Auto lühidalt:
-Audi A4 Avant
-Mootor on 2.5 v6 TDi AKN 110kw/310nm -> 280kw/640nm
-Tehasest väljälastud 12/1999 (2000)
-Värv on Ming Blue Pearl Effect
-Käigukast 01E DSQ 6 käiguline manuaal
-Läbisõit ~290tkm
-Madalam -70 mm (BC-Racing V1)
-RS4 esistange ja S4 tagastange
-Seest täitsä tavaline
-Alpine cde-195. Helix dsp. Kõlarid 8x Rainbow dreamline 5.25" + 6.5". 1x Rainbow Germanium 10" woofer.
Lisapilte http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/
Kuidas on saadud 160kw ja 460nm?
Vaatasin, et chipiga saab ca 140kw ja 380nm.
Speedpartyl kiirust ainult 210? 160kw peaks nagu rohkem välja jooksma.
Tsitaat: |
Video järgi käib väga hästi edasi ja välimust on (Y)
vääga kena ikka kuule sul äkki tuttavaid kes oskask öelda mis turbot ja pihusteid panna 1.9tdile 81kw võime suhelda msnis ka kui sobib ma ise muidu helsinkis asun!
Tsitaat: |
Vägisi tekib tahtmine üks kiire diisel ehitada
Jõudu, kena masin.
Ilus masin! Pean mainima, et Soome on ka täis kenasid ja soliidseid masinaid. Kes teab, vb kohtan seda aparaati veel valgusfoori taga, kui sa liigud Järvenpääe ja Hyvinkää kandis Edu ja jaksu masinaga
Nojah, ega ma tänapäeväl tegelt eriti palju Helsingi suunas liigu. Kunagi tuli iga nädälalõpp seal oldu.
Ega muidu kaa selelhetkel ei jaksa ümberringi sõita, kuna eelmisel pühapäeväl laadija lagunes ärä.
Nüüd on lihtsalt se elektriauto ... iga õhtu panen ööseks laadima, et saa päeväl ringi sõita nats.
17 aastaga on saanud täitsa soome keeles mõtlev inimene.
Lahe on lugeda soome keelse lauseehitusega eesti keelset teksti.
Aga teemast ka.
Tundub olevat 19" velg. Või on pilt petlik?
Kas S4 esivõre on müüdud?
Ehk on lihtsam genekas korda teha? Aga muidu tundub väga ilus 4 olema.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Novot uusi pilte oleks jälle.
Käisin eelmine nädäl dynos ja result:
Ja uued rehvid ja veljed:
Ilusad jõunumbrid ja ilus masin.
Räägi mis stangega tegu on?
Mis seal ikka... originaal rs4 stang natukse kitsamaks ja kinni.
Sinu Audi?
Juutuub
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Oskad kütuse kulu ka öelda?
Mul oli ka alguses plaan 2,5TDI Q osta, aga tehasetüüpveaga suudeti ära hirmutada, pidi bensu poole vaatama. Aga tõepoolest, kena masin, võimsusenumbrid ka üsna muljetavaldavad, palju see mootori näppimine küttekulu ka mõjutand on?
Kütusekulumine on normaalne. Eelmine nädäl ku käisin Tampereel läks maanteel 4.9l/100km (kiirus~85), kuna kiirusepiirangud on igal pool 80km/h.
Linnas kulubki palju rohkem, mingi 8.5l/100km. Ma arvan et need kukuvad veel alla, siis kui kunagi saan mootori korda teha. Nüüd on igast sylindrist
puudu 10bar puristus-survet.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Kepsud on mootoris originaalid või tugevamad? 300+ hp puhul tuleb päris metsik vääne juba.
Tsitaat: |
Kaaned vahetatud. Tundub et liigub nats paremini ja ei suitse niin palju nagu enne.
Pea-aegu pool sekundit kadus ärä ajast:60-120 youtube
Ku vanad kaaned lahti võtsime paitsis kohe esimeskeks silma et kolm kolbi oli vigastatud.
Ka vanad kaaned olid mõranenud pihustite ümbrikust.
Seespoolt mootor oli tegelt isegi vägä puhas 300 tkm sõidetuks. Tähendab et 10 tkm õlivahetuse vahe on vägä hea sellele
mootorile. Kasutan siis Teboil Diamond Dieseli -õli.
Uutesse kobidesse oli raske õigeid ülemisi rõngaid leida. Mahle-kataloog näiteks ei tunne selliseid kolbe nagu
mul oli. Pakub 1.75/2/3mm paksuseid aga tegelt ongi 2.5/2/3. Nagu pildi pealt nähä on pragu oli liiiga suur,
et neid kasutada. Panin siis mingid 75tkm sõidetud ülemised rõngad.
Kaane poltidel oli ka tegelt suur vahe sees. Uuted kaantes olid samad poltid ku näiteks 3.0tdis.
Vanema-tüübi poldid ei mahu olema uutes kaantes, kuna nukkad on sellevõrra paksumad, et ei mahu pöörlema.
Tegelt se oli päris ootamatu probleem.
Noh rohkem pilte projektis on siin: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansiremppa/
AC Racing Weekendile pole plaanis tulla?
Mul vist jooksis vp44 kinni eile. Tähendab et ei ole tulemas.
http://www.youtube.com/watch?v=k69S7g-JyL4&feature=player_embedded
Tänä käisin uuesti dynos uue siduriga ja tuligi nats paremad numbrid.
Timmisime jälle nats;
http://www.youtube.com/watch?v=tn5vHWmMnPI&feature=feedu
Rohkem ei vist tule selle turboga.
Tagasild võiks ka vedada nüüd. Eriti hea oleks kui sa kirjutaks mis kõik mootoriga tehtud on, mis turbo ja mis pump.
Muide mis plaanid sul V8-ga on?
Tsitaat: |
Uus video; http://www.youtube.com/watch?v=-e6eeP4ZqJk
Näeb kui palju suitseb täie kaasiga.
Kevadeks planeerin kinni panna garreti gt3071r turbo ja vaatame mis siis juhtub.
Tsitaat: |
Nojah ainult kus veelgi suitseb on alla 2000 pöörde. Se probleem kaob ka ärä, kui timmib programmi veel.
Mingi 30% peaks toitu maha keerama, kuna nüüd on originaal pritse aeg ja toidukogus. Pihustid on selle
võrra suuremad et põle korralikult enam.
Üks vähestest teemadest kus puudub virisemine 2,5tdi mootori kehvadest külgedest.
Numbrid on küll väga muljetavaldavad, kuid kui süveneda momendigraafikusse siis... Kas ongi nii, et diisel enne 2000-2200 pöörde ületamist üldse
midagi ei tee? Tehaseandmete järgi ju sellise mootori maksimummoment (vist oli 370N/m) saadaval juba 1500 p/min juures?
Tsitaat: |
Tervist! Kas saaksid, või oled proovinud 80-120 kiirendada 4-nda käiguga? Ja kui uus turbo ilma geomeetriata, siis kuidas jääb lagiga?
Tsitaat: |
Palju miilil kiirusesoov on siis?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Aga miks mitte Holsetilt midagi proovida HX35 näiteks?
Tsitaat: |
Aga mis siduri,korvi ja hooratta sa panid kui eelmine otsa sai?
Tsitaat: |
Ma ei polegi midagi uut siia kirjutanud peagu aasta aega. Midagi on ikka
vahebeal juhtunud.
Sellel kevadel mul murenes väljalasketoru seest ja viskas metallitükit turbosse -> turbo kaputt.
Uurisin asja ja selgus et 2.7bit mootoris on täpselt samasuguseid probleeme olemas. Mul lihtsalt
mootor koliseb, ni ma ei lihtsalt ole kuulnud seda et seal on mingid osad lahti ja puru läinud.
Juhul kui tahad endal asja uurida, siis käi koputamas ja kuula kas heliseb. Kui heliseb, siis vaheta ärä.
Selliseid tükke oli turbo vnt-tiibade vahel:
No ei probleemi. Helistasin fin-turbosse ja küsisin kas mul mingit võimalust on seda korda saada? No parandame ärä.
Muidugi kuna turbo oli katki ja peab nagunii mingit uut osa ostma, siis tellisin sellele Veelgi suurema turbiini. Kuna alati peab ju suurendama.
Vana oli 50/45mm ja uus on 51.5/47 mm. Ja kuna tegemist oli vanema tiiva-profiiliga, siis se ei spooli enam niin hästi kui vana turbo.
Enamvähem mingi 400 pööret hiljem spoolib. Kompressor on sama mis enne.
Nojah.... Se nälg. Se kasvab alati. Peale selle ostsin endale teise uue turbo ka ikka seltsiks - gt3071r 0.64. Seda ma pole veel kinni krutinud ja
loodangi
et selle talve jooksul saaks kinni.
Selle aja kui turbot ei olnud ja pidin autoga ikka liikuma siis ehitasime sinna bolt-on sdi-kiti
Peale selle pole palju midagi muud teinud. Sissesõitu on mingi 32tkm tulnud. Suvel ostsin veel alla BC racing coiloverid ja suurendasin pidurid
288->312 b6 oe-osadega. Muidu polegi eriti midagi teinud. ainult sõitnud.
Paneme ikka mingi videoklipi ka :
60-200
(Vabandage mu Eesti keelt. Ma ei eriti oska. )
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Vaatasin soome audiklubist et sul turbo peal. Kes sul soomes softi teeb? Ja mis hinnaklass olla võiks?
Tsitaat: |
Ilus hääl ja veel ilusam auto, edu!
Väga ilus masin! Eriti kadestan seda stanget ees.
293hp/488nm on rattast?
Kuidas ise tulemusega rahule jäid?
Tsitaat: |
Ma mingi spetsialist pole, kuid tundub, et 4000+ pöördel, enne käigu vahetust jääb nagu mötlema (seierit jälgides), selline hetkeline viivitus ...
kuid vb see tuleb videolöigust.
Mönusalt pehmelt ja kergelt tuksub küll, igaljuhul köva tulemus!
Kamaluga respecti!
Ma tegelt ei ole päris rahul sellega. Autol on ikka sama probleem sees, et vahepeal liigub ja vahepeal nagu kaoks mingi 20hobujõudu kuhugi ärä.
Ei oska veel öelda, et milles asi. Arvan et tegemist on mingi temperatuuri-anduriga, et kas küte on liiga soe või mingi muu andur annab sellist
signat, et jõudu võetakse maha.
Teine probleem on et auto ei käi korralikult tühikäigul. Kuna mu vanad pihustid osteti ärä, siis ostin endale uued ja probleem oli kohe sees.
Mõlemad pihustiotsad olid samale Cumminsi mootorile, ainut vanad olis Fratelli Bosio omad ja uued on Robert Bosch omad. Mõlematel on
240bari avanemisrõhk. Boschi omadel tuleb kütet palju rohkem peale, et parem oleks siiski mingi 260bariga. Siin kohalikud diisel-spetsid ei
saanud nii kõrgele neid timmitud. Tühikäigul on iq 3.5mg/str ja ecu püiab pumbalt -5mg/str vähendada, tulemus on see et vahepal on iq 0mg/str. :|
Ja selle 4000 pöörde juures on vahepeal mingi jõnks ka sees, eriti harva juhtub.
See 293@4600 ja 488@3800, et sellepäräst oli väänet niin vähe. Turbo ei jõudnud korralikult spoolida veel, kuna kuskilt 2800-> läks alles kaas
põhja.
Auto nats liikus dynos ja selle päräst seisis seal mingi pool tundi et korralikuld kuskilt kinni panna ja peale seda oli 276/535nm. Et ei oska öelda.
~
Peab uuesti kuskil käimä mõõtmas, siis kui pihustid jälle korda saab.
Ma vist vahetan turbo nats väiksemaks. Olen sellise pilguga gtx2863r turbot vaadanut, et seal oleks korralik PR, mis sobiks dislale ja ja spooliks
äkki juba
kuskil 2000->
Loll küsimus aga milline andur annab õli temperatuuri näidikule infot? Ja kus see asub?
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Näed, käisin eile esimest korda 1/4miili võistlustel proovimas kuidas hakkama saan. Mingi 6-korda proovisin aga yli 160km/h ei saanud lõppkiirust, aga
no vähemalt aeg on on selline mida oskasin oodata. Lõpptulemus 15.3/158. Kuna juht on sitt ja kummid on vanad, siis peab rahul olema ju.
Mingi väikse video võtsin ka... http://www.youtube.com/watch?v=q50MAKfUdr4&hd=1
Esiveolise kohta üpris hea aeg, tõsised probleemid pidamisega. Saaks tagumised rattad ka vedama siis lõppkiiruse järgi võiks 13 lõpu aega kindlasti sõita
Tsitaat: |
Sain veel ühe video sõbra käest, juhul kui keegi vaatata tahab. http://www.youtube.com/watch?v=8ksgB9yIKSg&hd=1
238 Tsistovski Mihail / Audi A4 1.8 turbo / 15,371 138,62
237 Luts Martin Audi / A4 Tdi /15,383 157,96
Aeg on enamvähem sama, aga lõppkiiruses on juba vahe sees.
Käisin siin kaa miili sõitmas eile ja tulemus ongi päris ok. 231.8km/h, seega se on mulle uus rekord.
5 km/h rohkem kui Kiltsis. Põhimõttes ainuke vahe on selles on et vahetasin turboks gtx2863ra ja on nats rohkem rõhku peale keeratud.
25% suuremad pihustid on tellitud, peaks lootma et mingi 240 peaks siis väljä kerima.
http://www.youtube.com/watch?v=_Pn74wgc9Xw&hd=1
Edit: official results 1/4mile: 14.7s! 161.2km/h. Olen päris rahul selle tulemusega.
1/4 ja miili tulemused:
http://www.speedconcept.fi/images/tiedostot/SpeedParty_2013_tulokset_402m.pdf
http://www.speedconcept.fi/images/tiedostot/SpeedParty_2013_tulokset.pdf
Tahhomeetrist kaa üks väike klip: http://www.youtube.com/watch?v=PPnSKWqyDcs&hd=1
Suuremad pihustid ootavad siin juba ... 100-200 vahemiku tahaks saada kuhugi ~12 sekundisse,
kuna liiga aeglane veel. :|
Pole paha!
Tsitaat: |
Käisin tänä dynos. Tulemusega olen vägä rahul. Kui päris aus olla, ma ei oskanud midagi sellist ootata.
Järgmisel nädalal proovin veel neid ~25%suuremaid pihusteid.
http://www.youtube.com/watch?v=HrLYyCBPIGA&hd=1
Mõnus kw ja nm arv. Kust sa selle luugi tiiva oled ostnud muide? Oleks kah vaja
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Selline asi on olemas:
http://www.14point7.com/Support/Software_Documentation/UAFC_User_Manual_Feb_5_2011.pdf
Ma ei ole vaadanud, kas pumba signaal on 5V või mitte, aga kui on, siis see töötaks suurepäraselt ning kõigest 140$!
Tsitaat: |
Ah nii, selline on tühikäik: http://www.youtube.com/watch?v=lziXCAisyug :]
Vaja oleks mitte ECU ja pumba vahele - see ei annaks mingit tulemust.
Vaja oleks pumba aju ja pumba vahele midagi orgunnida.
Polegi siia midagi mäletanud kirjutada. Enne talve vahetasin autosse suuremad pihustid, mis on +66% (CPC).
Pihustitel oli mingeid probleeme diisli udustumisega. Panin ikka kinni igaksjuhuks ja proovisin.
Pihustid avanevad 300bariga ja sellega sain natuge tühikäigul iq:t väiksemaks. Kõik ei põle ärä ja suitseb tühikäigul natukese ja
täiekaasiga on ka natuke raske juba suitsu maha võtta. Rõhku on nüüd 2.3-2.5bar ja sellega veel ei suits kao ärä.
Võrreldes nende eelmiste pihustitega võtsime softist 55mg/str -> 42mg/str ja tundub et liigub paremini kui enne. Et peaks vist
ikka vaatama turbot millega saaks panna selle mingi 3bar boosti peale.
Nüüd ei saa eriti rohkem rõhku panna, kuna väljälaskes on mingi 3.3bar...liiga väike turbiin sellel turbol, aga no spoolib vähemält
päris ok.
Siin mingi väike 60-160 video.
Tundub et liiguks paremini suuremate käikudega. No dynos näeb ja miili peal kah.
prj, nüüd arvan et oled rahul selle afr:ga mis seal on.
Sa peaks lambdaga mõõtma seda AFR-i
Kuigi jah, sellest mootorist on maru keeruline jõudu normaalselt võtta, sest pumba ajule ei saa ligi ja ei saa kütusekaarte muuta. Saab ainult
kütusekogust valetada väiksemaks ja siis pihusteid suuremaks.
Liigub päris hästi.
No mingi lambda peaks kinni panema, aga muidugi nii kaua kui silmaga suitsu näeb, pole seda vaja.
Kahju jah, et keegii ei ole selle pumpa aju lahti võtnud ja uurinud mis programm seal sees on.
See peaks olema üks kord kirjutatav.
Sa võtad uue pumba, paned spetsiaalsesse suurde Boschi stendi ning see stend ise mõõdab kogused ja kirjutab sinna mapid. Ja peale seda on kõik!
Diisli tuunimiseks on bemmi common rail oluliselt ägedam, kuna suured pihustid alati võtta (535d pealt).
Audi mootoritest on see sama 1.9 TDI päris hästi tuunitav…
No mul on vähemält kaks korda pumba ajusse kirjutatud, originaal ja peale pumba pea vahetust. Mulle vahetati mingi kolm aastat tagasi suurem 3-kolviga
AKE pumba pea otsa. Sellega peaks olema suurem, ~1800bar surve pihustis (ja väiksem nende suurte pihustitega). Boschi EPS815 testeriga timmiti
kogused jne. korda ja põletati uus aju. Kuidagi peaks seda masinat petma .
Pumbast kütet vist tuleks ikka.
Noh, ega need bemmi pihustid eriti suured ei ole tegelt. Sinna pead vahetama nuka, suurema cr-pumba ja suuremad pihustid ja suure turbo, siis tuleb
jõudu.
Tegelt audi 3.0tdist saab kah mingi 400hobust väljä meelitada, suurema turboga. Meil on siin üks projekt tulemas. Uurime asja.
1.9 on hea jah, aga liiga vähe silindreid. Turbodiesel.fi Golfis on nüüdselt 470/711nm ja ootab suuremaid pihusteid, 0.341pihustid on liiga väiksed
ja pump laguneb kogu aeg ärä sellepäräst.
Sel hetkel mul on probleem et ei saa autot üle 5000 minema täie kaasiga, tühjalt läheb kül 5800 vähemält. Täie kaasiga kui saaks kuhugi 5500 väljä venitatud siis võiks hakata jälle suuremat turbot vaatama....seekord
gtx3067r. Sellega saaks mingi 3bar rõhku panna ja oleks veel täitsä kompressorimapi servas.
Tsitaat: |
400hp @ VAG CR IMO ei ole võimalik, kui just kuskilt 300 bari latirõhku juurde ei võlu või suuremaid custom pihusteid. Või siis ehk mingisugune
vesimetanool, mida nii julmalt on, et liisab piisavalt kütteväärtust sinna, et see piir ületada.
BMW 535d pihustid on oluliselt suuremad ja ega sealtki naljalt 400hp kätte ei saa, 380hp küll
Ma ei teadnud, et sul selles stendis oli põletatud aju juba.
Huvitav on see, et ikkagi 55mg peal asi otsa saab (nagu stockis). Ilmselt see stend on ka selline üsna kinnine asi, millega ise ei saa kuigi palju
muuta, saab talle ainult valetada aga kaart saab ikka 55mg pealt otsa.
Ilmselt läheb veel mingi hulk aega mööda, kuni saab osta custom suurusega CR pihusteid.
370hj tuleb vähemält audi uuemast 3.0tdi:st väikse hybrid vnt-turboga, suurega ei tea veel.
Meil on siin vanem 3.0tdi kus latirõhk on tõstetud 1600->1800bar ja bw s256v turboga mõõdame välja mis sealt tuleb...kui tuleb.
Bemmile vähemalt on saada aftermarket pihusteid, Audile ei ole veel (minu teades). Arvan et seal võiks vägä hästi mingit Cumminsi pihustiotsa
kasutada.
Se ongi probleem, et kui uue aju tahad põletada siis pead selle tegema tehase speksi järgi. Stedil timmitakse pumba iq selle speksi järgi, et
sellepäräst se on alati seal 55mg.
Se 55mg on lihtsalt mingi solenoidi avamise aeg, mis on arvutatud väljä. Ega see pump ju tõelist küteminekut kuskilt ei tea ju tegelt, sellepäräst
suuremate pihustitega saab jõudu juurde.
No vot käisin dünos eile ja saime uued numbrid paberile. 242kw/330hp@4350 ja 648nm@3000. https://www.youtube.com/watch?v=erOGhCACUP0
Peab vist rahul olema. gtx28:st eriti rohkem vist väljä ei pressi
Päris korralik kilowatt käes juba! Hea töö
Üks väga huvitav teema, millel silma peal hoida!
Edu ehitusel - väga muljetavaldavad numbrid
Peab jälle vist suuremat turbot (gtx3067r? näiteks) vaatama või nossi peale lasta. Kütet paistab et oleks veel päris palju mida ärä põletada.
Käisin OMC:s miili proovimas, aga kahjuks auto otsustas et ta ei tahtnud liikuda. Tulemus 230km/h...plaan oleks ~240 väljä venitada.
Seda peab uuesti proovima 5.7 speedpartyl. Peaks äkki suuremat intercoolerit proovima, kuna rõhk on juba 2.4-2.6bar vahel.
Õhu temperatuur on kindlasti päris kõrge sisselaskes.
1/4 miili proovisin ka siin: 14.55/171.7 tulemusega.
Sel üritusel üldse kuidagi ei tahtnud kiired autod koos püsida. Kahjuks ei näinud ka sinu sõitu lives. Aga päris korralik tulemus saadud mootorist.
Tsitaat: |
Eile oli Soomes Speedparty ja tulemuseks päris hea 240.9km/h - https://www.youtube.com/watch?v=kgrqR1ARdek
Sellega võib juba rahul olla. Nats oleks äkki paremini võinud liikuda aga, noh päris okei. Sellel aastal plaan oli et 240 peaks väljä tulema.
Miks see airbagi tuli põlema läks lõpus ?
Tavaliselt se põleb alati. Kustutasin enne sõitu ärä.
Tere jälle.
Ma ei ole siia eriti palju midagi kirjutanud ja just kui aus olla, pole eriti midagi kirjutada olnud. Midagi väikest on ikka vahepal juhtunud.
Üleüldiselt auto on tegelt päris hästi töödanud ja suuremaid probleeme pole olnud ja seega oli eelmisel aasta läbisõit enam vähem 45tkm.
Mingi 2½ nädälat tagasi algas turbo millegi päräst imelikult käituma - vahepeal andis boosti ja vahepeal ei midagi. Lõppudelõpuks kiilus kinni.
See kõik muidugi juhtus ühel päeväl. Enamvähem oskasin oodata milles viga on.... turbo lahti ja laua peale:
See kord oli päris palju materiaali turbost läbi läinud, kuna puudus päris palju materiaali väljälaske seest. õnn oli seekord selles, et se suur
metallitükk oli
ennast turbo tiiva ja koja vahele kiilunud ja turbo oli kinni. Muidu kui oleks edasi sõitnud, oleks kõik laagrid jne. laili läinud. Muidugi see on
enda viga, kuna pole olnud
aega teha uusi väljälaskeid ja kollet. Lootsin et oleks kevadeni väljä mänginud, aga auto oli eri meelt asjast. Kuna see oli juba teine kord, siis on
selge et
need originaal väljälasked ei kesta suurt kuumuse koormust.
Seega kuna turbo oli jälle laiali, oli võimalus vahetada tiib suuremaks. Seda asja olin juba tükk aega plaaninud. Mul oli plaanis istutada selle koja
sisse
gt30r väiksem 57/52 tiib, aga seda polnud Finturbol otse väljä käiä ja 4 nädält oodata ilma autot oleks olnud pikk aeg. Siis vahetasin mõtet ja
kruvisime
sisse full size gt30r tiiva 60/54. Teeme jälle midagi uut ja põnevat. GTX3063R. Seega uue turbo tiivad on: kompressor 47.1/63.4mm / turbiin
60/54mm.
Peaks turbiinil jõudu olema küll. Selle spoolimist ei tea veel, põhimõttes peaks vähemalt samamoodi spoolima. Eks näeb siis.
Aga noh. Ega me muidugi uut turbot, selle vana ja sita väljalaskega kinni pane. Plaanisime midagi palju huvitamat.
Sellel hetkel on tehtud ainult väljälasked. Muidugi teeme turboni väljä kõik torud uuesti, suuremast ja kuuma kestvast materiaalist. Toru suurus
42.4/2mm.
Peaks jätkuma.
Ei tea kas keegi sai midagi aru asjast? Proovin ikka midagi kirjutada, kui
auto jälle liigub.
No vot. Reedel sain kõik jupid kätte ja panimegi auto kokku. Väljälasked käisid veel klaaskuuli lõhkamisel ja lükati tihendipind sirgeks.
Päris kenad.
Seega need autosse kinni ja väike pilt kuidas kohapeale istub. Istub küll.
Vahepeal saabus pilte kõrval olevast sepikojast, et midagi oleks nagu loomas...
....aand done.
Lõplikust installatsoonist pilte ei eriti jõudnud võtta, kuna oli juba öösel kiire auto kokku saada koju minna. Arusaadav ju.
Olen siin kahe päeväga mingi 250km juba sellega ringi sõitnud ja tulemus on vähä hea. Turbo spoolib samamoodi nagu
enne, ehk juba pisut varem. Kõige tähtsäm asi oli saada väljälaske-rõhk alla - tänu uuele turbole ja väljälaskele, väljälaske
rõhk on on mingi 0.6bar madalam kui enne. Põhimõttes siis IMP=EMP, 2.3bar rõhku sees ja väljälaskes sama võrra.
Päris põnev värk tegelt.
Päris kena töö tehtud jälle. Te seal Soomes pole päris korras mehed.
Ei tea millest sa mees räägid
Mul oleks üks teaser video väljä käiä: https://www.youtube.com/watch?v=q0IkLOYcTzs
Tundub et liiguks nats paremini. o,O
No midagi vahepeal siia ka kirjutaks. See aasta ongi tegelt rohkem probleeme olnud kui eelisel aastal. Aga no eks see et sissesõit oli mingi 37tkm
aastas kulutab nats rohkem.
Kevadel lagunes turbo ärä, pea-aegu kohe peale kokku panemist, aga selle sai muidugi korda tehtud. Miilipeale tuli kaa uus rekord 245km/h. 250 oli
plaanis ja se oleks isegi väljä
tulnud juhul kui poleks torud lahti plahvatanud @ 249km/h - 1400m. A noh, järgmine aasta siis! :]
Paar-kolm videot:
Miilitõmme https://www.youtube.com/watch?v=T_YDVqT4e84
Vahepeal siin sügisel proovisin ka nats NOSSi peale lasta, tundub et nats aitaks https://www.youtube.com/watch?v=u3dKovAvd6E
100-200 tõmme : https://www.youtube.com/watch?v=qUMwvSyBDt8
Siin kõige uuem stenditulemus:
Tähtis 100kw/liiter :]
Et poleks igav olen siin ka teist sõbra A4 quattrot, 2.5tdi AKN mootoriga ehitanud kuhu on peale pandud Fin-turbo hübriid turbo ja bosio race683
pihusti-otsad.
Muutsin nats enda vanat ecut ja tulemus on vägä, vägä hea:
Väänet ja turbo spoolimist on alla 2000 limiteeritud ja üle 4000 pöörde on limiteeritud kah, kuna originaal koda läheb umbesse.
Polegi tükk aega midagi siia mäletänud kirjutada. Lühidalt 2016 aasta juuni alguses a/c rihm läks ribadeks ja üks ribadest hüppas kuidagi kuskilt
vahelt valesse vahessa ja hammasrihma vahele ja sellega teine kaan sassi. Mootor laiali ja uusi osasid tellima. Oli võimalus järjekordselt midagi
uuesti ehitada. Tellisin uued nukad, billett. Neid on võimalik modifitseerida, juhul kui kunagi tahab. Nüüdselt stock. Kohalik firma tegi mulle uued
tugevamad klapivedrud, millest oli tegelt üsna palju kasu pööretel + "suure" rõhu korral. Sebisin vahele ka suure õlijahuti. Turbo läks jälle
vahetusse ja Fin-turbo ehitas mulle uue customi. K26/27-S200g. 52/59mm tiivad. a/c viskasin väljä kapoti alt.
Kõik muudatused on tehnilselt ülekontrollitud ja paberipeale ülesse märgitud, et korragi täitsä legaalne auto.
Sügisel dünos oli 343hj, et suurt muutust polnud. Talvel sõitsime normaalselt ja selle aasta talv-kevadel pump akkas midagi sebima ja ei tahtnud
korralikult süüdet hoida külmalt. Soojalt töötas päris ok. Andsin asjal olla, kun keskimselt töötas päris hästi. Siis siin kevadel vahetasin nii suure
vahejahutaja kui ette sain ja tundus et tõmme oleks paremaks muutnud ja mingi kuu aega tagasi lisasin veel tõstepumba. See liigutab mingi 370l/h @
1.2bar. Nende muutustega tundus et auto ärkäs päris ellu. Viisin dünosse ja andis väljä päris hästi - 380hj. Muidugi see pumba viga ikka oli sees et
ega see ju ise enesest korda ei tule. Mingi paar kolm nädälat tagasi akkas juba päris palju jurama ja valget suitsu ajama stardis. Selle sai paremaks
kui keerasin pumpa nats varajasemale. Eks sellise seadistusega tuli eesti puhkusele ja plaan oli ka miili peal käiä. Nagu arvata pump läks alati
kehvemaks. Kogu nädä enne miili proovisin leida sopivad asendit, paremaks sai aga midagi erilist. Kahtlustasin et kas sellega miilipeale julgeks
minna. Võitsin ennast ikka lineuppi ja käisin ühe sõidu tegemas. See oligi enamvähem okei tõmme, valge ja halli suitsuga Tulemus oli vägä hea ja sellega eriti rahul, enda uus rekord ka! 254km/h! Ise
ei uskunud et sellega kiirema diisli koha võidaks, aga paistis et muudel oli ka probleeme. Vägä hea tunne kahtlases korras pumbaga auhinna koju tuua.
Viskan siia nüüd hunniku pilte ehitamise kohta:
Düno graafika kaa siia veel otsa:
Liikuvat pilti ka :
https://www.youtube.com/watch?v=MYuUvZUOsuE
Suht black smoke tune sellise AFR-ga.
EGT on korras pikemal tõmbel?
Täie gaasiga tuleb vägä õrnalt. Rohkem hall kuna pumba süüde pole korras. Muidugi kui oleks video vaadanud siis ehk taipaks et musta ei tegelt tulnud kui spoolides. Afr14 on alati must. Sellel enamvähem afr 16-16.5 kus tuleb ainult ving tagant.
1.06 lambda ei ole "õrnalt". See on sihuke normaalne must juba. Õrnalt on ca. 1.15-1.2.
Lihtsalt EGT kipub lakke minema, kui lambda on rikkam, kui 1.15, seepärast küsisin.
Ilmselt sellel autol on nagunii suunitlus max power ning pole vahet, palju sealt tagant tahmab.
Mul pole egt nüüdselt. Kunagi kui ta rohmen tahmas, se max. mingi 860. Loodame et vähem kui 1000.
Se on ju dünotud täpselt sama softiga kui eelmisel aastal sügisel, et nähä raua muutused. Kui ennem oli afr14@5000rpm ja nüüdselt afr16, siis on päris
hea vahe sees.
Sügisel oli sama softiga 343. Ja seda peab mäletäma et see ei ole mingi common rail. Commonrailid on mingi afr16 täitsa clear. Eks kui pumba korda
saab akkab seadistamine selle setupi peale. Väike must peab ikka tagant tulema, et teab kellelt ja millelt pähe sai. Target on endal spoolides mingi 15-15.5 ja max power mingi 16-16.5. Liiga
väike turbo ju peal ja ülimääräst õhku pole väljä pakkuda.
Panen siia ka video. Parem tossu üle arutleda
Esimese vooru
sõit
Kui selle pealt vaadata siis mingi chipitud 535d tahmab tegelt sama võrra. Muidugi valge, halli kaudu mustaks on palju põnevam vikerkaar.
Tegelt pole eriti palju tahmavabaid diisleid näinud millel üle 110kw/l jõudu, ilma nossita. prj:l kindlasti neid ju mitmeid kümneid tehtud?
Selle võib äkki kinni panna? See B5 viidi lammuttusse ja uus projekt juba tükk aega töö all olnud.
Teaser:
Kas ma näen õieti, et 2.5TDi küljes on kolm turbot? Kas mootor läheb B5 külge? Väga huvitav projekt paistab sündivat.
Tsitaat: |
Tsitaat: |
Selg on nats valus või mis mõttes korras?
Oli selline:
Tegime natukese töid ja siis oliki äkki selline:
Ja sõidame juba ringi:
Diy:
Insta clip:
https://www.instagram.com/p/CUCVKdWgHf1/?utm_source=ig_web_copy_link
Palju sellisel asjal jõudu ja väänet on?
Tsitaat: |
Mõõda ikka 100-200, siis on millega võrrelda.
Nojah eks selle sõidame kunagi, pole veel nii tähtis endale. Hetkel mul lihtsal mingi vana 2016 soft sees, pole seadistatud. 8:ndal dünosse uurima ja seadistama. Ise võin võrrelda enda vanasse b5sse
Meh. Mitte kuhugi. Pea-aegu naga vana esiveoline
https://www.youtube.com/watch?v=-_-lXNlUZjM
Dünos käidud ja selle paberiga käisime ülevaatusel, kus muudetti tehnilised andmed mootori võimuseks kirjutati 290kw ja kõik tehtud muudatused on
nüüdselt legaalsed.
Paar nädälat tagasi turbodiesel.fi tegi veel väikse surprise dünopäevä kutsutud autodele Porvoos. Oli võimalus omad jälle üle mõõta. Ainuke vahe
sellel dünol on et autos on 3.5" katalüsaator asendatud, aga soft 100% sama kui tdituningu dünos. Noh... 3heppa kadus ärä, aga no see võib olla ka
dünode vahe.
No vot. Vana auto läks metsa jaanipäeval ja ehitasin suvel uue auto. Tuuninud pole seda veel ja testisin selle softiga mis mul oli vanal peal.
Paremaks ajaks esimestel ja ainukestel veerandmiili testidel 12.74/180kmh, kus oli 1/8miil 8.30/138. Sellega päris rahul, uus auto ja esime testisõit.
Teisel sõidul läks käiguvahetused sellevõrra metsa et tuli ainult 13.13. Järgmise vooruni oleks pidanud jälle mingi 2-3h ootama, seda ei jaksanud
ootata.
Parem oli siis koju minna, kuna oli juba vägä rahul selle 12.7 ajaga! Selle aasta viimastel 1/8mile võistlustel sain parema aja 8.10/140.
Põhimõttes mingi 12.4 - 12.5 oleks sellega võimalus veerandmiilile.
Loodame et selle autoga on nats pikem lugu
Midagi keerasin kokku ka youtuubi https://www.youtube.com/watch?v=MhlqVDiDnDs
Käisin uuesti siin dünos. Sellel korral oli katalüsaator maha võetud ja boosti rohkem (~3.8bar). Softi panin täpselt sama kui aasta tagasi ja tahtsin
võrrelda
kas midagi mõikkab. Kütet pole juurde keeratud. Läks juba üle 400hj, päris 300kw ei tulnud. Loodan et siin sügisel saan veel aega tuunida seda
sellevõrra et saaks rohkem.
See kõik siis veel stock pumbaga. Suurem kolme kolviga pump on veel kasutamata. Lambda on pm 1.4+ aga nats ikka tahmab. Tegemist võib olla lihtsalt
ebakvaliteetsete pihustitega.
Dynovideo https://www.youtube.com/watch?v=M-0_JUjkUoo
Mulle meeldib videos see "smokes too much" kommentaar, kui tegelikult tuleb summutist vaid õrn tomu.
Otsetoruga E90 ja E60 poisid arvaks nii väikese tahmakogusega, et autol on midagi häda.
No ega seda compoundi kui kunagi aastatel 2017-18 plaanisin, siis pealmine mõte oligi tegelt see päris tahma vabaks saada. Noh ehk realsuses täitsä tahmavabaks seda nende pihustitega kindlasti ei saa aga no enam vähem selline millega julgeb kihutada.
Jutt läheb edasi. Talvel parandasin kütte liinid nats paremaks (an10/an8) vp44:le ja vahetasin parema rst Fuelabi filtri. Vahetasin pihustid nõksu
suuremaks ja väikestesse turbodessa muudeti turbiinid 40mm->42mm.
Pm muud asjad on nagu on olnud. Turbod spoolivad paremini ja on vähem väljälaskerõhku. Reedel käisin stendis mõõtmas võimsust ja tulemus oli päris
okei. Esimesel tõmbel oli 443hj ja 768nm, aga auto lõi avariisse 4300rpm kohal.
Mul oli veel peal 4bar map ja se on vägä tugevalt maxed out ja selle päräst läheb avariisse. Teine tõmme läks 3000rpm> ja see läks avariisse 4800rpm, aga sel hetkel tuli juba 469hj. Nähä oli et rohkem on
tulemas aga noh jäägu see teisele korrale. Peab 6bar mapi peale panema ja seadistama ärä. Ühe tõmbe veel proovisime neljanda käiguga ja sellega ei
tulnud täis küte peale veel aga 466hj@5300rpm ja 650nm. Kokkuvõttes 650nm on kasutuses 2800-5300 vahel
See 469hj (345kw) ja 768nm oli 4bar boostiga, väljälaskes oli max poweri kohal 4.5bar, egt 740c ja lambda 1.5+. Päris kenasti.
Video Dünos