Tervist!
Sai umbes nädal tagasi ostetud üks Audi A7, kuna vana kolmene BMW hakkas ära väsitama. Alguses sai piilutud A5 poole, kuid kui vaatasin A7 kuulutusi
siis tekkis ikkagi kindel tahtmine osta suurem ja mugavam A7. Esialgu vaatasin 3.0 diislit aga siis jäi silma hoopis üks 3.0TFSI, millel oli
suhteliselt hea varustus ja kena väljanägemine.
Silmapaistvad lisad:
-LED tuled (automaatne täistulede lülitus)
-ACC
-Pimenurgaandurid
-Lane Assist
-Bang&Olufsen heli
-el. tagaluuk
-Webasto
-comfort istmed (soojendusega, ventileeritavad)
-kärukonks
-S-line stanged
-Keyless-Go
-Märgituvastus (ei tööta Eestis?)
-Park Assist
Autost lühidalt: Audi A7 Sportback 3.0TFSI 220kw, läbisõit 233 000, värvus kuldne, S-line. Eestis sõitnud alates 2014a ning siiamaani
hooldusraamat ilusti täidetud ja hooldused tehtud. Autot proovides avastasin, et ei tööta juhi istmesoojendus, ACC ja Keyless-Go, sain natuke hinda
alla ning diil tehtud. Panin Audi esindusse aja, kus tehti mootoriõli vahetus, ACC radari seadistamine+silla reguleerimine ja mõlema summutiklambri
vahetus ning kontrolliti auto üle ja ühtegi muud viga ei leitud.
Varustuse nimekiri:
E0A = No special edition
7MG = Emission standard EU5
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
6XF = Exterior mirrors: with memory function, electrically foldable/adjustable/heated
5SL = Left exterior mirror: aspherical
6TS = Right exterior mirror: aspherical, large viewing field
2EA = Disc brakes, rear
J0P = Battery 580A (105 Ah)
1LL = Disc brakes, front
1X1 = Four wheel drive
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
1BK = 4-corner air suspension with electronic shock absorption control
3FA = Without roof insert (standard roof)
5MG = Decorative inserts, burr-walnut
7X5 = Parallel parking assistant
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
9G3 = Alternator 120-180 A
0G7 = Tiptronic
0YP = Weight range 14 installation control only, no requirement forecast
0JL = Weight category front axle weight range 11
TC6 = 6-cylinder gasoline engine 3 L unit 06E.C
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8EX = LED headlights
U1A = Instrument insert with km/h speedometer,clock, tachometer and trip odometer
X0A = National sales program Germany
QZ7 = Power steering
2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
8Q4 = Headlamp range adjustment with fixed bending light
9Q8 = Multi-function display/on-board computer
8Z5 = Not hot country
D13 = 6-cylinder SI engine 3.0 l/220 kW (24V) TFSI, homogeneous base engine is TC6/TD9/TF9/TM8/TE9
7T6 = Navigation system (MID)
F09 = Alloy wheels 8.5J x 19
7K6 = Flat tire indicator
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
2K7 = Reinforced bumpers
3PN = Electric seat adjustment for both front seats with memory system
4KV = Side and rear windows in laminated glass
3Y0 = Without roll-up sun screen
4F2 = Central locking system "Keyless Entry"
5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
1SA = Without additional front underbody guard
Q2J = Comfort front seats
4GL = Laminated windshield
Mõned pildid:
24.03.2021 Tartu Audi esindus
Hetkel autoga väga rahul, sõita on väga mugav ja vaikne.
Kas A7-l ongi nii, et kui üks ukselinkidest ei tööta siis ei tööta ka kogu Keyless? Mäletan, et D3-l töötas Keyless ikkagi kui mõni linkidest ei
töötanud. Mul ei ava ega sule uksi ühekski lingist, kuigi ainult tagumine parem link näitab errorit.
Tere tulemast.
Märkuseks - mingisugusest Matrix Ledist pole seal haisugi mitte.
See lisa tuli faceliftist alates. Sul tavalised LED tuled.
Tsitaat: |
No aga kui ketid on vahetatud ja mingeid muid probleeme pole siis väike uprgade ja saab sealt kenakesti juurde jõudu EsRacingus näiteks.
C6 3,0 tfsi muutus kardinaalselt peale väikest uuendust.
PS. Ma arvan, et sa tänad, et valisid tfsi. See tdi on nagu on.
Seda olen kuulnud jah, et sellele mootorile on jõu lisamine lihtne, väiksem kompressoriratas jne...aga mu meelest on juba tehase poolt minekut
piisavalt.
Kuna mul lühikesed linna otsad enamasti siis on see TFSI tõesti õige valik.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kui esimese otsa tfsi mootorid olid tüüpveaga, mille remont võib lõpeda mootori vahetusega siis ma ise ei julgeks seal küll remappi teha..
Lugesin postitust - algul oli keylessiga jama, kuid esinduses seda korda siis ei tehtud ?
Ma praegu ei lasknud esindusel lingi andurit vahetada, eks mingi aeg lasen selle siiski ära teha. Lihtsalt ma mõtlesin seda, et kas ühe lingi error lükkab kogu süsteemi välja? A8-l töötas Keyless edasi, mis sest et kõikidest linkidest ei saanud uksi sulgeda/avada.
Nii on, tavaliselt isegi veidi aega töötab, kui veamälu puhtaks teha, sõltub veast.
Tsitaat: |
Kasutades foorumi otsingut, siin foorumis selle kohta infot piisavalt, päris tühjast õhust seda infot välja pole võlunud.
Paar linki:
https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=188193&page=1&highlight=3,0%20tfsi#pid875033
https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=188352
Küll aga põidlad pihku uuele omanikule, et temal nii ei juhtuks!!
Kui pisut suurema mõõduga veljed ka alla saab oleks väga kena masin
Arvestades, et tegu on 220kw masinaga, sinu varustuse listis on kirjas Tiptronic. Sama mootoriga tehti s-tronic ka, kui sul tõesti tiptronic on, siis
on kindlasti lollikindlam ja vedanud. Huvitav, kas kunagi nt Eestist ostes sai kasutaja valida kumba kasti tahab ?
Kui kõiki neid foorumi teemasi lugeda siis vist ei julgeks ühtegi Audit osta, kõigil mingi ikaldus mootori/kasti näol.
Aga loodame et teemaalune tfsi kestab ning käib Esracingust läbi tulevikus.
Kuida B&O rahul omanik?
Kahju ju kui hobused on kapoti all olemas, aga hirmsad foorumijutud ei lase neid lahti jooksutada.
See mootor astub edasi ka stockis piisavalt hästi. Algselt tahtsin ka tuunida, aga aja jooksul sain aru, et mulle piisab.
Pealegist läbisõit on ka mõttekoht.. muidugi igast "tjuuningu" pakkujad kiidavad takka...
Tsitaat: |
Keylessi kohta võin kinnitada, et sama aasta B8 kerel lükkab ühe lingi error kogu süsteemi välja. Minul on kahe aasta jooksul aidanud kolm
lingiandurit välja vahetada klubiline rocket. Oli ka veidi soodsam esinduse variandist. Ehk siis üks originaal on veel jäänud
Ilus masin, minagi rohkem tfsi usku kuna allroad sõidab peamiselt linnaotsi.
Päris palju spetsialiste välja ilmunud, nagu seeni pärast vihma.
Kvaliteetne tuuning ei tee sellele mootorile kui sellisele mitte midagi.
Nende mootorite probleem ei ole tuuningus, vaid selles, et silindrites vaod sees. Ei teki need vaod kiiremini tuuninguga või ilma tuuninguta, vaid
pigem ikkagi mootori töötundide arvust johtuvalt.
Pole veel kordagi näinud, et nendel kolb pooleks oleks või mingisugune muu selline teema. Pigem suur kolvi loks (sellest tulenevalt piston slap) ning
siis ära näritud kolbide ääred ja rikutud silindrite seinad.
Tekib seda enamjaolt külmkäivitusel. Vahet pole, milline tuuning või mitte tuuning seal peal on.
Korda tehti see alles siis, kui hülsiti need mootorid. Nendel on ka topelt pihustid. 2015 tulid esimesed uuema tüübi omad.
Kõikidel vanematel on sama probleem ning minu tagasihoidlik arvamus on see, et mida rohkem lühikesi otsi, seda rohkem see esile tuleb.
Kattidele meeldib ka loksuma hakata ja siis läbi sumpsi lahkuda. Täiesti massiliselt. Stock või tuuning pole samuti vahet.
Ketiajam vajab ka hoolt, kui ikka valjult kõriseb pole mõtet võiduka lõpuni lasta, neid mootoreid väga raske leida nii, et kaameraga sisse vaadates
kriitikat kannataks.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Oleks sellel tfsi-l kaheksane zf kast, oleks tegu usa-kaga, mis kindlasti tähendaks üleslöödud autot. Minu omal TSR töötab kaamerapõhiselt hästi ja
hea lisa, kuid kohe kindlasti ei julge hetkel öelda, et tule ja panen tööle. Seal on asju, mis mõjutavad. Kui igav mingi aeg, tegelen veel sellega.
Kõik A7-d on "sportback"-id kui soovid, a5 oli vahe, kuna oli coupe ja sportback nelja uksega.
Olen nüüd suverehvi otsingul, oskab keegi soovitada mõnda head rehvi? Mõõdu poolest siis 255/40/R19. Internetist uurides leidsin ise sellised rehvid: MAXXIS VICTRA SPORT 5 (link). 2020 aasta rehvitestides (link) on Maxxis üsna heal kohal ning soovitatud kui hea hinna ja kvaliteedi suhtega. Kellegil konkreetse rehviga kogemusi?
Tsitaat: |
Ilus masin (y)
Rehvide osas jah, eelmine Pirelli P Zero väga hea. Alternatiivina on näiteks Hankook V12 Evo (K110?)ka all olnud. Kuid need sai sõidetud siledaks -
siis minu hinnangul lõpp kulus kuidagi väga kiirelt ja veidralt hakkas kooruma rehvi tükikesi pinnalt. Võimalik et kokkusattumus (sild tahtis
tähelepanu), võibolla mitte. Pidamine väga hea. Vihmaga eriti hea sõita. Pirelli kui V12 olid väga head ka piirajas sõites ehk 250 kellal baanil,
viimati 2018 aastal.
S1 K127 ka väga hea (Hondal all). Mõnus, vaikne, mugav, peab hästi (juba 2 hooaega), aga Honda ei arenda ka kiirusi ja suht kitsekeeled seal all, 215
laius vaid.
Autod, millega eriti kiirusi ka ei arenda ja mootorit ka väga olla ei ole, neil on 2 hooaega all olnud Laufenn rehvid - ei saa ühtegi halba sõna
öelda. Aga ei imesta, kui suure-laia rehviga läheb ebamugavaks.
Näiteks Passatile sai eelmisel suvel näiteks ka uued Laufennid alla võetud. 235 laiusega. Sajus samuti väga head. Ei ühtegi halba sõna. Kahjuks
nendega ei oska sõna võtta kiirustel üle 150.
Sellel aastal võtsin riski ja kahele autole läksid eriti odavad, Sailun rehvid alla. Atrezzo ZSR. Hetkel 2 nädalat juba all olnud. Miinuskraadidega
imestanud, et väga hästi istub asfalti küljes. Vaadates hinda, siis hetkel 2 nädala baasil väga rahul. Eks näha, mis soojaga teeb ja kuidas kulumine
ning pidamine lausvihmasaju korral ning kui võimalik kuskil suuremaid kiiruseid arendada kui 110
Esiveolisel 225 laiusega (50€ tk) all ja nelikul 255 (80€ tk) laiusega. Ei kisu, ei midagi. Hetkel erinevatest kohtadest ostetud, aga tundub et
Sailunid meie turul päris värsked, 2020 oktoober-november toodetud.
Sailunit oleme kasutanud rallis ja rajal (seal kus lubatakse). Pole varem mõelnud, et kui rajal hea, et miks ei võiks ka igapäeva liikuril alla
sobida.
Muud odavotsa rehvid (maxxis, hifly, lanvigator, novex, petlas, federal, firestone, cooper ja isegi hankook - saavad liiga kiirelt otsa ja pidamine
neil seinast seina, kulumisest ei hakka parem rääkima).
Samas, üks asi ekstreemolud koos korraliku kuumaga asfaltrajal vs tavaliiklus.
Tänan tagasiside eest, rehvide osas sai siiski valituks MAXXIS VICTRA SPORT 5, kuna Rehvidiil leheküljel olid nad suhteliselt hea
hinnaga - 411€. Võrreldes "brändi" rehvidega tuli ca 200€ säästu ning kulumise koha pealt on nii, et ilmselt lähevad rehvid enne
"vanaks" kui nad mul ära kuluvad, aastane läbisõit keskmiselt ~3000km.
Kui rehvid käes ja alla panen siis annan nende kohta tagasisidet ka.
Täna siis käis auto Tartu Audi esinduses 08.04.2021, läbisõit 233 250km
Lasin käigukasti õli ära vahetada ja keyless anduri, nüüd keyless töötab ilusti.
Järgmisena plaanis ette võtta salongi keemiline pesu, tahtsin samuti lasta esinduses teha, aga aeg ei sobinud, või oskab keegi soovitada hoopis mõnda
muud kohta, kus tehakse korralik salongipesu?
Sain täna esindusest auto kätte, tehti ära salongi keemiline puhastus ja nahahooldus. Nüüd salong ilusti puhas, enne oli üsna määrdunud, eriti
turvavööd ja juhi iste. Maksma läks täpselt 199,80€, ls 233 791km. Järgmisena on plaan lasta vahetada
detonatsiooniandur, kuna arvutiga aeg-ajalt vaadates näitab errorit: 9542 - Knock Sensor 2 (G66) P0332 00 [100] - Signal too Low.
Ühtlasi sai eBayst tellitud "tilulilu" ehk siis kõikidele ustele Audi logoga valgustused.
Panen hunniku pilte ka:
Väike update:
Kuna sain vahepeal esiklaasi korraliku kivitäkke, siis nüüdseks uus esiklaas. Klaas vahetati Carglassis kasko kindlustuse poolt, samuti läksid külge
ka uued Boschi kojamehed. Siiani muid muresid pole olnud, va üks mootori
detonatsiooniandur (Knock Sensor 2) tahaks vahetust, eks võtab selle ka mingi aeg ette. On seda keegi siit muidu vahetanud...saan aru, et selleks
tuleb kompressor maha võtta jah?
ls 235 800km
Mõned pildid ka:
Nii, auto ostust nüüdseks aasta möödas ning sai lastud esinduses 240 000km hooldus tehtud.
List tehtud töödest
Lasin hoolduse käigus teha ka täieliku ülevaatuse, leiti, et tagumised ülemised õõtshoovad ja esimesed nii sisemised kui ka välimised puksid tahaks
vahetus ning nipet-näpet veel. Lasen need ka mingi aeg ära vahetada.
Hoolduse maksumus 622€ läbisõit 237 600km.
Aastaga läbitud ca 4000km, autoga väga rahul.
Sai täna ülevaatusel käidud, läbis puhta lehega. Ainult, et esimestel küljeklaasidel pidin toonkilest loobuma.
Kas lasid nad sinna ise paigaldada ja seepärast?
Ei, juba ostest olid kiled peal...ilma kileta minimaalne tooni vahe, kuna nagunii tehasetoon ka olemas.
Viimasest postitusest rohkem kui aasta möödas, panen kirja asjad, mis vahepeal tehtud.
- Uus juhiukse klaasitõstuk.
- Uus juhiukse lingiraam koos trossiga.
- Tagumised pidurikettad (Zimmermann)
- Kõik pidurisadulad puhastatud ja värvitud.
- Kinni jäänud kõrguseanduri hoovad lahti võetud ja määritud.
- 17.07 esinduses õlivahetus+tulede reguleerimine (õlivahetus välbaks 4644km)
- Eelmine kuu läbis ülevaatuse puhta lehega.
Maksumus kokku ca 860€, läbisõit 242 000km.
Ühtlasi tellisin esindusest uue peegli küljes oleva pimenurga LEDi, kuna osad ledid olid läbi ja süsteem ei töötand. Kas keegi seda ise vahetanud ka,
mismoodi selle peeglikorpuse küljest kätte saab?
Terv!
Mis värvi/tootega need sadulad värvitud said? Hammerite? Suht meeldib selle rooli kuju, aga väidetavalt on see baasvarustuse rool vist, sportroolid on
kolme kodaraga. Endale alguses mõtlesin kah samasugust, siis õnneks sain kolme kodaraga puitrooli, asi lahendatud. Kuidas sisu on, ei nagise?
veekaheksa
Suppordid värvisin Motipi aerosooliga, eks näis kaua kestab. Rool nö baasvarustuse oma jah, algul tahtsin ka seda kolme kodaraga rooli aga nüüd ära
harjunud ning kätt hoida sellel isegi mugavam, ainult, et roolisoojendus ja käiguvahetuslabad võiksid veel küljes olla. Õnneks mul mingit naginat salongis pole, ma ise ei salli väga naginad, salong
peab vaikne olema.
Täna sai veel vahetatud üks pimenurgaanduri LED, ühtlasi ka peegliklaas, kuna eemaldamise käigus läks vana katki. Uus peegliklaas 93€
Kuna talvel kippus peegel kokku klappimisel trikitama, siis sai kõik molekulideks võtta ning puhastatud ja määritud (kõige trikim selle juures on
vedru stopperi ära saamine ja tagasipanek).
Kokku läks siis 160€
Sai autot väljast pisut vuntsitud ehk lastud teha poleer ja püsivaha. Ühtlasi käidud Audide kogunemisel Pärnus