8v3075116 ja 8v4075106]. Sealt edasi siis veel rehvidele ventiili kübarad [4l0071215a] ja tummisemad premium salongi matid [8v2061271emno].


Xen0n - 06.03.20 10:09

Äratan korra vajunud teemat.
On see mootor ketiga või rihmaga?


Soyer - 06.03.20 17:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Xen0n
Äratan korra vajunud teemat.
On see mootor ketiga või rihmaga?

Rihmaga


kenkaljas - 06.03.20 19:33

Tsitaat:
Algselt postitas: Soyer
Tsitaat:
Algselt postitas: Xen0n
Äratan korra vajunud teemat.
On see mootor ketiga või rihmaga?

Rihmaga

Meil oli sellest just juttu Forssi töökoja teenindajaga. Ta oli nii endas kindel ja veendunud, et A3 on ketiga. Egas midagi võtsime süsteemi lahti ja minu 2014. aasta mudel 8V on rihmaga. Nii, et mina loen siit välja seda, et on mudeleid millel on kett.

Tehase järgi rihma vahetust 120 tuhande juures teha ei ole vaja. Seda alles 220, 240 kandis või mis iganes nüüd see number oligi. Või 13 eluaastat.

Mina aga suuremat läbisõitu ootama ei jää. Auto on kuus aastat vana ja plaan on seda pikemalt kasutada, nii et mina vahetan selle aasta numbri sees rihma ära.


Amadeus - 06.03.20 23:11

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Meil oli sellest just juttu Forssi töökoja teenindajaga. Ta oli nii endas kindel ja veendunud, et A3 on ketiga. Egas midagi võtsime süsteemi lahti ja minu 2014. aasta mudel on rihmaga. Nii, et mina loen siit välja seda et on mudeleid millel on kett.

Forss on täiesti võimeline sulle hammasrihma asemele keti paigaldama :P.
Kui leedukad kõrvale jätta, siis selle põlvkonna A3 külge pole ühtegi ketiga CNG mootorit paigaldatud.


Xen0n - 07.03.20 05:59

Igaljuhul tuli majja samasugune. Siis teab, et mingil hetkel tuleb rihma vahetada:)


kenkaljas - 10.03.20 11:58

Tsitaat:
Algselt postitas: Xen0n
Igaljuhul tuli majja samasugune. Siis teab, et mingil hetkel tuleb rihma vahetada:)


Rihma välp on 210 tuhat või 13 aastat. Ja seda ikka eeldusel, et senised õlivahetused on tehtud õigeaegselt.


rass - 11.03.20 09:36

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Sealt edasi siis veel rehvirõhukontrollliga ventiili kübarad [4l0071215a]


Huvitav, kas need kübarad asendavad neid kobakaid, mis enamasti velgede sees on?


80quattro - 11.03.20 12:30

Tsitaat:
Algselt postitas: rass
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Sealt edasi siis veel rehvirõhukontrollliga ventiili kübarad [4l0071215a]


Huvitav, kas need kübarad asendavad neid kobakaid, mis enamasti velgede sees on?


Andureid need ei asenda. Uus kood 80A071215


rass - 11.03.20 15:18

Need on siis lihtsalt ilusad ventiilikübarad ja kogu lugu.


kenkaljas - 15.04.20 07:28

Vaadates aastale tagasi, siis 2014. aasta autol läbisõiduga u100 tuhat, väsisid ära kütuseluugi mootor ja lambdasond. Kui esimene on leitav järelturult ja maksab u10,- raha, siis lambdaga on lood teised. Ning ega rohkem üllatusi aasta peale ei tulnudki. Auto nagu Audi ikka ;)

Positiivse poole pealt on A3-l viidud hammasrihma vahetus siis sellel mootoril 210 000 km või 13 aastata peale. Eelmise väike autoga "maadlesin" sarnase teema juures - Auto läbisõit on igaaastaselt väike ja ennem saab aastad kokku kui läbisõidu. A2-l vahetasingi rihma koos rullikutega 10 aasta pealt. A2-l on hammasrihma vahetuse hooldusvälp puudub - rihma vahetatakse ainult siis kui rihm vajab remonti. Tuleb vaid hooldustööde ajal silmad lahti hoidja ja rihma kontrollides pragusid ja puudusid tuvastada. Kokkuvõttes hoiab järgmisel 4 aastal ülevaatuste ja hoodlustööde käigus rihmal silma peal, ning hiljemalt 2024 läheb hammasrihma vahetuseks.


kenkaljas - 28.07.20 08:32

Alustades "algusest" ja "targa" võõrakeelse jutuga, siis kaks - kolm sõna Audi Drive Select´i kohta neile kelle jaoks on see teema uus.

Consumers today are always looking to get the most bang for their buck, even when buying a luxury vehicle. Moreover, buyers have different needs and are looking for different things for their vehicle. That said, it’s not easy to find a vehicle that offers everything we could ever need in one package, especially when it comes to how the vehicle drives, how comfortable it is, how efficient it is, or how sporty it is.

That is, unless you buy a new Audi vehicle that is equipped with Audi Drive Select.

Audi Drive Select can change the personality of your vehicle at the touch of a button

If Audi Drive Select exists, it’s because consumers are not willing to settle on how their vehicle behaves on the road. They want to be able to change it, play with it, and adjust it to where and how they are driving. Sometimes, two people within a household can have different tastes or require different things from one vehicle. Audi Drive Select, once again, makes that happen.

Audi Drive Select offers different driving modes that include Comfort, Dynamic, Individual, Auto and Efficiency. The names of the various driving modes are simple enough and give a pretty clear indication of what they do.

Dynamic will tighten up your Audi and make it handle better. You will also feel like there is more power coming from the engine. Efficiency mode will be completely different and you will feel like you have less power, but you will also notice that your fuel consumption rating is improving. Comfort mode makes driving on rough roads a lot more enjoyable, and then there are the Auto and Individual modes.

To understand these two, we have to understand how Audi Drive Select works. The system is connected to your vehicle’s main mechanical components like the transmission, the engine, the steering wheel, the suspension and the accelerator. The various modes modify how each of these components function and operate. So, in Comfort mode, the suspension and steering are a lot lighter, but in Dynamic mode everything is stiffer. In Efficiency mode, the engine is programmed to deliver power in a fuel-efficient way, unlike in Dynamic mode where it is programmed to deliver the best performance it can.

These features will vary from one model to the next, of course, but the way Audi Drive Select works does not. Ultimately, it changes how your car behaves on the road to suit your tests.

Back to the Individual and Auto modes, well the first allows you to adjust the individual components to perform to your liking while Auto mode will detect how you are driving and adjust everything for you.

--

Miks ma selle jutu sissejuhatusse panin on see, et selle aasta alguses läks A3-l tööle mootori signaaltuli. Kuus kuud hiljem on veel diagnostika ja analüüs täies hoos, ja hetkel tundub et "kurjajuur" on see sama Audi Drive Select featuur. Efficiency mode ´s auto mootor lihtsalt "sureb" ja "poob" ennast ära.

Forss pani talvel esmase diagnostika põhjal paika, et vahetada tuleb CNG pihustid: Kütus on mootori jaoks siis lihtsalt liialt rikka seguga. Forss-i sõnul on see ka põhjus miks paljud auto omanikud sõidavad ringi põleva mootoritulega. Teenindus tõstis väidetavalt süütepoole ja küünlad ringi. Paremaks see asja ei teinud. Hetkel toona suuremat puterdamist mootoris ei olnud ja asi piirduski mootoritulega armatuuris. Sealt edasi sai margi esindusse mindud. Põlemishäired jah, aga Forss ei kasutanud diagnostikaks ODISt, millega saab läbida tehase poolt juhitud veaotsingu ja tulemused tulevad online. Revali diagnostika kokkuvõte oli hoopis teine: lamda vahetus on vaja teha.

Tööde käigus tuli välja veel, et ajalugu kontrollides on 60.000 hoolduses on pandud 1,4 103kw mootori küünlad. Seega polnud autol Saksast tulles siis üldsegi g-troni küünlad peal. Samuti tekkis kahtlus kas ja mida Forss tööde käigus tegelikult tegi. Nimelt Revali sõnul polnud neid küünlaid küll hiljuti lahti keeratud. Tuli jõudu kasutada ;) Gaasi süütamisel võisidki küünlad vananedes aegajalt hätta jääda. Lamda ajab ka rumalaks oma põlemishäiretega.

Peale jaani läks aga mootorituli uuesti põlema. Sai siis Revalis Audile juhtmed külge ühendatud ja kogu vealogi "targemateni" saadetud analüüsiks. Kuna peres kasutab A3-e mitu inimest, siis varasema mustri põhjal tekkis idee ning siis sai otsustatud, et edaspidi on Audi Drive Select mode vaikimisi kõik muu v.a. Efficiency. Kuu aja jooksul mootori tuli ei ole süttinud. Efficiency mode ei ole kasutatud ;(

Konsulteerides Revaliga, otsustasime nüüd uuesti proovida Efficiency mode. See on taas vaike seadistusena peal. Hetkel auto mootor hingab kenasti ... ... oleme Efficiency mode´s.


jõuvanker - 29.07.20 05:44

Gaasimootor on tore ja öko, kuid üks väike puudus - põlemis tekib palju vett, mis läheb ja jääb sinna, kuhu see ei peaks, ehksiis; küünlakeermed roostetavad kinni, mootoriõli saab hea koguse vett, andurid, mis puutuvad kokku heitgaasiga, saavad suuremaosa jamast kaela. Seda kõike võib korrutada päris mitmega kui auto saab lühikesi sõite. Jah, muidugi on tehtud teistest materjalidest gaasimootoridetailid, kuid siiski. Ka aasta/kahega võivad süüteküünlad nii kinni ussitada, et lahtikeerats lähevad pooleks jne :)


jx - 29.07.20 06:34

Head tähelepanekud ja tuleb nendele asjadele lihtsalt tihedamini tähelepanu pöörata.


kenkaljas - 31.07.20 07:38

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Gaasimootor on tore ja öko, kuid üks väike puudus - põlemis tekib palju vett, mis läheb ja jääb sinna, kuhu see ei peaks, ehksiis; küünlakeermed roostetavad kinni, mootoriõli saab hea koguse vett, andurid, mis puutuvad kokku heitgaasiga, saavad suuremaosa jamast kaela. Seda kõike võib korrutada päris mitmega kui auto saab lühikesi sõite. Jah, muidugi on tehtud teistest materjalidest gaasimootoridetailid, kuid siiski. Ka aasta/kahega võivad süüteküünlad nii kinni ussitada, et lahtikeerats lähevad pooleks jne :)


Esimese aasta oleme proovinud sõita nii, et bensiini ei tarbi. Võtame siis uueks eesmärgiks järgmise aasta jooksul iga gaasi tankimise vahel põletada bensiini. Ja mitte seda biolisanditega segatud 95 vaid ikka 98 paaki. ;)


kenkaljas - 24.08.20 09:42

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Gaasimootor on tore ja öko, kuid üks väike puudus - põlemis tekib palju vett, mis läheb ja jääb sinna, kuhu see ei peaks, ehksiis; küünlakeermed roostetavad kinni, mootoriõli saab hea koguse vett, andurid, mis puutuvad kokku heitgaasiga, saavad suuremaosa jamast kaela. Seda kõike võib korrutada päris mitmega kui auto saab lühikesi sõite. Jah, muidugi on tehtud teistest materjalidest gaasimootoridetailid, kuid siiski. Ka aasta/kahega võivad süüteküünlad nii kinni ussitada, et lahtikeerats lähevad pooleks jne :)


Esimese aasta oleme proovinud sõita nii, et bensiini ei tarbi. Võtame siis uueks eesmärgiks järgmise aasta jooksul iga gaasi tankimise vahel põletada bensiini. Ja mitte seda biolisanditega segatud 95 vaid ikka 98 paaki. ;)


Huvitav on vaadata, kuidas auto ise lülitab gaasi tarbimist sisse ja välja. Kui paak on lõpu korral, siis keset sõitu võetakse bensiin appi. Peale uut käivitust, leiab auto veelkord gaasiaurud üles ja nii juhtub paar korda, ennem kui käivitamine läheb üle 100% bensiini peale.

Jääb siis loota, et "kangema" kraami kasutamine + suuremad pöörded S-tronicu Sport mode asendis annavad piisavalt kuuma ja liigne niiskus lahkub süsteemist vabatahtlikult. ;)


kuno666 - 24.08.20 09:49

Cng autoga peaks ju sõitma 3 gaasi vahele ühe paagi täielikult lõpuni. Seda rääkis ka pärnus gaasi vend, et taksojuhid kes cng passatitega siin sõidavad ei tee seda kuna gaasiga odavam ja siis pihustite eluiga ka lühike. Lpg vähemalt on see, et iga käevitus ja külm käevitus töötab auto nagunii bensiini pealt, et siis ei pea päris paagitäitega siin arvestama seda. Õlivahetus muidugi tihedamini kui muidu.


kenkaljas - 24.08.20 12:45

Tsitaat:
Algselt postitas: kuno666
Cng autoga peaks ju sõitma 3 gaasi vahele ühe paagi täielikult lõpuni. Seda rääkis ka pärnus gaasi vend, et taksojuhid kes cng passatitega siin sõidavad ei tee seda kuna gaasiga odavam ja siis pihustite eluiga ka lühike. Lpg vähemalt on see, et iga käevitus ja külm käevitus töötab auto nagunii bensiini pealt, et siis ei pea päris paagitäitega siin arvestama seda. Õlivahetus muidugi tihedamini kui muidu.


Meil endal käib arvestus 0,5 bensiinipaagi vastu. Rohkem paaki ei tangi, et kütus ära ei liisuks. Bensiiniga sõidab ennem ikka punasesse ära ja siis alles tankima. Aga jah seda 3+1 või ka 3+0,5 paagi reeglit pole me praktiseeriunud. Keegi targem kirjutas, rääkis et käredama külma puhul, gaasi ei tulegi peale. Olgu seda gaasipaagis palju tahes, sõidab auto tõsiselt külma ilmaga bensiini peal. Ka seda külma talve kogemust mul pole võtta.


Xen0n - 24.08.20 13:00

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: kuno666
Cng autoga peaks ju sõitma 3 gaasi vahele ühe paagi täielikult lõpuni. Seda rääkis ka pärnus gaasi vend, et taksojuhid kes cng passatitega siin sõidavad ei tee seda kuna gaasiga odavam ja siis pihustite eluiga ka lühike. Lpg vähemalt on see, et iga käevitus ja külm käevitus töötab auto nagunii bensiini pealt, et siis ei pea päris paagitäitega siin arvestama seda. Õlivahetus muidugi tihedamini kui muidu.


Meil endal käib arvestus 0,5 bensiinipaagi vastu. Rohkem paaki ei tarbi, et kütus ära ei liiskuks. Bensiini sõidab punasesse ja siis jälle tankima. Aga jah seda 3+1 või ka 3+0,5 paagi reeglit pole me praktiseeriunud. Keegi targem kirjutas, rääkis et käredama külma puhul, gaasi ei tulegi peale. Olgu seda gaasipaagis palju tahes, sõidab auto tõsiselt külma ilmaga bensiini peal. Ka seda külma talve kogemust mul pole võtta.

Ilmselt see tark inimene kes seda juttu rääkis, ei tee LPG ja CNG gaasil vahet.
Sõidab ka -25 külmaga gaasi pealt väga hästi. Külma käivitusega lihtsalt esimesed paar kilomeetrit sõidab bensuga.


kenkaljas - 04.06.21 12:31

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
... aasta alguses läks A3-l tööle mootori signaaltuli. Kuus kuud hiljem on veel diagnostika ja analüüs täies hoos, ja hetkel tundub et "kurjajuur" on see sama Audi Drive Select featuur. Efficiency mode ´s auto mootor lihtsalt "sureb" ja "poob" ennast ära.

Forss pani talvel esmase diagnostika põhjal paika, et vahetada tuleb CNG pihustid: Kütus on mootori jaoks siis lihtsalt liialt rikka seguga. Forss-i sõnul on see ka põhjus miks paljud auto omanikud sõidavad ringi põleva mootoritulega. Teenindus tõstis väidetavalt süütepoole ja küünlad ringi. Paremaks see asja ei teinud. Hetkel toona suuremat puterdamist mootoris ei olnud ja asi piirduski mootoritulega armatuuris. Sealt edasi sai margi esindusse mindud. Põlemishäired jah, aga Forss ei kasutanud diagnostikaks ODISt, millega saab läbida tehase poolt juhitud veaotsingu ja tulemused tulevad online. Revali diagnostika kokkuvõte oli hoopis teine: lamda vahetus on vaja teha.

Tööde käigus tuli välja veel, et ajalugu kontrollides on 60.000 hoolduses on pandud 1,4 103kw mootori küünlad. Seega polnud autol Saksast tulles siis üldsegi g-troni küünlad peal. Samuti tekkis kahtlus kas ja mida Forss tööde käigus tegelikult tegi. Nimelt Revali sõnul polnud neid küünlaid küll hiljuti lahti keeratud. Tuli jõudu kasutada ;) Gaasi süütamisel võisidki küünlad vananedes aegajalt hätta jääda. Lambda ajab ka rumalaks oma põlemishäiretega.

Peale jaani läks aga mootorituli uuesti põlema. Sai siis Revalis Audile juhtmed külge ühendatud ja kogu vealogi "targemateni" saadetud analüüsiks. Kuna peres kasutab A3-e mitu inimest, siis varasema mustri põhjal tekkis idee ning siis sai otsustatud, et edaspidi on Audi Drive Select mode vaikimisi kõik muu v.a. Efficiency. Kuu aja jooksul mootori tuli ei ole süttinud. Efficiency mode ei ole kasutatud ;(

Konsulteerides Revaliga, otsustasime nüüd uuesti proovida Efficiency mode. See on taas vaike seadistusena peal. Hetkel auto mootor hingab kenasti ... ... oleme Efficiency mode´s.



Aasta hiljem töötab auto mootor laitmatult. Oleme jälginud põhimõtet, et ennem gaasi tankimist, siis nii sõidame kui ka käivitame autot korduvalt benaga, et siis kõik gaasi aurud ära põletada. Autol on sisse kodeeritud, et teatud kogust gaasi hoitakse justkui varuks. Teisisõnu gaas saab sõiduajal küll otsa, kuid järgmisel käivitamisel on taas leitud auto avarustest gaasi ja nii võib siis paar korda juhtuda, ennem kui lõpuks auto käivitub ja ka sõidab ainult benaga. Siis on lõplikult selge, et kõik gaasi aurud on põletatud. ;)

Vaike valik on siis Audi Drive Select ´is siis Efficiency mode.


jx - 08.06.21 11:22

Kas peale gaasi tankimist auto käivitib gaasi või bensiini pealt?


kenkaljas - 09.06.21 06:15

Tsitaat:
Algselt postitas: jx
Kas peale gaasi tankimist auto käivitib gaasi või bensiini pealt?


Tehase seadistus on nii, et kui paagis on kasvõi gaasi auru, siis peale tankimist läheb auto käima bena pealt. Kui aga paak on sõidetud tühjemast tühjemaks, siis käivitub auto jällegi gaasi pealt. Kas sul ei muster siis selline?


jx - 09.06.21 07:55

Meie masin käivitub samuti iga kord gaasiga, v.a kui just tankisid gaasi või väljas on külmem kui -15 kraadi. Kui gaas otsa saab näidikute järgi, siis ca 10km saab gaasiga lisaks sõita. Peale seda distantsi hakkab sõidu ajal mängima: gaas- bensiin- gaas jne seni kuni gaas lõplikult otsas. Kas sul sedasi ei tee?

Üldjuhul oleme alati tankima läinud kui gaas hakkab otsa saama (range ca 20-0km), lähim tankla 20km kaugusel Võrus kuigi planeerime Tartus tankimisi.

Ääremärkusena olen täheldanud sõidu ajal bensiini peale ümber lülitamist kui auto täis või koorem taga ning siis kiirendad suuremasse mäkke või teed väledama möödasõidu.

Sõidame vaikimisi Comfort mode režiimis.


kenkaljas - 10.06.21 07:16

Tsitaat:
Algselt postitas: jx
Meie masin käivitub samuti iga kord gaasiga, v.a kui just tankisid gaasi või väljas on külmem kui -15 kraadi. Kui gaas otsa saab näidikute järgi, siis ca 10km saab gaasiga lisaks sõita. Peale seda distantsi hakkab sõidu ajal mängima: gaas- bensiin- gaas jne seni kuni gaas lõplikult otsas. Kas sul sedasi ei tee?

Üldjuhul oleme alati tankima läinud kui gaas hakkab otsa saama (range ca 20-0km), lähim tankla 20km kaugusel Võrus kuigi planeerime Tartus tankimisi.

Ääremärkusena olen täheldanud sõidu ajal bensiini peale ümber lülitamist kui auto täis või koorem taga ning siis kiirendad suuremasse mäkke või teed väledama möödasõidu.

Sõidame vaikimisi Comfort mode režiimis.


G-tron on pere teine auto, mis sõidab eeskätt linnas. Nii sai valitud peamiseks sõidu režiimiks Efficiency mode. Esimesel kasutus aastal sai sama mustrit kasutatud - Nii kui kütuse signaaltuli armatuuri süttis, sai mindud tankima. Teisisõnu bena kasutuseni auto tegelikkuses ei jõudnudki, v.a. siis peale vahetut tankimist kui auto läbis esimesi kilomeetreid. Jah, ja need paar korda kui sai siis Eestis ringi vuratud ja gaas lõppes otsa, ning auto lülitus ümber benale.

Efficiency mode ei ole ma täheldanud veel, et külmaga, mäkke tõusul või ka kiirendamisel lükkaks auto ennast bena peale. Isegi seda kui auto on olnud minu tallata ja valikus on olnud Dynamic mode näiteks. Ei oska seda kommenteerida.


Esimese aasta muster aga muutus veidi peale seda kui siis lamdasond andis otsad. Minu järeldus on, et Efficiency mode on kõik nii maha keeratud, et auto mootor lihtsalt "sureb" ja "poob" ennast üles. Näiteks juhtub aeg-ajalt seda et auto ei saa aru, et juht vajutab gaasi. Talle palju tahad, temale see kohele ei jõua lihtsalt. Ainus lahendus on lükata S-tronic kast Sport /Dynamic mode. See äratab surnud looma üles ja kõik on vanaviis. Rääkimata siis gaasi põlemisel tekkivast kondents aurudest. Olles ise nüüd juba 15+ aastat gaasikatlaga kodus elanud, näen ju igapäevaselt milline auru pahvakas katlas välja lööb kui vett soendatakse. Mis seal autos siis teisiti peaks olema?!

Jah, meil on sama muster, et gaasi lõppemisel signaaltule järgi hakkab sõidu ajal mängima gaas - bena - gaas. Aga ma olen täheldanud, et ka kui sõidu lõpp on olnud benaga, siis käivitamisel võib auto leida enda süsteemidest veel ikkagi gaasi aurud üles, ning esimesed kilomeetrid vurada ilma benata. Tankima lähme täna alles siis kui ka käivitamise järgselt on ainus bena kasutusel. Nii vähemalt on mingigi kuumus süsteemi tagatud, et võimalikud kondents auru jäägid välja põletada.

Midagi nagu diisliga sõites, kus kõiksugu filtrid tuleb lihtsalt ise tahmast lahti põletada. Et, mitte mulle ei meeldiks kõrgetel pööretel sõita, või siis suurema väändemomendiga, aga tootja ise on ju ehitanud sellised pillid, mis lausa nõuvada kuuma andmist. ;)


kenkaljas - 15.09.21 15:12

2014. aasta autol "lendas" siis 130 tuhande pealt mehatroonika plokk. Mõeldud tehtud. Sai otsustatud, et ei hakka parandama. Ostab uue ploki 7 aastat "noorele" autole. CNG autode tulevik ei paista nii tume ja pime, kui diisli oma ;)

Vana surnud plokk aga otsib nüüd uut elu. Panin varuosa müügikuulutuse üles. Kas keegi teab kedagi, kes Eestis sellise kraami vastu huvi tunneb?


jx - 15.09.21 15:16

Millised olid sümptomid enne vahetamist?


ktforex11 - 16.09.21 04:38

Kui tihti sellel käigukastil üldse hooldust peaks tegema? Mis antud töö maksumus oli?


kenkaljas - 16.09.21 05:13

Tsitaat:
Algselt postitas: jx
Millised olid sümptomid enne vahetamist?


Ei lülitanud käiku sisse. Aga ega seal mingit mustrit polnudki. Harva. Ning siis lihtsalt jäigi käik tulemata. Ekraanile viskas veateate ka lõpuks. ;)


kenkaljas - 16.09.21 05:18

Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Kui tihti sellel käigukastil üldse hooldust peaks tegema? Mis antud töö maksumus oli?


See on nn "märg" kast, millele on mõeldud õlivahetus. Keegi "targem" võib öelda, kas välp oli nüüd 30 või 60 tuhat. Auto annab ise märku kui on aeg, minna hooldusesse. Tööhind ja kulu on marginaalne.


Parandatud tekst. Info lahti kirjutatud selles foorumis.

Antud Audi A3 8V CNG mudelil puudub käigukastis õlifilter ja õlivann.
Tegemist on kinnise kuiva siduriga DSG käigukastiga, kus saab õli vahetada vaid kahes sektsioonis: diferentsiaalis ja mehhatroonikaplokis.

Käigukasti tootja soovitab teha õlivahetust iga 50 000 - 60 000km tagant.


ktforex11 - 16.09.21 06:38

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Kui tihti sellel käigukastil üldse hooldust peaks tegema? Mis antud töö maksumus oli?


See on nn "märg" kast, millele on mõeldud õlivahetus. Keegi "targem" võib öelda, kas välp oli nüüd 30 või 60 tuhat. Auto annab ise märku kui on aeg, minna hooldusesse. Tööhind ja kulu on marginaalne.


Tegu peaks olema ikkagi "Dry clutch" 7 käiguga DQ200 mudeliga mis nii öelda on "hooldusvaba" koos "lifetime" hüdraulikaõliga (Vähemalt minu G-tronil nii on). Märg kast peaks olema võimsamatel masinatel millel väänet rohkem kui 250nm. Esindus (Reval ega Aasta Auto) seda konkreetset isendit kahjuks ei hoolda. Kuid tean, et hõbenooles ja osades töökojades veel vajadusel seda tehakse.

Mõtlesin pigem mis oli antud mehatroonika vahetamise hind koos uue osaga Hõbenooles.


kenkaljas - 16.09.21 08:29

Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Kui tihti sellel käigukastil üldse hooldust peaks tegema? Mis antud töö maksumus oli?


See on nn "märg" kast, millele on mõeldud õlivahetus. Keegi "targem" võib öelda, kas välp oli nüüd 30 või 60 tuhat. Auto annab ise märku kui on aeg, minna hooldusesse. Tööhind ja kulu on marginaalne.


Tegu peaks olema ikkagi "Dry clutch" 7 käiguga DQ200 mudeliga mis nii öelda on "hooldusvaba" koos "lifetime" hüdraulikaõliga (Vähemalt minu G-tronil nii on). Märg kast peaks olema võimsamatel masinatel millel väänet rohkem kui 250nm. Esindus (Reval ega Aasta Auto) seda konkreetset isendit kahjuks ei hoolda. Kuid tean, et hõbenooles ja osades töökojades veel vajadusel seda tehakse.

Mõtlesin pigem mis oli antud mehatroonika vahetamise hind koos uue osaga Hõbenooles.


OK. Siis olen mina saanud valesti asjadest aru. Kui käigukasti mehaanilise osa õli vahetus ei tähenda "märga" kasti, siis nii on. ;) Tootekood on 0AM325025M. Ning koju kaasa võetud vana detail on õline.


Teine teema on aga kuidas defineerida "hooldusvaba" ja "lifetime". Eriti siis meie kliimavööndis, kus suvise ja talvise temp. erisused on äärmuslikus olukorras 60C. Seega ei saa seda olukorda võrrelda kohaga kus nimetatud kõikumine on pigem marginaalne. Võtame näiteks eelmine pere väike auto Audi A2, millel puudus mootoririhma hooldusvälp. Mitte et see nüüd oleks olnud lifetime, aga jah. Juurde saab lugeda 3. lehelt

See nali läks rahakotile maksma alla 2K. Auto turuväärtus on 15+ raha. Nii, et ega siin teiste head valikut ju laual ei olnud. Auto peab ju kunagi ka järelturult uue omaniku leidma.


Typhome - 16.09.21 09:06

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Teine teema on aga kuidas defineerida "hooldusvaba" ja "lifetime".

https://www.hobenool.eu/mis-konkreetset-kasu-ma-saan-kui-ma-oli-vahetan-vs-ei-vaheta/


jx - 16.09.21 12:48

Enda masinat ostes sai uuritud hooldusi ja soovitatakse vahetada sellel kastil 60 000 tagant. Ise võtan selle teist korda ette lähiajal. Märg vs kuiv tähendab kas sidur on õlis ja kas kastil on õlifilter. Enda masinal samuti kuiv kast ja selle iseärasuseks on kahe õli olemasolu. Mehatroonikal on mineraal õli ehk roheline ja kastis endas tavaline kasti õli. Esimese vahetuse tegin 86 000 pealt ja õli sillerdas tänu alumiiniumi purule. Seda polnud palju kuid nähtav. Saame varsti teada milline on nüüd peale vahetust. Mehatroonika õli oli must mitte roheline.

Youtube ja google annab hulga näiteid, mille abil ise sai tehtud.


ktforex11 - 16.09.21 13:05

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: ktforex11
Kui tihti sellel käigukastil üldse hooldust peaks tegema? Mis antud töö maksumus oli?


See on nn "märg" kast, millele on mõeldud õlivahetus. Keegi "targem" võib öelda, kas välp oli nüüd 30 või 60 tuhat. Auto annab ise märku kui on aeg, minna hooldusesse. Tööhind ja kulu on marginaalne.


Tegu peaks olema ikkagi "Dry clutch" 7 käiguga DQ200 mudeliga mis nii öelda on "hooldusvaba" koos "lifetime" hüdraulikaõliga (Vähemalt minu G-tronil nii on). Märg kast peaks olema võimsamatel masinatel millel väänet rohkem kui 250nm. Esindus (Reval ega Aasta Auto) seda konkreetset isendit kahjuks ei hoolda. Kuid tean, et hõbenooles ja osades töökojades veel vajadusel seda tehakse.

Mõtlesin pigem mis oli antud mehatroonika vahetamise hind koos uue osaga Hõbenooles.


OK. Siis olen mina saanud valesti asjadest aru. Kui käigukasti mehaanilise osa õli vahetus ei tähenda "märga" kasti, siis nii on. ;) Tootekood on 0AM325025M. Ning koju kaasa võetud vana detail on õline.

https://live.staticflickr.com/65535/51477819817_d269615108_c.jpg
https://live.staticflickr.com/65535/51478600761_4452d3580f_c.jpg

Teine teema on aga kuidas defineerida "hooldusvaba" ja "lifetime". Eriti siis meie kliimavööndis, kus suvise ja talvise temp. erisused on äärmuslikus olukorras 60C. Seega ei saa seda olukorda võrrelda kohaga kus nimetatud kõikumine on pigem marginaalne. Võtame näiteks eelmine pere väike auto Audi A2, millel puudus mootoririhma hooldusvälp. Mitte et see nüüd oleks olnud lifetime, aga jah. Juurde saab lugeda 3. lehelt

See nali läks rahakotile maksma alla 2K. Auto turuväärtus on 15+ raha. Nii, et ega siin teiste head valikut ju laual ei olnud. Auto peab ju kunagi ka järelturult uue omaniku leidma.


Aitäh info eest. Arusaadav valik igaljuhul. Kas antud riket oleks saanud üldse parandada?
Üldiselt me räägime samast asjast tegelikult, käigud ja hüdraulika on jah neil kõik õlis. Ma ei ütle, et ma mingi spets olen ja kindlalt tean aga minu teada märg kast tähendab ikkagi kas sidur on õlis või mitte. Ma algul lihtsalt arvasin, et mõtled sul S-tronic millel wet clutch ja tehaksegi hooldust iga 60.000km järel ka esinduses. Kahjuks sellel kastil pole hooldust ette nähtud, mis tähendab et selle hooldus jääb inimese südametunnistusele.

Eks paljudel tänapäeva autode eeldatav "lifetime" eluiga ongi kahjuks loetud seal 250.000km - tarbimisühiskonna värk.

https://www.youtube.com/watch?v=wxauAw_AuAo üks hea video ka.


kenkaljas - 08.10.21 11:34

Aeg on teha kokkuvõte. ;) Ehk kuidas siis on läinud tehase CNG autoga senised 3 aastat.


Gaasi poolelt vaadates, on siis vajanud planeerimist ikkagi tankimine. Kuigi sisepõlemismootoritest kulub mootori töötamiseks gaasi kõige vähem, siis ikkagi väikese paagiga (15kg) kaugele ei sõida. Meie perele väga suurt ja ebameeldivat üleminekut tegelikut ei tulnudki, sest varasemalt oli pere teine auto samuti väike ja olematu benapaagiga (40L) Audi A2. Toona sai linnasõitude jaoks käidud tankimas korra 2 nädala tagant.

Rusika reegel on, et alati väljasõites asulast, on mõistlik paak tõmmata pilgeni täis. Kuigi esialgu võib näidik ühes kompuutriga anda viisakaid lubadusi läbisõidu ja kestvuse osas, siis reaalsus on, et elu mängib ikkagi vingerpusse. Kas siis sattub istme ja rooli vahele raskemajalaga päkapikk, kes leiab üles S-tronic kasti, või lihtsalt unustad ennast Liivimaale kruiisima, siis lõpp on ikkagi üks - alles jäävad ainult aurud. Mitte, et benaga ei võiks sõita, aga jah. Senine läbisõit linnaautona tähendab siis ikkagi korra nädalas tankla külastust. Või siis linnade vahel pendeldades, on tankla külastus "must be". Oleks siis neid CNG tanklaid meil siis nii et võta üht ja viska teist, aga seda ju ei ole.


Audi A3 poolt vaadates siis kolmanda põlvkonna (8V) teise ringi auto omamist, siis kokkuvõte oleks järgmine. Auto sai soetatud Saksast läbisõiduga u100 tuhat. Läbi nende aastate on juurde kerinud u40 tuhat ehk siis selline pigem tagasihoidlik väiksem läbisõit. Selle aja jooksul on ära surnud huvitavamatest ja kulukamatest detailidest siis

- tankimisluugi avamismootor 116 tuhade juures
- lambdasond 116 tuhade juures
- kliimaradikas samuti 116 tuhade juures
- mehatroonikaplokk 137 tuhande juures


Kevadeks ´22 on auto 7.5 aastat vana. Esimene noorus on läbi. Odomeeter näitab 140+ tuhat


walkman - 08.10.21 11:42

Vaadates tänast cng hinda siis vist nii odav enam pole ?



Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Aeg on teha kokkuvõte. ;) Ehk kuidas siis on läinud tehase CNG autoga senised 3 aastat.


Gaasi poolelt vaadates, on siis vajanud planeerimist ikkagi tankimine. Kuigi sisepõlemismootoritest kulub mootori töötamiseks gaasi kõige vähem, siis ikkagi väikese paagiga (15kg) kaugele ei sõida. Meie perele väga suur ja ebameeldivat üleminekut tegelikut ei tulnudki, sest varasemalt oli pere teine auto samuti väike ja olematu benapaagiga (40L) Audi A2. Toona sai linnasõitude jaoks käidud tankimas korra 2 nädala tagant.

Rusika reegel on, et alati väljasõites asulast, on mõistlik paak tõmmata pilgeni täis. Kuigi esialgu võib näidik ühes kompuutriga anda viisakaid lubadusi läbisõidu ja kestvuse osas, siis reaalsus on, et elu mängib ikkagi vingerpusse. Kas siis sattub istme ja rooli vahele raskemajalaga päkapikk, kes leiab üles S-tronic kasti, või lihtsalt unustad ennast Liivimaale kruiisima, siis lõpp on ikkagi üks - alles jäävad ainult aurud. Mitte, et benaga ei võiks sõita, aga jah. Senine läbisõit linnaautona tähendab siis ikkagi korra nädalas tankla külastust. Või siis linnade vahel pendeldades, on tankla külastus "must be". Oleks siis neid CNG tanklaid meil siis nii et võta üht ja viska teist, aga seda ju ei ole.


Audi A3 poolt vaadates siis kolmanda põlvkonna (8V) teise ringi auto omamist, siis kokkuvõte oleks järgmine. Auto sai soetatud Saksast läbisõiduga u100 tuhat. Läbi nende aastate on juurde kerinud u40 tuhat ehk siis selline pigem tagasihoidlik väiksem läbisõit. Selle aja jooksul on ära surnud huvitavamatest ja kulukamatest detailidest siis

- tankimisluugi avamismootor 116 tuhade juures
- lambdasond 116 tuhade juures
- kliimaradikas samuti 116 tuhade juures
- mehatroonikaplokk 137 tuhande juures


Kevadeks ´22 on auto 7.5 aastat vana. Esimene noorus on läbi. Odomeeter näitab 140+ tuhat


jx - 08.10.21 14:30

Kui keskmine kulu on 4,0kg/100km kohta siis veel on soodsam kui muud kütused v.a elekter.


kenkaljas - 08.12.21 07:42

Tsitaat:
Algselt postitas: Xen0n
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: kuno666
Cng autoga peaks ju sõitma 3 gaasi vahele ühe paagi täielikult lõpuni. Seda rääkis ka pärnus gaasi vend, et taksojuhid kes cng passatitega siin sõidavad ei tee seda kuna gaasiga odavam ja siis pihustite eluiga ka lühike. Lpg vähemalt on see, et iga käevitus ja külm käevitus töötab auto nagunii bensiini pealt, et siis ei pea päris paagitäitega siin arvestama seda. Õlivahetus muidugi tihedamini kui muidu.


Meil endal käib arvestus 0,5 bensiinipaagi vastu. Rohkem paaki ei tarbi, et kütus ära ei liiskuks. Bensiini sõidab punasesse ja siis jälle tankima. Aga jah seda 3+1 või ka 3+0,5 paagi reeglit pole me praktiseeriunud. Keegi targem kirjutas, rääkis et käredama külma puhul, gaasi ei tulegi peale. Olgu seda gaasipaagis palju tahes, sõidab auto tõsiselt külma ilmaga bensiini peal. Ka seda külma talve kogemust mul pole võtta.

Ilmselt see tark inimene kes seda juttu rääkis, ei tee LPG ja CNG gaasil vahet.
Sõidab ka -25 külmaga gaasi pealt väga hästi. Külma käivitusega lihtsalt esimesed paar kilomeetrit sõidab bensuga.


Jah, Nüüd ka see talv sai täheldatud, et kui auto on maja ees olnud päev paar ja väljas käristab külma korralikult, on käivitus ja esimesed kilomeetrid benaga. Sealt edasi aga CNG.


jx - 08.12.21 08:37

Kas suurema külmaga tee peal lülitab sõidu ajal ka bensiini peale? Enda masin teeb sedasi kui käru taga või järsemalt kiirendades külmaga.


kenkaljas - 09.12.21 07:50

Tsitaat:
Algselt postitas: jx
Kas suurema külmaga tee peal lülitab sõidu ajal ka bensiini peale? Enda masin teeb sedasi kui käru taga või järsemalt kiirendades külmaga.
Ei tee sedasi. Käru küll ei vea, aga kiirendatud saab nii ühes kui teises režiimis ja siis on ikka CNG põlemine ...


kenkaljas - 21.02.22 06:55

Selle talvega lõpetas MMI* heli edastamise - Raadio ei mängi. Kõik muu jällegi MMI osas töötab vigadeta.

Esmalt käis auto Forss diagnostiku juures. Nende tagasiside on, et heli puudumise vea kohta on TPI mis ütleb, et MMI juhtploki sees on külmjooted ja käsib juhtploki vahetada. Ise proovisin kindluse mõttes veel üle ka MMI taaskäivitust. Aga tulemust see ei toonud. Audi foorumit lugedes saan aru, et probleem võib olla seotud ka helivõimendiga.

Varasemalt oli nii, et aeg-ajal raadio mängis. Mingit mustrit aga ei olnud. Kord heli tuli ja siis jällegi läks. Probleemi algus faasis võis täheldada raadios heli ragisemist.


Kas on kellelgi analoogset muret olnud ja leidnud alternatiivse lahenduse, kui OE vahetuse teed läinud. Ma saan aru, et koos korpusega tähendaks juhtploki vahetus suurusjärgus 5.000,- kulu ;)


prj - 21.02.22 11:13

Kui on külmjooted, siis tuleb üle joota või plokk välja vahetada. Omaette küsimus kus need külmjooted on, kui mingisuguse BGA kiibi all, siis on asi veidi nutusem.
5000 tundub ulmevaldkond, aga järgi ka ei saa vaadata, sest oled hoolega auto numbrid ära tsenseerinud.


kenkaljas - 21.02.22 13:26

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Kui on külmjooted, siis tuleb üle joota või plokk välja vahetada. Omaette küsimus kus need külmjooted on, kui mingisuguse BGA kiibi all, siis on asi veidi nutusem.
5000 tundub ulmevaldkond, aga järgi ka ei saa vaadata, sest oled hoolega auto numbrid ära tsenseerinud.


WAUZZZ8V8EA146789


prj - 21.02.22 15:17

Vahetusfondiga näitab 3.4k, suht krõbe.
Aga neid remonditakse ka.

Samas, kasutatud kujul algavad allegros hinnad 220-st eurost, siin 680 eurone täiskomplekt (F koodiga uuem variant):
https://allegro.pl/oferta/audi-a3-8v-nawigacja-mib-mib-sim-8v0035035-komplet-11827952221
Veel üks (A lõpuga peaks ka sobima, aga F on uuem kood, mis ilmselt parandatud):
https://allegro.pl/oferta/nawigacja-navi-mmi-audi-a3-8v-komplet-8v0035035a-10698069981
Kuigi jah, võimalik, et kasutatud kontrolleril võib sama asi ilmneda.


jx - 21.02.22 17:20

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Vahetusfondiga näitab 3.4k, suht krõbe.
Aga neid remonditakse ka.

Samas, kasutatud kujul algavad allegros hinnad 220-st eurost, siin 680 eurone täiskomplekt (F koodiga uuem variant):
https://allegro.pl/oferta/audi-a3-8v-nawigacja-mib-mib-sim-8v0035035-komplet-11827952221
Veel üks (A lõpuga peaks ka sobima, aga F on uuem kood, mis ilmselt parandatud):
https://allegro.pl/oferta/nawigacja-navi-mmi-audi-a3-8v-komplet-8v0035035a-10698069981
Kuigi jah, võimalik, et kasutatud kontrolleril võib sama asi ilmneda.


Huvitav kas see viimane hakkab lihtsalt tööle kui asendada ilma navita versiooni asemele?


prj - 22.02.22 12:31

Selle koha pealt minul kogemus puudub.

Vaatasin, mis teemaalgatajal VIN koodi järgi käib.
Praegu pakub kas AX, F või FX. See tähendab, et ilmselt tehasest oli A lõpuga ning F on parandatud versioon (AX ümbertöödeldud parandatud versioon).

Aga ilmselt on võimalik tööle panna, sest miks muidu poolakad müüvad täiskomplekti?
Kuigi mina võtaks selle esimese F lõpuga, sest seal ilmselt ei esine enam külmjoote probleemi.
Esimesel tundub, et on rohkem asju kaasas ka - navi antenn ja displei...


kenkaljas - 23.02.22 11:53

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Selle koha pealt minul kogemus puudub.

Vaatasin, mis teemaalgatajal VIN koodi järgi käib.
Praegu pakub kas AX, F või FX. See tähendab, et ilmselt tehasest oli A lõpuga ning F on parandatud versioon (AX ümbertöödeldud parandatud versioon).

Aga ilmselt on võimalik tööle panna, sest miks muidu poolakad müüvad täiskomplekti?
Kuigi mina võtaks selle esimese F lõpuga, sest seal ilmselt ei esine enam külmjoote probleemi.
Esimesel tundub, et on rohkem asju kaasas ka - navi antenn ja displei...


Täna võtab juhtploki välja (https://youtu.be/SJ2qmpQ6qMw), ning läheb spetsialisti juurde remonti. Alustame nende sammudega ja siis töö käigus on selge, kas ja mida tuleb korda teha/ välja vahetada.


siLc - 24.02.22 08:05

Iga MIB juhtblokk on tehasest seotud konkreetse autoga ning niisama teist asemele ei pane. Nüüdseks on MIB1/MIB2 suht lahti häkitud ja vahetus on võimalik sellist teenust osutavate tegelaste kaudu. Kui vaja, siis LeVWfreaksist tasub küsida.


prj - 24.02.22 21:45

Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
Iga MIB juhtblokk on tehasest seotud konkreetse autoga ning niisama teist asemele ei pane. Nüüdseks on MIB1/MIB2 suht lahti häkitud ja vahetus on võimalik sellist teenust osutavate tegelaste kaudu. Kui vaja, siis LeVWfreaksist tasub küsida.

Component protection on olnud juba C6 kerest alates, alles nüüd avastasid?
Ei ole mingit probleemi seda maha võtta.

Aga eks loodame, et saad korda selle. Mõlemal juhul saab asja palju soodsamalt lahendada, kui välja käidud "5k".


siLc - 28.02.22 16:14

Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
Iga MIB juhtblokk on tehasest seotud konkreetse autoga ning niisama teist asemele ei pane. Nüüdseks on MIB1/MIB2 suht lahti häkitud ja vahetus on võimalik sellist teenust osutavate tegelaste kaudu. Kui vaja, siis LeVWfreaksist tasub küsida.

Component protection on olnud juba C6 kerest alates, alles nüüd avastasid?
Ei ole mingit probleemi seda maha võtta.

Aga eks loodame, et saad korda selle. Mõlemal juhul saab asja palju soodsamalt lahendada, kui välja käidud "5k".

Ei avastanud, aga volksumehe vaatevinklist on CP teemaks alles alates A3 8V sõsarast Golf 7-st.


kenkaljas - 07.03.22 06:47

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Selle koha pealt minul kogemus puudub.

Vaatasin, mis teemaalgatajal VIN koodi järgi käib.
Praegu pakub kas AX, F või FX. See tähendab, et ilmselt tehasest oli A lõpuga ning F on parandatud versioon (AX ümbertöödeldud parandatud versioon).

Aga ilmselt on võimalik tööle panna, sest miks muidu poolakad müüvad täiskomplekti?
Kuigi mina võtaks selle esimese F lõpuga, sest seal ilmselt ei esine enam külmjoote probleemi.
Esimesel tundub, et on rohkem asju kaasas ka - navi antenn ja displei...


Täna võtab juhtploki välja (https://youtu.be/SJ2qmpQ6qMw), ning läheb spetsialisti juurde remonti. Alustame nende sammudega ja siis töö käigus on selge, kas ja mida tuleb korda teha/ välja vahetada.


Veidi kuuma ja häid sõnu. Täpselt nii palju oli spetsialistil vaja teha, et heli tuleks tagasi. Eile sai juhtplokk taasühendatud. Nüüd jääb siis oodata "vaikust".


rs156 - 07.03.22 12:04

Kas öeldi, kus ühendustega probleeme oli - pigem tavalised jooted või mõni keerulisem juhtplaat, mida koduste vahenditega korda ei saa (IC Ball grid array jms) ?


kenkaljas - 19.04.22 08:41

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
... aasta alguses läks A3-l tööle mootori signaaltuli. Kuus kuud hiljem on veel diagnostika ja analüüs täies hoos, ja hetkel tundub et "kurjajuur" on see sama Audi Drive Select featuur. Efficiency mode ´s auto mootor lihtsalt "sureb" ja "poob" ennast ära.

Forss pani talvel esmase diagnostika põhjal paika, et vahetada tuleb CNG pihustid ...



Aasta hiljem töötab auto mootor laitmatult. Oleme jälginud põhimõtet, et ennem gaasi tankimist, siis nii sõidame kui ka käivitame autot korduvalt benaga, et siis kõik gaasi aurud ära põletada. Autol on sisse kodeeritud, et teatud kogust gaasi hoitakse justkui varuks. Teisisõnu gaas saab sõiduajal küll otsa, kuid järgmisel käivitamisel on taas leitud auto avarustest gaasi ja nii võib siis paar korda juhtuda, ennem kui lõpuks auto käivitub ja ka sõidab ainult benaga. Siis on lõplikult selge, et kõik gaasi aurud on põletatud. ;)

Vaike valik on siis Audi Drive Select ´is siis Efficiency mode.



Kevadel ülevaatusele minnes sain tala - heitgaasi üle lubatud normi. Kuna mootorituli ei põlenud ega ka - töörežiim jukerdanud, otsustasin siin esmalt proovida niiskuse väljapõletamist/ peletamist, kui et alustada klaasmajas diagnostikaga.

Mõeldud tehtud, ning mõned bensiinipaagid hiljem on ka ülevaatus tehtud. Seekord aga sai ülevaatusele mindud nii, et paagis oli ainult bena. Ja näe imet, heitgaasi näitajad paremad kui kunagi varem. Et resümee on, et meie kliimas, kus öise ja päeva temperatuuri kõikumised on suure amplituudiga ning väikeautot kasutatakse valdavalt linna lühisõitudeks, ajab see kõik näitajad "punasesse". Elu on lill.


anduke88 - 20.04.22 08:56

CNG heitgaaside osas jonnimine nii naa. Passat õnneks TÜV kunagi ei olnud hädas CO näitudega. Aga imestan, et Audi CNG-del sellega muresid on.

Müüsin eelmisel kuul enda CNG passati maha, ei taha rohkem. Viimati sai kõik 4 bensiini pihustit vahetatud.
Suurema Audi kohta 4 kohalist arvet näha on okei, kuid mingi passati korral sellist näha on liig mis liig. See sai otsustavaks + kütuse hind.

TÜV osas, mis kõige parem, ma eelmisel nädalal kukkusin diisel C klassi mersuga tüv läbi (alles 2. tüv autoelu jooksul), sest CO oli paigast. Mõõdetud näit vs näit mille kordusel sai - erinevus oli 25 korda. See oli korralik üllatus. :o

Missest et 80% ajast sõidab see vaid maanteel. Käisin köhisin torud sport + seadetel puhtaks ja tund hiljem läbis tüv kenasti. Aga jah, märkega rikuti register ära.


kenkaljas - 20.04.22 12:48

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
CNG heitgaaside osas jonnimine nii naa. Passat õnneks TÜV kunagi ei olnud hädas CO näitudega. Aga imestan, et Audi CNG-del sellega muresid on.

Müüsin eelmisel kuul enda CNG passati maha, ei taha rohkem. Viimati sai kõik 4 bensiini pihustit vahetatud.
Suurema Audi kohta 4 kohalist arvet näha on okei, kuid mingi passati korral sellist näha on liig mis liig. See sai otsustavaks + kütuse hind.

TÜV osas, mis kõige parem, ma eelmisel nädalal kukkusin diisel C klassi mersuga tüv läbi (alles 2. tüv autoelu jooksul), sest CO oli paigast. Mõõdetud näit vs näit mille kordusel sai - erinevus oli 25 korda. See oli korralik üllatus. :o

Missest et 80% ajast sõidab see vaid maanteel. Käisin köhisin torud sport + seadetel puhtaks ja tund hiljem läbis tüv kenasti. Aga jah, märkega rikuti register ära.



Mis mind CNG tehaseaut juures kõnetas oli kahe erineva kütuse valiku võimalus. Ehk analoogne lahendus pistikhübriidile. Et siis sa ei ole seotud ainult ühe valikuga. Jah, täna on CNG hinnad laes, ja me sõidamegi benaga. Aga omades puhast bena, diisli või gaasi autot, sellist võimalust ju ei olekski et sa võid valida kütust vastavalt hinnale, tujule või ilmale näiteks.


prj - 20.04.22 22:09

Tsitaat:
Algselt postitas: anduke88
TÜV osas, mis kõige parem, ma eelmisel nädalal kukkusin diisel C klassi mersuga tüv läbi (alles 2. tüv autoelu jooksul), sest CO oli paigast. Mõõdetud näit vs näit mille kordusel sai - erinevus oli 25 korda. See oli korralik üllatus. :o

Diiselautodel ei mõõdeta CO-d.


kenkaljas - 28.06.23 12:55

Nii. Nüüd on ka see tehtud. Vastavalt Transpordiameti ettekirjutusele tuleb nende paakidega käija iga 2 aasta tagant kontrollis.


rass - 28.06.23 13:02

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Nii. Nüüd on ka see tehtud. Vastavalt Transpordiameti ettekirjutusele tuleb nende paakidega käija iga 2 aasta tagant kontrollis.


Kus teha lasid seda ja palju maksma läks?


kenkaljas - 29.06.23 13:06

Tsitaat:
Algselt postitas: rass
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Nii. Nüüd on ka see tehtud. Vastavalt Transpordiameti ettekirjutusele tuleb nende paakidega iga 2 aasta tagant kontroll teostada.


Kus teha lasid seda ja palju maksma läks?



Gaznet Tallinna töökojas Kristiines. Kontrolli oli u60,- ja "paberite vormistamine" samuti u50,-. Kokku 108,- raha.
Transpordiameti lehel on kirjas, millise margiga kuhu tuleb pöörduda. Kirjutasin ka klaasmajja, aga sealt keegi vastu ei kirjutanud.


siLc - 29.06.23 18:55

rass, A3 8V ja sõsarate teadmist pole mõtet Passatile üle kanda. Kontroll on kallim ja auto vanemast east tulenevalt lisakulutuste ilmnemine väga tõenäoline. Tasub kasvõi lugeda FB-s Metaaniautode klubi lehel vastavat lõnga.


rass - 30.06.23 09:03

Tsitaat:
Algselt postitas: siLc
rass, A3 8V ja sõsarate teadmist pole mõtet Passatile üle kanda. Kontroll on kallim ja auto vanemast east tulenevalt lisakulutuste ilmnemine väga tõenäoline. Tasub kasvõi lugeda FB-s Metaaniautode klubi lehel vastavat lõnga.


Seda ma kartsin... olen jah õudukaid lugenud. Mul muidugi WV poolt paagid vahetatud mõned aastad tagasi. Võiks eeldada, et kestavad veel. Aga jah olen mõelnud, et peaks vb oma gaasikad maha müüma - gaasi hinna ja muu keberniidi valguses ei ole enam see teema kuigivõrd erutav.


kenkaljas - 02.08.23 08:59

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
... aasta alguses läks A3-l tööle mootori signaaltuli. Kuus kuud hiljem on veel diagnostika ja analüüs täies hoos, ja hetkel tundub et "kurjajuur" on see sama Audi Drive Select featuur. Efficiency mode ´s auto mootor lihtsalt "sureb" ja "poob" ennast ära.

Forss pani talvel esmase diagnostika põhjal paika, et vahetada tuleb CNG pihustid: Kütus on mootori jaoks siis lihtsalt liialt rikka seguga. Forss-i sõnul on see ka põhjus miks paljud auto omanikud sõidavad ringi põleva mootoritulega. Teenindus tõstis väidetavalt süütepoole ja küünlad ringi. Paremaks see asja ei teinud. Hetkel toona suuremat puterdamist mootoris ei olnud ja asi piirduski mootoritulega armatuuris. Sealt edasi sai margi esindusse mindud. Põlemishäired jah, aga Forss ei kasutanud diagnostikaks ODISt, millega saab läbida tehase poolt juhitud veaotsingu ja tulemused tulevad online. Revali diagnostika kokkuvõte oli hoopis teine: lamda vahetus on vaja teha.

Tööde käigus tuli välja veel, et ajalugu kontrollides on 60.000 hoolduses on pandud 1,4 103kw mootori küünlad. Seega polnud autol Saksast tulles siis üldsegi g-troni küünlad peal. Samuti tekkis kahtlus kas ja mida Forss tööde käigus tegelikult tegi. Nimelt Revali sõnul polnud neid küünlaid küll hiljuti lahti keeratud. Tuli jõudu kasutada ;) Gaasi süütamisel võisidki küünlad vananedes aegajalt hätta jääda. Lambda ajab ka rumalaks oma põlemishäiretega.

Peale jaani läks aga mootorituli uuesti põlema. Sai siis Revalis Audile juhtmed külge ühendatud ja kogu vealogi "targemateni" saadetud analüüsiks. Kuna peres kasutab A3-e mitu inimest, siis varasema mustri põhjal tekkis idee ning siis sai otsustatud, et edaspidi on Audi Drive Select mode vaikimisi kõik muu v.a. Efficiency. Kuu aja jooksul mootori tuli ei ole süttinud. Efficiency mode ei ole kasutatud ;(

Konsulteerides Revaliga, otsustasime nüüd uuesti proovida Efficiency mode. See on taas vaike seadistusena peal. Hetkel auto mootor hingab kenasti ... ... oleme Efficiency mode´s.


Aasta hiljem töötab auto mootor laitmatult. Oleme jälginud põhimõtet, et ennem gaasi tankimist, siis nii sõidame kui ka käivitame autot korduvalt benaga, et siis kõik gaasi aurud ära põletada. Autol on sisse kodeeritud, et teatud kogust gaasi hoitakse justkui varuks. Teisisõnu gaas saab sõiduajal küll otsa, kuid järgmisel käivitamisel on taas leitud auto avarustest gaasi ja nii võib siis paar korda juhtuda, ennem kui lõpuks auto käivitub ja ka sõidab ainult benaga. Siis on lõplikult selge, et kõik gaasi aurud on põletatud. ;)

Vaike valik on siis Audi Drive Select ´is siis Efficiency mode.


Suvi 2023 ja ... ... ja mootori signaaltuli põleb jällegi.
Kuigi terve eelmise aasta (2022) sai sõidetud cng kõrgete hindade tõttu benaga, siis sellest kevadest oleme cng manu tagasi. Ning sõidu režiim on olnud Efficiency mode. See on siis esimene kord peale 3 aastat ja 40th km perioodi kui mootor annab endast uuesti märku.

Diagnostika tuvastas, et tagumine lambda on surnud.


kenkaljas - 17.10.23 09:01

Kokkuvõte, et kuidas on läinud VAG grupi tehase CNG autoga senised 5 aastat Eestimaa teedel.

Läbisõit on linnaautole omaselt mõõdukas. Kokku tuleb u50 tuhat kilomeetrit Harjumaa teid. Audi saab sügisel 2024 10. aastaseks ja ennustatav läbisõit on siis kokku 160 tuhat.
Suuremad ja kallimad remonttööd tuli teha peale 120 tuhande juures. Ning viimased paaril aastal ei ole Audi "üllatusi" pakkunud. Kui siis ainult seda, et seadused jõudsid järgi ja autole tuli teha nn gaasiülevaatus.

Tulevikku vaadates on vaja teha
:: DSG hooldus 180 tuhat
:: rihma, rullikute ja veepumba vahetus läbisõidul 220 tuhat | 13. aastat;

Kokkuvõttes Audi A3 nagu Audi A3 ikka. Hooldusekulu sõltub läbisõidust ja Audi vanusest. Ei midagi kosmilist.


margus - 17.10.23 11:20

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Kokkuvõte, et kuidas on läinud VAG grupi tehase CNG autoga senised 5 aastat Eestimaa teedel.

Läbisõit on linnaautole omaselt mõõdukas. Kokku tuleb u50 tuhat kilomeetrit Harjumaa teid. Audi saab sügisel 2024 10. aastaseks ja ennustatav läbisõit on siis kokku 160 tuhat.
Suuremad ja kallimad remonttööd tuli teha peale 120 tuhande juures. Ning viimased paaril aastal ei ole Audi "üllatusi" pakkunud. Kui siis ainult seda, et seadused jõudsid järgi ja autole tuli teha nn gaasiülevaatus.

Tulevikku vaadates on vaja teha
:: DSG hooldus 180 tuhat
:: rihma, rullikute ja veepumba vahetus läbisõidul 220 tuhat | 13. aastat;

Kokkuvõttes Audi A3 nagu Audi A3 ikka. Hooldusekulu sõltub läbisõidust ja Audi vanusest. Ei midagi kosmilist.


Kas mainitud DSG hoolduse all pead silmas nö. tavapärast õlivaehtust või midagi hoopiski muud?
Üldiselt peaksid ju väiksemate bensukate kastid olema nö. hooldevabad kuna sidurid ei tööta õli sees ning meh.plokk ei "määrdu" võrreldes tavapärast diislite märgade siduritega kastide.


mkb - 17.10.23 12:42

Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Kokkuvõte, et kuidas on läinud VAG grupi tehase CNG autoga senised 5 aastat Eestimaa teedel.

Kuidas sul see hooldusajalugu esimese postituse lõpus jookseb? Seal on juba 2024 aasta ammu käimas ja erinevaid remonttöid 160 000km juures tehtud.


kenkaljas - 18.10.23 07:46

Tsitaat:
Algselt postitas: margus
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Kokkuvõte, et kuidas on läinud VAG grupi tehase CNG autoga senised 5 aastat Eestimaa teedel.

Läbisõit on linnaautole omaselt mõõdukas. Kokku tuleb u50 tuhat kilomeetrit Harjumaa teid. Audi saab sügisel 2024 10. aastaseks ja ennustatav läbisõit on siis kokku 160 tuhat.
Suuremad ja kallimad remonttööd tuli teha peale 120 tuhande juures. Ning viimased paaril aastal ei ole Audi "üllatusi" pakkunud. Kui siis ainult seda, et seadused jõudsid järgi ja autole tuli teha nn gaasiülevaatus.

Tulevikku vaadates on vaja teha
:: DSG hooldus 180 tuhat
:: rihma, rullikute ja veepumba vahetus läbisõidul 220 tuhat | 13. aastat;

Kokkuvõttes Audi A3 nagu Audi A3 ikka. Hooldusekulu sõltub läbisõidust ja Audi vanusest. Ei midagi kosmilist.


Kas mainitud DSG hoolduse all pead silmas nö. tavapärast õlivaehtust või midagi hoopiski muud?
Üldiselt peaksid ju väiksemate bensukate kastid olema nö. hooldevabad kuna sidurid ei tööta õli sees ning meh.plokk ei "määrdu" võrreldes tavapärast diislite märgade siduritega kastide.


Jah, ma pean silmas tavapärast DQ200 kasti mehhatroonika õli G 004000M2 vahetust. Rohkem infot selles foorumis.
Nii on, et kuna see on väiksema jõudlusega Audi, siis on tegemist on kinnise kuiva siduriga DSG käigukastiga. Õli vahetatakse kahes sektsioonis: diferentsiaalis ja mehhatroonikaplokis.

Käigukasti tootja soovitab teha mehhatroonika õlivahetust iga 50 000 - 60 000km tagant. Kohalik Hõbenool 40 000km tagant.

Käigukasti mehhaanika õli G 052512A2 iga 100 000km läbimisel.


Ma isiklikult pooldan sagedasemat hooldust kahel põhjusel. Meie kliimavööndis on temperatuuri kõikumised suured. Teisalt kui Audit kasutada sihtotstarbeliselt, siis kõik komponendid väsivad ja kaotavad oma head omadused, sh vedelikud. Pealegi, mis siis ühe õli asendamise kulu on. Ei midagi hullu.

Audi hooldusajaloost ma ühtegi õli vahetust välja ei lugenud. Esimesena sai vahetatud 115 tuhande juures käigukasti mehhaanika õli. Aga läks siis ikkagi nii, et DSG mehhatroonika plokk suri ära 135 tuhande juures ning mehhatroonika õli vahetuseni ma ei jõudnudki ... ... Proovime siis nüüd veelgi heaperemehelikult Audit hooldada ja uuele omanikule elu valutumaks teha.


kenkaljas - 18.10.23 07:53

Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
Tsitaat:
Algselt postitas: kenkaljas
Kokkuvõte, et kuidas on läinud VAG grupi tehase CNG autoga senised 5 aastat Eestimaa teedel.

Kuidas sul see hooldusajalugu esimese postituse lõpus jookseb? Seal on juba 2024 aasta ammu käimas ja erinevaid remonttöid 160 000km juures tehtud.


Olles juba erinevaid teemasid teinud Audi Klubi foorumis, siis ... ... Audi A3 postitustega läks nii, et blogimine läks sellise tempoga käima, et nn päeviku koht jäigi kohe alguses tegemata. Nii oligi ainus võimalus võtta esimene nn sissejuhatav postitus ja selle jalusesse ehitada hoolduspäeviku sektsioon.


Jah, Erialaselt pean ma elama oma töödega tulevikus. Nii on see harjumus kandunud ka isiklikku ellu. Mis siis tuleb tänasest kolm, kuus või üheksa kuud tuleviks Audiga teha. Eks nende teiseringi asjadega juba on nii, et kui juba miskit lendab, siis hea on veel mõni teinegi asi korda teha. Ei saa ju kümme korda järjest käia hoolduses. Pigem veidi planeerida ja üks kord korralikult korda.