Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Waste gate-st tulev toru (Vastuseid: 12 | Vaatamisi: 3664)
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 28.12.04 08:47 Tsiteeri
Waste gate-st tulev toru



Autoks Audi S4 2.2 turbo. Nimelt kunagi käis läbi teema, kus keegi kodanik küsis, et mis toru jupike see waste gate-st tuleb ja üldjuhul kasutuseta on. Leidsin netist fotosüüdistuse, kus ta kasutatud on aga aru ei saa ikkagi, mis funktsioon tal on. Pilt siis: http://gallery.s-cars.org/Maguire/hap017
Btw, otsinguga ei leidnud vana teemat üles.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 28.12.04 08:57 Tsiteeri


sealtkaudu saab tõsta turborõhku (täpsemalt töötaks). Sinna rõhku peale lastes sisuliselt suurendad vedru pingsust st. ei ole vaja keerata seda polti ega vedru vahetada. Meil ühel 20V-l oli gaasireduktor vahele pandud ning sai salongist sujuvalt keerata turborõhku, muidugi ei saa seda sinna lambist panna, enne tuleb ajuga midagi ette võtta, et kõrgem rõhk lubatud oleks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 28.12.04 09:01 Tsiteeri


Tänud igatahes Sulle info eest! Usun, et ma pole ainuke S-i omanik, kes targemaks sai.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kotkas
huviline

Avatar


Registreerunud 30.07.03
Asukoht: Tallinn, kalamaja
Kasutaja on eemal

Auto: paljuklapiline "nuhtlus", S6 4,2 ja Masha 3

postitati 28.12.04 14:08 Tsiteeri


krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 28.12.04 15:27 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Kotkas
krt, Hannes rääkis mulle midagi muud selle kohta seal. Aga kõlupea, nagu ma olen, suutsin ma selle juba ära unustda. Turborõhu tõstmiseks see vist ei olnud...
Hannes, ütle nüüd, mis sa rääkisid mulle.


loomulikult originaalis ei ole ta selle jaoks:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 28.12.04 15:43 Tsiteeri


Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
samru
klubiliige



Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s

postitati 28.12.04 16:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Maku
Mille jaoks ta siis originaalis on?
Ehk räägiksid, mida täpselt vaja on, et paigaldada süsteem, mille korral saab salongist turbo rõhku reguleerida.


Originaalis on vist nagu mungal m--n st. igaks juhuks. Me võtsime selle süsteemi konkreetselt autolt maha, sest omanik lasi mootori kolvid puruks (pärast aastast kasutamist) ei tea, mis seal peeti läks. Peale reduktori oli hunnik voolikuid, kolmikuid ja solenoidklapp. Aga selle jutu järgi ei maksa küll endale ehitama hakata, seda tuleb ikka spetsialistidel lasta teha.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 24.04.05 08:16 Tsiteeri


Leidsin üles, miks selline "toru" waste gate kaanel on.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecupic/mcwgdia.jpg
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecupic/solenoid.jpg
EDIT: Kui ma ei eksi siis tegemist on lihtsalt vana waste gate kaanega, mida kasutati ka juba 10 klapiliste turbomootoritel. Neil käis asi sutsu teise meetodiga.
20v turbol on üks ots kompressori tigumehhanismis ja teine waste gate alumises osas ning kolmas ots on sisselaske lõdviku küljes, kust solenoid saab hõrendust ja juhib waste gate tööd niimoodi.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: RS 6 Avant

postitati 24.04.05 08:43 Tsiteeri


MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 24.04.05 09:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.

Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud. Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge, miks see torujupp waste gate kaanel on.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: RS 6 Avant

postitati 24.04.05 09:26 Tsiteeri


SJM:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/boost.html#waste
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/10vwaste.html#dboost


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 30.04.05 18:57 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
Selleks, et chipiga rõhk tõuseks.


Kui mõni mäletab kari sierrat (500hp) siis tema autol oli sumpa klapp vedruga tuimalt 2,4 atm. (bar-i) peale seatud ilma lisadeta. Ei ühtegi vaakum voolikut.



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Kaits
klubiliige

Avatar


Registreerunud 01.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: RS 6 Avant

postitati 15.05.05 19:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Kaits
MC mootoril on selline süsteem peal. Näiteks kui vaja turbo rõhku tõsta, pole vaja wastegate'i üldse lahti näppida. Ei mingit vedru peale keeramist, ega seibide lisamist vms. Piisab kui chipile on kirjutatud wastegate'i solenoid klapi juhtimiseks teised väärtused ja solenoid "segab" õhu niimoodi, et surutaks vedrule tugevama jõuga.
Jäigema vedru kasutamine aitab kaasa rõhu kiiremale saavutamisele, sest orig. vedru on nii nõrk, et WG avaneb veidike juba suht kohe. Jäigem vedru hoiab WG kauem suletuna.

Me vist rääkisime nüüd teineteisest natuke mööda. Selleks, et chipiga rõhk tõuseks, ei peagi olema waste gate kaanel ülemine torujupp ühendatud. Solenoid annab lihtsalt rohkem hõrendust süsteemi ja waste gate klapp avaneb vähem turborõhu kasvuga. Aga see selleks.. nüüd on vähemalt sott selge, miks see torujupp waste gate kaanel on.


Kokkuvõtteks: 10V ja 20V solenoid klapid (WGFV) töötavad vastupidisel põhimõttel. 10V solenoid "surub" WG ülemisele kambrile (r)õhku peale, takistades WG avanemist.
20V solenoid korrigeerib hõrendust WG alumisele kambrile (n.ö. imeb vaakumisse), takistades sedamoodi WG avanemist. Kusjuures ülemine kamber on atmosfäärile avatud. Seega on võimalik teha WG vedru läbi kaane kergesti reguleeritavaks. 10V-l (MC) ei saa sellepärast WG kaanelt "süütust" võtta, sest selljuhul WGFV ei saa enam vedrule peale suruda.

Õigus?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 49.9% - SQL: 50.1%]