B9 Quattro tume mürin salongis aeglasel pööramisel
KarvaneSiil - 30.09.21 09:14
Sai soetatud hiljuti selline isend - A4 B9 Avant 2.0 TDI Quattro
Pole Quattrot varem omanud niiet ei tea kas see ongi iseloomulik antud isenditele. Ennem kui kusagile töökotta ennast lolliks tegema minna, uuriks
vähe mis teadjad arvavad.
Tavaliselt avaldub parkimiskohale/lt sõites, madalatel pööretel (alla 1500 rpm) liikudes hakkad rooli lappama ja siis umbes poole pealt täidab salongi
selline valju tume mürin. Mingit vibratsiooni või muid anomaaliaid juurde ei tule, kulged rahulikult edasi lappad rooli tagasi ja mürin kaob ära.
Kohapeal rooli lapates ei mürise midagi. Aru ka ei saa kustpoolt see tume mürin kostub.
Ott_S - 12.10.21 07:47
Ise tulin siiasamasse lagedale sama küsimusega, ka mulle tundus see ehmatav. Mulle kinnitas nii Saksa Audi esindus kui ka Eesti esindus, et midagi
imeliku selles pole.
Võta nüüd siis kinni kas peabki nii olema või mitte. Endal tutvusringkonnas ühtegi inimest pole kellel oleks sama auto ja saaks võrrelda. Eelnevate
Quattro mudelitega sellist asja pole olnud, ka hetkel peres olev C7 ei evi sellist häält
80quattro - 12.10.21 16:06
Sellel mudelil on piiratud libisemisega keskdifferentsiaal. Järskudel pööretel tekivad väga suured rataste pöörlemiskiiruste erinevused ja see
põhjustab ka mõningast häält. Probleemi pole, kui kasutatakse õiget rehvimõõtu ja sama rehvimarki kõikidel ratastel. Rehvirõhud peavad olema õiged ja
ja kulumine ei tohi olla erinev ees ja tagasillal. Kui need paigast ära, siis tekib ebavajalik hõõrdumine ka otsesõites ja see juba kulutab
differentsiaali.
audi_a4_v6 - 12.10.21 18:40
Tsitaat: |
Algselt postitas: 80quattro
Sellel mudelil on piiratud libisemisega keskdifferentsiaal. Järskudel pööretel tekivad väga suured rataste pöörlemiskiiruste erinevused ja see
põhjustab ka mõningast häält. Probleemi pole, kui kasutatakse õiget rehvimõõtu ja sama rehvimarki kõikidel ratastel. Rehvirõhud peavad olema õiged ja
ja kulumine ei tohi olla erinev ees ja tagasillal. Kui need paigast ära, siis tekib ebavajalik hõõrdumine ka otsesõites ja see juba kulutab
differentsiaali. |
Täpselt sama juttu rääkis esindus minu 2014 q7-me kohta, ainukese erinevusega, et seda ei saagi olematuks teha. Kas siis b6 a4jal ja type 89 coupel
selles mõttes täiesti erinev lahendus, et neil ei olnud seda müdinat?
Miks peab õige rehvimõõt olema? Ei ole loogiline teoorias ja ka praktikas ei ole mingit vahet olnud, müdiseb ühtemoodi.
Sama rehvimark kõigil ratastel? Ei ole loogiline teoorias ja praktikas jällegi mingit vahet pole.
Kulumine ei tohi olla erinev? Teoorias loogiline, aga praktikas mingit vahet ei tunne. Üsna raske on ka hoida ühtlasena, kui peale uute rehvide
panemist 15tuh km (ehk siis minu puhul 3 kuud) hiljem on üks tagumine slikk ja eesmistel veel pool mustrit alles ning esindus ütleb, et kõik normis.
80quattro - 12.10.21 21:14
Tsitaat: |
Miks peab õige rehvimõõt olema? Ei ole loogiline teoorias ja ka praktikas ei ole mingit vahet olnud, müdiseb ühtemoodi.
Sama rehvimark kõigil ratastel? Ei ole loogiline teoorias ja praktikas jällegi mingit vahet pole. |
Pööramisel ei muudagi midagi, küll aga kulutab difrit otse sõites, kui need paigast ära
audi_a4_v6 - 13.10.21 06:41
Tsitaat: |
Algselt postitas: 80quattro
Tsitaat: |
Miks peab õige rehvimõõt olema? Ei ole loogiline teoorias ja ka praktikas ei ole mingit vahet olnud, müdiseb ühtemoodi.
Sama rehvimark kõigil ratastel? Ei ole loogiline teoorias ja praktikas jällegi mingit vahet pole. |
Pööramisel ei muudagi midagi, küll aga kulutab difrit otse sõites, kui need paigast ära |
Ilmselt mõtled, et rehvi läbimõõt peab kõigil ratastel sama olema, mitte "õige rehvimõõt". Aga mis see rehvimark siia puutub?
Ott_S - 13.10.21 07:02
Minul isiklikult peaks kõik õige olema, suvekas on 18' Pirelli P Zero (245/40/18) ja talvekas 17' Michelin X-Ice (225/45/17).
Küll aga jah, pole ühelgi teisel Quattrol seda häält märganud. Kõige koledam on hääl kui teha 90 kraadi pööre nõks järsemalt (näiteks kõrvalteelt
peateele)
80quattro - 14.10.21 14:34
Kui kasutada ees ja taga erinevat marki ja/või erineva koormusindeksiga rehve, siis nende küljejäikus võib olla erinev ja siis tekib ka läbimõõtude
ning pöörlemiskiiruste erinevus
KarvaneSiil - 16.10.21 10:48
Tsitaat: |
Algselt postitas: Ott_S
Minul isiklikult peaks kõik õige olema, suvekas on 18' Pirelli P Zero (245/40/18) ja talvekas 17' Michelin X-Ice (225/45/17).
Küll aga jah, pole ühelgi teisel Quattrol seda häält märganud. Kõige koledam on hääl kui teha 90 kraadi pööre nõks järsemalt (näiteks kõrvalteelt
peateele) |
No täpselt. Autol all täiesti korralikud 245/40/R18 Michelin Pilot Sport 4 rehvid.
Tundub veider et Audi arendustiim lasi auto tootmisse ja ütles et selline mürin on täiesti OK. Päris häiriv tegelt, kui müügigks kunagi peaks minema
siis raske seletada ostjale et see mürin on tegelikult täiesti OK. Selline hääl nagu miskit tahaks vahetamist saada.
Kellel siin analoogne isend võiks sõna võtta kas tõesti niimoodi müriseb, või ma ikka mingitmoodi "Jackpoti" saanud.
laurz - 17.10.21 04:20
Ilmselt see piiratud libisemisega differ hakkab vanadusest jäigaks muutuma.Osadel 4x4 pillidel on vahekastis niinimetatud viskomuhv,mis muutub ilma
hoolduseta jäigaks.Esisild on koguaeg jäigalt järgi ja manöövardamisel hakkab laamendama.
audi_a4_v6 - 17.10.21 19:19
Tsitaat: |
Algselt postitas: laurz
Ilmselt see piiratud libisemisega differ hakkab vanadusest jäigaks muutuma.Osadel 4x4 pillidel on vahekastis niinimetatud viskomuhv,mis muutub ilma
hoolduseta jäigaks.Esisild on koguaeg jäigalt järgi ja manöövardamisel hakkab laamendama. |
B9 ei ole nagu väga vana ja minu q7 oli 2 aastat tagasi ostes ka alla 5a vana, imelik igatahes, nüüd 60st tuhandest saanud 160 ja selles osas pole
midagi muutunud ei paremaks ega halvemaks.
Jann - 18.10.21 05:00
B9-l quattrol on uus DL382-7q, mis on vägagi erinev võrreldes. DL 501 kastiga, mida kasutati vanematel c7-tel ning b8-tel. Kõik peaks juba teadma
selle vanema kasti tüüpvigu. Igakord ei lähe uuendustega asi paremaks paraku igast küljest. Kuskilt jäi silma, et kasti tagaosas olev torsen võib olla
kahe erineva tootja tehtud, äkki peitub konks just seal? Lisaks on kardinaalselt muudetud kastisisest jõuülekannet esi ja tagasilla jaoks. Parking
asendi lülitus on ka tehtud muljetavaldavalt keeruliseks tänu elektroonilisele kangile. Sellise auto omanikud peaks teadma, et füüsiline mahakeeramine
käib topsihoidja alt
Treilajuht seda ei tea.
Ott_S - 18.10.21 10:18
Tsitaat: |
Algselt postitas: KarvaneSiil
Tsitaat: | Algselt postitas: Ott_S
Minul isiklikult peaks kõik õige olema, suvekas on 18' Pirelli P Zero (245/40/18) ja talvekas 17' Michelin X-Ice (225/45/17).
Küll aga jah, pole ühelgi teisel Quattrol seda häält märganud. Kõige koledam on hääl kui teha 90 kraadi pööre nõks järsemalt (näiteks kõrvalteelt
peateele) |
No täpselt. Autol all täiesti korralikud 245/40/R18 Michelin Pilot Sport 4 rehvid.
Tundub veider et Audi arendustiim lasi auto tootmisse ja ütles et selline mürin on täiesti OK. Päris häiriv tegelt, kui müügigks kunagi peaks minema
siis raske seletada ostjale et see mürin on tegelikult täiesti OK. Selline hääl nagu miskit tahaks vahetamist saada.
Kellel siin analoogne isend võiks sõna võtta kas tõesti niimoodi müriseb, või ma ikka mingitmoodi "Jackpoti" saanud. |
Kui Tallinnas ringi figureerid siis anna märku, võimalusel tahaks üle kuulata ja võrrelda
prj - 18.10.21 11:00
Q7 ei ole siinkohal absoluutselt aktuaalne.
Q7-l on eraldi täiesti teistsuguse ehitusega vahekast, kus on kettülekanne ja ette läheb kardaan.
Ma ei saa aru milleks sellest siin jahuda, sama sarnased nagu siga ja kägu, jah mingisugune torsenilaadne toode on seal ka, aga geomeetria on täiesti
teine.
audi_a4_v6 - 18.10.21 17:10
Tsitaat: |
Algselt postitas: prj
Q7 ei ole siinkohal absoluutselt aktuaalne.
Q7-l on eraldi täiesti teistsuguse ehitusega vahekast, kus on kettülekanne ja ette läheb kardaan.
Ma ei saa aru milleks sellest siin jahuda, sama sarnased nagu siga ja kägu, jah mingisugune torsenilaadne toode on seal ka, aga geomeetria on täiesti
teine. |
Kas probleemi põhjus sul teada? Vist mitte, seega sarnase probleemi (sümptomite) esinemine teisel quattrol on täitsa asjakohane "jahumine" ma arvan.
Seda enam, et esindus ka sama juttu rääkis. Vabandust minu ignorantsust antud teemal, et ma ei tea iga mudeli quattro skeemi erinevusi, aga selleks
foorum ongi, et teada saada, vast kannatad ära.
prj - 18.10.21 17:27
Tsitaat: |
Algselt postitas: audi_a4_v6
Kas probleemi põhjus sul teada? Vist mitte, seega sarnase probleemi (sümptomite) esinemine teisel quattrol on täitsa asjakohane "jahumine" ma arvan.
Seda enam, et esindus ka sama juttu rääkis. Vabandust minu ignorantsust antud teemal, et ma ei tea iga mudeli quattro skeemi erinevusi, aga selleks
foorum ongi, et teada saada, vast kannatad ära. |
Sinu nelikveo tööpõhimõte on pea sama erinev B9-st nagu Haldex... täiesti teistmoodi süsteem.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_363.pdf - siit
võid ennast harida.
Seega antud teemas, mis räägib B9-st sellest jahumine täiesti mõttetu. Neil pole mitte midagi ühist B9-ga.
Teemaalgatajal võib vabalt vale ET-ga velg olla või vale rehv ja see võib koopasse käia. Ei pruugi üldse olla keskdiffriga seotud.
Mõistlik ikka pöörduda töökotta.
Normaalne see kindlasti pole, maksimum, mis ma B9-st kätte saanud olen, on vaevu tuntav nõksutamine kui rool täiesti välja keerata, aga kindlasti
mitte mürin.