Foorumi logo

Audi Q7, 3.0, 200kw - 2018, inaaris
inaaris - 23.04.21 21:29

Tere!

Üks ei jää kaheta ning kaks ei jää kolmeta. Perekasv ootab ees ja sellest lähtuvalt oli vaja A6 vahetada suurema venna vastu.
Kuna üheks valiku kõige põhilisemaks argumendiks oli see, et kolm turvatooli reaalselt taha istmele mahuks (+igal istmel isofix) ja oleks mugavalt (ok, enamvähem) manageeritav.
Kõige naljakam kogu protsessi juures oli see, et kui Ma alustasin, siis Q7 oma 3.0-i tõttu oli praktiliselt esimene auto, mille ma täielikult välistasin. Ca 4 kuud ja palju uurimist hiljem oli Q7 sisuliselt ainukene valik (bussi ei soovinud).
Valituks osutus 2018a S-Line Q7, läbisõit 60k km, esimese 2a jooksul nukad vahetatud, mootoriketi kuni tänaseni torgitud veel ei ole. Kõik muu tipp-topp.
Varustatuse seisukohalt, kõige põhilisemad asjad on alljärgnevad:
-------------------------------------------------------------------------
1. ACC;
2. Õhkvedrustus;
3. Turvalisuselemendid (sõiduraja hoidmine, vahetamine, ja front collision);
4. S-Line sisemus (lagi, istmed, rool ja ilmselt midagi veel, mis kohe silma ei hakanud) ja välised detailid;
5. Elektrilised istmed;
6. Servosulgurid;
7. Elektriline pagass;
8. Keyless entry;
9. Tagurduskaamera;
10. Virtual cockpit;
11. Käiguvahetuslabad.
Ühesõnaga, oluliselt rohkem, kui Mulle vaja on ning ma vajalikuks pean. Eks ole näha, kui paljud nendest lisadest aja jooksul MUST HAVE´deks kujunevad.
Esmamulje - Nagu sõidaks kõrge A6-ga ringi. Ja väga pehme on võrreldes S-line sportvedrustusega =). Kõik muu on, kui klassikaline Audi :).
https://www.upload.ee/image/13081351/IMG_5093.jpg
https://www.upload.ee/image/13082599/DCD75AA2-B6C8-48A1-8C8F-E3FCCB5B2D82.jpeg
https://www.upload.ee/image/13082605/7974EC3D-3E93-494C-84EC-4A5D7799D917.jpeg
https://www.upload.ee/image/13082607/97F6C776-FB91-49C5-8675-91E2FCDB0969.jpeg


antsu - 24.04.21 12:02

Garantiiline või mitte?

Audil tehakse minu mälu järgi peale garantii lõppu ka mingi ports asju good-willi raamaes ära. Uuri igaks petteks järgi. Kas sul tagarattad ka keeravad ?

Mingi hetk mõtlesin ka Q7 peale aga loobusin kuna uuest peast ma teda ei ostaks tänu meeletule hinnalangusele ning kasutatud peast ei ole mul seda huvi remontida. Olen neid audisid pidanud omajagu ja raha rahaks.. mingite priobleemide jada lihtsalt tüütab ära.

Uuest peast pigem vaataks järgmisse hinnaklassi nagu RS Q8 vms kui rahakott võimaldaks või siis juba RR-ide poole vms. Lisaks on mul remontimisevajaduse rahuldamiseks selleks 2 audit olemas + Pontiac Aztek.

Jõudu ja loodan, et väga meeletut peavalu ei tule sellega.


inaaris - 24.04.21 12:13

Tere!

Unustasin mainida, garantiiline ja üsna pikalt.
See oli ka yks võtmeargumente valikult, et peab olema.
Minu teada keeravad. Teadjamad seletasid, et kui on õhkvedru, siis keeravad, mitte see ei ole eraldi lisa. Seega, olen ysna veendunud, et keeravad.
Tänud, hoian ka pöidlaid, et kujuneks murevabaks masinaks.


jõuvanker - 24.04.21 13:28

Kaalusina ka pikalt, enne kui sama mudeli ostsin, mul oli vaja 7-kohalist. Bussid ei meeldi liugukse tõttu, iseenesest MB V-klass on päris äge, kuid liuguks.
Nüüdseks juba ca 28tkm kulgenud, garantii sai läbi, veel õnneks kestab ca 2a super kasko ( tehn rikkekaitsega ).
Selle aja sees on mitmed garantiiremondid tehtud, lõpuks tipnes mootorivahetusega :D
Iseenesest lahe masin, hea dünaamikaga, trassil väga üllatav kütusekulu, veits häirib veermiku "vedelus" - siiani harjunud sportvedrutusega Audidega. Mugav.
Soovitus; lase mootoriõli vahetused teha 10-15Tkm tagant, siis ehk kestab probleemivabamalt.
Kallame ja tallame edasi.


inaaris - 24.04.21 21:30

Jah, see kerge ujumine võrreldes sportvedruga A6-e osas on harjumatu. Aga, füüsika teeb oma töö.
Hooldatus, kindlasti. Kõik autod on kuni siiani olnud 10000km või sutsu varem hooldusvälba peal, sellest autost ei saa erandit.
MB V-klass oli Minu jaoks pettumus, Minu viimane mälestus oli V-klassist 2014-2015 generatsioon, ehk vanad.
3.0 mootor + õhkvedrustus. Ja kui uutega sõitsin, siis ei olnud enam see tunne ei mootori ega juhitvuse osas ja hinnanumber oli ka ikka ohohoho, isegi võrdluses Audidega.


antsu - 25.04.21 08:10

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker

Selle aja sees on mitmed garantiiremondid tehtud, lõpuks tipnes mootorivahetusega :D
.


Sellised aeganõudvad tegevused mind eemale ajasidki. Kuidas sama masin TFSI-ga on ?

Mul sõber vahetas a7 diisli just tfsi q7 vastu välja. Mina valisin Audi asemel Rav4 ja 1,3 a hiljem Highlanderi üldse. Murevabam elu oluliselt.

Vabandan teemavälise arenduse pärast.


masuurik - 25.04.21 18:43

Paugutan ka teemavälist, aga minul ka uus Rav4 kodus RS4 ja RS6 kõrval. 70k kellal ja midagi viga pole olnud. :D Ausalt on vastikult murevaba ja hea auto igapäevaks.
Lihtsalt infoks kellegile, kui elu vajab elamist ja ainult autodega tegeleda pole aega.
Highlander oli salongis päris viisakas...


antsu - 25.04.21 19:07

Tsitaat:
Algselt postitas: masuurik
Paugutan ka teemavälist, aga minul ka uus Rav4 kodus RS4 ja RS6 kõrval. 70k kellal ja midagi viga pole olnud. :D Ausalt on vastikult murevaba ja hea auto igapäevaks.
Lihtsalt infoks kellegile, kui elu vajab elamist ja ainult autodega tegeleda pole aega.
Highlander oli salongis päris viisakas...


Anna teada kui proovida soovid. Mul täislaks versioon. Vabandan OT pärast. Loodan, et autoomanik kajastab ka umbkaudseid kulusid mis selle kauni kaarikuga liiklemisel kaasnevad.


inaaris - 26.04.21 10:38

Tere!

Igaljuhul kajastan, see ongi kogu selle teema mõte. Ma pikalt mõtlesin, et kas ma üldse seda teemat tegema hakkan, kuna ütlen ausalt, Mul isiklikult seda teemat vaja ei ole. Aga, samaaegselt foorumis ühtegi sama masina teemat ei olnud. Ning kuna 3.0 on pikalt räägitud kaup, siis mõtlesin, et miks mitte kirjeldada, kui osadel inimestel on otsustamisel kasu, siis on see teema enda eesmärgi täitnud.
Lõpetuseks, sekundeerin igas võtmes RAV4-ja osas. Lähedasele sai valitud sama masin ja vastab eelpool rääkijate kirjeldusele. Murevaba tegelane.


A4TQ - 26.04.21 19:44

Oh sõbrad, ei ole see Toyota küll mingi imeasi.
Ka proovinud uut Highlanderit siis tahtsin jooksuga oma 4a vanasse Q7 tagasi. Juba roolinupud ajasid täitsa marru.
Nii mõnigi on nõus pigem suuremate remondikuludega kui sõita igavate japsidega.
Lisaks saab Q7 korraliku haagise sappa panna.
Nii et ära lase endale siin ajupesu teha.
Edu uue autoga.


antsu - 27.04.21 08:13

Tsitaat:
Algselt postitas: A4TQ
Oh sõbrad, ei ole see Toyota küll mingi imeasi.
Ka proovinud uut Highlanderit siis tahtsin jooksuga oma 4a vanasse Q7 tagasi. Juba roolinupud ajasid täitsa marru.
Nii mõnigi on nõus pigem suuremate remondikuludega kui sõita igavate japsidega.
Lisaks saab Q7 korraliku haagise sappa panna.
Nii et ära lase endale siin ajupesu teha.
Edu uue autoga.


Muidugi pole. Porsche on parem oluliselt :). Aga teemaomanikul on mõlemiga kogemus nagu näha. Sinul pole Peeter ka päris tavaline 3,0 TDI ka ju :).


HangOver - 28.04.21 02:18

Ma veits puudutan garantii teemat, sest puutusin just kokku. Kui kõik hooldused on esindustes tehtud ja veel parem kui Revalist ostetud auto /kasutatuna või uuena/ siis 2+3a. garantii lõppedes saab kuni 8a garantiid teha. Reval ise müüb juurde ja see hõlmab kõiki samu asju kui uuel autol garantii ajal.
Lisaks pakuvad nad garantii jätku ka 5-8a aastasele autole kui auto ei ole ka neilt ostetud, kuid läbib enne neil tehnilise kontrolli. See ei ole tehase garantii, kuid hõlmab samuti kõike mis uuelgi autol. Näiteks tehnilise rikke kindlustus kuni 150K/7a. mida kindlustus/vist on IF/ pakub ei hõlma muud kui kasti ja mootorit. Isegi turbot ei korva.
Aga edu autoga, ilus.


rs156 - 29.04.21 17:24

Väga kena auto!

Kuidas selle liidestust nutitelefonidega ja sissehitatud navi kommenteerid ?

Muretuid kilomeetreid :)


inaaris - 30.04.21 11:19

Tere!

1. Nutitelefon:
a. Apple CarPlay/Android auto;
b. myAudi.
Apple CarPlay on Minu jaoks üks MUST HAVE´sid ja seda kasutan sisuliselt igapäevaselt. Klassikalised Apple CarPlay võlud/valud. Ehk teatud app-d (ntks Waze) pangestuvad aegajalt ja vajavad taaskäivitamist;
myAudi võimaldab SIM-i olemasolul terve posu toiminguid. Minu kogemus põhineb YouTube videodel (saad asukohta näha, vead, uksi vist lahti-kinni lukustada ja mingeid väiksemaid funktsioone veel). Aga, Ma kahtlen, et Ma seda väga kasutama hakkan.
2. Auto OEM funktsioonid:
a. Taustal seisab (töötab) Audi enda navigatsiooni süsteem. Nad on selle väga vingeks teinud, navi naviks, aga just see Virtual Cockpit aspekt on see, mis on tähelepanuväärne. Ehk, saadki panna ta endale täiesti silme ette.
b. Sõltumata silmailust (tõesti näeb kena selle 12,7 ekraani peal välja) Ma seda väga palju ei kasuta ilmselt. Vb mingid erijuhtumid (ja neid saab arvatavasti 3-4a mõistes oleme alla 5-e), aga üldistatult on tänaseks kogu elu Teie/Meie telefonides ja seal peitub ka tohutu eelis. Kuna tohutu eelis on antud kirjatüki mõistes seotud otseselt Apple CarPlay/Android autoga, siis see jääbki kogu asja südameks. Kõige lihtsam näide, Mu kalendri üritustel on peaaegu alati aadress. Istun autosse, kaabel sappa ja sisuliselt ta juba navigeerib sinna kuhu vaja on. Alternatiivselt see sama asi Audi (ei väida sellega, et autosse ei saa enda kalendrit sync-da) süsteemiga on kindlasti keerulisem. Lisaks, Mina isiklikult ei saa aru sellest, miks on Mul vaja panna autosse veel üks SIM-kaart, mille eest on vaja maksta, kui juba telefonis üks on.
Tänase kasutuse mõistes midagi rohkemat Ma välja tuua ei oska.
Ainukene asi, mida muuta/timmida ja mille ma ilmselt varem või hiljem ette võtan on kindlasti see, et saada Apple CarPlay üle õhu käivaks, kehtib just selliste lühemate otsade mõistes, kus see oleks kasulik. Olukord, kus tahad kiirelt sõita ja navigeerida ning muusika/selle kvaliteet ei oma erilist tähtsust.
Indrek.


inaaris - 12.05.21 10:05

Esimene 1000km on autoga nüüd täitunud.
Esmamulje hakkab vaikselt püsivaks saama.
1. Auto teatavates olukordades ujumine (just äkilisemad liigutused) ehmatab ikka veel natukene. Dynamic (kõige madalam aste) on sutsu parem, aga füüsikat see ei eira. Aja jooksul harjun ära, aga see jääb kindlasti üheks asjaks mida ma jään A6-st igatsema. Samal ajal on ikka väga tore sõita, sisuliselt ei pea mingite hüpekate ja ebastandardsete lamavate mentide üle põdema. +- operatsioon, nagu ülejäänud elu :).
2. Mootor ja jõudlus - Olen pigem selline vanaisa stiilis sõitja, kuna suurem osa sõitmisest on full stockis koos perega. Aga, minek ja selle sujuvus on ikka muljetavaldav. Piigal suutsin ma minevikus paar korda A6-ga kiirendades südame pahaks ajada. Q7-ga pole see sisuliselt võimalik;
3. Juhiabisüsteemid - Olen usalduse taastanud. Varasemalt kartsin ACC-d täitsa teadlikult, sest mineviku kogemus MB pealt (2019a masin) ehmatas Mind ikka räigelt. Seltsimees pani keset Autobahni mitte kõige väiksemal kiirusel lihtsalt tuimalt pidurid blokki. See oli ilmselt mingi eriolukorra eriolukord, andestame. Aga, ka nö sujuvus ja liigutuste inimlikkus (sõnastame seda nii) oli liiga nurgeline. Audi osas on see sujuvam ja parem, seega häirekellad ei sütti;
4. Eestis pole küll veel kasutada saanud väga palju, aga sattusin välismaale, kus läbi joppamise sattus rendikaks sama aastakäigu Q7. Mis oli Minu jaoks muljetavaldav oli see, et kui hästi töötab nn ummikuabiline. Väga vinge, pole midagi öelda. Teeb kõike ise ja täitsa sellises võtmes, et Sa reaalselt julged autot ja süsteemi usaldada. Eesti tingimustes on aga lugu see, et kui süsteem kaotab ühe oma sisenditest (ntks ei saa aru sõiduradadest, kuna joon on kulunud), siis sisuliselt see katkeb. Eestis olen saanud 50m lõigu kõige pikemalt sõita. Belgias tiksutas ilusti 3,5km pikkuse ummiku eeskujulikult ära;
5. Mugavus ja nisivarustus - Mulle isiklikult on servosulgurid meeldima hakkanud. Samal ajal pean seda jätkuvalt enda perspektiivist lähtuvalt mõtetuks lisaks. Miks? Kasutajat on vaja treenida, et seda sihipäraselt kasutada. Proua osa võttis aega ca 1 nädal, kuni asi kõvakettale jõudis. Laste osa on veel ongoing process. Aga, long story short. Kui ust annab sõltumata sellest lisast pauguga kinni lüüa, siis on nagu on.
6. Reaalne kütusekulu - Linnas on see auto 21" ratastega alati 10-11l/100 vahel (MMI display). Nii naljakas, kui ka ei ole, siis sõltumata ajast ja hetkest on see suures plaanis samaks jäänud. Varahommikune sõit (tühi linn) on kuskil 9,5 - 10 ümbruses. Max ummikus ei ole suuremat numbrit kui 11,5l/100 näinud. Maantee osas olen saanud sõita kuni 50km-seid sutsakaid kuni tänaseni. Parim kütusekulu (mitteühtegi möödasõitu) on olnud 6,7l/100km. Arvan, et pikemal sõidul on äkki võimalik kuhugi 6,0l/100km maanduda. Esimene paak (76l kütust) oli LS 609km ning reaalne kütusekulu 12,49l/100km. A6-e kogemusest tean, et sisuliselt 1" võrdub laias laastus 1l keskmisele kulule juurde. Seega, julgen väita, et ntks 19" ratastega võiks auto reaalne keskmine kütusekulu olla kuskil 10l ümbruses (peamine kasutus linn ja ca 20-30% ulatuses maanteed);
7. 4 ratta pööramine - See on üks punkt, mida Minu arust selle auto osas väga ei rõhutata, aga seda peaks tegema. Kogu manööverdamine on SUPER, s.t, Sa sõidadki ringi sisuliselt kõrgendatud A6-ga. Seda tõestas VÄGA elavalt Minu proua esimesed sõidud selle autoga, kus järeldus oli, et Ta ei saa aru, et midagi oleks teistpidi. Arvestades auto suurust ja dimensioone on see vähemalt Minu hinnangul ÜLIKÕVA saavutus;
8. Natukene nalja ka, auto LS on 60k km ja Minu aju defineeris, et oleks sobilik aeg käigukasti õli vahetama minna. Küsisin siis esindusest, et davai, teeme ära, palju maksab. Sain vastuseks, et sellele käigukastile ei ole ettenähtud käigukasti õlivahetust :).

Indrek.


prj - 12.05.21 10:30

Kasti õli võid ikka vahetada.
Muidu ongi õli "eluaegne" neil, see tähendab, et kui vahetamata õli pärast kast tuksis on, siis panevad uue kasti ja on jälle eluaegne.

ZF (kasti tootja sellel autol) soovitab 80000 - 100000km ja max 8 aastat õlivahetuse välbaks.
Kui enamus linnasõit, siis võib ka varem.


inaaris - 31.05.21 10:26

Esimesed 2000km seljataga. Praeguseks kenasti harjunud ja ega reaalselt väga kurta millegi üle ei ole. Reaalne kütusekulu 9,9l/100km, aga see hakkab ajajooksul kukkuma. Maanteel annab selle autoga väga ökolt sõita, võttes kõike arvesse (suurus, mass, rataste dimensioonid).
Negatiivsest nii palju, et nädalavahetusel otsustas üks noormees auto ära rihtida ja ka ära minna kohapealt. Natukene Sherlock Holmesi ja kohtusime ikkagi näost-näkku ja saime jutud räägitud.
Tagumine bumper natukene mõlkis ja kriimitud ja algselt pealtnäha midagi muud olnud. Aga, kahjuks sellega asi ei piirdunud. Ringi sõites on juhiabisüsteemidel pidu ja pillerkaar teineteise võidu sisse-välja lülitamisel. Sellega meenub, kuidas Jann kellegile siit timmimistega sõnu peale luges, kui vähe on vaja, et need süsteemid offline saada. Võin oma kogemuse pealt kinnitada, et täpselt nii ongi. Vähemalt Minu auto näitel (hinnates kahjustuste järgi) oli/on tegemist olematu jõuga kahjustusega ja see oli piisav :(.


afp - 31.05.21 12:16

Juhiabid tunduvad Audil tõepoolest sellisel viisil seotud olevat, et auto poole valesti vaadates on võimalik kõik asjad offline saada.


inaaris - 01.06.21 14:42

afp, selle kohta on üks hea tsitaat.
My body is likely finely grained microchip, a small particle of sand can break it ;).


inaaris - 06.08.21 21:18

Pikalt on möödunud viimasest postitusest.
Positiivne on see, et esimesed 7k km on selja taga. Autoga sõitmine on mugav ja millegi yle reaalselt kurta ei ole.
Mida pean veel positiivseks on see, et 3 turvatooliga majandamine auto tagareas on väga ok. Parim Minu tänastest kogemustest. Kui istmed kergelt treppi liigutada ja natukene kuivalt harjutada on kogu protsess yllatavalt mugav. Ehk, kõige põhilisem argument selle auto ostmisel on Meie perekonna jaoks ennast 100% õigustanud.
Nyyd negatiivsest. See minikõks, milles auto osales on siiani lahendamata. Kereremont tehti ära, aga juhiabisüsteemid ei teinud jätkuvalt koostööd. Korduvad külastused hiljem selgus, et seda kereosa (bumper) ei oleks tohtinud yleyldse värvida (radarite pimestamine) ja oleks pidanud yhes tykis tutika vastu vahetama. Ilma mainimata on see olukord ja kogu käik jubedalt vihastanud, sest see ajakulu on lihtsalt ulme olnud. Aga, lõpptulemusena oli see nähtavasti kellegi kooliraha lihtsalt. Ja koolirahad peame kõik läbi elama ja kätte saama, s.h ka margiesindus. Loodetavasti on asi järgmise nädala lõpuks korras.
Teine negatiivsema alatooniga aspekt on siis selle mootori põhiline risk, ehk ketiliin ning nukad. Auto käis hoolduses ja seal tuvastati, et nukad (kõik 4) vajavad vahetust ning kogu ketiliin. Auto läbisõit on tänaseks 68k km ning ca 15k tagasi tehti yks nukk neljast. Kokkuvõttes on hea, et see just nyyd välja tuli. Kuna perekorralduslikult veedame järgnevad 3a soojemas kliimas, siis “õigemat” hetke nimetatud probleemi ilmumiseks tegelt polnud (2 nädalat enne pikka sõitu) Ehk, ka negatiivses on positiivne. Muidugi, kui Ma teada sain, kui palju see töö maksma läheb (ca 5-6k EUR), siis käisid judinad yle selja. Just mõtte peale, et milline oleks reaktsioon olnud, kui see tulnuks ntks 1,5a pärast, kui auto garantiist väljas juba oleks. Asi, mille peale võiksid kõik inimesed mõelda, kes selle auto ja mootorikombo valikut kaaluvad. Naljakas oli ka see, et see oli esmakordne juhus, kus probleem on tulnud nii välja, et Ma pole seda ise kuidagi tajunud.
Muidu kõik ylejäänud kena ja võib tunduda natukene naljakas, aga Ma olen siiani selle ostuga väga rahul. Jälgin siiani auto24 episoodiliselt, et mis seisud Q7 maastikul on, kuni tänaseni pole veel paremat varianti tulnud (Minu kriteeriumid). Seega, joppas ja räigelt.
PS! Kuna aeg tiksub armutult, kelder on vaja tühjaks saada ja uues asukohas naelu ei kasutata, siis yle on yhed 285/45/R21 Michelin X ice (või Ice X) naastud (kasutatud, aga korralikud). Kui kellegil on vaja, võtke yhendust, saame soodsatel tingimustel kokkuleppele.

Indrek.


eestimaa - 07.08.21 21:19

Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris
Teine negatiivsema alatooniga aspekt on siis selle mootori põhiline risk, ehk ketiliin ning nukad. Auto käis hoolduses ja seal tuvastati, et nukad (kõik 4) vajavad vahetust ning kogu ketiliin. Auto läbisõit on tänaseks 68k km ning ca 15k tagasi tehti yks nukk neljast. Kokkuvõttes on hea, et see just nyyd välja tuli. Kuna perekorralduslikult veedame järgnevad 3a soojemas kliimas, siis “õigemat” hetke nimetatud probleemi ilmumiseks tegelt polnud (2 nädalat enne pikka sõitu) Ehk, ka negatiivses on positiivne. Muidugi, kui Ma teada sain, kui palju see töö maksma läheb (ca 5-6k EUR), siis käisid judinad yle selja. Just mõtte peale, et milline oleks reaktsioon olnud, kui see tulnuks ntks 1,5a pärast, kui auto garantiist väljas juba oleks. Asi, mille peale võiksid kõik inimesed mõelda, kes selle auto ja mootorikombo valikut kaaluvad. Naljakas oli ka see, et see oli esmakordne juhus, kus probleem on tulnud nii välja, et Ma pole seda ise kuidagi tajunud.
Indrek.


Kuna endal plaanis ka Q7 soetada siis tundub, et see nuka viga on tüüpviga aga pigem huvitaks kui see korra juba korda tehtud siis kaua see võiks kesta?
Garantii vist töödele on ka?


inaaris - 07.08.21 23:14

Nii keti ja selle komponente puuditav ning nukad on tüüpvead.
Teadjamad oskavad täpsemalt kommenteerida, aga Mulle seletati, et tegemist on nö materjali (ja/või nende koosluse) probleemiga.
Uued komponendid on kvaliteetsemad ja kui vahetus on tehtud, siis sama asi ei tohiks enam esineda.

Indrek.


Vibez - 08.08.21 09:25

Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris
Tere!

1. Nutitelefon:
a. Apple CarPlay/Android auto;
b. myAudi.
Apple CarPlay on Minu jaoks üks MUST HAVE´sid ja seda kasutan sisuliselt igapäevaselt. Klassikalised Apple CarPlay võlud/valud. Ehk teatud app-d (ntks Waze) pangestuvad aegajalt ja vajavad taaskäivitamist;
myAudi võimaldab SIM-i olemasolul terve posu toiminguid. Minu kogemus põhineb YouTube videodel (saad asukohta näha, vead, uksi vist lahti-kinni lukustada ja mingeid väiksemaid funktsioone veel). Aga, Ma kahtlen, et Ma seda väga kasutama hakkan.
2. Auto OEM funktsioonid:
a. Taustal seisab (töötab) Audi enda navigatsiooni süsteem. Nad on selle väga vingeks teinud, navi naviks, aga just see Virtual Cockpit aspekt on see, mis on tähelepanuväärne. Ehk, saadki panna ta endale täiesti silme ette.
b. Sõltumata silmailust (tõesti näeb kena selle 12,7 ekraani peal välja) Ma seda väga palju ei kasuta ilmselt. Vb mingid erijuhtumid (ja neid saab arvatavasti 3-4a mõistes oleme alla 5-e), aga üldistatult on tänaseks kogu elu Teie/Meie telefonides ja seal peitub ka tohutu eelis. Kuna tohutu eelis on antud kirjatüki mõistes seotud otseselt Apple CarPlay/Android autoga, siis see jääbki kogu asja südameks. Kõige lihtsam näide, Mu kalendri üritustel on peaaegu alati aadress. Istun autosse, kaabel sappa ja sisuliselt ta juba navigeerib sinna kuhu vaja on. Alternatiivselt see sama asi Audi (ei väida sellega, et autosse ei saa enda kalendrit sync-da) süsteemiga on kindlasti keerulisem. Lisaks, Mina isiklikult ei saa aru sellest, miks on Mul vaja panna autosse veel üks SIM-kaart, mille eest on vaja maksta, kui juba telefonis üks on.
Tänase kasutuse mõistes midagi rohkemat Ma välja tuua ei oska.
Ainukene asi, mida muuta/timmida ja mille ma ilmselt varem või hiljem ette võtan on kindlasti see, et saada Apple CarPlay üle õhu käivaks, kehtib just selliste lühemate otsade mõistes, kus see oleks kasulik. Olukord, kus tahad kiirelt sõita ja navigeerida ning muusika/selle kvaliteet ei oma erilist tähtsust.
Indrek.


Pole küll Q7 mul, aga ise kasutan Carlinkit adapterit (USB pessa), igakord, kui autosse istud, aktiveerub carplay ja waze.


Mikkk - 08.08.21 10:21

Kuidas esinduses nö. diagnoos nukkade kohta pandi?
Omal A6 peal sama mootor ja "hääle" järgi diagnoositi juba 20k km tagasi Revalis ja peagi sama töö vaja ilmselt ette võtta, kuigi olen seda hetkelist keti klõbinat alles hiljaaegu paaril +8 kraadi hommikul täheldanud. Läbisõit 3x suurem kui teema peakangelasel.


inaaris - 08.08.21 17:57

Ma ytlen ausalt, ei tea.
Mulle tuli see yllatusena, ketiklõbina heli mäletan 171kw ajast väga hästi. Q7-l ei ole midagi ligilähedastmki. Nukkade draama olen ka minevikus 2.0 peal läbielanud. Jällegi ei heli, ega ka tundemärkide mõistes ei ole Q7-l midagi ligilähedastki. Seega jään objektiivse vastuse Sulle võlgu. Nagu eelnevalt välja tõin, see on esimene kord peaaegu 15a juhtimisstaazi ja 12 auto jooksul, kui on viga, millest Ma pole ise varasemalt aru saanud (kuidagi tajunud).

Indrek.


madtongue - 17.08.21 09:45

Kuuldavasti revalis uus mootor 7k+km, ega palju puudu ei jäägi selle nukaeelarvega võrreldes. Aga seda naised saunas rääkisid, ise pole kogenud ;) Kui muu timmis, siis muidugi pada välja vahetada veidi overkill vist.


inaaris - 29.08.21 21:27

Nupsik (nagu lapsed kutsuvad ;)) nyyd peaaegu terve. Nukad ja ketiliin vahetatud. Loodame, et sellega antud auto jaoks see teema piirdub :). Esindus ja Minu hooldusnõunik tegid SUUREPÄRASE töö, arvestades ajaraami, mis sel hetkel oli (avastamise hetkest ca 7 tööpäeva Eestist ära sõiduni ja probleemi lahenduseni). Müts maha ja Minu suurim tänu!!! Maksumusest, Minu arusaam oli, et konkreetne töö margiesinduses on ca 5k EUR. Teadjamad oskavad täpselt kommenteerida.
+2k km on nagu niuhti juures ja kohe saab esimesed 10k km sõidetud. Nyydsest nii auto, kui omanik mõned aastad soojemas kliimas.
Bumperi draama kahjuks ei ole veel läbi, selle lõppvaatus saabub ilmselt võõras riigis võõra esindusega või halvimal juhul alles siis, kui auto järgmine kord Eestisse satub (kindlasti mitte enne SUVI22).
Ma kirjutan yhel hetkel (kui on ligipääs arvutile ja mitte-mobiilsele internetile) kogu sellest show-st yhe naljaka jutu (nagu klassikud ytlevad komöödia = tragöödia + aeg). Teaser on see, et nähtavasti ytleb kindlustusselts Eesti Vabariigis OEM esindajale, kuidas parandatakse autot. Täiesti uskumatu, ka Eesti riigi mõistes. Ma olen väga pikalt töödanud tehnilises vallas ja omajagu erinevat pornjuhhi näinud. Aga, sellist asja mittekunagi. Seda teksti siin kirjutades on mitu korda peast läbi käinud küsimus, “WTF, tegelt ka juhtus nii?!?”. Viimane tõdemus võtab selle kirjutuse kenasti kokku.

Järgmise korrani!
Indrek.


inaaris - 05.12.21 00:28

Pikka aega vaikus olnud.
Kõige popim teema, ehk bumperi saaga ei ole kahjuks ka tänaseni veel lahendatud. Nimelt, kohapealne margiesindus tegi bumperi vahetuse ära, aga suutis ilmselt uue bumperi paigalduse ajal natukene liigselt kruvikeeraja abi kasutada. Kui autoni jõudsin, siis sisetunne ütles, et vaata ennem auto üle, kui sisse jalutad. Tulemust nähes (mis ei ole reaalsuses tegelt katastroof) ei suutnud muud teha, kui naerda. Lähiajal saab see auto nüüd enda elu 3nda bumperi, s.t viimase 6 kuu jooksul :). Aga, lõpetame positiivse noodiga, kõik juhiabissüteemid töötavad nüüd nagu viielised. Mitte ühtegi veateadet viimase 1,5 kuu jooksul :).
https://www.upload.ee/image/13690087/Q7_B1.JPG
https://www.upload.ee/image/13690088/Q7_B2.JPG
Teine asi, millega kurja vaeva nägin oli normaalse hinna-kvaliteedi suhtega talverataste leidmine. Tingimused olid pealtnäha lihtsad skandinaavia MS ning 20" OEM veljed, mis ei vaja taastamist. Kogu nali võttis Mul aega ca 3 nädalat, käisin kõik siin regioonis olevad popimad veebipoed läbi. Kohati on ikka uskumatu, et komplekteeritud kujul (ja mitte varanduse eest) ei olnud sellel hetkel võimalik sobivat kooslust leida. Ootasin, kirjutasin, vaatasin. Ja lõpuks üks hommik klassikalist läbivaatust tehes (nagu kammiks KV.ee-st endale kodu) sain sobiva kombo kätte. Naljakas kogu asja juures oli see, et sisuliselt sain tutika jooksu, nii velgede, kui rehvide osas. 2-3 alla millimeetrist täket, muidu 5+.
https://www.upload.ee/image/13690089/Q7_T.jpg
Üks lahe võimalus, mis Mulle tänu bumperi show-le avaldus oli see, et sain 24h-ks enda käsutusse kõige uuema SQ8-a. Väga vinge ning kallis auto (masin, millega sõitsin oli 167k kohapealse hinnakirja mõistes). Kiirendus on hirmutav ja ahhetama panev üheaegselt. Minu jaoks oli see esimene 4.0 V8 TT kogemus. Mis kõige muljetavaldavam kogu asja juures? Pane auto comforti ja sisuliselt ei kuule sa ka seda V8-t, ehk, täiesti tavaline Audi. Ja, kui paned auto dynamicusse, siis tunned seda igasmõistes, V8 heli kahjuks ka sellel juhul salongi ei jõua. Aga, ju siis peabki nii olema. Kokkuvõtlikult selle kogemuse mõistes tooksin välja, et iga normaalse Audi mudeliga sõitja võiks seda proovida. Saad üheaegselt kogemuse, kui kompleksed need sport-mudelid (Audi mõistes) on ja lisaks ilmselt tekib ka arusaam, kui hea Su enda auto on (eeldusel, et harjumine on võimust võtnud).
https://www.upload.ee/image/13690103/SQ8_1.jpg
https://www.upload.ee/image/13690107/SQ8_3.jpg
Mis veel. Siia jõudes on mõnevõrra aega juurde tekkinud ja mõtlesin, et võiks juurde õppida asju (just käelised tegevused), millega ei ole varasemalt jõudnud või saanud tegeleda. Esimeseks otsustasin, et õpin auto välis- ja sisepesu selgeks tasemel, et kui ühe tööpäeva lõpetan, suudan iseendale naeratuse näole tuua. Mõned sajad eurod hiljem (keemia, survekas ja surveka otsikud) ja mitmed kümned korrad harjutamist ja hakkab vaikselt tulema. Ja nagu ikka kõikide asjadega siin elus, pärast kättevõtmist ei olegi enam nii keeruline, nagu alguses tundub. All pilt ühest istmest pärast nahahooldust ja vaha pealekandmist ning välis käsipesu.
https://www.upload.ee/image/13690142/Q7_I.jpg
https://www.upload.ee/image/13690156/Q7_PESU.jpg
Lõpetuseks, sõita on siin nüüd väga palju saanud, kohe kohe on auto esimesed 15k km täis. Reaalne kütusekulu selle ajapeale on 8,5l/100km. Enamik teid siin on 120km/h, ehk, inimesed reaalselt sõidavad kuskil vahemikus 120-150km/h. Minu jaoks on selle käigus uue tähenduse omandanud ACC ning teised juhiabisüsteemid. Ütlen otse, Eesti ajal oli see lisa Minu jaoks küsitavaga väärtusega. Jah, mugavuse seisukohalt hea ja auto järelturuväärtus ka, kuid maailm ei jäänud seisma, kui seda ei olnud. Ning ükski auto ei jäänud ostmata selletõttu, et kas need süsteemid olid või mitte. Siin aga, selliste kiiruste juures, ütlen ausalt, ei tahaks väga enam ilma. Eriti, kui Sa kulged eestlaste jaoks harjumuspäratu kiirusega mitmeid tunde järjest, siis on see super abiliste kombo, mis lõpptulemusena säästab ja ei väsita nii palju.
https://www.upload.ee/image/13690145/Screenshot_2021-12-05_at_00.14.42.png
https://www.upload.ee/image/13690159/Q7_K.jpg
Lõpetuseks (pikk jutt, ...) lähitulevikus plaanin veel 21" suvekad ilusaks lasta uuesti teha (esimene omanik oli äärekividega väga Sina peal), see on ja jääb üheks kõige lemmikumaks osaks selle auto juures Minu jaoks. Lisaks ootab lähiajal tavahooldus ees.
Püsige terved!
Indrek.


navigator1107 - 20.12.21 20:52

Tere, väga hea teema, olen ka vaatamas Q7 200 Kw, osta plaanin audi esindusest kasutatud auto, esindus ütles, et nukad vaja vahetada, nende juures oleks vahetus 3-3,5K eur, Teie teemas vaatan, et see summa oli palju suurem? Kas keegi oskab seda kommenteerida, et millest selline vahe? Kas vahetasite nukad ja ketid kõik korraga?


mkb - 20.12.21 21:05

Tsitaat:
Algselt postitas: navigator1107
Tere, väga hea teema, olen ka vaatamas Q7 200 Kw, osta plaanin audi esindusest kasutatud auto, esindus ütles, et nukad vaja vahetada, nende juures oleks vahetus 3-3,5K eur, Teie teemas vaatan, et see summa oli palju suurem? Kas keegi oskab seda kommenteerida, et millest selline vahe? Kas vahetasite nukad ja ketid kõik korraga?


Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris
Nukad ja ketiliin vahetatud.


inaaris - 21.12.21 00:16

Tsitaat:
Algselt postitas: navigator1107
Tere, väga hea teema, olen ka vaatamas Q7 200 Kw, osta plaanin audi esindusest kasutatud auto, esindus ütles, et nukad vaja vahetada, nende juures oleks vahetus 3-3,5K eur, Teie teemas vaatan, et see summa oli palju suurem? Kas keegi oskab seda kommenteerida, et millest selline vahe? Kas vahetasite nukad ja ketid kõik korraga?

Sa mõtled ikka seda vahetust nn ennetava tegevusena? Mitte selliselt, nagu lauseehitus viitab (ehk, autol on täna juba mure)?
Kui Sa Audist auto ostad, siis ma soovitan tõsiselt mõelda nn kohapealse esinduse garantiipikendus. Mulle tundub, et Sa vist ei ole kursis sellise võimalusega. Vii end kurssi, täna saab seda teha suhteliselt mõistliku hinna eest, saad südamerahu ja ei pea muretsema ega midagi ettetegema hakkama. Ma ütlen otse, ka garantiilise auto ostu puhul oli see tunne tegelt kuklas väga vastik.
Seda omavahelist sümbioosi nende nukkade ja ketiliini vahel oskab Sulle seletada mõni targem foorumiliige (miks seda koos tehakse?). Aga, Mina olen selle põhjal, mida ma kuulnud ja uurinud olen, arusaanud, et kui toimub nn osaline vahetus (ntks 1 või 2 nukka, mitte kõik), siis on võrdlemisi suur tõenäosus, et kogu jama tehakse uuesti. Minu enda auto puhul oli nii. Kuskil 40k kilomeetrite kanti vahetati 1 nukk ära ja siis 25 000km hiljem kõik uuesti (lisaks kett). Ma yei tea, kas see kandub ka üle sellises võtmes, et teen nukad ära ja keti osas jääd ootele.

Indrek.


navigator1107 - 22.12.21 15:57

Tere, Audi esindus teavitas mind, et autol on lähi tulevikus vajalik nukad ära vahetada, ehk siis nende spetsialist on selle tuvastanud aga ei tea mitu nukka ja samas kõrvaga kuulda veel ei ole ehk siis ütlevadki, et saab rahulikult mingi aja sõita ja siis on vajadus, see ongi minu jaosk imelik ja ei taha neil lasta teha seda tööd sest nemad väidetavalt vahetavadki vaid selle nuka mis muret teeb, ehk siis nad ei vaheta kõiki ennetavalt, sama asi ketiga, et see mõõdetakse üle ja kui see on lubatu piires siis vahetama ei hakata kuigi on juba lahti kogu mootor :D kahjuks mingit garantiid nad ei paku sellele autole kuigi nende juurest ostan, küisin järgi ja niimoodi vastati.


inaaris - 22.12.21 20:55

Tsitaat:
Algselt postitas: navigator1107
Tere, Audi esindus teavitas mind, et autol on lähi tulevikus vajalik nukad ära vahetada, ehk siis nende spetsialist on selle tuvastanud aga ei tea mitu nukka ja samas kõrvaga kuulda veel ei ole ehk siis ütlevadki, et saab rahulikult mingi aja sõita ja siis on vajadus, see ongi minu jaosk imelik ja ei taha neil lasta teha seda tööd sest nemad väidetavalt vahetavadki vaid selle nuka mis muret teeb, ehk siis nad ei vaheta kõiki ennetavalt, sama asi ketiga, et see mõõdetakse üle ja kui see on lubatu piires siis vahetama ei hakata kuigi on juba lahti kogu mootor :D kahjuks mingit garantiid nad ei paku sellele autole kuigi nende juurest ostan, küisin järgi ja niimoodi vastati.


Väga kummaline. Nagu räägiks kahest täiesti erinevast teenusepakkujast.


Vasart - 22.12.21 22:16

Esindusest lisagarantii saab osta autole, millel on kehtiv garantii. Kui see on läbi saanud, siis lisa enam osta ei saa. Parandage, kui eksin. Vähemalt eelmisel aastal ostsin eraisikult 5a vana auto, millel oli nädal veel garantiid. Esindus pakkus 2a lisa, aga tuli enne garantii lõppemist reageerida.


kassu - 23.12.21 07:30

Tsitaat:
Algselt postitas: Vasart
Esindusest lisagarantii saab osta autole, millel on kehtiv garantii. Kui see on läbi saanud, siis lisa enam osta ei saa. Parandage, kui eksin. Vähemalt eelmisel aastal ostsin eraisikult 5a vana auto, millel oli nädal veel garantiid. Esindus pakkus 2a lisa, aga tuli enne garantii lõppemist reageerida.


100% õige jutt!


inaaris - 23.12.21 16:48

Tsitaat:
Algselt postitas: kassu
Tsitaat:
Algselt postitas: Vasart
Esindusest lisagarantii saab osta autole, millel on kehtiv garantii. Kui see on läbi saanud, siis lisa enam osta ei saa. Parandage, kui eksin. Vähemalt eelmisel aastal ostsin eraisikult 5a vana auto, millel oli nädal veel garantiid. Esindus pakkus 2a lisa, aga tuli enne garantii lõppemist reageerida.


100% õige jutt!


Ma ei ole nii kindel, et see on 100% õige jutt.
Mul on kaks kogemust olnud.
Q7 oli nii, nagu siin toodi välja, ehk, tehasegarantii aegub ja sa teed kohapealse esinduse garantii (ehk, kehtib ainult seal, kus Sa selle tegid). Et me ühtemoodi arusaame, see ei ole tehasegarantii pikendus, vaid kohapealse esinduse teenus, mis töötab kui tehasegarantii aga faktiliselt seda ei ole.
A6-ga oli nii, et auto oli ostetud Audi Tallinnast, pärit Rootsist, tehasegarantii ammuilma otsas. Lisaks ei olnud seda autot kunagi Audi Tallinnas hooldatud. Ja Mulle pakuti seda võimalust.
Aga, jah, kuna Minu teada ei ole see avalik teenus (välja googeldada seda kiiresti ei õnnestunud), siis ei ole välistatud, et asjad ja reeglid on muutunud.
Mulle lugesid nad A6 ajal ette tingimused, mis peavad olema täidetud:
1. Tehniline kontroll ja kui on vead, parandatakse ennem ära. Q7 näitel võin öelda, et see oli ääretult põhjalik ja detailne.
2. Ls autol ei ole yle 200k km (vist oli 200-250, kuskil seal vahel).
3. Auto ei ole yle 8a vana.
4. Elementaarsed asjad. Täis hooldusajalugu jms.


jõuvanker - 23.12.21 19:39

Poisid, mis te jahute ja vatrate. Huviline läheb tipa-tapa Tallinnas, Paldiski maantee ääres olevasse Audi peamajja ja küsib ilusti teeninduse leti taga garantiiaja pikendamise kohta variante. Uskuge, saate väga adekvaatse vastuse vastavalt mudelile koos täpse hinnaga, küsige julgelt, selgelt ja ärge jätke jonni, saate vastuse ;)
Läbikäidud tee...
Alternatiiv on ka superkasko ( tehn. rikke kaitsega ) kuid see ei kata kõike seda, mida Audi enda pikk garantiiaeg.


inaaris - 18.05.22 22:02

Esimene aasta kenasti ühelepoole saanud, ls tuli ca 24000km, mis on Minu kohta üsna hea saavutus.
Jamad praeguseks seljataha suures plaanis seljataha jäetud.
Natukene numbritest:
Keskmine reaalne kütusekulu on 8,7l/100km. Seda sõites (suurem osa kilometraazist) enamasti kiirteedel ja täislaadungiga (2xtäiskasvanu, 3xeluõit ja siis üks pagassitäis eluõite lisavarustust). Kokkuvõtlikult, võttes kõike arvesse ikkagi väga ökonoomne tegelane on see auto. Naljakas kogu asja juure on see, et see on vist esimene auto Minu elus, kus pardakompuuter näitab suuremat kulu, kui reaalsus.
Mind täitsa huvitaks, kui suur vahe oleks omakorda V8 TDI SQ7-ga. Arvan, et kui sõidutingimused samaks jätta, siis ilmselt üsna marginaalne.
3.0, 200kw. Kui kogu nuka/keti trall väljaarvata, siis väga väga OK mootor. On jõudu, on mugavust, on vaikust ja on ka ökonoomsus. Aga, nagu ka siit teemast eelnevalt läbi on käinud, see kõik tuleb üsna krõbeda hinnaga, kui pead ise sellega jebima hakkama.
Üleüldine hinnang pärast ühte aastat:
Minu jaoks on Q7-st (ja seeläbi ilmselt ka kõigist selle auto klassikonkurentidest) saanud best all-around auto definitsioon. Suurus, võimasus ja üleüldine mugavus. Sobitub mu pool-penskari sõidustiiliga nagu valatult :).
Nipa-napa asju on, millega tegeleda on vaja olnud. Peamiselt erinevate paneelide naginad, aga selles Ma ei süüdista mitte autot, vaid siinseid teid (Belgia). Eestist ära sõites oli auto ideaalne.
Ainukene juurdeostetud asi on wireless carplay moodul. Valisin Carlinkit 3.0-i selletõttu, et see oli korraliku soodukaga (99 EUR) ja foorumites kiidetud (just Audidele). Esimese kuu jooksul ühtegi jama ei ole olnud ja v.a see, et “next track” signaal jõuab 2-3s hiljem kohale pole millegi üle viriseda. Üks soovitus, kui keegi hangib samasugust jubinat omale. YouTube videod kritiseerivad kõige enam nende jubinate boot-up aega. Audi mõistes (misiganes MIB mu autol ka ei ole) on see võrdlemisi irrelevantne. Hetkel, kui Te enda auto lahti lukustate hakkab tegelt raadio koos selle jubinaga tööle. Selleks hetkeks, kui tagumiku maha saate ja auto käima panete töötab juba CarPlay. Ilmselt Android Autoga on täpselt sama lugu. Ehk, see on kiirem, kui kaabliga (millega mul ikka 3/10st esimene boot jebis).
Edu!
Indrek.


A4TQ - 19.05.22 09:00

Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris

Keskmine reaalne kütusekulu on 8,7l/100km. Seda sõites (suurem osa kilometraazist) enamasti kiirteedel ja täislaadungiga (2xtäiskasvanu, 3xeluõit ja siis üks pagassitäis eluõite lisavarustust). Kokkuvõtlikult, võttes kõike arvesse ikkagi väga ökonoomne tegelane on see auto. Naljakas kogu asja juure on see, et see on vist esimene auto Minu elus, kus pardakompuuter näitab suuremat kulu, kui reaalsus.
Mind täitsa huvitaks, kui suur vahe oleks omakorda V8 TDI SQ7-ga. Arvan, et kui sõidutingimused samaks jätta, siis ilmselt üsna marginaalne.

Indrek.


SQ7 aasta keskmine oli mul 8,6l/100km. Linn ja maantee enam vähem võrdne.
Tänu haagise vedamisele on nüüd kesmine kütusekulu tõusnud 10l/ 100km.


masuurik - 19.05.22 10:50

Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris
...
Minu jaoks on Q7-st (ja seeläbi ilmselt ka kõigist selle auto klassikonkurentidest) saanud best all-around auto definitsioon.
Indrek.


Kuniks RS6 igapäevaselt tarbid ;)
Tõsi küttehind ja ruumikus on pisut viletsam, aga pauku on jälle rohkem.


rs156 - 19.05.22 13:30

Igapäevasest tööle-koju-trenni-poodi sõidust rääkides on vast Q7 parem ikkagi - mugavam, vaiksem, ökom. RS6l vaid mootor võimsam, kõik muu on ju "madalam klass" kui Q7 - mürasummutus, vaateväli ja kõrgus kehvemad jms.


HangOver - 06.09.22 17:07

Tsitaat:
Algselt postitas: jõuvanker
Poisid, mis te jahute ja vatrate. Huviline läheb tipa-tapa Tallinnas, Paldiski maantee ääres olevasse Audi peamajja ja küsib ilusti teeninduse leti taga garantiiaja pikendamise kohta variante. Uskuge, saate väga adekvaatse vastuse vastavalt mudelile koos täpse hinnaga, küsige julgelt, selgelt ja ärge jätke jonni, saate vastuse ;)
Läbikäidud tee...
Alternatiiv on ka superkasko ( tehn. rikke kaitsega ) kuid see ei kata kõike seda, mida Audi enda pikk garantiiaeg.


Saab ka peale garantiid Revalis teha. Ise küsisin ka ja vastati, et Audi tehasegarantiid ei saa osta, kuid peale tehnilise kontrolli läbimist ja korralikku hooldusajalugu (ei pea olema esindus, kuid sõbra garaaži tšekid ei sobi loomulikult) saab neilt siiski garantiid osta kui auto ei ole üle 8 aasta vana, ega üle ( oli vist 200K) läbi sõitnud. See superkasko ei pidavat näiteks katma turbo otsalõppemisel, sest hõlmab seega kasti ja mootorit kuid mitte nende otsa käivaid komponente. Vähemalt nii mulle öeldi. Hind oli aastas suht sama.


inaaris - 07.09.22 11:41

Jah, kinnitan nüüd sama, mis HangOver välja tõi.
Nüüdseks on auto siis nn “garantiipikenduse” all.
Kontroll (väga põhjalik), vigadeparandus (kui neid on) ja siis oled Eesti versiooni peal garantiist.


rs156 - 07.09.22 11:44

Väga põnev, uurin ka enda autole seda, tänud!

Kui autol juba superkasko/kasko+ vms on, kas on mõistlik seda lisagarantiid ikkagi teha?


HangOver - 07.09.22 14:43

Tsitaat:
Algselt postitas: rs156
Väga põnev, uurin ka enda autole seda, tänud!

Kui autol juba superkasko/kasko+ vms on, kas on mõistlik seda lisagarantiid ikkagi teha?

Kui on kaksos tehnilise rikke kindlustus sees, siis lisagarantiid Revalist kindlasti ei ole mõistlik teha. Pakun, et pigem ma loobuksin tehnilise rikke kindlustusest ja võtaksin Revalist lisagarantii, sest see katab veidi rohkem kui lihtsalt tehnilise rikke kindlustus.


inaaris - 08.09.22 21:11

Ainukene põhjus, mille puhul oleks loogiline mõlema korraga hoidmine on see, kui Sul suurema osa ajast veedab auto välisriigis. Rikke cascot saab edukalt kasutada ka välisriigis. Eestis olles ilmselt mõlemat vaja ei lähe. Lisaks, hangoveri poolt väljatoodu, kus on mitmed asjad, mis ei laiene paketi alla. Mida ei saa veel unustada on see, et rikke cascoga (vähemalt Mul) oli asjaajamine sama, nagu klassikalise kindlustusjuhtumi korral. Registreeri, vii hindamisele, kooskõlasta, oota ja siis tee. Ehk, enamasti tüütu, pikk ja lohisev protsess. “Garantiipikendusega” ongi reaalselt esinduse käitumine, kui tehasegarantii puhul.


HangOver - 08.09.22 23:41

Tsitaat:
Algselt postitas: inaaris
Ainukene põhjus, mille puhul oleks loogiline mõlema korraga hoidmine on see, kui Sul suurema osa ajast veedab auto välisriigis. Rikke cascot saab edukalt kasutada ka välisriigis. Eestis olles ilmselt mõlemat vaja ei lähe. Lisaks, hangoveri poolt väljatoodu, kus on mitmed asjad, mis ei laiene paketi alla. Mida ei saa veel unustada on see, et rikke cascoga (vähemalt Mul) oli asjaajamine sama, nagu klassikalise kindlustusjuhtumi korral. Registreeri, vii hindamisele, kooskõlasta, oota ja siis tee. Ehk, enamasti tüütu, pikk ja lohisev protsess. “Garantiipikendusega” ongi reaalselt esinduse käitumine, kui tehasegarantii puhul.


Jah ja lisaks Revali poolt pakutud pikendusele on alati remont ka Revalis mitte ei hakata kuhugi mujale odavamalt tegema ajama.


inaaris - 14.11.22 22:23

Märkamatult on autoga täis saanud 40000 sõidetud kilomeetrit.
Täitus 100k km. Naljakas on see, et Ma ületan esmakordselt elus seda läbisõitu.
Kas on olnud väga palju rohkem või on olnud märkimisväärselt vähem.
Laias laastus midagi erilist välja tuua ei ole. Suures plaanis on viimane aasta enamvähem muredeta olnud.
Ainukene kasulik asi, mida teistele välja tuua on see, et ühel hetkel oli masinal selline häda küljes, et kui töötava mootoriga (täiesti episoodiline) avada juhiuks (ainult sellega käivitus), siis viskas terve posu erroreid ette, alates käsipiduri malfunctionist ning lõpetades assistive hold-i disablemisega. Taaskäivitusel viga kadus ja oli üldse üsna kummaline hälve. Just see, et oli perioode, kus nädalaid seda muret ei olnud ja siis oli perioode, kus see oli vähe tihedam.
Dr Google diagnoosis (kohe ja selle näite mõistes ka õigesti) asja tarkvara veaks, mida see täpselt oligi. Postitan ka ühel hetkel kõikidest veateadest pildid, et teistele kasuks oleks. Dr Google hinnangul esineb sama mure ka teistel Audi mudelitel.
Lisaks läks suve lõpus vahetusse juhipeegel (klappis end natukene aeglasemini ning üksikutel juhtudel ei avanud), tagumised kettad klotsid (89k LS-l) ja väsinud tagumiste akende tõstemehhanismid (on õige nimetus?). Akende mõistes oli kergem kägin tõstmisel-langetamisel.
Tänaseks on auto keskmine kütusekulu 8,25l/100km. Valdav osa Minu läbisõidust on kogunenud Kesk-Euroopa teedel (Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa), ehk võrreldes Eestiga väga kiiretel teedel. Kokkuvõtlikult on see kütusekulu VÄGA hea sellise auto mõistes, eriti võttes arvesse kiirtee sõidu eripärasid.
Sain pikemalt proovida ka FL Q7-t. Ainukene märkimisväärne asi, mida välja tuua on võib-olla mootorite käitumise erisus. Ma tean, et väga paljusid Audi fänne häirib see miik-miik hetk enne, kui auto minekut teeb. Uutel V6-tel on see veel aeglasemaks muutunud. Mind see ausalt öeldes natukene üllatas, ennem sõitmist eeldasid, et vb Mild-hybrid on seda just paremuse suunas viinud, arvestades, mis suuna Audi ja tervikuna Saksa autotootjad on valinud MHEV rakendamisel. Salongis kõige põhimõttelisema vahena tooks välja raadioekraani asukoha. Mulle on isiklikult alati nn tõusvad ekraanid väga meeldinud, peamiselt selletõttu, et Sa hoiad enda silmad sõites alati tee joonel. FL-l on aga tagasi nn 2din raadio asetus. Funktsionaalselt on muidugi raadio väga viisakas ja Minu arust on neil puutetundliku ekraani "puute" realisatsioon väga kenasti välja kukkunud. Aga, vanast heast rullikust hakkasin põmst kohe puudust tundma. Just asjade mõistes, mida Sa tähele ei pane. Playlistide vahetus, menüüde vahel liikumine Apple CarPlay-s jne... Endalegi üllatuseks tuli välja, et ma sahkerdan seal päris palju ringi. Ning viimaks, paneelide puhtana hoidmine. Proovisin selle paari päeva jooksul, mis see masin Minu käes oli nö klassikat. Ehk, võtsin fiiber lappi autosse kaasa ja proovisin siis meeles hoida, et raadio ja kliimapaneeli aegajalt puhastaks (pikad sõidupäevad olid). Aga, ilma kileta või kaitseklaasita on väga keeruline nii raadio-, kui kliima paneeli isegi enamvähem puhtana hoida. Kütusekulu vahest aru ei saanud võrreldes Minu masinaga. Masin, millega sõitsin oli 210kw-ne mootor. Sportlikust huvist küsisin ka prooviks 170kw-st. Mina suures plaanis vahest aru ei saanud. 0-100 kiirendust ei proovinud ja nö maantee sõidu klassikud siin, ehk 70-120, 120 - 150 kiirendused tundusid Mulle üsna samasugused neil mootoritel. Ilmselt taimer oleks eriarvamusel, aga enda sõidustiili mõistes ei saanud praktiliselt aru.
Targemad oskavad ehk kommenteerida, milles reaalselt nende mootorite vahe seisneb, just mehhaaniliselt. Kohalikud tõdevad, et need 160/170kw mootorid on olemas peamiselt selleks, et kindlustused jms oleks madalam (siin regioonis on suurusjärgud ca 1,5 - 2x kallimad, kui Eestis). Ma eeldan, et vahe 160kw ja 200kw on tõenäoliselt sama, mis uute 170kw ja 210kw vahel.

Indrek.


prj - 15.11.22 16:07

170 ja 210 diiselmootori koha pealt identne, ainult softi vahe.
Turbolagist saab softiga lahti ning vähemalt samaheaks tagasi, nagu vana oli.
Kui on garantiiline auto ja garantii oluline, siis sõidad ja naudid turbolagi. Mina ei ostaks, sellega on rõve sõita.

Võimsust saab 270-280kw nendest uuematest mootoritest. Ehk siis 170kw variandile saab vähemalt 100kw juurde.


rs156 - 16.11.22 11:47

Vabandust, et pole teemas oleva auto kohta. Kuigi põnev oleks teada palju kw-sid sellest 200kw mootorist tuninguga kätte saab?

Kas mitte ei ole võimalik teha tuningut nii, et garantii säilib?

Kui 170kwst saab 270 ja turbolag läheb väikeseks - isegi siis ei soovita ja on rõve sõita?


prj - 16.11.22 13:24

Kui pädev tuuning teha siis on normaalne.
Aga ilma tuuninguta on selline tunne, nagu sõidaks suure turboga AAN-ga. Probleem puudutab 210 ja 170 kw mootoreid, 200kw seda probleemi veel ei ole.

Garantii MD1 plokiga (mis on kõigil 170kw ja 210kw mootoritel) katkeb alati kui teha midagi.
Seal on HSM moodul, millele mitte keegi ligi ei saa ning see kontrollib jooksvalt sisu, salvestab kõik muutused ning genereerib RSA-ga krüptitud vastuse.
VAG-i tester loeb selle välja iga kord ja saadab keskserverisse.

Varasemalt ei olnud eraldi HSM moodulit ning kogu seda asja tehti peaprose programmkoodis. Kuna sellele sai ligi, siis sai selle ka nii ära patchida, et kõik on ilus alati.
Kuivõrd nüüd genereerib kogu asja HSM, siis pole mitte midagi teha enam, sest sa isegi ei tea, mis seal sees on.

Ainus asi, mida saab teha on võtta teine juhtplokk, lugeda olemasolevast kõik välja, kirjutada teise ja siis teha teisele immo off (see teenus mul lehel olemas).
Seejärel vahetada iga kord juhtplokki.
Aga... kilometraaž juhtplokis ja autos ei klapi. Ma ei tea, kas see tõstab automaatselt lipu püsti, aga kui keegi käsitsi vaatama seda hakkab (nt. kui mingi suurem claim on, a la RS6 mootor kottis), siis usun, et saadetakse pikalt suurema jututa.
Bemmidel on FASTA recorder nüüd ka HSM-s ja Mersudel salvestab CPC plokk igasuguseid huvitavaid asju.
Ehk siis garantiilise auto tuuninguga ütle garantiile head aega. Edasi, kui auto on ostetud tarbija poolt, siis võib hakata VÕS alusel vaidlema, kas ikka viga oli põhjustatud tarbija poolt või mitte. Kui ostja on ettevõte, ka liisingufirma näiteks, siis ei ole tegemist tarbijalemüügiga.

Kogu see mootorituuning läheb vaikselt elektriautode tulekuga nagunii ajaloo prügikasti (õnneks on vähemalt 10-15a aega veel).


inaaris - 05.03.23 19:02

Auto läbisõit tänaseks 106k.
Peale hoolduste ja kalla-talla pole midagi sisulist väljatuua.
Jätkuvalt on selle auto omamine ja kasutus nauding.
Aga, aeg on jõudnud sinna punkti, kus kohas auto otsib uut omanikku.
Kõige põhimõttelisem osa autoajaloost on siin kirjutusena väljatoodud.
Auto ajalugu: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1243094.html
Müügikuulutus: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?share=9932583fa8f4185a1c49df476a5360cb

Indrek.


inaaris - 29.05.23 19:54

Tere!

Auto müüdud.
Palun teema arhiveerida.