Foorumi logo

Audi A8L D2 4.2 - 1999 - ragenor
ragenor - 28.05.21 20:25

Tere Audipere.
Lisan ka siis siia oma ratsu, et oma tegemisi kuidagi jäädvustada.
Margiks siis Audi A8 LANG D2 kerel. Aastaks 99, kuigi osad saidid VIN järgi näitavad aasta 2000, aga see ei oma väga tähtsust ka.
Mootoriks janune 4.2 V8, mida aitab kompenseerida gaasiseade.
Käike vahetab ise ja veoskeem ilmselgelt Quattro.
Lisade poolest midagi nuriseda pole, kõik mida vaja, see olemas.

Aga autost siis ka veidi. Üsna pea saab 2 kuud sellest kui sai ostetud. Mõni ehk tunneb äragi, ikkagi siit klubist pärit (freeseri EX ;) )
Kuna auto on omajagu vana, siis natuke näppimist ikka tahab siit-sealt. Suht peale ostu sai tutikad suvepapud alla ostetud, et lamelle säästa. Gaasiseadme hooldus tehtud.
Eile sai parempoolne summutisukk lastud vahetada, häiriv lõrin põhja all, nüüd väljuvad heitgaasid sealt kust vaja.
Järgmine tähtis asi mis tähelepanu vajab on tagumine parempoolne piduri support. See vilistab tagurdamisel ja õhutusnippel on läinud. Lähiajal õli ja filtrite vahetus.
Eks mõned pisiasjad oleks veel. Üks kere küljes olev tagumise stange kronsa oleks vaja välja vahetada. See ots kust polt läbi käib on murdunud ja stange nurk on ca CM all pool kui teine.
Juhi ukse klaas vaja vahetada, sinna mingi ilmelik lai triip kulunud. ( Kronsa ja klaas on põmst olemas, vaja aind järgi sõita.) Lisaks sellele uks ka paika reguleerida, hetkel tundub nagu oleks lahti, tahaks natuke salongi poole saada. Ja veel lisaks sellele :D ukse polstri tüüblid uued panna. Tüüblite kood on teada, tuleb vaid ära osta ja loota et sobivad ja hoiavad polstrit kinni. Mõlemad stanged puhkuse ajal uue värvi alla ja plaanis on terve alumine must ring kerega ühte tooni viia. Vasak tagumine velg kahest kohast veidi kõver, tuleb lasta sirgendada.
Ega muud väga polegi. Oli juba meelest läinud selle auto mugavus, aastaid tagasi sai omatud ühte hitlerit ja 3.7 motoga isendit ja ütleme nii et vana arm ei roosteta :P
Paar klõpsukest ka elajast, pole väga pildistanud teda veel, aga parandan seda viga kindlasti. :)
https://www.upload.ee/image/13184704/rsz_20210411_164144.jpg
https://www.upload.ee/image/13184728/20210417_174122_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13184731/20210509_142526_Easy-Resize.com.jpg

Siin pildil näha ka et juhiuks vähe irvitab.
https://www.upload.ee/image/13184732/20210516_133759_Easy-Resize.com.jpg


walkman - 29.05.21 19:36

Ise jamasin ka just tagastangega.... alt ülesse käivaid polte kätte ei saanud, pidin läbi puurima, siis sain stange kätte. Mingi imeliku alu bloki sisse käivad need poldid seal.


ragenor - 30.05.21 08:32

Ega jah, oksüdeeruvad ära, stanget ei kaku ju iga kuu maha.:)


ragenor - 23.06.21 20:06

Täna sai siis väike hooldus õlide ja filtrite näol tehtud.
Lisaks sellele sai ka kliima täidetud. 400 tuli välja, aga sellega väga külma enam ei puhkunud. Nüüd süsteem ilusti täis ja tuba üli jahe.
Läbisõit 275572.
Käiku läks siis:
8 liitrit õli 5w40
Mahle õlifilter.
Mahle mootori õhufilter.
Toprani salongifiltri komplekt.
Mahle kütusefilter.
https://www.upload.ee/image/13259353/20210623_074031_Easy-Resize.com.jpg

Peale jaane hakkab siis stangedega tegelema. Olemas on ka nüüd juhiukse klaas ja tagumise stange jupp, ei oskagi seda kuidagi nimetada.
Pluss veel muid pisi asju, uks regullida jne. Ahjaa, forssist sain 3 maailma viimast uksepolstri tüüblit.:P

Jäi silma üks rippuv junn ees vasaku ratta taga millel kaabel taga. Tundub et kuskilt ära murdunud, aga kust? Vaata pildil pooltelje porikummi!
https://www.upload.ee/image/13259393/20210623_110514_Easy-Resize.com.jpg


kolmelehmajook - 24.06.21 08:47

Viimasel pildil tundub olema piduriklotside pistik.


ragenor - 24.06.21 10:36

Tsitaat:
Algselt postitas: kolmelehmajook
Viimasel pildil tundub olema piduriklotside pistik.


Väga võimalik kusjuures jah.;)


ragenor - 21.07.21 05:29

Peale jaane sai stanged maha kruvitud. Esimene tuli veel enamvähem, tagumine nii kinni mis kinni. Ühe poolega oli lihtne, kronsa ots oli nagunii murdunud, teise poole keerasin siis kere küljest lahti ja sain stange kätte. Võtsin stange seest tala ära ja hakkasin neid polte välja keerama. Sai kuuma antud ja kõike, aga ikkagi tuli koos keermega mis selle alu klotsi sees.
Teise poldi lõikasin tuimalt pooleks. Siis tuli korraks mõelda ja väheke leiutada. Tegin uued poldid ja tala külge vastused.

https://www.upload.ee/image/13329422/20210718_180043_Easy-Resize.com.jpg

Väga hästi toimib ja pole probleemi tulevikus stange maha saamisega. (korra juba maha võetud, üks parkandur ei töötand, klemm oli kõver.)
Siis pidin nädalaks tööle minema ja jäi asi ripakile. Peale töönädalat sai lihvitud, siis pahteldatud mõnda kohta, siis peenema paberiga lihvitud, krunditud, värvitud ja lakitud.
Sellest protsessist pilte pole, aga tulemus hea.

https://www.upload.ee/image/13329438/20210718_184638_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13329440/20210718_184719_Easy-Resize.com.jpg

Sellel kronsal oli siis ots läinud, varuosa kronsal ka mõra sees, aga vähemalt hoiab stanget üleval.

https://www.upload.ee/image/13329443/20210718_180024_Easy-Resize.com.jpg

Sai ka tagumine parem support ostetud.

https://www.upload.ee/image/13329447/20210718_221357_Easy-Resize.com.jpg

Engine Coolant Temp Sensor (G62) viga oli mootoris sees koguaeg, forssist uus andur ja mure murtud.
Kuna ülevaatus hakkas kah juulis lõppema , siis sai möödaminnes läbi käidud ja voilaa, tehtud ühegi veata.
Natuke nokitsemist on veel, aga üldmulje hea ja sõidab ilusti.


freeser - 21.07.21 08:35

Järjest paremaks saad selle auto, nüüd karbid ka kere värvi koos liistudega ja väljast maasikas valmis.
Hea, et see auto sai omale hea peremehe. :cool:


ragenor - 21.07.21 19:42

Karbid ja liistud kindlasti kerevärvi. Hetkel ei jätkunud aega selleks lihtsalt. Sellist haruldust tuleb ju hoida;)


ragenor - 27.07.21 19:10

Ühe pisiasja sain veel tehtud siin mis silma riivas. Nädalavahetusel olin suvilas sauna tegemas ja mõtlesin et niikaua kui saun köeb teen ära. :)
Pulbri kraapisin maha ja lihvisin üle. Katsin ja värvisin. Poeuus pole, aga palju viisakam on küll.

https://www.upload.ee/image/13346290/20210724_122353_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13346293/20210724_122357_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13346297/20210724_162225_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13346300/20210724_162214_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13346309/20210724_153905_Easy-Resize.com.jpg
https://www.upload.ee/image/13346314/20210724_162343_Easy-Resize.com.jpg


ragenor - 10.09.21 20:22

Väike update vahepeal.
Jäid silma ühed 20ne tollised veljed. Väike mõttepaus ja otsustasin et panen suvekad ja talvekad eraldi velgedele, siis pole seda raha jagamist rehvitöökodadele.

https://www.upload.ee/image/13462842/20210905_133529.jpg

Talvel väga rekkaga koju ei pääse, siis selleks puhuks sai tööle käimiseks üks vanake soetatud olematu summa eest.
2.0 85kw esivedune ja väga korraliku kerega. Isegi A/C toimib ;)

https://www.upload.ee/image/13462865/20210905_180137.jpg

Märkus moderaatorilt: Muutsin pildid lingiks, pildi pikema külje maksimum lubatud väärtus on 800pix!


ragenor - 18.11.21 21:08

Nonii, pole ammu midagi sisestanud siia. Auto elab ja on saanud ka omajagu hoolt.
Alustame siis sealt kuhu pooleli jäi.
Talverehvid said Spoke9 velgede peale pandud ja alla krutitud. Suveveljed puhtaks, kuivaks ja kevade ootele. Eelminekord jäi mainimata, et veljed ostsin niiöelda pildi järgi ja müüa väitel väga heas seisus (KONTROLLITUD), siis paraku nii lilleline see polnud. Hea oli et enne rehvide peale monteerimist panime nad pinki. 2 velge viskasid ja üks nendest ikka nii räigelt et vajasid sirgendamist. Õnneks ei pidanud ise nendega kuhugi jooksma vaid jätsin sinna ja ise majandasid. Nüüd on natukeseks ajaks rahu majas, saan ise hooaegadel rattaid vahetada.

https://www.upload.ee/image/13645717/rsz_20211011_122140.jpg

Ühel igaval laupäeval mõtlesin et lähen töökotta ja nokitsen vähe. Vahetasin ära vasaku tagumise tiivatule, seal oli pisike mõra.

https://www.upload.ee/image/13645727/rsz_120211023_125754.jpg
https://www.upload.ee/image/13645729/rsz_120211023_131714.jpg

Enne seda olin tellinud Stance.ee-st udukatesse LEDid ja Automaailmast parkidesse. Mulle väga ei istu selline kollakas valgus, ikka peab sinakas olema ja auto värviga läheb ka väga hästi kokku. Seal midagi hullu paigaldada polnud, uduka korpuse küljes ühte pulka kus mass küljes on, pidi madalamaks viilima, aga muidu 1:1le. Vajadusel saab kiirelt tava valgusti sisse tagasi panna.

https://www.upload.ee/image/13645742/rsz_120211023_105945.jpg
https://www.upload.ee/image/13645746/rsz_120211023_121631.jpg

Siis hakkasid asjad vähe tõsisemaks minema. Nimelt käiguvahetus polnud enam see mis nädal aega tagasi. Fooride taga ja ringteedele sisenemised ja väljumised olid jõnksude ja viidetega, kohati ka väristas kahe käigu vahel madalal pöördel. Ei asi ei ole õige ja tuleb kiirelt tegutseda enne kui kast päris laiali.
Leppisin Kadrinasse Hõbenoolde aja ja võtsin selleks ajaks töölt vabaks. Lippasin kohale ja diagnostik läks tiirule. Tuli tagasi ja ütles kaks põhjust. Esiteks on sul hüdroplokk kulunud ja teiseks on sillas lõtkud mis seda pauku nagu võimendavad.
Arve 50 kulli ja koju sõit, tuli hakata uurima, kus ja kes taastab neid. Üks mõte oli lätti Recrosse saata, siis aga paar tuttavat soovitasid Mustvees eraisikut kes kastidega tegeleb. Võtsin ühendust ja rääkisin mure ära ning et ma olen nädal sõidus ja toon auto sinna, saad niikaua majandada. Viidud tehtud. Tegi ka seal prooviringe ja ajas õlisid soojaks ja, et paugub jah teiselt kolmandale ja vastupidi. Nädala keskel sain kõne, et kas kast lätis käinud? Siis nagu lõi pähe jah et pardakas mapi vahel olid teiste arvete vahel ka Recro arved. Ütles et nende käekiri täpselt ja et nii halvasti puuritud et korpust enam kasutada ei saa. Õnneks oli tal doonor kastis olemas korpus mida sai üle puurida ja pani sinna mingid kangemad klapid sisse ja ladus asja kokku. Voilaa, kast väga tihe. Õnneks tegutsesin kiirelt ja kasti sisu ning turbiin jäid ellu. Väikseid jõnkse siiski teeb aga see pidavat diffrist tulema.
Auto vajas veel vähe remonti. Esimene parem veovõlliots tegi parkides raginat, siis tundus mulle et kuskil ulub rattalaager, parem tagumine support oli ammu olemas juba ja oli vaja vaadata seda diffrit ja puksimajandust kastist taha välja.
Remondiaeg kirjas, auto kohale viidud ja natukese ajapärast kõne. Differ on nii nagu neil olema peab, AGA , diffri puksid on küll täitsa läbi. Ja jama selles et neid pole saada kuskilt. Ainuke variant välismaa, panen igaksjuhuks koodid ka, ehk kellegil mingi koht või teadmised kust võiks neid saada.
4D0 599 257 E
4D0 599 257 C
4D0 599 381 E
Vahetusse läks siis tagumine parem laager, tagumine parem support, need asjad olid mul endal olemas, siis parem esimene veovõlli ots ja lõpuks sai ka piduriklotsi tule armatuurist kustu, ma küll keerasin alt kokku, aga kaabel oli natuke kaugemalt katki hoopis :D
Autole järgi minnes rääkis veel ühest avastusest mis tema silmis oleks ka vaja kiiremas korras vahetada. Nimelt parem esimene käändmik on katki. Päris täpselt enam ei mäletagi, aga et mingi õõtsa pesa üks serv on murdunud ja seal on asi lahendatud mingi suure laia seibiga et ehk peab. Pidi päris ohtlik olema :)
Muidu auto väga truu. Kui vaid saaks need puksid ja käändmiku kuskilt. Aga eks tuleb mööda netti kolada nende koodidega.

Püsige terved!!

https://www.upload.ee/image/13645817/rsz_20211023_160618.jpg
https://www.upload.ee/image/13645818/rsz_20211023_160609.jpg
https://www.upload.ee/image/13645819/rsz_20211023_160544.jpg
https://www.upload.ee/image/13645821/rsz_20211023_160651.jpg


EnricoN - 18.11.21 21:52

Kuidas need udukapidnid hämaras on ? Ei ole mingi julm prozektor mis vastutulijatele häiriv ja "karjuv" ?


ragenor - 18.11.21 22:41

Tsitaat:
Algselt postitas: EnricoN
Kuidas need udukapidnid hämaras on ? Ei ole mingi julm prozektor mis vastutulijatele häiriv ja "karjuv" ?


Ei pimesta. Ja ega pimedas ei kasuta ka, pimedal ajal ikka lähituli töös.


80quattro - 19.11.21 08:00

Traditioni valikust siis tellitavad Audi esinduste kaudu käändmik 4D0407254 ja üks puks 4D0599257C


walkman - 19.11.21 09:47

Andis see diffri pukside läbiolek kuidagi tunda ka ?


ragenor - 19.11.21 19:54

Tsitaat:
Algselt postitas: 80quattro
Traditioni valikust siis tellitavad Audi esinduste kaudu käändmik 4D0407254 ja üks puks 4D0599257C


Sellega et üks puks on saada olen kursis, teised kaks peab väljast kuskilt leidma, sest ühte puksi vahetama ei hakka. Viimane variant on lasta treida, aga uurin veel maad. Käändmik on küll krõbeda hinnaga:D


ragenor - 19.11.21 19:57

Tsitaat:
Algselt postitas: walkman
Andis see diffri pukside läbiolek kuidagi tunda ka ?


Jah, näiteks ummikus istudes. Annad gaasi ja tunned kuidas tagant käib jõnks, lased gaasi maha ja jälle tunned lõtku.
Hoopealt tiptop, aga just seisma jäämised ja kohalt võtud üldjuhul tuntavad.


ragenor - 12.12.21 20:45

Vahepeal veel midagi juhtunud.
Suvel juba vaatasin et kojamehed käivad kuidagi jeelijeeli, et kas peavadki nii käima, maru kahtlane.
Ühe laupäeva hommikul sõitma minnes ei teinud kojamehed mitte ühtegi liigutust mitte üheski asendis.
Vaatasin kaitsmed üle, kõik terved, siis kapott lahti ja ja hakkasin rusikaga kojamehe mootorit tampima. Hakkasid liigutama ennast kuidagi. Näitasin naisele juhised kätte et kuidas tegutseda ja nädal üle elada. Sai siis otsitud Viljandist uus kasutatud mootor 2002 aasta auto pealt ja külge pandud. No 2 korda paremini käivad luuad nüüd. Kui juba hoovastik maas oli, siis sai sellel ka kõik liikuvad osad määritud.
Samal päeval paigaldasin ka tuttuue aku. EXIDE Premium 100ah 900A (EN). Siin kõvade miinustega nagu ketras uimaselt. 04.12.2021 ja LS 284000
Lisaks hakkas eelmine nädal suurte miinustega tosool kaduma.
Olevat loik all olnud ja igapäev pidi juurde valama. Eile vaatasin küll alt ja ülevalt, aga ei tuvastanud kohta kust ta lekkida võiks ja tase ka normis. Kui jälle külmaks lööb, siis ehk saab jälile. Ahjaa ja ei hoiata ka kui tase madal, ilmselt tasemeandur ka kutu.
Uus gaasihooldus ka kohekohe tulemas.


ragenor - 09.01.22 21:38

Vahepeal sai leitud jahutusvedeliku leke. Lekkis siis ühe jätkatud lõdviku liite kohast, mis gaasi reduktorisse läheb. Seal olid nö kiirklambrid mis ei pigistanud piisavalt kõvasti voolikut kinni. Panin sinna keeratavad klambrid ja jäi pidama. Aga kauaks, ikka vedelik kadus ja nüüd oli uus koht, kohe reduktori peal, seal kuhu need kaks voolikut külge lähevad. Need plastikust põlved on otsapidi reduktoris ja kummalgil põlvel kaks O tihendit. Need tihendid olid surnud ja ajasid vedelikku reduktorist välja.
Täna 09.01.2022 tehtud gaasihooldus, ls 285270. Selle käigus said ka uued O tihendid ja hetkeseisuga on reduktor kuiv ja tase normis.
Kuna suurema osast sõidab naine sellega igapäevaselt, siis sai tellitud ka uus number.
Üks talvine pilt ka jutu alla.

https://www.upload.ee/image/13780555/rsz_20220109_201110.jpg


ragenor - 05.03.22 19:48

Nonii. Jätkus see jahutusvedeliku saaga ja tuli hakata nõu küsima, kaua sa peale valad.
Kogenuma tegelasega arutades, pakkus ta õlijahutisse minevat toru kus on tihend surnud. Sai korra tõstuki peale aetud ja põhjakaitsme vahelt piiludes, et sealt nagu tatine jah.
Ühtlasi tahtsin ka kogu rulli majandust vahetada, sest käis üks kõva saagimine. Mitmete käivituste tegemisel jõudsime otsusele, et kettide vahetust see moto veel ei vaja.
OK, aeg kirja ja masin tegemisele. Aega läks 2 päeva, kuna tuli välja et kõige suurem jahutusvedeliku lekke koht on radikas ja seda kohe saada polnud, tuli järgmine päev.
Mõlemad otsavannid olid märjad. Lisaks saagisid kõik rullid, genekas, visco jne. Ostes oli parempoolne summutisukk sõel, nüüd sai vasak pool ka otsa ja läks see ka vahetusse.
Uued asjad küljes ja nüüd on nii harjumatult vaikne. FB-s tuli müüki parem poolne alu käändmik mida mul just vaja oli ja sai see kiiresti endale sebitud, nüüd käändmiku mure ka lahendatud.
Nii LS 287000 ja tehtud sai:
Parem esimene käändmik.
Esi parem alumine õõts.
Summuti sukk 55x150.
Jahutusradikas + 2x kummipadi.
Hammasrihm + pingutusrullik.
Geneka rullik.
Visco rulliku laager.
Visco.
O- rõngastihend.
Õlifiltri jala tihend.
Esimene väntvõlli simmer.
Termostaat.
veepump.
Geneka rihm.
Õli 5W40
Õlifilter.
Lisaks sellele kõigele jõudsid väljamaalt minuni 2 diffri puksi. Ühe otsinguil veel olen. On saada, aga ehk leian vähe parema hinnaga.

https://www.upload.ee/image/13938593/rsz_20220221_162319.jpg
https://www.upload.ee/image/13938596/rsz_20220221_162459.jpg
https://www.upload.ee/image/13938597/rsz_20220228_063904.jpg
https://www.upload.ee/image/13938600/rsz_120220224_122737.jpg


Creative - 01.04.22 06:12

Diffripuksid -
https://www.strongflex.eu/en/tuleje-poliuretanowe-audi-a8-d2/2226-021991b-rear-differential-front-bush-5902553534788.html
https://www.strongflex.eu/en/tuleje-poliuretanowe-audi-a8-d2/2234-021992b-rear-diff-rear-mounting-bush-5902553534801.html



Märkus moderaatorilt: "Reklaam eemaldatud."


ragenor - 09.04.22 07:12

Tänud. Omastarust külastasin ka seda lehte.
Aga tellin sealt selle esimese puksi ka ja siis saab kõik korraga vahetatud.


simoQ - 18.11.22 21:48

Viisin nüüd otsad lõpuks kokku - Tartus nähtud 2 korda ja nüüd seda enam, et freeseri endine. Sellega sai käidud kahe auto perereisil Palangale ja tagasi.
Tahtsin küsida, kas said juhiukse vahe paremaks?
See näib kuidagi tüüp teema olevat - juba kolmas D2, millel seda märganud.


ragenor - 30.12.22 19:35

Tsitaat:
Algselt postitas: simoQ
Viisin nüüd otsad lõpuks kokku - Tartus nähtud 2 korda ja nüüd seda enam, et freeseri endine. Sellega sai käidud kahe auto perereisil Palangale ja tagasi.
Tahtsin küsida, kas said juhiukse vahe paremaks?
See näib kuidagi tüüp teema olevat - juba kolmas D2, millel seda märganud.


Sain paremaks küll. Enam ei riiva silma + vahetasin veel kõvera alumise ukse liistu mis otsast irvitas. Natuke tahab veel tõstmist. Kroom liistud ei jookse ühel joonel, aga muidu visuaalselt kõvasti parem.
Tartus elutseb jah see auto, enamus ajast kärutab kaasa sellega töö ja kodu vahet. Mina saan nädalavahetusel roolitaha.
Eks varsti täiendan ka postitust. Palju on tehtud vahepeal ja mõned asjad nüüd jälle lisandunud mis tegemist vajavad.