Pea aasta aega otsimist on lõppenud ning otsustasin lõpuks, et uueks igapäeva liikuriks saab AUDI kupee 3.0 176kw.
Põhilised lisad, mis autol on puudu, on elektriistmed (mäluga), võtmeta start-stop nupp ja tagurduskaamera. Värvitoon on väga sarnane mu B6 omaga, aga
siiski märgatavalt tumedam. All on 20x9 oem double spoke veljed. mis vajavad ülevärvi, samuti on äärekivi kahjustusi meeletult palju.
Kui auto koju jõudis, siis esimene asi, mida tegin, oli kroomliistudelt tumeda kile eemaldamine. Minu silmis on kroomliistudega ilusam.
Samuti olen viimase nädala veetnud erinevaid jubinaid tellides. Koheselt panin külge õlivarda ja vahetasin ära õhu- ja salongi filtrid. Lähiajal on
plaanis õli ka ära vahetada, ehkki müüja sõnul värske õli sees.
Lisaks tellisin uued eesmised tekstiilmatid, mõningad salongiliistud, mis on kulnud välimusega, taga velgedele 20mm spacerid. Nüüd vaatan, et ka ette
oleks siiski midagi vaja. 20mm oleks ette palju, aga võib-olla 10-15, eks pean lähiajal ära otsustama.
Kuna autol on puudu Audi drive select, siis sai juba enne auto ostu Rocketiga ühendust võetud ja vaid loetud päevad hiljem oli see lisa ka küljes.
Samuti sai külge led numbrituled ja bluetooth adapter muusika jaoks. Thumbs up for that.
Tegin korraliku suurpuhastuse. Istmeid välja ei hakanud tõstma, küll aga tõstsin eest ära, et saaks ka istmete alt puhtaks teha. Külge läksid RS5
pedaali katted ja A3 dead pedal, mille B6 pealt maha kakkusin.
Mis plaanid on edasi? Kuna mõningates kohtades esineb siiski roostet, siis järgmisel kevadel on plaanis värvimisse viia ja lasta korralikult korda
teha, enne väga ei viitsi sellega tegeleda. Edasi on kindlasti vaja leida kusagilt hele beež sisu, eelistatavalt täiselekter ja siis saab ka mäluistme
funktsiooni peale mõelda.
Plaanis veel:
S tagastange lisa, S võre ette, labadega flat bottom rool või midagi lihtsalt ümmarguse airbagiga, alumiinium look peegli katted jne.
Hakkan järge mööda toimetama. B6ga sõitsin ja toimetasin 9 aastat. Eks ole näha, kas A5ga sõidan sama kaua või viskab kiiremini kopa ette.
S-Tronic jah? Kui Tiptronic siis tahan ka siukest.
Tsitaat: |
Tellisin ära veel ka 15mm spacerid ette, pagassi poekoti hoidjad, pidurisadula klambrid ja vahetasin ära ühe parkimis anduri mis aegaajalt viga andis.
Seejärel korralik pesu väljast mida veel teinud ei olnud ja see järel mõned pildid.
Paneme siia üles ka varustuse nimekirja, mis koodide järgi tõlgitud sai.
LZ7H Audi Meteor Grey
E4U = "Sport"
7D5 = DVD player
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
6XE = Exterior mirrors: electrically foldable and electrically adjustable/heated
5SL = Left exterior mirror: aspherical
6TS = Right exterior mirror: aspherical, large viewing field
1KW = Disc brakes, rear
J0Z = Battery 520 A (110 Ah)
1LA = Disc brakes, front
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
1BV = Sports suspension/shock absorption
3FC = Pop-up sunroof, electrically adjustable
5TG = Decorative aluminum inserts, dulling
7X4 = Park distance control, front and rear
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
8GR = Alternator 150 A
0G7 = Tiptronic
0YF = Weight range 6 installation control only, no requirement forecast
0JH = Weight category front axle weight range 8
T41 = 6-cylinder diesel engine 3.0 L unit 059.D
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8BP = Bi-functional headlight with gas discharge lamp
U2A = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer and trip odometer
X0A = National sales program Germany
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1XW = Leather trimmed multi-function sports steering wheel
8Q5 = Headlight-range adjustment, automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1)
9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
D50 = 6-cyl. turbo dies. eng. 3.0 l/176 kW 24VV6 TDI, common rail Base engine is T41/TE1/TF1/TH1
7T6 = Navigation system (MID)
CV6 = Alloy wheels 9J x 20
7K6 = Flat tire indicator
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
2K7 = Reinforced bumpers
3L3 = Manual height adjustment for front seats
4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
4K4 = Radio remote controlled central locking
5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
1SA = Without additional front underbody guard
7MG = Emission standard EU5
Q1D = Sports front seats
4GF = Windshield in heat-insulating glass
Lisaks on auto küljes ka mingisugune "supplementary heater" mis väidetavalt töötab diisli pealt ja hakkab külma ilmaga salongi kütma kui auto tööle
panna. Parandage mind kui eksin, aga sellise info leidsin interneti avarusest ja väga sellesse süvenenud ei ole.
Kaua otsitud kaunike.
Poissmees või keskeakriis? Tundub üsna ebapraktiline ratsu
Tsitaat: |
Päeva lõpuks loeb nagunii ainult emotsioon, seega soovin muretuid ja meeleolukaid kilomeetreid
Tsitaat: |
0g7 ei ole kasti PR code vaid tiptronic funktsiooni ( +-) oma. Mitu käiku on edaspidi? Alates 05.2010 pandi minu teada juba ainult s tronic kaste
neile kolmestele diisel A5 kupeedele, sportbackid on nagunii kõik juba sünnist peale cvt või stron sõltuvalt veoskeemist.
Pakun, et hooldusraamatu klepsult leiad 0B5, mis on teadagi mis. Kui korralikult remonditud pole ja läbisõit õige, saad kahjuks varsti teha. Niikaua
kui töötab, on hea kast. Tõsiselt.
Kui auto on seisnud pikalt enne esmast regamist, võib ka kuuene kast olla. Selle olulise asja tegelik tuvastamine võtab ju oma kümme sekundit…
Tsitaat: |
Kena auto ja kiidan valikut, aga kasti kood on MNJ ehk 0B5/DL501/S-tronic.
See A5 on ûks lahe putukas,sai tütrele esimeseks autoks ostetud.Siiani väga rahul.Ega sinna rohkem kui kaks inimest normaalselt ei mahu.Alati käib võitlus,kes taga istub.Aga jah,ilus auto ja muretuid kilomeetreid.
Kui tagastange lisa jms tellima hakkad, võid mulle julgelt u2u saata. Ehk saab suurema koguse peal parema hinnaga tooted kätte.
Aga hea valik, ise olin manuaali jahil ning otsing andis vilja ning varsti saab 2 aastat täis. Isu täis ei saa, teiseks autoks ideaalne ( minu
vajadusi silmas pidades ).
Oskab keegi kindlalt öelda, millist õli CCWA mootor tahab? Eelnevalt on sees olnud Castrol. Internetist leiab sada erinevat vastust küsimusele.
Castroli koduleht pakub SEDA, aga longlife intervalliga ma õli vahetama ei hakka. Pigem iga 10-15k tagant.
Kas siis peaks mõnda teist õli kasutama või kõlbab ka see longlife õli?
Kaine mõistus ütleb, et õli mis pole longlife jaoks loodud on parem.
Tervis!
Ikka VW 507 00 normile vastav. Seal ainult 5W-30 antakse, ükskõik, mis tootja. Ise teen 10k pealt. Maitseasi.
veekaheksa
Väike update.
Tegin ära õlivahetuse koos õlifiltriga. Läbisõit on 241 358 km. Käiku läks eespool soovitatud 507.00 normile vastav Castrol Edge 5W-30 ja Mann filter.
Sisse läks 6.9 liitrit, aga nii õlivarras kui mmi näitavad, et õli level ei ole veel päris max, gramm oleks justkui puudu.
Järgmisena kruvisin autole alla oma "vanad" peeler veljed ja saatsin double spoke veljed pulber värvimisse. Ühte velge sirgendati ka korralikult.
Töö tegi ära Keila pulbervärvimine aka kuningas värvib. Tööga võib rahule jääda. Siiamaani olen alati Amr-i värvimisteenuseid kasutanud ja ühe korra
Laagri pulbervärvimist, aga kuna "Kuningas" pakub varianti, et võib neile viia koos rehvidega ja teevad ise kõik ära, siis otsustasin nende kasuks.
Lisaks on Sauelt Keilasse kerge viia.
Seni kuni veljed olid värvimises, võtsin ette pidurite värvimise- korralikult puhtaks ja Hammerate hõbe värv peale. Esipiduritele tegin lisaks S-line
logoga klambriplaadi, mis sarnaneb S5 piduri klambri omale. Kasutasin selleks B7 piduri klambrit millelt klambri osa ära lõikasin ja alles jätsin
ainult plaadi. Värvisin hõbedaseks, logo peale ja seejärel lakk.
Tagaistme alla, pagassi ja uste sisse panin pigimati. Selle käigus märkasin, et esiuste kõlarid on kehvas seisus ja vajaks välja vahetamist. Eks
tuleks see millalgi ette võtta. Internetis soovitatakse väga palju bang and olufsen süsteemi puhul ka subwoofer välja vahetada. Eks panen selle ka
ostu nimekirja.
Välimuse poole pealt võtsin Forss-ist uued kroom embleemid nii ette kui taha ja tirisin ära udutule ümber oleva kroomliistu pealt musta kile, mille
eelmine omanik oli pannud.
Tuleviku plaanidest niipalju, et otsustasin autole anda S5 välimuse. Selleks on vaja teha järgmised muudatused:
1) Peegli alumiiniumkatted
2) S5 esivõre
3) Tagaluuk (S5 tagaluugil peaks olema kõrgem ots)
4) Tagastange lisa + quad summuti otsad (ei ole selles veel päris kindel, kuna välimuselt mulle see S5 stangelisa eriti ei meeldi)
5) S5 pidurid
Kas midagi on nimekirjast puudu?
On sul kogemust ka, kaua Hammerite supporti peal kestab?
Tsitaat: |
Nii tore on vaadata, et keegi teab milleks see plastikpulk pagassis vedeleb. Mis woofrisse puutub, siis ma pole kindel, et see suurem elu paremaks teeb, pigem pead oluliselt rohkem veel matte panema, et plärisema ei hakkaks.
Tsitaat: |
Lahe, ma alles vaatasin, et pole siin aktiivselt A5 keegi kajastamas, aga nüüd siis üks 'vennas' olemas .
Otsin omale sarnaseid velgi - kas sul on nüüd spacerid vahel, mis ET veljed ise on?
MMI mapid oled 2023 aasta omad juba pannud? Jube kaua läheb uuendusega aega, aga täitsa selle aasta mapid ja kesklinnas näiteks 3D vaates hooned
olemas jne. Aga kuna reaalaaja infot sinna ei saa, siis pigem lihtsalt selline 'nice to have' asi.
BT adaptereid on ka erinevaid - odavamad ja lollimad emuleerivad AUXi, kallimad iPodi/CD sisendit. Nende eelis, et saab artisti ja loo ka ekraanile
ning nuppude kaudu lugusid vahetada
Esimesed ukse basskõlarid - käisin ka selle tee läbi . Sain ühe kõlari
Eestist ja teise Poolast. Samas endiselt kuskilt tagantpoolt pläriseb, kui valjemalt kuulata.
Kas LED numbrituled tagant liiga palju valgustama ei hakka ja ega ülevaatusel keegi kobisema ei hakka? Kui viitsid ehk jagada linki, oleks ka
huvitatud.
Ise ostsin kroom peeglikatted hiinast, väga rahul. Läksid siis dünaamilised suunad kah juba külge
Kas õlivarras oli küljes juba? Pole veel õlivahetuseni jõudnud ja hetkel seal punn ees lihtsalt.
Vaata see list ka läbi, VCDS'iga saab mõned
featuurid veel külge (aku tase MMIs, BT helistamise funktsioon jne)
Veljed on 20x9, ET 29. Ees on 15 ja taga 20mm spacer.
MMI kaardid on aastast 2016. Hetkel ei ole plaanis uuendada ka, ei kasuta kunagi seda ja ei kujuta ette ja et kasutaks. Waze-i ikka palju parem
kasutada. Võib-olla kui midagi rohkem autoga teha pole, siis vaatan uued kaardid.
Led numbritulede kohapealt kirjuta kasutajale Rocket. Paigaldab sulle oem numbrituled millega ülevaatusel kunagi probleeme ei teki.
Peeglikatted jõudsin ka juba ära tellida. Küll saksamaalt, mitte hiinast. Eks ole näha kuidas kvaliteet on kui kohale jõuavad. Dünaamilisi
suunatulesid hetkel planeerinud ei ole. Jällegi võib-olla tulevikus.
Õlivarda ostsin forsist, kood 059115611 AB juhul kui soovid.
EDIT: Tund aega hiljem oli kuller pakiga ukse taga. Nii tore, et kullerid ette helistavad või midagi, eksole.
Juhuslikult olin kodune ja eks tuli kohe külge kruvida.
Kvaliteet väga hea. Tellisin SIIT.
EDIT2:
Inglismaalt jõudis kohale uus oem S5 esivõre ja paar päeva tagasi tuli Revalist S5 embleem esivõrele.
Revalist on veel tulemas S5 võre parkimisanduri ümbrised.
EDIT2: Ei suutnud vastu panna ja tõmbasin kindad kätte.
Parkimisandurid panin hetkel kahepoolse teibiga võre alla, aga annavad kohe häiret nüüd ainult. Ameerika foorumites on sellest juttu olnud ja eks pean
ootama kuni õiged pesad kohale jõuavad.
Revalist jõudsid kohale parkimisandurite pesad ja hõbedane tagastange lisa.
Mõtlesin pikalt, mida teha tagastange lisaga. Must mulle ei meeldi, S tagastange lisa ei meeldi ja quad summuti otsad ka väga ei istu.
Lahenduseks sai hõbedane S-line tagastange lisa, nagu tehasest on ette nähtud. Küll aga mõtlen, et peaks vaatama suuremad summuti otsad. Hetkel
kiiruga mõõtes on ca 80mm läbimõõduga. Paremini sobiks vist 90-100mm läbimõõduga.
Stanget tagasi pannes suutsin ühe plastmass kinnituse ära lõhkuda ja plastmass kruvi läks ka puruks. Jubina peal tootekoodi ei ole ja kataloogist
leida ei suuda.
Oskab keegi targem koodid välja leida?
Mul on pakkuda sulle vahetuseks rool.
A6 C7 pealt. Nupud küll minu A5 peal ei toimi(ei tea miks) aga proovitud C7 peal ja toimivad.
https://www.upload.ee/image/15331061/WhatsApp_Image_2023-01-10_at_15.36.39__1_.jpeg
Tagastange seda plastik kruvi sooviks ise ka leida. Õigesti mäletan, siis proovisin sinna äkki M6 keermelatti mis ilmselt toimib samamoodi nagu see
kruvi
Tsitaat: |
Juuli update.
Vaikselt olen tellinud erinvaid jubinaid mis väljavahetmist vajanud on.
Alustuseks sai tellitud Saksamaalt honeycomb mustriga udutule võred. Minu arust annavad üld muljele palju rohkem juurde kui oem suletud võre ümbrised.
Esistange alla sai tellitud kroom liist. Ei teagi kas see on S mudeli oma või pandi neid S-line mudelitele ka, aga üllatavalt kallis oli see väike
kroomitud plastmass jubin. Kallim kui tagastange lisa mis on kolm korda suurem.
Revalist sai lisaks tellitud veel juhi kroom äärega akna lüliti, pagasi avamis nupp, armatuuri sees olev kesmine kõlar, käetoe sees olev panipaik ilma
autotelefoni kohaga. Peeglite kroom nupu sain lammutusest ja kõrval istuja nupp oli juba olemas.
Keskkonsooli välja võtmine suhteliselt kerge, suurim probleem oli sigareti süütaja eemaldamine käetoe panipaigast mille jaoks audi mehed eraldi
tööriista loonud on. No milleks seda vaja oli nende arvates ma ei tea. Igal juhul lõpuks sain selle kätte sealt käetoe seest.
Jätkasin ka pigimati lisamist. Tagumine aknalaud sai kaetud nii ülevalt kui alt poolt. Ei hakanud uut bassi kõlarit ostma ja peale mati lisamist on
pleki värisemise heli peaaegu täielikult kadunud. Uste sisse sai pandud uued kõlarid Audison Prima AP 6.5.
Lõpetuseks võtsin Forssist A6 klaasipesuri düüsid mis on pooleldi fan pihusti mustriga mitte ainult 3 juga nagu A5 tehasest küljes.
Ei ole küll täielik fan mis on osadel VW mudelitel, aga see eest plug and play ja pole vaja vahele mingeid lisa kinnitusi vms.
Tsitaat: |
Talv käes ja lõbu kui palju, Quattroga on ikka palju lõbusam, saab parklates sõõrikud teha.
Raamita uksed on talvel natuke kehvad siiski, kipuvad kinni külmuma, aga kui nädalas korra silikoon sprayga tihend üle lasta, siis viimastel nädalatel
ei ole enam probleemi täheldanud.
Poolast sai tellitud flat bottom rool koos labadega- suhteliselt rahul, ainult S5 märk pandud odav koopia, sellega tegelen kunagi tulevikus. Hetkel ei
ole külmaga väga viitsimist ega tahtmist midagi teha. Labad sai väga kergelt kaabiga tööle ja lõbu kui palju. Mitte, et ma neid kastutada plaanin aga
vähemalt on küljes.
Suure külmaga on kütuseluuk samuti kinni külmunund. Enne tankimist olen pidanud iga kord fööniga lahti sulatama. Viimane kord aga läksin otse töölt ja
jõuga lahti tirides läks lukk lõplikult katki ega sulgunud enam. Õnneks oli uus lukk vaid 31€ ja Forss-is lao kaup. Vahetada väga raske ei olnud, aga
kate mis seal ees on, oli küll väga raske välja tirida. Nelja klambriga hoiab kinni ja ühe suutsin tirides puruks teha. Õnneks logisema ei jäänud ja
sellega on korras.
Siinkohal veel küsimus- palju peaks saama 3.0 176kw mootoriga A5 kerel ühe paagitäiega sõita? Hetkel talvel ca 600km ja seier punases.
Harjumatult vähe ikka võrreldes 1.9ga kui paagitäiega sai 1k maha sõidetud.
Tsitaat: |
Tsitaat: |