PRESSITEADE
16.01.2006
Audi Roadjet concept
Audi uus ideeauto Roadjet väljendab tulevikusuundi Audi disainikeeles, demonstreerib uut ruumikasutuse- ning funktsionaalsuse kontseptsiooni ja on
rikas innovaatiliste tehnoloogiliste uuenduste poolest, mille kasutuselevõttu on lähiaastatel oodata ka Audi seeriamudelitel.
Detroidi autonäitusel esitletud uus kompaktne luukpära Audi Roadjet Concept on ruumikas, funktsionaalne ja võimas. Ideeauto on varustatud 300
hobujõulise 3,2 liitrise FSI mootoriga, mis kiirendab auto 0-100 km/h 6,4 sekundiga.
Roadjet mootor baseerub praegu Audi mudelitel A3, A4 ja A6 kasutusel oleval 3,2 liitrisel FSI mootoril, kuid on tänu uuele tehnoloogiale sissepritse-
ja klapisüsteemile 45-e hobujõu võrra võimsam. Mootori võimsuse kasv saavutati tänu muutustele sisselaskekollektoris, samuti on kasutusele võetud
kaheastmeliselt reguleeritav klapiajam ehk nn Audi valvelift süsteem. Uue 3.2 liitrise pikiasetusega V6 mootori väändemoment on 7000 pöörde juures 330
Nm. Tähelepanuväärne kasvanud võimsuse juures on mootori ökonoomsus. Vaatamata 45-le lisahobujõule ja suurematele mõõtmetele on Roadjet Concepti
kütusekulu väiksem kui 3,2 liitrise mootoriga A4 quattro mudelil. Audi Roadjet läbib 100 kilomeetrit keskmiselt 10,4 liitri kütusega.
Autol on sportlik 7-käiguline DSC käigukast ja püsiv neljarattavedu quattro. Samuti on uuenduslik „Audi drive select” - funktsioon, mille abil saab
juht nupulevajutusega muuta auto seadeid, sh ka mootori karakteristikat kolme režiimi vahel: mugav-, dünaamiline- ja sportlik seadistus.
Uuenduslik „Audi Roadjet” kontseptsioon ehk nn autodevaheline kommunikatsiooni- ja infosüsteem, suudab läbi WLAN internetiühenduse saata ning vastu
võta infot teiste läheduses liikuvate autode, samuti liiklusolude kohta. Süsteem aitab tulevikus oluliselt tõsta liiklusohutust, vältida ummikuid ja
loomulikult suurendada mugavust.
Auto esiosa välisdisaini iseloomustab Audile omane Singelframe iluvõre ja esistange alaosas paiknevad suured õhuvõtuavad. Auto tagaosas domineerivad
stangesse integreeritud suured väljalaskeavad ja diffuser ning pakiruumi ülaosas paiknev tagaspoiler. Autot ilmestavad ka 20 tollised alumiiniumveljed
ning LED esi- ja tagatuled, tagades ühtlasi suurepärase nähtavuse nii päeval kui pimedal ajal.
Roadjet pikkus on 4,7 meetrit, olles selle mõõduga näiteks Audi A4-st 11 mm võrra pikem. Auto laius 1,85 meetrit ja teljevahe 2,85 meetrit - samad
mõõdud on ka Audi A6 Avant mudelil. Auto kõrgus – 1,55 meetrit, mis on näiteks Audi A6 Avant’iga võrreldes koguni 9 mm enam. Roadjet on seega ruumika
ja valgusküllase salongiga auto, kus on teiste sama klassi autodega võrreldes tavapärasest oluliselt rohkem avarust kaasreisijatele.
Detroidis juba 89. korda (rahvusvahelisena 18. korda) peetav Põhja-Ameerika autonäitus on Ameerika suurim. Tänavu oli näitusepinda Detroidis kokku
95’000 ruutmeetrit, kus Audi lisaks Roadjet Concept-mudelile esitles ka uut Audi S6 sedaan- ja Avant kerega mudelit, mis jõuab müügisalongidesse
käesoleva aasta suvel.
|