Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Audi Driving Experience (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 3578)
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 06.10.05 12:32 Tsiteeri
Audi Driving Experience



Täna, 6. oktoobril, õnnestus läbi õnneliku juhuse ja tutvuse osaleda hetkel Eestis toimuval Audi Driving Experience nimelisel koolitusel, mida vahendas siin Reval Auto.
See on 4 tunnine sõidukoolitus, kus „õpilastele“ õpetatakse alates õigesti auto roolis istumisest kuni aja peale slaalomi läbimiseni.
Olles jõudnud kell 08.35 Männiku- Saku vahel paiknevale libedaraja koolitusväljakule, leidsin platsil ootamas kolme Audi A8’t ning kolme Audi A6’te. Kõik varustatud neljarattaveoga ja 4,2L mootoritega. Käigukastiks TipTronic. Naeratus tekkis näole ning 25 minutiline varem-jõudmine möödus autosid uurides kiiresti.
Täpselt kell 9 algas koolitusklassis sissejuhatav osa, kus Saksast ja Austriast kohalesaabunud kolm koolitajat tegid küllaltki kiire teooriaõpetuse, kus toonitati rehvide tähtsust, õiget isteasendit ning erinevate veoskeemide käitumis-iseärasuste selgitamist. Aga tõesti, parim õppimine pidi olema praktiline, nii et aga õue.
Esimene test oli nii-öelda ABS katse. Idee seisnes auto kiirendamisest teatud kiiruseni ning märgitud kohas piduripedaali põhjalöömisest (just, löömisest!) ning samal ajal pidurdades takistusest mööda manööverdamisest. Uute Audidega on nii, et ülikiire piduripedaali „löömine“ tähendab autole ohtu teel ning pidurdus toimib eriti efektiivselt. Aga egas midagi, kiirelt A8 rooli! Kui alguses kiirendusmaa ei tundunud eriti pikk, siis 335hj A8 saavutas pidurduskurikani jõudmiseks juba 100km tunnikiiruse! Välgukiirusel raksaki pidurit ja rool sujuvalt vasakule… üks kurikas saab kõksu tagarattalt- [roppus]. Sõiduõpetaja (kes seisis muide õues) kommentaar, et vaja veel kiiremini ja agressiivsemalt lüüa pedaali… No egas midagi- uus katse. Kiirendus… kurikas… raksti pedaali! Full stopp saja pealt 35 meetriga- sõiduõpetaja tõstab tunnustavalt pöidla. Jee, õieti läks. Ja sedasi selle luksautoga nii 7-8x järjest. Kuniks saabub hetk ronida samavõimsa A6 rooli… Paarilisega hakkame kiiresti arutama võimalike erinevuste kohta kuid tegelikkus on mõneti erinev. Sama võimas A6 ei saavuta sama distantsi peale esiteks sama kiirust- tervelt 8km/h võrra vähem. Kuid pidurdus on samuti totaalselt erinev- maa lühem, sest peatatavat massi vähem. Lisaks nurrub A6 mootor hoopis sportlikumalt, kui A8. Kohe on tunda ka erinevusi heliisolatsioonis- A8 on way vaiksem kui A6.
Ja sedasi õpime kiiret pidurdamist ning paralleelselt ka sujuva vasakpöörde tegemist. Sujub kenasti!
Teiseks testiks lüüakse rühm pooleks ning mina satun A8 gruppi, kus hakatakse libedal pinnasel ülejuhitavuse taltsutamist õpetama. Kõrvalt tundub asi vägagi lihtne, kuid nagu roolis selgub, pole seda mitte. Nimelt on õpetaja seadnud teatud tingimused, mida tohib teha ja mida mitte katse ajal. Kiirelt saab selgeks, et ülejuhitavus on väga kerge algama alajuhitavusega, mille tõttu oled kiiresti kaotaja… Alateadvus tahab vägisi gaasi vajutada seal, kus seda teha ei tohiks. Siiski kolmanda katsega saab asi selgeks, ning lendu läinud auto tagaots tuleb kiiresti kontrollialla… nice. Teeme teise grupipoolega vahetuse, ning
algab kolmas test. Sedakorda siis A6 rooli. Mõte on sarnane testiga number kaks, kuid sedakorda õpime ise tekitama ülejuhitavust, et see järgmisel sekundil uuesti kontrollialla saada. Selles testis tunnen ennast täiesti kodus ning thumbs-up õpetajalt kinnitab seda. Mõte on paigaltstardist (ESP ja ABS PEAVAD maas olema! Abs ise uutel maha ei saa, seda peab „näppima“) kiirendus kuni kurikani, jalg gaasilt, 90 kraadi rooli vasakule ning õrn pidurdus. Mõte seisneb selles, et pidurdusel toimuv kaalujaotus viib raskuse ette ning libedal läheb tagaosa külgsuunas libisema. Nüüd, et see kontrollialla saada, vabastada pidur ning ilma gaasita (driftis ja lumel muidugi gaasiga!) kiire vasturoolimine libisemise suunale. Tulemuseks sirgeks keerav auto. Lapsemäng!
Eelmisel päeval siis sellel katsel oli üks õnnetu naisterahvas segamini ajanud A6 gaasi ja piduri ning seetõttu lajatas täisgaasil autoga puusse. Ööga tehti auto Revalis siiski korda!
Viimane katse kujutas endast siis pmst slaalomit, kus oli erinevaid rajaosasid ning ülesandeid. Kaks katset A6’ga ja kaks A8’ga ning sai testida eelnevalt õpitut. Üritus lõppes siis ajapeale sõiduga, kus autoks kõigil A8. Algas slaalomiga, kiire märg vasakkurv, taas slaalom ning ülilibe paremkurv… siis vasak pikk kaar üleminekuga sirgeks ning kõige lõpuks raju pidurdamine ettenähtud kasti sees. Iga viga andis 5 trahvisekundit. Ja anti tuld! Õnnestus saavutada selles igati hea kolmas koht ning õnnestus vältida suuri apsakaid.
Viimase testina räägiti ESP’st, kui igapäevasõidu asendamatust abimehest. Selle tõestuseks võttis sõiduõpetaja enda autosse kolm inimest (sai muidugi ennast sinna pressitud) ning tegi kaks katset. Esimene ilma ESP’ta ja teine ESP’ga. Katse seisnes kiirendusest ning asfaltil quattro tiptronic A6’ga 360kraadi tegemisest. Wow… sellisel pisikesel platsil perfektne 360 kraadi… tunne oli lahe. Teiseks katseks lülitati sisse ESP ning anti minna! Uuesti kiire nõks vasakule, paremale… ilge ragin ning ESP naeris näkku :D See elektrooniline vidin ei lasknud autol mitte kuidagi minna külglibisemisse, selle tõestuseks pistis sõiduõpetaja asja käigus MÕLEMAD käed aknast välja ning masin oli igati kontrolli all. Loomulikult pole jäärajal ja driftimisel ESP’ga midagi teha aga tegemist on ka igapäevase sõidustiili/oskuste õpetajatega.
Neli tundi sai läbi väga kiiresti ning ürituse lõpuks autasustati osavõtjaid vastava diplomiga, võtmehoidjaga ning 25Q juubeliaasta nokatsiga. Asja lõppedes oli rahulolu suur ning teadmine, et nad järgmine aasta tagasi tulevad, igati positiivne.


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rocket
klubiliige

Avatar


Registreerunud 13.10.04
Asukoht: Rocca al Mare
Kasutaja on eemal

Auto: 40 TFSI

postitati 06.10.05 12:42 Tsiteeri


Ma olen lausa kade :mad:

Kas Sa tead, kas raha eest sinna pääseks veel ?!?!? Mõni sponsor äkki klutiks kinni kaa ...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
rass
klubiliige



Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal

Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R

postitati 06.10.05 12:45 Tsiteeri


ICE sa nüüd kasuta oma õpitud teadmisi ja korralda klubile üks sõidutreeningu päev. Iseasi muidugi kas kõik seal õpitud nipid on kasutatavad ka ca 10 v 15 aastat vanemate autode peal, kus elektroonika nii jõuliselt ei sekku juhtimisse ja tagasild kaasa ei vea alati.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 06.10.05 12:47 Tsiteeri


Rahaga kohti osta ei saa, need on minuteada ette jaotatud Revali poolt ja eeldan, et "kui hea klient oled" põhimõttel.

Rass: pigem vastupidi... nendel oli elektroonika maha keeratud testimiseks!

Ja seal libedarajal võiks vabalt üritusi korraldada ning õpetajat rentida. Peab uurima seda... Muidugi hetkel võiks vabalt oodata, sest lumi pole kaugel :)


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
janza
huviline

Avatar


Registreerunud 13.06.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 06.10.05 12:54 Tsiteeri


selle kirjelduse järgi tundus et tegu oli väga kasulkult veedetud 4 tunniga. Kahju ainult et Reval sellist üritust VÄGA piiratud seltskonnale teeb ja samas ka ainult aastas korra . siin oleks kõvasti õppida UM kes tänu Hr. Raidele korraldab analoogseid asju regulaarselt.

Aga tore näha et ka audi hoolib oma klientide ohutu sõidu pärast :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 06.10.05 13:01 Tsiteeri


Eedo Raide stiilis kogend õpetajat oleks Revalil vaja küll, kindlasti teeb neile ettepaneku sellist asja kohalike spetsialistidega ja tihedamini korraldada. Seda ei tohiks nad küll karta, et mingi räige auto lammutamine käib... Rehvid saavad valu ja muu on juba auto sihipärane kasutamine.


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
juks11
huviline



Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 06.10.05 13:45 Tsiteeri


Ma kah sellise koolituse läbinud, kuid siis toimus see tabasalus ja kohal oli ka S4, millega tegi endine Opeli tehasesõitja ringrajal rahvale sõitu. Mull kestis see koolitus 6 ööpäeva (tööülesanded).


Flameko Autohooldus.EE http://www.autohooldus.ee
Kasutatud ja uued varuosad http://www.autohooldus.ee/varuosad/ Imeodavad varuosad - http://www.autohooldus.ee/online
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
OnuTom
huviline



Registreerunud 22.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 1,9TDI

postitati 06.10.05 14:06 Tsiteeri


Tabasalu kardirajal toimunust võtsin osa ja olin rahul.
Vajalik oleks ta jah aga eranditult kõikidele roolikeerajatele...
eriti kui ei ole enne analoogilist asja läbi teinud.
Kui kõik seal pakutav eelnevalt selge on, siis kordamine on ju tarkuse ema ja tagasi maa peale toob ta ikka + väike fan boonusena :).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AudiTeam
klubiliige
ac aasta auto 2012 & 2013 võitja

Avatar


Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"

postitati 06.10.05 18:20 Tsiteeri


Enda autoga ka ükspäev mässasin ESP-ga - proovisin kurve läbida erinevatel kiirustel ilma ja ESP-ga. Vahe on ikka päris suur - ilma viskab ikka masinal taguotsa päris ilusti ära.

Uuel A6-el on see ESP süsteem üldse lahendatud kuidagi nii et inimesed seda eriti maha ei võtaks - lülitades ESP välja ja andes korralikult paaru teise käigu sisse lülimisel lükkab automaatselt peale tagasi (seda võis näha Haapsalus kuidas mul oli raskusi autoga kohalt ära saamisel - muidugi see auto ei ole ka mõeldud sellisteks üritusteks ja arvatavasti rohkem see auto sellisele üritusele ka ei jõua - vähemalt minu käes).
Eks see väljalülimis võimalus ole jäetud ikka talve jaoks kus mõnikord võid korralikult kohapeal olla ja gaas põhjas olles auto ei liigu kuhugi.

Sellised üritused on väga kasuks enne talve ja üldse autojuhtidele - olen ise ka mõelnud et peaks tegema ürituse igasugu platsi sõitude ja manööverdamistega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.10.05 18:29 Tsiteeri


siit jääb mulje nagu harjutaksite ainult siis kui on mingi üritus ?
sellega tuleks tegeleda ikka Pidevalt.
sellest 1x 4h aastas ei ole erilist pointi kui ei järgne pidevat saadud teadmiste rakendamist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
OnuTom
huviline



Registreerunud 22.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 1,9TDI

postitati 06.10.05 18:43 Tsiteeri


vabandan, et endast vale mulje jätsin...:)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 06.10.05 19:00 Tsiteeri


Tsitaat:

kui ei järgne pidevat saadud teadmiste rakendamist


Kui toimuks pidev saadud teadmiste rakendamine, tähendaks see seda, et midagi on sõidustiiliga/oskustega väga valesti. Tegemist oli ikka treeninguga, kuidas käituda ohu korral. Me ei õppinud auto ala- või ülejuhitavaks muutmist, et seda tänavatel praktiseerida. Sest sellise sõiduviisiga/olukorraga ei ole olemas garanteeritud auto käitumismaneeri, mis toimib ikka ja alati ühtemoodi. Kui oleks, poleks täna Michaelit maetud :S


Aftermarket.ee Lisavarustus ja tuuning // Petrolheads.ee blogi
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
OnuTom
huviline



Registreerunud 22.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 1,9TDI

postitati 06.10.05 20:48 Tsiteeri


eeldan, et Tonny pidas silmas ikka järjekindlat turvalist harjutamist selleks ettenähtud/ kohaldatud paikades.
Ühekordsest proovimisest jääb paraku tõesti väheks...:)
Vilumus tuleb tasapisi...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
tarmo
klubiliige



Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal


postitati 06.10.05 23:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: OnuTom
eeldan, et Tonny pidas silmas ikka järjekindlat turvalist harjutamist selleks ettenähtud/ kohaldatud paikades.
Ühekordsest proovimisest jääb paraku tõesti väheks...:)
Vilumus tuleb tasapisi...


täpselt nii ma seda mõtlesingi ;)
aga jah...igati tänuväärt üritus...aga võiks selliseid rohkem toimuda...ja tihedamalt...ja suuremale hulgale rahvale :D
isegi analoogsel asjal osalenud...kuid siis oli tegu kahjuks pooleveduse autoga, ja nagu kiuste vedas valest otsast(ehk siis tõukas)...seega suurt kasu mul tollasest treeningust pole...aga vähemalt FUN oli :D iga kell uuesti kui võimalus avaneb :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
peep
klubiliige



Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal

Auto: A6

postitati 18.10.05 12:13 Tsiteeri


Sai kah osaletud samal koolitusel natuke varem, koht oli Bikernieki ringrada ehk siis Riia. Ei tahaks siin pessimisti mängida aga minu jaoks polnud eriti huvitav ega õpetlik. Ilmselt seetõttu, et olen erinevatel sõidukoolitustel korduvalt käinud, mitmepäevastel ja väheke advanced tasemega. Seda siis väljaspool Eestit. Audi üritus oli rohkem nagu autode tutvustuse peale orienteeritud, mida selle mõne tunniga ikka jõuab teha või õpetada. Parim osa oli koolitajate demosõit ringrajal, kus kurve läbiti rallistiilis külg ees.:)

Kuid tegelikult oli ok, esiteks see oli tasuta ja parim võimalus inimesele tänavalt uusi kalleid autosid proovile panna.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 73.8% - SQL: 26.2%]